Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Забраняват китайските ксенони

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    ксенона заслепява поради две причини- нерегулирани фарове (+неправилен монтаж)- мръсни фарове...според мен мръсните фарове ужасно много допринасят за заслепяването
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #62
      Sev написа:
      ксенона заслепява поради две причини- нерегулирани фарове (+неправилен монтаж)- мръсни фарове...според мен мръсните фарове ужасно много допринасят за заслепяването
      Правилно. И аз мисля така, обаче малк охра го знаят, и си карат с мръсни фарове... А го правят, защото не са внимавали в часовете по физика, и не знаят що е то разсеяна светлина. Затова и по-горе писах, че на фарове с френелови пръстени трябва да се избягва монтирането на ксенон.
      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

      Коментар


        #63
        Факт е, че ксенонът, поставен в гаражни условия, обикновено заслепява. Регулиран или не, заслепява. А главните причини вероятно са тези, споменати по-долу:Копирам го без изменения от друг автомобилен форум:"Формата на рефлектора за халоген и ксенон е много различна. За справка давам линк към FAQ на Hella -> http://www.hella.com/produktion/Hell...FAQs.jspЕто превод на първия въпрос и отговор:1. Искам да сменя светлините на колата си със HID/Xenon. Hella продава ли ксенон комплекти за моята кола?Отговор: Не. Ксенон комплектите, които се продават предимно по интернет са нелегални и потенциално опасни за другите шофьори. Единствените законни ксенони са тези които използват фабрични части изчислени за определен модел кола и продавани от производителя като допълнителна екстра. Ксеноновите фарове са конструирани като цялостна ситема, която вкючва лампа, рефлектор, лупа, корпус, баласт и други специфични части. Само използването на лампа и баласт монтирани в модифициран фар за халоген няма да даде правилен светлинен сноп. Това се дължи на факта, че рефлекторите произведени за халогенна лампа и рефлекторите произведени за ксенонова лампа са много различни по дизайн и са несъвместими. Резултата обикновенно е много голяма разсейвана светлина, която заслепява насрещното движение. Заради това Hella не продава ксенон комплекти за преобразуване (от халоген към ксенон).Същата информация може да бъде намерена и в уикипедията -> http://en.wikipedia.org/wiki/HeadlampОтново превод на част от нея:Източника на светлина при HID е фундаментално различен по размер, форма, ориентация и разпространение на светлината в сравнение с лампата с нажежаема жичка, която се използва станадртно в халогенните фарове. Поради тази причина специални оптики за ксенон се използват за събирането и излъчването на светлинния сноп. HID лампи не могат ефективно и безопасно да бъдат инсталирани в оптика конструирана за халогенна лампа. Това причинява неправилно фокусиран сноп и силен блясък и поради тази причина е нелегално в почти всички страни. Също така повечето развити страни налагат и ECE Regulations, който задължава ксенон фаровете да имат почистваща ситема и саморегулиране, които обикновенно липсват при коли без фабричн ксенон.Друг интересен факт от същата страница е, че светлината на ксеноновата лампа е 40% по-заслепяваща от тази на халогенната лампа при един и същи интензитет на светлината. Това вдига летвата още повече по отношение на разсейваната светлина и остротата на срез на снопа."
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #64
          mnpenchev написа:
          С ксенон съм и без лупи на рефлекторен фар и единствения път когато са ми святкали беше като показвах на сина как се регулират фаровете (на стилото си ги вдигам и свалям от таблото) и ги бях оставил на крайно вдигнато положение.
          Не стига, че не разбираш, ми и сина си учиш грешно.Фаровете от бутона вътре ТРЯБВА да са вдигнати МАКСИМАЛНО. Тогава се прави настройка на фаровете.Този бутон служи, когато отзад се качат няколко човека, или сложиш 2 торби цимент в багажника, и задницата на колата "клекне", т.е. предницата се вдига, да свалиш фаровете надолу, така, че да не заслепяваш насрещните.При ненатоварена кола (т.е. кола само с двамата пътници отпред), положението на което трябва да държиш регулатора на фаровете е 0 (т.е. най-високо).Относно ксеноните - досега се въздържах. Личното ми мнение е, че въпреки правилното регулиране, ксеноновите крушки заслепяват при обикновени рефлектори защото:-светлината, която дават е много по-силна. При къси светлини, обикновената крушка има пластинка, която затъмнява долната част на рефлектора и той не свети нагоре. При ксенона светлината е достатъчно силна, за да се освети и долната половина на рефлектора, въпреки пластинката (осветява се например от отражението на горната осветена част). По този начин, колкото и надолу да насочвате фара, достатъчно силно свети и нагоре, така че заслепява насрещните.На Капата ксенон няма да сложа, тъй като фаровете й и без ксенон са перфектни.На Бравото искам да сложа, но чак след подмяна на фаровете с такива от Марея. Т.е. подкрепям КАТ в усилията им да ни спасят от безразборно заслепяване.

