Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смисълът от автомобил след 2000г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Айде и аз ако може се изкажа по-темата :D .Досега съм имал 25 лични коли.Преди години вземеш кола мааалко я постегнеш и на пазара с двойна печалба някъде там.Така беше и със жилищата.От 2002г откакто си продадох Пасата точно колкото го взех без стотинка печалба със всяка следваща кола финансово съм дърпал назад.Дължа да подчертая,че всичко си правя сам по колата,ако да било и основен ремонт.Най-много кинти назад дръпнах с Мареа-та.Купих я за 6000лв 2008г налям съм около 3000лв отгоре,а не можах да и взема половината.Това разбира се е нормално.Но все пак тези пари можеха да отидат по друго предназначение,примерно исках да си дообзаведа апартамента,но всичко отиваше по колата,защото винаги и за всички коли съм давал и последните си пари.Сега братовчед ми ми подари неговия Ситроен ЗХ 91Г само на газ е и не беше каран близо 3 години.Вътре всичко беше леш-таралеж,но имам много свободно време и полека лека заприлича на кола.Смених му лично пред блока ангренажния ремък,който ми дойде с отстъпката точно 20лв и едни свещи и купих Денсо за 14лв с отстъпката.Другия ремък задвижва само динамото и струва 5 лева и стотинки.А от нямане на работа и свалих и изпарителя да му разгледам мембраните дали не са отишли на кино-бяха перфектни,но гарнитурката на водната риза не биваше и трябва комплект мембрани-20лв български или 35лв пълен комплект с люлките и габарчетата за 35лв.Купих чисто нов изпарител МИМГАЗ абсолютно кипе на Ловато за 55лв.Всеки ден се чудя какво да правя и да сменя нещо по това Ситроенче,но толкова е опростено,че няма какво да се сменя.Няма климатик,няма АБС,няма даже кантар на задните спирачки,няма компютър т.е имаше,но аз го изхвърлих,защото мишките бяха приглизали цялата инсталация и трябваше да я пускам на ново.По окачването шарнира е отделно от носача и струва около 16лв,но не е мръднал.Късите кормилни накрайници са около 10лв и те са бетон.Няма стабилизираща щанга и съответните биелетки.Понеже отзад е на торсион вози наистина меко.Няма ЕГР,няма катализатор има само едно задно гърне.Въздушен филтър купих 3.50лв със отстъпката.После мания да сложа спортен айде 10 лв,но не може да се настрои на газ,защото "дяволското гориво"излиза през филтъра през който може да мине и комар.Върнах си стария оригинален филтър.Филтър на купето няма,няма даже и оборотомер,но си сложих за 32лв от тези аксесоарните като му пуснах инсталация.Няма датчик за водата,а само контролна лампа.Купих датчици от Лада на старо за 5лв -масло,вода-пуснах инсталациите и сега ми е кеф като я запаля и видя че дига 5 атмосфери масло.Купих му ксенон 55 вата на 5000 келвина-изкарах очите на хората и продадох баластите на един приятел.Сложих си СД-то от Мареата и със пускане на много дебели кабели и колони имам по-прекрасен звук от на аверчето на което продадох Мареата и той наля около 2000-2500лв само за музика.Лично,аз никога не бих си купил нова кола,ако ще и днес да ударя 3,5 милиона от тотото.Просто няма да го има гъдела да си разглобявам нещо по колата и след това да съм удовлетворен.На която и да е кола не гледам само като средство за придвижване, като на част от мен.Не обичам и хазарта т.е безбожното обезценяване на новата кола.Това е все едно някой да ти се е изпикал на труда,който си положил за нея.Със това скапано и пикливо Ситроенче май и за кратко съм имал най-големите майтапи по време на път.Понеже тавана му падна и е само ламарина отгоре(смятам да сложа фототапет с гола мацка ма по нататъка) всеки приятел,който седне особенно сутрин,когато конденза се стича от тавана на главите на някой от тях гледката в задното огледало е неописуема .Когато вали въпреки,че около три дни съм си играл да уплътнявам люка и уплътнението на предното стъкло седалките винаги са влажни .На мойта си слагам найлон,но като се качи некоя мадама си умирам от смях как почва се пипа между краката и не може се усети дали и е дошло или се е опикала Километража му не работи-трябва да свалям скоростната кутия и да му сменям привода,но стана студено.Затова си купих ГПС от Дийлекстрийм и преко сили на газ скоростта му е 130-135км/ч.На едно голямо надолнище вдигнах 142 км/ч,като чувството е че карам поне с 350км/ч,защото няма бензинов резервоар даже и пластмасови кори,защото бяха начупени и изгорели от слънцето.От август месец досега няма нещо което всекидневно да не съм пипнал по него.Повече пари дадох за Гражданска,преглед,винетката си я отлепих от Фиат-а.Данъка му е мисля около 20лв,но братовчед ми да си го оправя.На газ гори извънградско около 7.5-8л,а в града около 11литра.Емисиите му на изгорелите газове не ги знам не ме и интересуват,но като го оставя да работи на място,а аз лежа под него точно до ауспуха,ако не ме опръска водата във фейса мога цял ден да му дишам изпаренията,без да ми стане лошо.Тука на нашия паркинг пред блока остана само една Лада 2107 на бензин.На третия етаж живея и ако жената я запали и прозореца в стаята ми е отворен на втората минута отивам в кенефа да повръщам от изгорелите газове.Така е и на други бензинови коли сутрин като запалят пък били те и с катализатори,които не се знае колко живот им е останал.Искам и мога да си взема БМВ Е 46 дизел-дали било с 136 или 150 коньовия Комън-рейл мотор,но ако някой правят 5000км на година,а едва ли ще направя и 3000км-така,че не виждам смисъла.Все пак всеки сам си решава за себе си.
    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

    Коментар


      #62
      itan75 написа:
      Айде и аз ако може се.
      Евалата пич,ти ставаш за писател,браво.

      Коментар


        #63
        да изсипя едни 20 000 лв. за нова кола на улицата и да ме е яд, че некой боклук ме сурнал - тенкю пипъл.... да ме е яд, че оставям за данък и застраховка годишно пари за една малолитражка на старо - мирси...аз квот съм търсил съм си намерил...
        Fiat Punto 1.1-Синята птица
        Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
        Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

        Коментар


          #64
          дрън, дрън... ако доходите ви са 3-4000 лв. на месец, кошник на 10 години ли ще си купите?!

          Коментар


            #65
            r51 написа:
            дрън, дрън... ако доходите ви са 3-4000 лв. на месец, кошник на 10 години ли ще си купите?!
            повярвай ми - има далеч по-приятни начини да изхарчиш или да вложиш тези 3-4 000 лв. месечен доход пред това да си купиш нов или 10 г. кошник...
            Fiat Punto 1.1-Синята птица
            Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
            Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

            Коментар


              #66
              Колеги новото си е ново.Имам и стара кола на13 год. Ланчия Y 1.2 всеки месец има по някой ремонт.Линеата ми е на почти 4 години и 60000км.за ремонт съм дал 50лв. биалетка и34лв маркуч за картерните газове на двигател .Скоро смених антифриз ,ремъци и водна помпа за помалко от 400лв.Данъка на ФИАТА е 52 лева а на Ланчията 15лева,ФИАТА минава ГТП на 3год. след тях на 2, Ланчията всяка.Живи и здрави 2013г. отново с нов автомобил не робувам на марки и незнам дали ще е италянка.Пожелавам на всички поне 1 път в живота си да притежавт чисто нов автомобил. :D

              Коментар


                #67
                r51 написа:
                дрън, дрън... ако доходите ви са 3-4000 лв. на месец, кошник на 10 години ли ще си купите?!
                да. Както каза donnna, има по-приятни начини да си харчиш парите
                Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                Коментар


