Immortal написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Презапояване на чипове, къде?
Collapse
X
-
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
-
Любенов, във втора тема те засичам да пишеш, след като не си прочел цялата тема, следствие това пишеш глупости.Първо, лаптопа не е мой, а на племенницата ми. Не знам дали 80 лв е добре или зле, но на друго място ми поискаха 200 лв за същата операция, тъй че за мен си е тънко. Компа е СОНИ Вайо, ако има значение (май има).
Коментар
-
Аз съм в този бранш (компютри) и когато имам клиент с такъв проблем ползвам един познат , който има втората машина за лепене на чипове в БГ(Първата е във фирма ТОРИН) , При него цените са : при успех 180 лв. , при неуспех 40 лв. Виждал съм и двете машини и нямат нищо общо със снимките в темата. Плаща се дори и при неуспех защото се използват специални флюсове и др. консумативи. И аз съм си играл да нагрявам чипове които са разлепени...даже има 1-2 лаптопа които още работят . И на двете места дават 1 месец гаранция. Според мое виждане тези ремонти изкарват между 2 и 10 месеца. А относно махане, препрограмиране и запояване на BIOS на лаптоп, това доста хора , вкл. и аз го правят без да се замислят. Просто чиповете нямат по 500-800 контакта под самия чип както е при чипсетите и графичните чипове. Моя лична препоръка е да се разпродава на части и да не се инвестира в лаптоп с разлепен чипсет или графичен процесор ако е на дъното. Това всичко е моя практика и мое мнение.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Immortal написа:Любенов, във втора тема те засичам да пишеш, след като не си прочел цялата тема, следствие това пишеш глупости.Първо, лаптопа не е мой, а на племенницата ми. Не знам дали 80 лв е добре или зле, но на друго място ми поискаха 200 лв за същата операция, тъй че за мен си е тънко. Компа е СОНИ Вайо, ако има значение (май има).Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Моя чипсет го лепи един човек в Кърджали - Радомир Гъдов се казва - някакъв военен. Взе ми 60 лева - лаптопа още работи. Ако те влнува телефон, утре като ида в офиса ще разровя и ще ти го дам. Понеже пътувам често натам носех 4 лаптопа за такава процедура, но от тях само два станаха. Значи няма 100% гаранция.Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар
-
D. Stanev написа:Моя чипсет го лепи един човек в Кърджали - Радомир Гъдов се казва - някакъв военен. Взе ми 60 лева - лаптопа още работи. Ако те влнува телефон, утре като ида в офиса ще разровя и ще ти го дам. Понеже пътувам често натам носех 4 лаптопа за такава процедура, но от тях само два станаха. Значи няма 100% гаранция.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Един пресен случай в мойта практика - лаптоп с отлепен контролер на северния мост. Оказа се че като се притисне чипа и лаптопа заработва. Понеже този чип също се охлажда от кулъра, подложих една алуминиева пластина между охлаждащата плочка на кулъра и чипа и така машинката си бачка. Не знам дали работи още, вече не съм във фирмата в която го правих. Явно е имало съвсем малка пукнаина в спойката.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Един пресен случай в мойта практика - лаптоп с отлепен контролер на северния мост. Оказа се че като се притисне чипа и лаптопа заработва. Понеже този чип също се охлажда от кулъра, подложих една алуминиева пластина между охлаждащата плочка на кулъра и чипа и така машинката си бачка. Не знам дали работи още, вече не съм във фирмата в която го правих. Явно е имало съвсем малка пукнаина в спойката.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Ето какво се получава от неграмотен майстор с "духалка" в ръце:Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Отново кой чул, кой разбрал и бързате да драскате......jenshen73 - няма такова животно "RoHS стандарт". Съществува RoHS Директива на ЕС. и не тя е виновна за нещо, а виновни са само "кадърни" майстори.А спойките се окачествяват съгласно друг стандарт, където в последната ревизия са включени мои предложения относно критерий за приемане спойката на компонент тип BGA (какъвто е този, за който пита Immortal).Dido_Lyubenov - направил си много голяма/непоправима глупост с подлагането. И аз като автора на темата те засичам, че почти винаги пишеш "наизуст".Аз съм работил с ERSA HR/IRHP 100 (http://www.ersa.com/index.php?modul=...ont=&cont_add=) и се справя много добре с всичко. Такива до септември месец имаше само две в България. Като втората я купиха две момчета от сервиз, който се занимава с ремонт на GSM и лаптоп. Само че им се видяха много парите за пълната конфигурация и купиха нещо с което си мисля, че ремонта на BGA с над 100 "бола" е несигурен и може да се получи показаното от jenshen73. Съвет към автора на темата - където и да ти направят ремонта, ако след тест всичко работи, "залей" BGA-то с underfill и повече никога няма да имаш проблеми със спойките му.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
@Stefanaki: Извинявай, объркал съм указанието със стандарта Какво от това? Заради ниското или нулево ниво на олово в припоя имаме липса на термопластичност. И чудно защо тази липса е толкова силно изразена в моделите на HP от DV сериятаSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:@Stefanaki: Извинявай, объркал съм указанието със стандарта Какво от това? Заради ниското или нулево ниво на олово в припоя имаме липса на термопластичност. И чудно защо тази липса е толкова силно изразена в моделите на HP от DV сериятаNissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Stefanaki написа:Отново кой чул, кой разбрал и бързате да драскате......jenshen73 - няма такова животно "RoHS стандарт". Съществува RoHS Директива на ЕС. и не тя е виновна за нещо, а виновни са само "кадърни" майстори.А спойките се окачествяват съгласно друг стандарт, където в последната ревизия са включени мои предложения относно критерий за приемане спойката на компонент тип BGA (какъвто е този, за който пита Immortal).Dido_Lyubenov - направил си много голяма/непоправима глупост с подлагането. И аз като автора на темата те засичам, че почти винаги пишеш "наизуст".Аз съм работил с ERSA HR/IRHP 100 (http://www.ersa.com/index.php?modul=...ont=&cont_add=) и се справя много добре с всичко. Такива до септември месец имаше само две в България. Като втората я купиха две момчета от сервиз, който се занимава с ремонт на GSM и лаптоп. Само че им се видяха много парите за пълната конфигурация и купиха нещо с което си мисля, че ремонта на BGA с над 100 "бола" е несигурен и може да се получи показаното от jenshen73. Съвет към автора на темата - където и да ти направят ремонта, ако след тест всичко работи, "залей" BGA-то с underfill и повече никога няма да имаш проблеми със спойките му.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар