Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Отново за преноса на номерата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Само две фрапантни случки с Глобул и ще ги разберете що за стока са...БОКЛУЦИ!Когато прехвърляхме фирмените телефони, ни прецакаха супер яко. Ще карам хронологично, за да разберете, че това си е вътрешна политика. Самите служители са задължени да я прилагат, не са много виновни, но пък и не ги оправдавам, боклуците мръсни:-нашето желание - да си прехвърлим цялата група към Виваком, СЛЕД КАТО ни изтече договора (за да не плащаме обезщетение, което при нас като фирма е 100 лв за всяка карта, независимо кога прекратяваш договора).1. Тъй като договорът е подписан на една дата - 13.март, а картите са ни дадени и активирани на друга дата - 22.март (някоя си година) - отиваме в офис на Глобул за да разберем, КОГА трябва да подадем уведомление, че не искаме договорът ни да се поднови автоматично.Отговаря ни една тяхна служителка - написва го на листче - 22. февруари - т.е. точно 1 месец преди съответната дата.2. Отиваме на 22. февруари с уведомление, че не желаем да се подновява договора (приеха я),3. След един месец, няколко дни преди 22 март пускаме във Виваком документи за прехвърляне. 3. Още на другия ден, получаваме от Глобул фактура с начислени 1000 лв обезщетение за преждевременно прекратяване на договора. 4. На запитването ни отговорят, че сме закъснели с подаването на уведомлението, трябвало да се подаде на 13.февруари, и че договорът вече е подновен за още една година и всъщност обезщетението е заради новия договор (който забележете, още не е започнал да тече). На въпросът ни как може така - казват - ми вие сте си виновни, да сте подали по-рано уведомлението. Показваме листчето, на което тяхна служителка ни е написала датата - казват - ми объркала се е, ще я накажем. 5. Вдигаме големи разправии и по телефони, и на място, след което ни изпращат отговорника за бизнес абонати от Стара загора, който отговарял за целия регион. В крайна сметка, след заплахи и от двете страни за съд и т.н., решаваме, че нервите са ни в повече и ще останем още 1 година при Глобул. Подписваме договор с тоя господин, че се отказваме от прехвърлянето на номерата, оставаме си при тях, а те ще сторнират фактурата за обезщетението (1000-та лева). Мислите че това е края? И ние така си мислехме.6. След 3 дни, (ТОЛКОВА БЪРЗО!!!) - получаваме покана от фирмата, оторизирана да събира задълженията на абонатите им, че трябва в няколко-дневен срок да платим 1000 лева задължение към Глобул. (Фактурата им е издадена само няколко дена преди това, дори не е изтекъл срокът за плащане, написан на нея).7. Шефът и аз много се ядосваме, и пак вдигаме скандал - та нали в договора, който подписахме с регионалния шеф за бизнес клиенти пише, че ще я сторнират?!? Намираме телефони на "големи началници" в СОфия, от които разбираме, че този шеф не бил упълномощен да подписва такъв договор, и този договор за тях е нищожен. 8. В крайна сметка им платихме обезщетението и още на другия ден ни пуснаха номерата към Виваком.Туй то. За вас лъжа - за мен истина, щото аз отнесох всички негативи от ситуацията...Случай 2: Мой приятел, абонат на ГЛобул от как се помни, има в сайта им профил, от който профил е възможно да си поръчвал разни платени услуги, игри и т.н. Той си го ползва само за проверка на сметката, но тези възможности ги има.Една вечер си седи в къщи, и получава СМС, че току що успешно е закупил някаква игра на цена 4.80, и има линк, от който да си я изтегли.След няколко минути получава още няколко такива СМС-а. Той звъни на оператор и обяснява, че изглежда някой му е хакнал профила и му трупа сметка - молбата му е да спрат акаунта му. Обясняват му, че не може да го спрат, щото алабала, но обаждането е записано, да бъде спокоен, всичко, което се натрупа на сметката му след този разговор ще бъде анулирано. И той спокоен си ляга. Няма да ви разказвам перипетиите му, които продължиха цял месец с тях, в крайна сметка плати цялата натрупана от такива игри сума (около 80 лева) и се премести при Виваком. Заради 80 лв го загубика завинаги като клиент - 3 номера с месечни сметки около 70-100 лв.
    emzo написа:
    Основния въпрос е, да ходя ли да уведомявам Глобул , че се пренасям или просто да си чакам фактура от Глобул.
    Относно прехвърлянията, и трите оператора ползват обща он-лайн система за регистриране на всички прехвърляния.Още от момента в който си заявил, че искаш да се прехвърляш, в Глобул вече знаят.Както ти казах и по скайпа - преди се ходеше, за да разбереш какво имаш да им даваш и да си го платиш. Само за това. Но явно вече и това се прави от приемащия оператор. Всъщност така или иначе пак трябва да идеш, за да платиш - докато не платиш не ти освобождават номера.