                  #68
                  Както казват братушките:вкус и цвет ,товарищ нет. :D Така че вижданията са различни.Нови коли съм карал по комунистическо време. ЗАЗ963,Трабант,Застава Юго два броя ,Жигуле1200,Жигули1300.Верно е че нищо не съм ремонтирвал по тях и ги карах по няколко години и продавах после. Като дойде демокрацията купих фиат Уно дизел 1.3 на 70000км със запечени сегменти . набихме му ризи от Жигули ,нови сегменти и така десетина години ме вози без проблем.Купих Мерцедес190 през 2000г и го карах до миналата година без да съм дал и лев за нещо по него .Сега си купих Стилото за 5300 и дадох още 500лв да си го стегна и вече мога да кажа че няма разлика от нова кола.С КИАта джипката същата работа . За 6500 я купих,смених лагерите на предните колела и една симерина на задната полуоска ,ремък ролки и машинката си придоби много приятен вид за каране.Така че за 12000 лв си имам две коли и за зимни условия и за летни дни.
                  Фиат Панда 1.2 2006година
                  Синджира си идва ,а козата я няма...

                  Коментар


                    #69
                    коцев написа:
                    Има го и другия момент . Виждал съм коли по на няколко години които са пълна развалина и коли по на 15 години които ти спират погледа като ги гледаш все едно сега са излезли от завода . Това показва че има водачи и водачи . На безотговорен човек каквато и кола да му дадеш все ще я потроши .На човек милеещ за колата си винаги ще се постарае всичко да и бъде в ред .
                    Започвам да се чудя, дали салона на някои от по-новите модели не са правени от доста лоши пластмаси и материали. Оглеждам алфи 147 2001-2003 г. тия дни и попътно тук-таме и стило, или колите са били в ръцете на най-големите палачори, или наистина кормилото, тапицерията и дръжките на вратите и донякъде тапицерията на седалките не изглежда добре - издрано, протрито, зацапано. В това отношение моето браво /1996/изглежда доста по-запазено от въпросните машинки. Повечето волани на 147 и стило около 2002 бяха видимо протрити. Или запазеното не си го дава чужденеца за без пари, или наистина материалите се износват по-бързо.
                    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                    Коментар


                      #70
                      Естествено, че новите автомобили са с много лошо качество.Потвърждавам и от личен опит и от опит на приятели и от познати майстори, които си изкарват хляба с автомобили.В момента търся по-стара кола не защото не мога да си позволя да карам по-нова, а защото искам като се кача да я карам да не ми капризничи и без да се налага всеки път да й "казвам", че съм й сменил маслото, за да не мрънка, да се чудя всеки път какво масло да сипвам, да й треперя, да се налага да си купувам и лаптоп, за да я обслужвам и пр. абсурди. Мога да пиша за слабоумното автомобилостроене от последните десет години цял ден, но ще си го спестя. Предполагам на никой няма да му се чете толкова дълъг пост :P С ръка на сърцето казвам, че новите коли НЕ СТРУВАТ. В този ред намисли си търся автомобил с карбуратор. Не се шегувам. Най-вероятно ще бъде някаква класика.Всеки да си прави изводите сам.
                      == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                      На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                      Коментар


                        #71
                        Слав написа:
                        ...В този ред намисли си търся автомобил с карбуратор. Не се шегувам. Най-вероятно ще бъде някаква класика.Всеки да си прави изводите сам.
                        И аз бих карал с карбуратор вечно, или поне докато всичките тия електроники не спомогнат за 2 пъти по-малък разход. По мое мнение с всичките тия усложнения производителите държат за топките "крепостните" си. Така, че ако се сетиш за нещо по-читаво с карбуратор, драскай по някой ред Може би хибридите ще си струват, но след като се докажат.
                        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                        Коментар


                          #72
                          Re: Смисълът от автомобил след 2000г.

