Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смисълът от автомобил след 2000г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Да се опитам да отговоря?Имах Браво 98ма, сега имам Меган 2009та.Уж са един клас. Ама уж. Ако погледнеш от финансова гледна точка, плюсовете на новата кола са малко - нисък разход и гаранционна поддръжка, но минусите ги обезмислят .Минусите - обезценяване, данък ( данъкът за 1 година на Мегана е равен на данъка на Бравото ми за 20 години!!! ), каско. В такава държава живеем, за съжаление.Удобства, сигурност, спокойствие - всичко е в плюс на новата кола.Новата кола е кеф и спокойствие. А това са от най-скъпите удоволствия И съжалявам, ама не вярвам на приказките - аз никога не бих си взел нова кола.Трънки. Ако 3000 лева за 10 годишна имаха същата тежест в бюджета ви като 30 000 за нова?И мен ми се иска вместо тази кола да мога да си позволя нова Алфа 159 ама...
    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

    Коментар


      #32
      kiselo написа:
      ogi28b написа:
      Ако имам 7 000 лева: само да намеря запазен двигател JTD, вземам една Брава ELX за 2500-3000, с останалите пари я стягам първоначално, претапицирам си я при нужда, въобще - обслужване "от-до". С 4 000 лева за обслужване - окачването ти струва към 600 лева, а с клубните отстъпки - да не казвам колко по-надолу слизаш, смяна на всички течности ти е под 200 лева, пълна ревизия на спирачките ти е под 500 лева. Някъде 2000 - 2500 лева, в зависимост от частите и отстъпките. Остава една сериозна сума и имаш автомобил, който си правил за теб, с най-добрите възможни чарколяци. Дори да се наложи да си смениш комплект съединител с маховика - пак остават немалко пари.
      Само като започнеш с това, че ще я претапицираш, префасонираш, ще и направиш основен ремонт и незнам си какво още се отказвам. Да и аз на бравата си и направих кожи по пратите и т.н. джанти манти и хиляда глупости ама според чергата нямах пари за по-нова.
      Ама чакай малко, защо го смяташ така, че на Бравата ще трябва да ги правя тези неща, а на Стилото - не? Нима едно Стило няма нужда от спирачки, окачване и разни други неща, които да се ревизират и подменят с нови, за да се чувствам сигурно? Ами че то и на Бравата може да не пипам нищо, докато се счупи, след това ще го правя. Така наистина ще ми останат 4 000 лева за ядене и пиене, и за някой 55-70-инчов теуевизор. В момента имам възможност да направя точно това, за което питаш, но не виждам смисъл, след като текущата ми кола е добре поддържана от мен и ми върши точно такава работа, каквато би ми вършила и друга, която и да е кола. Независимо по-нова или по-стара. А чисто новите коли май не са обект на темата, или нещо не съм разбрал? Естествено че ако имам парите, веднага ще си купя чисто нов Сааб 95 или Лексус IS 220 D

      Коментар


        #33
        Danchojn написа:
        За мен смисъл от новите автомобили има и то е много сериозен - ЕКОЛОГИЯТА. Тук обаче хората се сблъскват с една стена - МАРКЕТИНГ И ПЕЧАЛБА. Производителите правят все по-икономични и екологични автомобили, но не ги предвиждат вообщее за дълъг експлоатационен срок. Така се появяват и новите изисквания на ACEA - Cx, свързани изцяло с това - маслата са с понижени фрикционни свойства, но дори и да се горят не вредят толкова на околната среда. ДВГ все ще изкара 200 000км. Но както виждаме, все по-често неиздържат и то доста скъпи автомобили. Други производители, гордо пишат някъде Fill for life и си решават проблема - пак да му мисли крайният клиент. Свалят работните вискозитети на маслата, за да напишат гордо Fuell Economy, но крайният клиент, пак е ощетен. И ако човек успее да се справи с подобни пречки, горе долу се връзва. Жалко, че светът се опитва да спасява планетата с Евро4 и Евро5 вече, но започва да се губи всякакъв морал, когато в ръководствата за употреба се пишат инстински лъжи. И то са най-много, от европейските производители. Мога да кажа, че един корейски производител като Санг-Юнг, дава доста по-коректна и пълна информация.
        Екология - дрън дрън.Колега, аз се занимавам с разни неща, дето в крайна сметка опират до въглеродни емисии.Един средно голям ТЕЦ бълва много повече емисии, от всички автомобили в съответния град, взети заедно.Един електромобил се движи с ток, при производството на който са отделени много повече емисии, отколкото ако автомобилът беше на бензин. За производството на акумулаторите да не говорим.Всичко това с екологията е една голяма измама за източване на пари от джобовете на хората.И да спре цяла Европа автомобилите си - само един Китай, който има население 5 пъти повече от цяла Европа и не спазва никакви екологични норми... кво правим?!?Ами Индия - още толкова?И мога да се хвана на бас, че чисто нов автомобил на бензин, с ЕВРО 5.6.7.8 или колкото си щете, изхвърля много повече емисии от моя стар кошник на метан.За екстрите - не зависят от годината на производство, а от класа на колата. Капата има много повече екстри от една чисто нова Дачия например. Дори и от чисто ново Пунто Ево.

        Коментар


          #34
          И аз твърдя, че това с екологията е пълен ташак! Производството на един съвременен автомобил замърсява повече, от колкото старата Брава за няколко години! Това да си сменяш колата на всеки три години, защото новата е по-екологична, е най-голямата тъпотия.

          Коментар


            #35
            tomny написа:
            И аз твърдя, че това с екологията е пълен ташак! Производството на един съвременен автомобил замърсява повече, от колкото старата Брава за няколко години! Това да си сменяш колата на всеки три години, защото новата е по-екологична, е най-голямата тъпотия.
            И отделно старата ти Брава ще продължи да замърсява, щото ще я купи някой от теб, който ще продължи да я кара

            Коментар


              #36
              Immortal написа:
              Danchojn написа:
              За мен смисъл от новите автомобили има и то е много сериозен - ЕКОЛОГИЯТА. Тук обаче хората се сблъскват с една стена - МАРКЕТИНГ И ПЕЧАЛБА. Производителите правят все по-икономични и екологични автомобили, но не ги предвиждат вообщее за дълъг експлоатационен срок. Така се появяват и новите изисквания на ACEA - Cx, свързани изцяло с това - маслата са с понижени фрикционни свойства, но дори и да се горят не вредят толкова на околната среда. ДВГ все ще изкара 200 000км. Но както виждаме, все по-често неиздържат и то доста скъпи автомобили. Други производители, гордо пишат някъде Fill for life и си решават проблема - пак да му мисли крайният клиент. Свалят работните вискозитети на маслата, за да напишат гордо Fuell Economy, но крайният клиент, пак е ощетен. И ако човек успее да се справи с подобни пречки, горе долу се връзва. Жалко, че светът се опитва да спасява планетата с Евро4 и Евро5 вече, но започва да се губи всякакъв морал, когато в ръководствата за употреба се пишат инстински лъжи. И то са най-много, от европейските производители. Мога да кажа, че един корейски производител като Санг-Юнг, дава доста по-коректна и пълна информация.
              Екология - дрън дрън.Колега, аз се занимавам с разни неща, дето в крайна сметка опират до въглеродни емисии.Един средно голям ТЕЦ бълва много повече емисии, от всички автомобили в съответния град, взети заедно.Един електромобил се движи с ток, при производството на който са отделени много повече емисии, отколкото ако автомобилът беше на бензин. За производството на акумулаторите да не говорим.Всичко това с екологията е една голяма измама за източване на пари от джобовете на хората.И да спре цяла Европа автомобилите си - само един Китай, който има население 5 пъти повече от цяла Европа и не спазва никакви екологични норми... кво правим?!?Ами Индия - още толкова?И мога да се хвана на бас, че чисто нов автомобил на бензин, с ЕВРО 5.6.7.8 или колкото си щете, изхвърля много повече емисии от моя стар кошник на метан.За екстрите - не зависят от годината на производство, а от класа на колата. Капата има много повече екстри от една чисто нова Дачия например. Дори и от чисто ново Пунто Ево.
              Напълно съм съгласен с това за Екологоята. Послдения път когато минавах преглед на моя Сеат/бензинов/ ,нарочно отидох там където все пак проверяват нещо. Човека ми вика ми ти отговаряш на Евро /еди кой си номер,не се сещам/ , колата ти е по-добре от 90% от новите ,особено пък от по-евтините модели ги бие по -всички параграфи. Вика чакай пак да проверя,мушка някакви кабели/ отпред и отзад в Ауспуха, няма грешка отработените газове са всички в нормата за по-висок клас за Евро..... катализатора работил нормално. Иммортал е прав и за класа на Автомобил , зависи какъв клас на Комфорт е имал когатъо е бил нов. Знаете ли че в момента всички производители правят реклама на новите Автомобили за някакви смешни пари ,а това не е така! Това е базов модел ,който даже и Климатик няма.Всичко е въпрос за личен избор!