    Коментар


      #32
      snake написа:
      А иначе съм пробвал оплакване миналата година на сайта на Германос, за това, че мой гаранционен телефон престоя два месеца в сервиза им. Дадох го за ремонт и точно след месец се обадиха, че е готов. Отидох да си го взема и на място се установи, че не са го поправили. И последва нов едномесечен престой, т.е. общо два месеца. Но според магазина - било с прекъсване?! И пробвах да подам жалба чрез сайта им. В продължение на седмица ми връщаше съобщение за грешка и не успях да я подам. С много упоритост и нерви намерих телефона на някаква тяхна шефка. Обясних й ситуацията, а та първо назидателно ме попита защо не съм сигнализирал по-рано за проблема със сайта. След това ми каза, че за тях проблем с двата месеца няма, защото са с прекъсване и да се жалвам на който си искам. Демек, щом телефонът един път е излязъл от сервиза, за тях срокът спира да тече. Това, че в магазина съм установил, че не са го поправили - ами развалил се е пак и пак влиза за ремонт... Нагли, нагли, нагли до безобразие!
      Не е така тази работа с прекъсванията, че излязъл от сервиз. Преди да подпишеш документ, че приемаш телефона обратно, който документ според изискванията на КЗП е "Протокол за споразумение", ти не си приел нищо и рекламацията ти продължава да тече. В магазина като си установил, че не са го поправили, ти нещо подписа ли, преди да провериш или направо го взе?
      jenshen73 написа:
      Новите договори, които са СРОЧНИ автоматично стават безсрочни в края на периода. Старите договори се подновяват автоматично, ако абоната изрично не укаже друго в едномесечен срок преди края периода. Законотворците само задължиха оператора да съобщава в едномесечен срок преди изтичането на договора на абонатите. Глобул за сега го правят.
      При Виваком и старите договори минават в безсрочни. Няма нови, няма стари. Но и те са хиени и се пробват да те цакнат.

      Коментар


        #33
        Баси драмите. Аз откакто сърбах попарицата на Виваком (БТК) - от тогава си чета договорите подробно и по няколко пъти. Но при мен е друго - аз имам само 1 личен номер с договор, който е с МТел с които в последните 5 години живеем в поносимо здрави отношения. С Глобул проблеми - нямам, корпоративен клиент съм с 14 карти. С Виваком - отношения нямам, некомпетентен персонал, некомпетентна поддръжка на горещата линия. А и бизнес офертите им са малоумни.
        Steliyan's Life!
        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

        Коментар


          #34
          jenshen73 написа:
          Баси драмите. Аз откакто сърбах попарицата на Виваком (БТК) - от тогава си чета договорите подробно и по няколко пъти.
          Нечетенето на договорите е друг голям проблем. И после - кой ми ср@ в гащите. А обикновено хората подписват такива договори с "подпишете тук, после си го прочетете". И народът подписва.

          Коментар


            #35
            Orcinus написа:
            jenshen73 написа:
            Баси драмите. Аз откакто сърбах попарицата на Виваком (БТК) - от тогава си чета договорите подробно и по няколко пъти.
            Нечетенето на договорите е друг голям проблем. И после - кой ми ср@ в гащите. А обикновено хората подписват такива договори с "подпишете тук, после си го прочетете". И народът подписва.
            Най-голямата греда идва от "безплатните" телефончета, които раздават операторите - смартфон за 0.90лв./месец с договор към .... примерно.
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #36
              jenshen73 написа:
              смартфон за 0.90лв./месец с договор към .... примерно.
              И най-вече "смартфон" от 1944 година.

