Е то бива бива икономия, ама това вече не е нормално... Просто всичко трябва да си има граници...не знам, но аз няма да имам нерви да правя такива операции, да не говорим колко рискове крият всички тези действия!
== Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
Може да няма хидравлика и да може да си позволи подобно изгасяне на двигателя.Аз съм почитател на инерцията и често я използвам (даже винаги когато може), но без да гася двигателя. Ако го изгася не ми се мисли какво ще стане. Тя мойта нито спирачки нито кормило има при изгасен двигател.
Значи аз като ходя към вилата си и има един участък с около 4 километра сравнително стръмно спускане.Гледам възможно повече да го карам по инерция, но някой път е невъзможно, тъй като колата се засилва много.Та... ако включа на 4-та скорост и мина спускането така какво ще стане? Няма ли да се изхаби бая бензин? И... доколкото разбирам искате да кажете, че когато е на скорост и се върти от инерцията харчи по-малко, отколкото ако не е на скорост и на празен ход. Така ли?И... важи ли това за моноинжекционните двигатели?
точно малко като моторната спирачка на автобуси и камионите ... разбира се не точно! А има ли значение на коя скорост си ? смисъл на всички предавки ли го прави това?
Jeep Grand Cherokee 3.1TDI
Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.
При тях беше т.н. Фрай Лафт или "свободен ход" - като отпуснеш педала - двигателя работина празен ход без да изключваш от скорост и после направо си подаваш газ наново. Пре тях беше направено и с цел щадене на двигателя, защото бяха двутактови.
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Да ясно значи нищо общо, но това е важен и не много известен факт при "по-новите" коли(това с отпускането на газта по надолнище)!
Не е само при по-новите коли! И на мен ми е известин едва ли не по рождение! :D Просто такова е устройството на автомобилите, било то карбураторни, моно или "пълна инжекция"! За да върви колата - трябва да подаваш газ, като не подаваш - няма игориво и оттам и задържащата функция на двигателя по спусканията! Малко елементарно го обяснявам, но мисля, че е разбираемо.
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Аз досега си мислех, че е "фрай лайф" ... Наистина при тях и при трабантчетата има такава система ... Може да се изключи с едно лостче под волана и пак става нормална кола ... зависи от условията, при които се кара ... Между другото дядо ми едно време е бил авто инструктор и този номер редовно го прави с жигулката комби като се връща от Хърсово към Благоевград ... Няма лошо... а когато стигне един участък, в който прекалено много се засилва - продължава на моторна спирачка ... за да не загрява барабаните ... Идеята е добра, стига колата ти да е без такива модификации като серво и хидравлика...
Коментар