Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смисълът от автомобил след 2000г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ogi28b написа:
    Ако имам 7 000 лева: само да намеря запазен двигател JTD, вземам една Брава ELX за 2500-3000, с останалите пари я стягам първоначално, претапицирам си я при нужда, въобще - обслужване "от-до". С 4 000 лева за обслужване - окачването ти струва към 600 лева, а с клубните отстъпки - да не казвам колко по-надолу слизаш, смяна на всички течности ти е под 200 лева, пълна ревизия на спирачките ти е под 500 лева. Някъде 2000 - 2500 лева, в зависимост от частите и отстъпките. Остава една сериозна сума и имаш автомобил, който си правил за теб, с най-добрите възможни чарколяци. Дори да се наложи да си смениш комплект съединител с маховика - пак остават немалко пари.
    Само като започнеш с това, че ще я претапицираш, префасонираш, ще и направиш основен ремонт и незнам си какво още се отказвам. Да и аз на бравата си и направих кожи по пратите и т.н. джанти манти и хиляда глупости ама според чергата нямах пари за по-нова. Сега няма как да ме убедиш, че не предпочиташ да си купиш дори и втора ръка кола която само да я обслужиш масла ремъци и даречем при стило един тампон и да си караш, на вместо всички процедури по хиляди ремонти инспекции претапициранки и какво ли още не. Освен ако не планувате тази кола втора ръка да я карате поне 10 години...Лично аз стилото го виждам в мен още 1-2 години и после искам по-нова...
    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

    Коментар


      #17
      Добре де, хайде - екстри. Ами надеждността? Аз оставам с впечатление че новите модели са много по-кекави от старите. Или греша?

      Коментар


        #18
        Тази тема е като приказката за гроздето и лисицата :D
        Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

        Коментар


          #19
          абе работата с киселото грозде. Новата кола е къде-къде по-сигурна, има си гаранция и то това й е кефа, не се кахъриш сега 600 кинта за съединител от къде и т.н. Имаме ли парички, всички ще караме нови коли, гаранитрам го и на най-големите противници. Като се счупи си викаш пътна помощ, дават ти оборотна кола и това е. А сега какво, сменяме съединители през 30 000 км, лагери, правим някакви си шлайфове и простотии пълни. Обществото е консуматорско яко, стига да има парички.
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #20
            ele написа:
            Тази тема е като приказката за гроздето и лисицата :D
            Да си дойдем на думата. Няма нищо такова. Та нали за същите тези рехави коли след 10 години ще разправяте колко са здрави и надеждни спрямо тогава излизащите. Нещо като едно време ми разправяха за Фиат Брава към 2001г , че страшно много се чупела и двигателите ги нямала за нищо...тогава някъде за сефте се возих на брава 1.8 лилава тя си беше направо чисто нова. Влюбих се моментално А сега ми говорите колко по-надеждна е...
            Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
            BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
            BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

            Коментар


              #21
              dikanio написа:
              Kuku написа:
              Аз бих се съгласил с вас, но не съвсем..... нека погледнем маааааалко по-широко около годината, обект на този разговор - след 2000г. има автомобили, които обаче са модел преди 2000г., т.е. нека разглеждаме автомобилите като МОДЕЛ преди 2000г., а не като производство преди 2000г.
              Малка, но важна подробност. От тук например идва и смехотворният факт, че Bravo/Brava (че и Marea даже) от 2000-2001г са средно с около 1000лв по-евтини от Punto II от същата година (и тук даже не слагаме Punto HGT), а според мен са 3 пъти по коли от него. Не знам с какъв акъл някой би си купил Punto вместо Bravo/Brava, че и да даде 1000лв отгоре.
              Аз точно така направих - купих си Пунто 2 от 2001 г. за 3000 лв. И съм много доволен. Служи ми за втора градска кола и ми се струва, че е много подходящ за това. Иначе за извън града имам такава, за която става дума в темата - ново купено Рено и да чукна на дърво нямам "проблемите" на новите коли. Кефи ме и разходите ми се струват нормални - преди три дни смених масло и филтри на 45к - 170 лв. с инспекцията и труда и ДДС - за мен е нормално. Дано всички имат възможност след като са си купували поне 2-3 пъти нова кола да си купят и някоя по-стара - така за кеф!
              FIAT Punto ІІ 2001 1,2 8V 60 ph; Renault Megane 2009 1,9 dCI 130 ph

              Коментар


                #22
                Не не, не е ’гроздето е кисело’, казвам го честно и с ръка на сърцето. По-скоро се опитвам да разбера.

                Коментар


                  #23
                  За мен смисъл от новите автомобили има и то е много сериозен - ЕКОЛОГИЯТА. Тук обаче хората се сблъскват с една стена - МАРКЕТИНГ И ПЕЧАЛБА. Производителите правят все по-икономични и екологични автомобили, но не ги предвиждат вообщее за дълъг експлоатационен срок. Така се появяват и новите изисквания на ACEA - Cx, свързани изцяло с това - маслата са с понижени фрикционни свойства, но дори и да се горят не вредят толкова на околната среда. ДВГ все ще изкара 200 000км. Но както виждаме, все по-често неиздържат и то доста скъпи автомобили. Други производители, гордо пишат някъде Fill for life и си решават проблема - пак да му мисли крайният клиент. Свалят работните вискозитети на маслата, за да напишат гордо Fuell Economy, но крайният клиент, пак е ощетен. И ако човек успее да се справи с подобни пречки, горе долу се връзва. Жалко, че светът се опитва да спасява планетата с Евро4 и Евро5 вече, но започва да се губи всякакъв морал, когато в ръководствата за употреба се пишат инстински лъжи. И то са най-много, от европейските производители. Мога да кажа, че един корейски производител като Санг-Юнг, дава доста по-коректна и пълна информация.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #24
                    Какво казал бай Ганьо - имал си бол пари - дал си! Тук вече опираме и до чергата!Сега! Че новите коли са по кекави от старите - така е спор няма и практиката го сочи! От друга страна в новите има повече гъдели - това пък е въпрос на гледна точка - необходими ли са ми е или не!

                    Коментар


                      #25
                      ///// написа:
                      Какво казал бай Ганьо - имал си бол пари - дал си! Тук вече опираме и до чергата!Сега! Че новите коли са по кекави от старите - така е спор няма и практиката го сочи! От друга страна в новите има повече гъдели - това пък е въпрос на гледна точка - необходими ли са ми е или не!
                      И много много повече сигурност.

                      Коментар


                        #26
                        Re: Смисълът от автомобил след 2000г.

                        ls1 написа:
                        ..............Що си купуват хората по-нови коли?
                        Защото са си надвили на масрафа Всичко зависи от това не дали можеш да се напънеш и да си купиш нов автомобил, а дали можеш да си позволиш поддръжката му след това...И на мен не ми се карат стари брички и ако имах достатъчно високи и сигурни във времето доходи защо да не си возя 100-килограмовия з@дник в нова лимузинка и да харча за поддръжката й по 5 бона на година... пак повтарям АКО мога да си го позволя, защото кефа се плаща с пари Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
                        M-Benz E 250 TD 150hp
                        M-Benz 200d 75 hp
                        Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

                        Коментар


                          #27
                          ако колите са от един клас няма разлика в парите за поддръжка (освен гаранционния период), но това са символични суми сравнени с цената на самата колаподдръжката на Бравото ми като пари, не се различава от тази на Бравата...застраховките ако са към поддръжката - има разлика :D но пък гори по-малко :D
                          2015 Renault Megane Expression GT
                          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                          Всичко за FIAT Bravo 2007

                          Коментар


                            #28
                            Airfan написа:
                            И много много повече сигурност.
                            Много, много - колко да е много! Пак избягахме от основната тема! А именно (споделям факти от практиката) тойота корола версо на 4-5 години ползвана "да заведа детето до училище", купувана нова - изпуснали и двата задни амортисьора срещу фиат типо на 22 години с оригиналните такива без да са мръднали, мъкнала от предишния собственик риба от язовира до димитровградския пазар, а с мен - дюкме до горе по баира - тротоарни плочки, кашончета с теракота, торби с лепило за плочки, минерална мазилка със сестрата и зетя вътре! Къде е сигурността? В изпусналите амортисьори ли? Вярно тойотата си има там сиатеми за спиране и буксуване, но те немогат да спрат подскачащата и непредсказуема задница!

                            Коментар


                              #29
                              ls1 написа:
                              Не не, не е ’гроздето е кисело’, казвам го честно и с ръка на сърцето. По-скоро се опитвам да разбера.
                              За да се изфукат. За повечето хора колата е символ на по-висок статут. По-нова кола = по-голямо уважение. Познавам хора, които последните си пари дадоха за нова кола, която им струва годишно няколко заплати, но имат нова кола и вървят с чадърче на носа да не се удавят, като вали. Същото важи и за размера, колкото по-голяма, толкова по-голямо уважение си мислят, че ще получат, и го получават, щото такова е обществото ни - по-важно е да имаш скъпа кола, отколкото мозък в главата.
                              Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                              Коментар


                                #30
                                ele написа:
                                щото такова е обществото ни - по-важно е да имаш скъпа кола, отколкото мозък в главата.
                                То обществото е такова навсякъде, и няма лошо. Разликата е, че в нормалните страни колкото повече мозък имаш, толкова ти е по-скъпа колата. В България не е точно така, да не кажа, че по-често е точно обратното. Сега да не ми се обидят шепата хора във форума с нови коли - аз лично вярвам, че хора, които могат да си позволят нова кола и са избрали именно ФИАТ, са спечелили парите си по законен начин и даже не им завиждам. Имам предвид, че досега мутра/бандит/политик с ФИАТ не съм виждал :D
                                Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
                                ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

                                Коментар

                                Working...
                                X