          Коментар


            #65
            dudulia написа:
            Най-после едно разумно решение.Подкрепям забраната на нефабричен ксенон,така както въпросният е абсолютно забранен в Германия. Нека да попитам тези които карат с нефабричен ксенон, колко от тях имат автоматично регулиране на фаровете,когато идва насрещен автомобил? Ако ксеноните,които са монтирани имат подобно регулиране,нямам нищо против ксенона.
            В кой точно закон в Германия е записана тази забрана? Това което аз зная, е че не само не е забранен, ами даже според изследвания е доказано че използването на този тип лампа е намалило с 6% катастрофите по първокласни пътища (не магистрали) и загиналите са намалели с над 1000 човека за периода на изследването.Просто в Германия никой не си рови по калата сам, а след като се монтират такъв тип светлини се прави регулиране на фаровете от одобрен представител на TUV. През октомври месец всяка година има безплатен тест на светлините на автомобила и се предоставя стикер, че светлините ти са изправни. Просто контрола е на по-високо ниво.Ако пунктовете за ГТП си вършат съвестно работата, няма да се стига до такива теми и глупави журналистически словоизлияния.
            Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

            Коментар


              #66
              snake написа:
              Факт е, че ксенонът, поставен в гаражни условия, обикновено заслепява. Регулиран или не, заслепява. А главните причини вероятно са тези, споменати по-долу:Копирам го без изменения от друг автомобилен форум:"Формата на рефлектора за халоген и ксенон е много различна. За справка давам линк към FAQ на Hella -> http://www.hella.com/produktion/Hell...FAQs.jspЕто превод на първия въпрос и отговор:1. Искам да сменя светлините на колата си със HID/Xenon. Hella продава ли ксенон комплекти за моята кола?Отговор: Не. Ксенон комплектите, които се продават предимно по интернет са нелегални и потенциално опасни за другите шофьори. Единствените законни ксенони са тези които използват фабрични части изчислени за определен модел кола и продавани от производителя като допълнителна екстра. Ксеноновите фарове са конструирани като цялостна ситема, която вкючва лампа, рефлектор, лупа, корпус, баласт и други специфични части. Само използването на лампа и баласт монтирани в модифициран фар за халоген няма да даде правилен светлинен сноп. Това се дължи на факта, че рефлекторите произведени за халогенна лампа и рефлекторите произведени за ксенонова лампа са много различни по дизайн и са несъвместими. Резултата обикновенно е много голяма разсейвана светлина, която заслепява насрещното движение. Заради това Hella не продава ксенон комплекти за преобразуване (от халоген към ксенон).Същата информация може да бъде намерена и в уикипедията -> http://en.wikipedia.org/wiki/HeadlampОтново превод на част от нея:Източника на светлина при HID е фундаментално различен по размер, форма, ориентация и разпространение на светлината в сравнение с лампата с нажежаема жичка, която се използва станадртно в халогенните фарове. Поради тази причина специални оптики за ксенон се използват за събирането и излъчването на светлинния сноп. HID лампи не могат ефективно и безопасно да бъдат инсталирани в оптика конструирана за халогенна лампа. Това причинява неправилно фокусиран сноп и силен блясък и поради тази причина е нелегално в почти всички страни. Също така повечето развити страни налагат и ECE Regulations, който задължава ксенон фаровете да имат почистваща ситема и саморегулиране, които обикновенно липсват при коли без фабричн ксенон.Друг интересен факт от същата страница е, че светлината на ксеноновата лампа е 40% по-заслепяваща от тази на халогенната лампа при един и същи интензитет на светлината. Това вдига летвата още повече по отношение на разсейваната светлина и остротата на срез на снопа."
              Дори и тук се говори само за рефллектори. При моите лупи светлинния сноп е отсечен като с нож.
              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
              Нека Силата на бъде с Нас...