              Коментар


                #37
                jenshen73 написа:
                Баси драмите. Аз откакто сърбах попарицата на Виваком (БТК) - от тогава си чета договорите подробно и по няколко пъти.
                Защо смяташ, че ние не ги четем?
                Orcinus написа:
                snake написа:
                А иначе съм пробвал оплакване миналата година на сайта на Германос, за това, че мой гаранционен телефон престоя два месеца в сервиза им. Дадох го за ремонт и точно след месец се обадиха, че е готов. Отидох да си го взема и на място се установи, че не са го поправили. И последва нов едномесечен престой, т.е. общо два месеца. Но според магазина - било с прекъсване?! И пробвах да подам жалба чрез сайта им. В продължение на седмица ми връщаше съобщение за грешка и не успях да я подам. С много упоритост и нерви намерих телефона на някаква тяхна шефка. Обясних й ситуацията, а та първо назидателно ме попита защо не съм сигнализирал по-рано за проблема със сайта. След това ми каза, че за тях проблем с двата месеца няма, защото са с прекъсване и да се жалвам на който си искам. Демек, щом телефонът един път е излязъл от сервиза, за тях срокът спира да тече. Това, че в магазина съм установил, че не са го поправили - ами развалил се е пак и пак влиза за ремонт... Нагли, нагли, нагли до безобразие!
                Не е така тази работа с прекъсванията, че излязъл от сервиз. Преди да подпишеш документ, че приемаш телефона обратно, който документ според изискванията на КЗП е "Протокол за споразумение", ти не си приел нищо и рекламацията ти продължава да тече. В магазина като си установил, че не са го поправили, ти нещо подписа ли, преди да провериш или направо го взе?
                Хайде прочети още един път какво съм написал и сам ще си отговориш на въпроса. И ми кажи какъв е бил полезният ход в този случай.
                snake написа:
                Ще обясня по-подробно защо не сезирах тогава КЗП: от магазина на Германос в Пазарджик ми казаха, че за да върнат телефона пак на ремонт, трябва преди това да подпиша протокол, че съм го получил. Аз първоначално отказах, защото ми беше ясно, че подпиша ли протокола, все едно си го взимам и наистина може да се приеме, че престоят в сервиза е с прекъсване. А те ми отговориха, че ако не се подпиша, все едно не съм си го потърсил и след някакъв срок става тяхна собственост. И те така - подписах протокола, че си го получавам, след това направихме нов протокол, че отново го предавам за ремонт и вече ми беше ясно, че няма смисъл да подавам жалба до КЗП. Мислех, че от ръководството на Германос ще вземат случая присърце и затова се жалвах до тях. Но не - явно политиката им е такава!
                Сега, ако ти ходиш до магазина, въоръжен със сборник закони и Конституцията, аз просто отивам с парите си и коректното си отношение. И очаквам срещу това също да получа коректно отношение. Но не го получавам.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #38
                  Хайджакнахте ми темата Днес е 3ти ден от 5 работни дни.Оказа се, че колегата си е пренесал и той номера от мтел към виваком.Не е ходил в МТЕЛ, те са му пратили фактура с 2 месечни сметки, която все още не е платил
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #39
                    snake написа:
                    Ще обясня по-подробно защо не сезирах тогава КЗП: от магазина на Германос в Пазарджик ми казаха, че за да върнат телефона пак на ремонт, трябва преди това да подпиша протокол, че съм го получил. Аз първоначално отказах, защото ми беше ясно, че подпиша ли протокола, все едно си го взимам и наистина може да се приеме, че престоят в сервиза е с прекъсване. А те ми отговориха, че ако не се подпиша, все едно не съм си го потърсил и след някакъв срок става тяхна собственост. И те така - подписах протокола, че си го получавам, след това направихме нов протокол, че отново го предавам за ремонт и вече ми беше ясно, че няма смисъл да подавам жалба до КЗП.
                    Е, ама ти точно не съм очаквал на подобни адски глупости да се вържеш. Ставал бил тяхна собственост Направо ме разби. Отказваш да получиш неоправения си телефон, нищо не подписваш и им казваш "да го дух@т" в буквален, преносен и какъвто друг смисъл искат. Точно, защото не е оправен и ще трябва да го сменят или да ти връщат парите, са ти изпяли тази песничка, а ти как може да си се вързал - не знам.Може да си отишъл с коректно отношение и намерения, но след като не виждаш такива от отсрещната страна - почваш и ти като тях. А отгоре на всичкото си и в правото си.Ами те може така 1 година да го държат в сервиз.

                    Коментар


                      #40
                      Orcinus написа:
                      snake написа:
                      Ще обясня по-подробно защо не сезирах тогава КЗП: от магазина на Германос в Пазарджик ми казаха, че за да върнат телефона пак на ремонт, трябва преди това да подпиша протокол, че съм го получил. Аз първоначално отказах, защото ми беше ясно, че подпиша ли протокола, все едно си го взимам и наистина може да се приеме, че престоят в сервиза е с прекъсване. А те ми отговориха, че ако не се подпиша, все едно не съм си го потърсил и след някакъв срок става тяхна собственост. И те така - подписах протокола, че си го получавам, след това направихме нов протокол, че отново го предавам за ремонт и вече ми беше ясно, че няма смисъл да подавам жалба до КЗП.
                      Е, ама ти точно не съм очаквал на подобни адски глупости да се вържеш. Ставал бил тяхна собственост Направо ме разби.
                      В протокола, с който ми приеха телефона за ремонт още първия път, беше написано, че ако не го потърся в едномесечен срок, остава тяхна собственост. Т.е., като си давам телефона на ремонт, се съгласявам, че ако не си го потърся след 1 месец, остава тяхна собственост. За всичко е помислено.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #41
                        snake написа:
                        В протокола, с който ми приеха телефона за ремонт още първия път, беше написано, че ако не го потърся в едномесечен срок, остава тяхна собственост. За всичко е помислено.
                        Ама моля ти се - престани Не е възможно да си толкова доверчив и така да те връткат!Ще им оставиш телефона, те ти издават протокол, че са го получили и ако отидеш на 40-ия ден кво - телефона вече не е Ваш, да бяхте дошли преди 10 дни, така ли? Нееееееее, такъв акт ще им шибнат после от КЗП, че свят ще им се завие

