Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Презапояване на чипове, къде?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Immortal написа:
    Предвид, че лаптопа е нов и струва едни 1000 и кусур лв, мисля че стотина лева не са чак толкова много за ремонт.На моя ми струваше 80 лв да ми сменят инвертора на монитора, и мисля че се разминах тънко.Получих доста предложения, дори повече от очакваното.Благодаря колеги, ще ви държа в течение да видим какво ще стане.
    Дебело е ! Сменя се с помоща на ендна малка кръстата отвертка, а самия инвертор струва мах 40 лв. Работата е за не повече от 20 минути.Дано ти презапоят чипа само за тези при ! Щом е толкова нов ... може и доста повече да ти вземат, а дори и да откажат поправката. Пробвай, но ако го оправят се разделяй с тоя лаптоп и си вземи друг, че ще има ходене по мъките.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #17
      Любенов, във втора тема те засичам да пишеш, след като не си прочел цялата тема, следствие това пишеш глупости.Първо, лаптопа не е мой, а на племенницата ми. Не знам дали 80 лв е добре или зле, но на друго място ми поискаха 200 лв за същата операция, тъй че за мен си е тънко. Компа е СОНИ Вайо, ако има значение (май има).

      Коментар


        #18
        Аз съм в този бранш (компютри) и когато имам клиент с такъв проблем ползвам един познат , който има втората машина за лепене на чипове в БГ(Първата е във фирма ТОРИН) , При него цените са : при успех 180 лв. , при неуспех 40 лв. Виждал съм и двете машини и нямат нищо общо със снимките в темата. Плаща се дори и при неуспех защото се използват специални флюсове и др. консумативи. И аз съм си играл да нагрявам чипове които са разлепени...даже има 1-2 лаптопа които още работят . И на двете места дават 1 месец гаранция. Според мое виждане тези ремонти изкарват между 2 и 10 месеца. А относно махане, препрограмиране и запояване на BIOS на лаптоп, това доста хора , вкл. и аз го правят без да се замислят. Просто чиповете нямат по 500-800 контакта под самия чип както е при чипсетите и графичните чипове. Моя лична препоръка е да се разпродава на части и да не се инвестира в лаптоп с разлепен чипсет или графичен процесор ако е на дъното. Това всичко е моя практика и мое мнение.
        Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
        Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
        Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

        Коментар


          #19
          Immortal написа:
          Любенов, във втора тема те засичам да пишеш, след като не си прочел цялата тема, следствие това пишеш глупости.Първо, лаптопа не е мой, а на племенницата ми. Не знам дали 80 лв е добре или зле, но на друго място ми поискаха 200 лв за същата операция, тъй че за мен си е тънко. Компа е СОНИ Вайо, ако има значение (май има).
          Няма значение. Всичко това се произвежда в Китай, Тайланд и околностите им. А процедурата съм я правил дестки пъти и много добре знам какво пиша. И май не съм единствения който препоръчва да се оттървете от този лаптоп.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #20
            Моя чипсет го лепи един човек в Кърджали - Радомир Гъдов се казва - някакъв военен. Взе ми 60 лева - лаптопа още работи. Ако те влнува телефон, утре като ида в офиса ще разровя и ще ти го дам. Понеже пътувам често натам носех 4 лаптопа за такава процедура, но от тях само два станаха. Значи няма 100% гаранция.
            Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

            Коментар


              #21
              D. Stanev написа:
              Моя чипсет го лепи един човек в Кърджали - Радомир Гъдов се казва - някакъв военен. Взе ми 60 лева - лаптопа още работи. Ако те влнува телефон, утре като ида в офиса ще разровя и ще ти го дам. Понеже пътувам често натам носех 4 лаптопа за такава процедура, но от тях само два станаха. Значи няма 100% гаранция.
              Това не е лепене а само нагряване с хубав топлодух . Наистина доста често се получава положителен ефект . Всичко е на късмет. Всеки контакт на чипсета представлява миниатютна топчица калай ...не точно, но грубо казано е калай. Когато е разлепен и се нагрее на определеното място с определената температура (на късмет) в доста случаи се получава контакт и сработват нещата. При лепенето процедурата е коренно различна.
              Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
              Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
              Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

              Коментар


                #22
                Един пресен случай в мойта практика - лаптоп с отлепен контролер на северния мост. Оказа се че като се притисне чипа и лаптопа заработва. Понеже този чип също се охлажда от кулъра, подложих една алуминиева пластина между охлаждащата плочка на кулъра и чипа и така машинката си бачка. Не знам дали работи още, вече не съм във фирмата в която го правих. Явно е имало съвсем малка пукнаина в спойката.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #23
                  Dido_Lyubenov написа:
                  Един пресен случай в мойта практика - лаптоп с отлепен контролер на северния мост. Оказа се че като се притисне чипа и лаптопа заработва. Понеже този чип също се охлажда от кулъра, подложих една алуминиева пластина между охлаждащата плочка на кулъра и чипа и така машинката си бачка. Не знам дали работи още, вече не съм във фирмата в която го правих. Явно е имало съвсем малка пукнаина в спойката.
                  Имало си е ОГРОМНА пукнатина, но само в едно или няколко, но не повече от 5-6 болчета. Подпрял си ги и си решил проблема "временно". В една друга тема обяснявах, че всичко се дължи на стриктното спазване на RoHS стандарта.
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #24
                    Огромните пукнатини не се оправят така лесно И да, реших проблема временно, не я ясно дали още работи.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #25
                      Ето какво се получава от неграмотен майстор с "духалка" в ръце:
                      Steliyan's Life!
                      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                      Коментар