              Коментар


                #37
                Danchojn написа:
                За мен смисъл от новите автомобили има и то е много сериозен - ЕКОЛОГИЯТА. Тук обаче хората се сблъскват с една стена - МАРКЕТИНГ И ПЕЧАЛБА. Производителите правят все по-икономични и екологични автомобили, но не ги предвиждат вообщее за дълъг експлоатационен срок.
                Колеги, не сте ме разбрали. Ето какво казах, мисля че мнението ми съвпада с вашето. :P С няколко думи - Производителите правят това УЖ за екологията, но всъщност гледат да си напълнят джоба.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #38
                  Lane StaleyAз не бих си купила нова кола, и изобщо кола, която да има нужда от каско:1. Каското е прекалено скъпо за обслужването, което предлагат застрахователните компании. В последните години нещата започнаха да стават по-добре, но не достатъчно. За справка-в Англия като си блъснеш колата, пари не ти дават на ръка. Обаждаш се, идват, взимат ти я, и ти я връщат оправена пред къщата или ти дават нова. Такова нещо като да ходиш, да им се молиш, да ги ръчкаш да си вършат работата, за която вече си платил, няма. Няма да споменавам, че имам познати, на които дори не са заплатили цялата щета. Най-фрапиращият за мен случай беше с един нисан на втората година, застрахователят казва, че няма договор със сервиз на нисан и пратил моя познат да си плати ремонта и после по фактура ще му плащат. За една лайсна 155 лева му платили 9 лева и нещо след разправии за това как те такива фактури не признавали, после тя не била фактурата правилен формат.... Моят познат си продаде нисана и си взе една астра с думите, че никога повече няма да си купи нова кола.2. Не ми харесва манталитета на хората по отношение на автомобилите. Аз паркирам в двор, така че проблемът за мен не е голям, но ... на баща ми му рязаха гумата, въпреки че паркингът на който паркира е наполовина празен. На брат ми още на втората седмица някой минал с ключ по задната част на новата му кола, въпреки че където паркира има свободни места. А колкото до данъците - за нови автомобили те са скъпи навсякъде, така че не се оплаквай.
                  Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                  Коментар


                    #39
                    Ele, дали ти искаш да плащаш каско си е твой проблем. Аз от моето каско съм доволен, струва си. Колкото до данъците - не си много права. В доста страни данъкът се определя от еколкогичността на колата. Не ми се влиза в битовизми за рязани гуми и прочее. И мен ми одраха цялата дясна страна на колата. Имам каско, заведох щета, закарах колата в сервиз и след 5 дни си я взех. Не е приятно, но какво, да си купя Голф единичка ли? Не искам живота ми да се диктува от злобни хора.Не съм седнал да се оплаквам - направил съм си сметката и съм взел решение.Идеята на поста ми е, че почти всеки избор в живота се влияе от две променливи - желания и възможности. Приказките от рода на "Ако имах пари нямаше да си купя нова кола" ... Абе нещо не ги разбирам. Човек се мъчи да печели повече, за да живее по-добре. Новата кола е част от това "по-добре", част, която си има цена. И ако човек има възможност да плати тази цена няма лошо да го направи. Нали за това се бъхтим.
                    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                    Коментар


                      #40
                      И сега какво излиза? Държавата ни е объркана и нашият избор е объркан.Във всяка една нормална държава се продават нови коли,защото ти излиза по-евтино да караш нова кола.Не мислете,че хората там са балъци. Пример: мой приятел в САЩ има пасат 2002-4 година някъде. Е този пасат го вче преди 2 години за 6000$. Само през последната година за ремонт е дал над 6000$. Иначе казано му струва твърдо над 12000$. Чисто нов пасат 2012 година струва 18 000$. На лизинг не знам колко ще е,но не е много.Едва ли ще плаща повече от 350 $ на месец. Е сега ми кажете кое е по-добре? Таралясник,който да ремонтираш непрекъснато или нова кола с гаранция 7-10 години или 100 000 мили? Просто цените на труда в БГ са евтини и затова предпочитаме да си правим кошниците,че и да си ги саморемонтираме,защото ни излиза по-евтино. Иначе казано караме боклуци,защото сме бедни или не искаме да се отличаваме от масата.Просто жизненият стандарт определя автопарка. Погледнете какви са колите по селата,какви са в малките градове,какви са в големите градов и какви са в София,Варна,Бургас и Пловдив. По колите ще разберете какъв е стандарта на хората в тези градов.
                      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                      Коментар


                        #41
                        Примера който даваш за Щатите не е много уместен ми се струва. Къда е USA ,къде е България!Имай в предвид че в Българяи новите коли повечето са ........ , защото 90% от тях са произведени в Турция с малки изключения

                        Коментар


                          #42
                          Това е като с жените,на всеки му се иска по млада и руса,но само някои могат да си ги позволят. Майтап да става.По темата-не виждам какъв би могъл да е следващия ми автомобил,не бих дал дори и да имам по-вече от 4000-5000 лв за кола.Имам си всичко необходимо в нея,даже на моменти съжалявам за Мариика.Единствения кусур е че са 105 коня,що не ги писаха до 100-щеше да е супер.

                          Коментар


                            #43
                            Според мен от нова кола би имало полза ако на годината минаваш повече от 50-60 хиляди километра с нея. На такива като мен дето на година минават по около 10-12 хиляди е меко казано неоправдано . Още повече че минавам с едната 5 и с другата 5-6 хиляди на година .Да дам 30 000 за нова кола и да минавам по 5 хиляди на година съвсем не е оправдано . Така че си има предимства и едното и другото положение.Между другото при моята професия се очертава бум на ремонтиране на старите си телевизори от клиентите ми . Преди пет шест години като им кажех че ремонта им ще струва около 30лв те казваха : не давам 30лв защото в техномаркет ги има нови по 120лв и с гаранция и се отказваха от ремонта . Накупиха си такива китайчета омръзна им да ги носят през няколко месеца на ремонт и сега идват носейки си старите Голдстар, Фунай ,LG, Самсунг и казват: я ми го направи тоя че поне рядко се поврежда. Така че има малко резон в това новите коли да дават повече дефекти от старите и един хубав ремонт на една стара кола може да те изкара дълго време .С една дума не може да се каже точно кое е за предпочитане. Единствено остава да се разпростираме според чергата си . :D
                            Фиат Панда 1.2 2006година
                            Синджира си идва ,а козата я няма...

                            Коментар


                              #44
                              Колата не е просто едно от многото неща, които притежаваме. След жилището, колата е най-важната лична собственост. И като такава, е нормално да искаме да е по-нова, по-сигурна и т.н. И изобщо не ми се вярва, че ако някой има бюджет от 7000 лв., ще си купи кола за 3000 и останалите ще ги даде, за да я приведе в супер форма. Не случайно цените на истинските части са такива, че като смениш 2-3 неща (съединител, рейка, нещо по електрониката и др.) и все едно си дал пари за още една кола. За производителите не е изгодно да караме дълго време старите си коли и по много начини ни отказват от това.Нещо повече: имам ли пари, които ми стигат за чисто нова, дори ниско бюджетна кола (дачия, шкода фабия или пък нещо от предстоящото производство на ловешкия завод), ще си я купя, вместо да си взема кола от много по-висок клас, но втора употреба. Искам колата ми да мирише на ново, да не се чудя кой цървул как се е отнасял с нея, кога й е сменял маслото, прегрявана ли е, блъскана ли е. Не искам да имам нищо общо дори с аурата на предишния собственик .
                              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                              Коментар


                                #45
                                Коцев, не всичко трябва да е изгодно и оправдано. Има моменти, когато човек си доставя удоволствие и си плаща за това - в случая с нова кола, да речем.

                                Коментар

                                Working...
                                X