Здравейте, колеги. Понеже имам опит и от други автофоруми, мисля, че такава тема би била полезна на много хора. Защо не си направим и ние? Примерно, сега ми предстои да си сменям предните носачи на бравата и ми искат по 20 лв на брой за труд? Не знам много ли е, нормално ли е, малко ли е? Не намирам такава, тема, ако има, ще я разгледам, че ми е интересно. До скоро бях със ситроен и там за някои ремонти си падат глави направо, прави ми впечатление, че при фиат не е така, колите са евтини сравнително, части и ремонти. Ориентирайте ме малко, как са 40 лв за труд за смяна на два носача?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо не направим тема за цени на разпространени ремонти?
Collapse
X
-
Като става въпрос за носачи, според мен цените са тип "глави падат", но това е друга тема. Ако 20 лева ти се струват много, питай в друг сервиз. Цените са различни, в много случай според клиента, така се облечи с някои по-стари дрехи, ако ще ходиш в по-малък сервиз.Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
Е, различни, различни, колко да са различни Да варират с 5-10 лв за повечето неща. Примерно, ако смяна на съединител във Варна е 100 лв, в София няма да е 200. Говорим за по-квартални майстори, не за представителства на фиат, където цените са едни и същи. Не ми се виждат 20 лв чак толкова много, но виждам и каква работа е, много е куче времето и не ми се занимава сам. По 3 болта са на носач, не виждам какво чак толкова има за 40 лв труд?Понеже майсторите на които имам вяра се занимават с доста ситроени, цените са им ситроенски също за някои неща Я кажете някои доверени майстори фиатаджии във Варна. Гледам за Живко ///// - обаче не мога да му намеря телефона да го питам. Напатил съм се от келеви майстори, заради това не си давам количката на кой да е.кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!
Коментар
-
то такава тема има, ама кой ли ти ползва търсачката и пише в точния раздел на форума http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=7799Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
Е, то в темата не е писано от преди 2 години, но наистина толкова назад не бях търсил и не знаех, че съществува. На час се заплаща, когато се ходи в официален сервиз, иначе всичко си е на договоркакара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!
Коментар
-
Няма такова нещо колега само в официалните сервизи. Отиваш в дадения сервиз и ти казват 20лв цена, като те грубо са си сметнали, че процедурата по смяната на дадената част(съответно при теб носач) ще им отнеме ~2 часа = 20 лв. Например в User manuala на мойта кола за смяна маншоните на полуоска грубо дават 40 минути. Отидох в сервиза - 15 лв ми казват. Тези 40 минути примерно са си ги закръглили на час и готово.
Коментар
-
Не можеш да ме убедиш, но да не изместваме темата. За смяна на накладки ми взеха 10 лв, а работиха 30 мин, хем са двама. Единият правеше едното колело, другият другото. За смяна на съединител ми взеха 100 лв и работиха 3 часа. За смяна на ангренажен ремък на предната кола ми взеха 20 лв и работиха 30 мин, за тази около 2.30 часа и 70 лв. Както виждаш няма никаква връзка Всичко е според майсторите и най-вече според ремонта Иначе е ясно, че в официалните сервизи си имат разход на време за определена операция и часът е строго определен, като заплащане В края на краищата не разбрах, нормална ли е цената от 20 лв за труд на носач или не :Dкара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!
Коментар
-
mnpenchev
Вальо, аз процедирам така - ако нещо ми се вижда скъпо, си го правя сам, ако не мога сам, си плащам, като си плащам гледам да е качествено, не съм толкова богат да си правя тънките сметки с квартални майстори и без гаранция, че утре няма да се наложи да се ремонтира отново. Успех в начинанието.
Коментар
-
Да, ясно, аз също не се доверявам на квартални майстори, че съм имал неприятности с тях. Сигурен съм, че като си дам колата на тези момчета няма да има проблеми с ремонта след това. Вече над 4 години всичко ремонтирам при тях и никога не е имало грижи след това. Просто не ми се стори толкова работа, но ако е гадно и 20 лв е ок, няма какво повече да говорим, отивам и ги давам Не съм сменял такива носачи, но ми се вижда доста лесно, то чуждата работа винаги изглежда леснакара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!