                        #26
                        Отново кой чул, кой разбрал и бързате да драскате......jenshen73 - няма такова животно "RoHS стандарт". Съществува RoHS Директива на ЕС. и не тя е виновна за нещо, а виновни са само "кадърни" майстори.А спойките се окачествяват съгласно друг стандарт, където в последната ревизия са включени мои предложения относно критерий за приемане спойката на компонент тип BGA (какъвто е този, за който пита Immortal).Dido_Lyubenov - направил си много голяма/непоправима глупост с подлагането. И аз като автора на темата те засичам, че почти винаги пишеш "наизуст".Аз съм работил с ERSA HR/IRHP 100 (http://www.ersa.com/index.php?modul=...ont=&cont_add=) и се справя много добре с всичко. Такива до септември месец имаше само две в България. Като втората я купиха две момчета от сервиз, който се занимава с ремонт на GSM и лаптоп. Само че им се видяха много парите за пълната конфигурация и купиха нещо с което си мисля, че ремонта на BGA с над 100 "бола" е несигурен и може да се получи показаното от jenshen73. Съвет към автора на темата - където и да ти направят ремонта, ако след тест всичко работи, "залей" BGA-то с underfill и повече никога няма да имаш проблеми със спойките му.
                        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                        Коментар


                          #27
                          @Stefanaki: Извинявай, объркал съм указанието със стандарта Какво от това? Заради ниското или нулево ниво на олово в припоя имаме липса на термопластичност. И чудно защо тази липса е толкова силно изразена в моделите на HP от DV серията
                          Steliyan's Life!
                          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                          Коментар


                            #28
                            jenshen73 написа:
                            @Stefanaki: Извинявай, объркал съм указанието със стандарта Какво от това? Заради ниското или нулево ниво на олово в припоя имаме липса на термопластичност. И чудно защо тази липса е толкова силно изразена в моделите на HP от DV серията
                            Абсолютно съгласен
                            Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                            Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                            Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                            Коментар


                              #29
                              Stefanaki написа:
                              Отново кой чул, кой разбрал и бързате да драскате......jenshen73 - няма такова животно "RoHS стандарт". Съществува RoHS Директива на ЕС. и не тя е виновна за нещо, а виновни са само "кадърни" майстори.А спойките се окачествяват съгласно друг стандарт, където в последната ревизия са включени мои предложения относно критерий за приемане спойката на компонент тип BGA (какъвто е този, за който пита Immortal).Dido_Lyubenov - направил си много голяма/непоправима глупост с подлагането. И аз като автора на темата те засичам, че почти винаги пишеш "наизуст".Аз съм работил с ERSA HR/IRHP 100 (http://www.ersa.com/index.php?modul=...ont=&cont_add=) и се справя много добре с всичко. Такива до септември месец имаше само две в България. Като втората я купиха две момчета от сервиз, който се занимава с ремонт на GSM и лаптоп. Само че им се видяха много парите за пълната конфигурация и купиха нещо с което си мисля, че ремонта на BGA с над 100 "бола" е несигурен и може да се получи показаното от jenshen73. Съвет към автора на темата - където и да ти направят ремонта, ако след тест всичко работи, "залей" BGA-то с underfill и повече никога няма да имаш проблеми със спойките му.
                              Много добре знам какво съм направил Шефа държеше лаптопа да тръгне колкото да го издадем работещ. Предупредихме клиента че това може да го изкара и само до следващото включване, а той нямаше пртенции за дългосрочна работа - служебен лаптоп. Какво да се прави. Няма да казвам марката, но имаха 10-тина такива дървета и гледаха да се поотърват от тях. Не знам ти как си вършиш работата, но ако знаеш на какви фрапиращи изпълнения съм попадал, сигурно ще получиш инфркат. И то правени в реномирани сервизи. И до някъде ги разбирам, защото клиента като няма пари а все мрънка да му оправиш техниката за колкото може по-малко ... Така е колега. И по аввтосервизите се вършат едни простотии и всичката ни е такава. Щом имаш възможност, оправи му лаптопа на колегата и остави някакви координати, в случй че се наложи да можем да се свържем с теб. Снимката на олегата няма да коментирам, защото не виждам някакаъв проблем чипа да се поставо на мястото му без да бъде повреден. А може и просто да не е запояван а "пуснат" там за снимка
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                #30
                                Пак добре, че не е изринал дребните компоненти!
                                Няма начин да няма начин!

                                Коментар

                                Working...
                                X