                        Коментар


                          #42
                          Емо, излагаш се с тези покровителствени усмивки. Първо, защото се познаваме, второ, защото съм на доста повече години от теб, а и не си някаква институция, която знае всичко и има право да поучава. Просто не казваш нищо полезно, а пишеш глупости. Аз съм човек, който работи по цял ден с документи и съм свикнал да ги чета. Чета какво пише, подписвам се където трябва и си нося отговорност. Всеки, който си даде телефона (телевизора, лаптопа...) за ремонт, се съгласява с определени условия. Едно от условията е, че трябва да си потърсиш стоката в определен срок.
                          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                          Коментар


                            #43
                            snake написа:
                            Емо, излагаш се с тези покровителствени усмивки. Първо, защото се познаваме, второ, защото съм на доста повече години от теб, а и не си някаква институция, която знае всичко и има право да поучава. Просто не казваш нищо полезно, а пишеш глупости. Аз съм човек, който работи по цял ден с документи и съм свикнал да ги чета. Чета какво пише, подписвам се където трябва и си нося отговорност. Всеки, който си даде телефона (телевизора, лаптопа...) за ремонт, се съгласява с определени условия. Едно от условията е, че трябва да си потърсиш стоката в определен срок.
                            Усмивките би било добре да ги приемаш просто за усмивки. По-шеговито го давай. Никаква ирония не влагам. Никакви глупости не пиша, а ти си се връзвал на глупости. Ако не можеш да разбереш абсурда на това, което описваш, не знам...Не могат да ти връщат неоправена стока, която ти да приемеш и да им връщаш и да почват нови 30 дни. Просто не могат. И не, не съм институция, което не ми пречи да работя точно с такива поради естеството на работата ми.При неоправения ти телефон е трябвало да откажеш да го приемеш, да не подпишеш нищо и директно да отидеш в КЗП и да пуснеш една жалба. В Пазарджик имате представителство на КЗП. И щеше да имаш нов телефон при изтекли 30 дни.

                            Коментар


                              #44
                              Ей Богу, знам че е абсурдно. И прилича на параграф 22, както споменах малко по-горе. Но ти явно си в пълна хармония с всичко, включително и с боклуците-монополисти, които ни газят. И си знаеш всички права, и се справяш с въпросните боклуци - мобилни оператори, банки, застрахователи.... А аз съм от другите 99,99 % от хората.П.П. И обувки да си дадеш на ремонт, в барачката ще видиш надпис: "Не носим отговорност за обувки, които не са потърсени в срок от ... дни"
                              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                              Коментар


                                #45
                                snake написа:
                                Ей Богу, знам че е абсурдно. И прилича на параграф 22, както споменах малко по-горе. Но ти явно си в пълна хармония с всичко, включително и с боклуците-монополисти, които ни газят. И си знаеш всички права, и се справяш с въпросните боклуци - мобилни оператори, банки, застрахователи.... А аз съм от другите 99,99 % от хората.П.П. И обувки да си дадеш на ремонт, в барачката ще видиш надпис: "Не носим отговорност за обувки, които не са потърсени в срок от ... дни"
                                Това за непотърсената стока е вярно, защото никой не е длъжен да ти е склад. Но не и в твоята ситуация.И не ти го казвам, защото съм в хармония с боклуците - монополисти - мобилни оператори, банки, застрахователи, а защото съм (представлявам/работя за) един от тях и работата ми налага понякога срещи с КЗП, откъдето следва, че трябва поне малко да знам какви са правомощията на фирмата-търговеца-монополиста и какви са тези на другата страна - клиента. За да си загубиш уреда, ти трябва надлежно да си уведомен, че уредът ти е изправен/отремонтиран/заменен с нов, след което да не отиваш да си го вземеш в някакъв определен срок.Под "надлежно уведомен" КЗП не разбира да са ти написали СМС или да кажат, че са ти се обадили по телефона. В твоя случай ти си допуснал грешка. Никъде не пише, че при неоправен уред ти трябва да се подписваш, че си го взел, за да не го загубиш.

                                Коментар

                                Working...
                                X