                          ls1 написа:
                          Чудя се, колеги, има ли смисъл от кола произведена през последното десетилетие? Гледам, чета и се хващам за главата. То едни датчици, едни компютри, едни повреди на смешни километри. Познати купуват нова кола, мине не мине 50 000км и се почва, ама гарнитури, избушени двогатели, скоростни кутии...абе какво ли не! В същото време дараци от миналия век на по 500 000км ги търкаляме, е, постягаме ама не чак пък толкова като новите. Новите едни цифри за части, ама цифри! И даже не само за части, ами за елементарни регулярни консумативи. Чудя се, има ли изобщо смисъл да купуваме кола примерно пет годишна? Що не една 99та година, да си я караш? Като се развали - части бол и евтини. Майсторите им разбират. Що си купуват хората по-нови коли?
                          Как да го проумее простият ни народ! Една кола нова като купиш не можеш цял живот нея да търкаляш! Естествено по пътя на тая логика 50 000км и аут, ами да НОРМАЛНИТЕ хора в чужбина навъртат 120-170 000км. или прави 5-7 години и колата отива в България, Румъния и т.н.И в същото време в "БГ" една кола изкарвала да кажем средно 50 000км а в някоя друга европейска страна изкарвала по 150 000, идеи на какво се дължи? Чист пример давам, не може да заредя в Русе до горе, и на влизане в Унгария да пълня пак! А на обратно да заредя в Германия или Австрия и чак на Букурещ да слагам ? Някой долови ли тънката разлика ? Че хората карат с гориво пък ние караме с боклуци? Има една камара сравнения които могат да се направят.Извода е, миришат ни краката за нови коли!!!

                          Коментар


                            #73
                            Plastex написа:
                            Може би хибридите ще си струват, но след като се докажат.
                            Напоследък се возя в един пълен хибрид Lexus RX 450h и мога да кажа, че напълно ми се доказа.С 3.5 двигател харчи по-малко бензин от Мареята. За друго да не говорим...Само се чудя такова чудо ако се развали кой ще го поправя. Искам да видя физиономиите на майсторите като им откарат такова на поправка.
                            VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                            VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                            VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                            VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                            Нека Силата на бъде с Нас...

                            Коментар


                              #74
                              kiro_of_the_day написа:
                              Бе... то и с хлеб и лук може да се наяде човек, ама друго си е луканка и синьо сирене...
                              Ще те апострофирам - ако ще се яде нещо от месе - нека да е чисто месо, а не някакво мешаване. Смисъл - примера може да е "черен хайвер и трюфели"..., а има хора като мен, които пък са алергични към мухъла в конкретното сирене, а и не разбирам защо трябва да давам пари за нещо, което е умишлено развалено...
                              Steliyan's Life!
                              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                              Коментар


                                #75
                                лошото е, че мизерията е променила почти безвтзвратно мисленето ни. Като съм задоволил повечето си желания, уредил съм дом, имам някакви спестявания за черни дни, осигурил съм на децата образованието например и т.н., защо да мисля "има и по- добър начин да изхарча тези пари"? Дори да имаме прилични доходи, продължаваме да мислим на ниско ниво- колко щяла да е издръжлива колата, дали ще изкара 10 год и ще е в добро състояние и т.н.... Колите са за да вършат работа и да ни доставят удоволствие ако можем да си го позволим, защото какво удоволствие да изпитам от каране на уно 89 год 990 кубика или от каране на Крома 89 год? То всичко лопа, всичко е разчекнато, който си прави редовно реглаж на мостовете знае, че без удари и без нищо колата просто си изменя геометрията. Скоро бях гледал удар между пасат около 91- 2 и онзи фъстък Ярис. Челен удар, познайте в коя кола имаше загинал и в коя бяха невредимите... Не краш тест, а истински удар. Докато сме мизерни и не само по доходи, а и в главите си, дотогава няма да намираме смисъл от нова кола
                                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                                Коментар

                                Working...
                                X