Коментар
-
Аз съм от така наречените "квартални майстори" и доста често съм оправял бакиите на колеги от големите сервизи. Всеки си има стил на работа, аз никога не съм изкарвал кола, без да съм оправил проблема. Даже ако се наложи да ползвам услуги на колега с необходима за целта техника. Клиенти не лъжа и не товаря, но ако те ме лъжат, или ми правят селски номера, не работя повече с тях.Та за цените на части и труд.Не може да очакваш чарк и монтаж да имат сходни цени. Едни гумички за клапани са около лев бройка, няма как и монтаж толкова.Смяна на носач - ако е за 1, цената от 20 лв става, ако има и друга операция на същата страна- редукция. Повечето колеги, аз също, имаме различни цени за постоянни клиенти и за случайни. В смисъл, на постоянни се прави отстъпка.И друг фактор - възраст на колата. Различно се работи по кола на 2 - 3 - 5 години, и на някоя австрийска, германска или швейцарска 10 - 15 годишна, дето болтове и гайки не се виждат от ръжда, някои се късат... Оттук и цената е друга.Частите.Работя с определени магазини. Има марки, които не монтирам, особено някои лагери. Не искам утре някой да ми пили, че не съм му сложил както трябва "оригиналният" лагер, който даже грес няма вътре и още с поставянето е шумен, а след 2 месеца е за смяна.Та така. Ако си намерите свестен майстор, уважавайте го. Щото свестни хора трудно се намират днес.И като идете при нов, не плюйте стария. Това е знак, че утре ще плюете и този, той го има предвид.На слука!Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
Дори ги похвалих моите, не съм ги плюл, също се занимавам с услуги и знам как стои въпросът. Официалните представителства не винаги са това, което очакват хората. По-проблемни са и от кварталните майстори понякога Не мислех, че майсторите са ми лоши, чудех се дали са скъпчиикара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!
Коментар
-
Ами да, имаше такава тема, ама кой знае къде е отпътувала в нищото.Аз мога да цитирам нашия ценоразпис, който да може да се ползва като отправна точка. Спуснат ми е от шефовете, лепната е разпечатка на стената, не е променян отпреди да постъпя на работа и всеки може свободно да си го чете.Конкретно - демонтаж/монтаж на преден носач за каквато и да е кола е 15 лева (тук са ощетени аудитата А4, А6 и А8, щото са с по осем ). Ако се демонтира за смяна на тампон - по 5 лева още за пренабиване на тампон. Ако се наложи реглаж - 15 лева.Смяна на преден амортисьор - 25 лева, като в цената влиза евентуално и смяна на прахоуловителя, тампона и лагера на макферсона. С други думи - дали ще се сменя едно от тия неща или всичките заедно - все едно и също.Смяна на биелета - 10 лева.Реглажа - 15 лева (това е само за сходимост, ако има и наклони, но това не се отнася за фиат - 25 лева)Смяна на каре на полуоска, само маншон на каре на полуоск, или цялата полуоска - 25 - леваСмяна на преден лагер - демонтаж/монтах на шенкела - 15 лв + още 5 за пресата - за избиване на стария и набиване на новия лагер.Смяна на пистов или клиновиден ремък и/или обтяжната му ролка или само ролката - 10 лв.Смяна на предни накладки - 10 лвСмяна на предни дискове и накладки - 20 лвСмяна на задни накладки - 20 лвСмяна на спирачно цилиндърче - 15 лв.Смяна на жило на ръчната - май, беше нещо 10-15 лв с регулировкатаСмяна на съединител за предно предаване 100 лв, а за задно - 80 лв.Смяна на гума с демонтаж/ монтаж от джантата - 3 лвБаланс на гумата - 3лвСмяна на винтил - 3 лвпоставяне на фитил на гумата - 3 лв Тук уловката е да не изисквате тази услуга под 5 градуса, щото не хващат и да изискате да видите опаковката на фитилите, да не пише нещо от рода на: темпорари, 80 км/ч макс онлиСмяна на лагерния комплект на заден носач - 35 лв. Дано да съм бил полезен!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар