Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смисълът от автомобил след 2000г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смисълът от автомобил след 2000г.

    Чудя се, колеги, има ли смисъл от кола произведена през последното десетилетие? Гледам, чета и се хващам за главата. То едни датчици, едни компютри, едни повреди на смешни километри. Познати купуват нова кола, мине не мине 50 000км и се почва, ама гарнитури, избушени двогатели, скоростни кутии...абе какво ли не! В същото време дараци от миналия век на по 500 000км ги търкаляме, е, постягаме ама не чак пък толкова като новите. Новите едни цифри за части, ама цифри! И даже не само за части, ами за елементарни регулярни консумативи. Чудя се, има ли изобщо смисъл да купуваме кола примерно пет годишна? Що не една 99та година, да си я караш? Като се развали - части бол и евтини. Майсторите им разбират. Що си купуват хората по-нови коли?

    #2
    Както се вижда от подписа ми, аз хич не се чудя.Абсолютно прав си в съмненията си.Чупели се били старите коли.Тя новата кат не се чупи, ама те одрусат 500 лв за смяна на масло, щото видите ли била гаранционна. То кво е?Ако бяхме по-богата държава, досега да бяха въвели еко норми, дето щем не щем щяхме да трябва да си купуваме нови коли. Но хубаво, че сме бедна, че няма как да стане това, и ще можем да си караме дараците още десетина годинки поне

    Коментар


      #3
      Ами друго си е да седнеш в нова кола...ся и аз се радвах на типото, че го разглобявах за 15 минути и беше супер просто за обслужване, ама като си взех бравата бях още по щастлив...а сега със стилото си ми е най-кеф въпреки, че е зверска мъка заобслужване от мен самия...мекичко екстри глезотии...тези майстори дето не знаят да правят нови коли полека полека ще отпаднат от пазара...пък и неможе цял живот на лади и москвичи да караме я...Ти ако имаш сега 7000лв за кола какво ще вземеш едно браво 1.6 или 1.9жтд 95-96г. или едно стило или пунто към 2004-5г.?А за чисто нова...живот и здраве след някоя година искам да късам найлоните със зъби на едно браво 2 спорт дизел. Дали ще трябва да я връщам често в сервиза...незнам надявам се не...но само за пример. Бившия ми шеф имаше Q7 3.0ТДИ 3 пъти е сменян гаранционно двигателя... Дали със всички нови коли е така съмнявам се. Имахме смарт последния модел форту в семейството. Нямаше никакви проблеми ама грам. Сега най-новата кола е Ауди А1...да чукна на дърво също няма грам проблеми
      Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
      BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
      BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

      Коментар


        #4
        Е то си е предимство, да е стара колата, особено ако е над 102к.с.Е*ати данъците има един нов автомобил.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          Това е малко като да питаш има ли смисъл от смартфон или да си карам с Нокиата 3310(примерно)...

          Коментар


            #6
            Като заговорихме за шефските коли...Моя кара един Range Rover, модел незнам, и 3 пъти му сменяха бензиновата помпа която струва 2 бона :D Незнам само е гаранционна или не.Преди 3 месеца пък му блокира двигателя :DИначе автомобила е страшен...Ей на всеки му се иска новичко, но не всеки може да го има и да го поддържа.
            "Без сърца, сме просто машини"
            Toyota Prius 1.5 Hybrid
            EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

            Коментар


              #7
              kiselo написа:
              Ти ако имаш сега 7000лв за кола какво ще вземеш едно браво 1.6 или 1.9жтд 95-96г. или едно стило или пунто към 2004-5г.?
              Без миг колебание взимам Браво HGT и то от 2000г, и ми остават около 3500 за яденье и пиенье :D
              Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
              ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

              Коментар


                #8
                Ако имам 7 000 лева: само да намеря запазен двигател JTD, вземам една Брава ELX за 2500-3000, с останалите пари я стягам първоначално, претапицирам си я при нужда, въобще - обслужване "от-до". С 4 000 лева за обслужване - окачването ти струва към 600 лева, а с клубните отстъпки - да не казвам колко по-надолу слизаш, смяна на всички течности ти е под 200 лева, пълна ревизия на спирачките ти е под 500 лева. Някъде 2000 - 2500 лева, в зависимост от частите и отстъпките. Остава една сериозна сума и имаш автомобил, който си правил за теб, с най-добрите възможни чарколяци. Дори да се наложи да си смениш комплект съединител с маховика - пак остават немалко пари.

                Коментар


                  #9
                  Аз бих се съгласил с вас, но не съвсем..... нека погледнем маааааалко по-широко около годината, обект на този разговор - след 2000г. има автомобили, които обаче са модел преди 2000г., т.е. нека разглеждаме автомобилите като МОДЕЛ преди 2000г., а не като производство преди 2000г. Другото несъгласяване идва от факта, че скъпи технологии, компютри, датчици и прочие са на мода във високите класове и при мощните автомобили, т.е. при евтините колички едва ли ще възникне някакъв сериозен проблем

                  Коментар


                    #10
                    И аз предпочитам стара пред нова кола .От гледна точка на това с малко пари да имаш много добър автомобил.За това сега не ми се разделя с нито един от двата ми купени на старо автомобили. Стилото се оказа в отлично състояние купено за 5300лв.С още 500лв за задни тампони ,кори под двигателя ,жила за ръчната спирачка и ремък и ролки сега машинката просто пее.От 20 дни всеки ден го карам защото пътувам Ловеч-Къкрина че бабата почина и не ми се оставя къщата да я обезкостят еръпшаните.От другата седмица ще ги разменям ту Стилото ту джипката . И тя е на старо купена но е без забележки.Сина ми преди 5 години купи чисто нова Алфа 147 за 30 бона и разлика няма във возията . Дори пролетта и сменя помпите на съединителя нищо че е на 70000км.Та тъй че една запазена на старо кола е добра инвестиция.
                    Фиат Панда 1.2 2006година
                    Синджира си идва ,а козата я няма...

                    Коментар


                      #11
                      Да, за година на модел говоря, а не за година на производство. И нов/стар век е малко условно, всъщност сякаш тези неща за които говоря се отнасят за автомобили след, хм, 2002-ра година да речем. Не съм сигурен че примера със смартфоните е точен. Все пак смартфона даваш едни пари и толкоз. Аз имам предвид не просто началната цена, а рутинната поддръжка и кекавостта на новите модели автомобили. Това дали една кола мирише на ново е в някаква степен постижимо според мен. Обновяване на салона, претапициране, има си там технологии за освежаване на пластмаси, вътре може да стане картинка. Чели сте форума, правело ли ви е впечатление колко пъти някой е писал ’ех че хубава темпрата ама...смених я...’.Бих се съгласил ако имаше някаква разлика в разходите да речем 20-30-50%. Обаче то става дума за разлика в цените на частите и ремонтите в пъти! 500лв смяна на масло! Ами цени на фарове, на стопове? В работата на жената блъснаха едното виваро, един фар 350лв?! На смотан хлопел?!

                      Коментар


                        #12
                        Kuku написа:
                        Аз бих се съгласил с вас, но не съвсем..... нека погледнем маааааалко по-широко около годината, обект на този разговор - след 2000г. има автомобили, които обаче са модел преди 2000г., т.е. нека разглеждаме автомобилите като МОДЕЛ преди 2000г., а не като производство преди 2000г.
                        Малка, но важна подробност. От тук например идва и смехотворният факт, че Bravo/Brava (че и Marea даже) от 2000-2001г са средно с около 1000лв по-евтини от Punto II от същата година (и тук даже не слагаме Punto HGT), а според мен са 3 пъти по коли от него. Не знам с какъв акъл някой би си купил Punto вместо Bravo/Brava, че и да даде 1000лв отгоре.
                        Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
                        ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

                        Коментар


                          #13
                          Същите глупости се говореха за инжекционите и автомобилите, които най-масово се карат във форума - Браво, Брава и Мареа. 21 век е и е време да влезнат невярващите в него.

                          Коментар


                            #14
                            ls1 написа:
                            Не съм сигурен че примера със смартфоните е точен...
                            Питаш за смисъл...Т.е аз го мисля така:За какво ползваш основно телефона - за говорене. Дали ще е от 30лв или 1030лв, предимно ще говориш от него. Но с по-скъпия ще имаш много повече екстри/удобства/възможности/комфорт/удоволствие и т.н Но освен първоначалната разлика да речем ще ти порасне сметката заради интернети, платени програми и т.н А може и даде дефект и да останеш без телефон за известно време докато ти го оправят.За какво ползваш основно колата - за придвижване. Може да се движиш с кола модел 95г, можеш и с такава 2005. Но с по-новата/скъпата ще имаш пак същите изброени неща - екстри/удобства/удоволствия от новите технологии. И вероятно ще имаш по-големи разходи. Но това не може да е съвсем сигурно, защото чисто статистически по-старата кола е по-вероятно да има проблеми... Тука вече става прекалено хипотетично, защото от кола до кола... От подръжка до подръжка... Мисля, че вече ми схвана мисълта...

                            Коментар


                              #15
                              ако се гледат само финансите - естествено че няма смисъл от нова кола
                              2015 Renault Megane Expression GT
                              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                              Всичко за FIAT Bravo 2007

                              Коментар

                              Working...
                              X