              Коментар


                #67
                kaci написа:
                infineon написа:
                но те нямат оребряване на стъклото което точно кара ксенона да свети в всички посоки
                Кое тогава кара обикновената крушка да не го прави!Колко ли глупости още ще се напишат
                Айде виж кола с рефлекторни фарове и фабричен ксенон дали има такива пръстени и тогава говори !Не съм специалист точно какво пречи но е факт. Справка пежо 307 мисля че имаше такива фарове и някои ситроени съм виждал.
                http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                FIAT БРАВО 1.2 16v
                ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                Коментар


                  #68
                  Сега пък ще ви кажа аз защо сложих ксенон на Мара едва на втората година след като съм я купил. Защото сега съм събрал 100 кинта - не познахте :D ...защото в малките часове на 09.10.2011 г. се прибирах от Благоевград в първия голям и непрестатен дъжд за тази есен. И познайте какво се виждаше с обикновените 55W halogen bulb - едно голямо нищо, с триста зора едвам се прибрах. Сега ксенона 5000К свети повече от прилично на късите с лупите и с устройствата за миене на фаровете, никого не заслепява, пък аз си виждам пътя - направих нарочен тест като покарах с Пунтото срещу Мара. Така, че няма такова животно - забраняваме китйския ксенон, има изисквания на които трябва да отговаря излъчваната светлина - цвят, интезитет и посока, но те дори не са записани в архаичния ППЗдП, който забележете от кога е в сила и защото нашите нормотворци ако няма от къде или не знаят от къде да препишат, просто не пишат:ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТАВ сила от 01.06.1996 г.Приет с ПМС № 36 от 05.03.1996 г. Обн. ДВ. бр.25 от 22 Март 1996г., попр. ДВ. бр.72 от 23 Август 1996г., изм. ДВ. бр.32 от 18 Април 2006г., изм. ДВ. бр.46 от 12 Юни 2007г., изм. ДВ. бр.34 от 1 Април 2008г., изм. ДВ. бр.44 от 9 Май 2008г., изм. ДВ. бр.53 от 10 Юни 2008г., изм. ДВ. бр.45 от 16 Юни 2009г.

                  Коментар


                    #69
                    FEN TEMPRA BG написа:
                    Сега пък ще ви кажа аз защо сложих ксенон на Мара едва на втората година след като съм я купил. Защото сега съм събрал 100 кинта - не познахте :D ...защото в малките часове на 09.10.2011 г. се прибирах от Благоевград в първия голям и непрестатен дъжд за тази есен. И познайте какво се виждаше с обикновените 55W halogen bulb - едно голямо нищо, с триста зора едвам се прибрах. Сега ксенона 5000К свети повече от прилично на късите с лупите и с устройствата за миене на фаровете, никого не заслепява, пък аз си виждам пътя - направих нарочен тест като покарах с Пунтото срещу Мара. Така, че няма такова животно - забраняваме китйския ксенон, има изисквания на които трябва да отговаря излъчваната светлина - цвят, интезитет и посока, но те дори не са записани в архаичния ППЗдП, който забалежете от кога е в сила:ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТАВ сила от 01.06.1996 г.Приет с ПМС № 36 от 05.03.1996 г. Обн. ДВ. бр.25 от 22 Март 1996г., попр. ДВ. бр.72 от 23 Август 1996г., изм. ДВ. бр.32 от 18 Април 2006г., изм. ДВ. бр.46 от 12 Юни 2007г., изм. ДВ. бр.34 от 1 Април 2008г., изм. ДВ. бр.44 от 9 Май 2008г., изм. ДВ. бр.53 от 10 Юни 2008г., изм. ДВ. бр.45 от 16 Юни 2009г.
                    Пропуснал си последното изменение: изм. ДВ. бр.63 от 16 Август 2011г. Това че за първи път е влязъл в сила през 1996 г., не означава, че е архаичен. През годините е изменян 8 пъти, ако преброих правилно. И разбира се, водещ е Законът за движение по пътищата, а правилникът урежда неговото прилагане. А че има такова животно - "забраняваме китайския ксенон", има го и в сегашния правилник, но на практика не се е прилагало:ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВАЧл. 9. Разрешава се движението на пътно превозно средство по пътищата, ако то отговаря на определените от производителя изисквания за експлоатация, на този правилник и на наредбите по чл. 8, ал. 3 и чл. 36, ал. 3 от Закона за движението по пътищата.Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:1...12. по осветителната уредба:а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;б) светлините не са регулирани;в) не светят дългите, късите, габаритните светлини или стоп-светлините;...
                    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                    Коментар


                      #70
                      infineon написа:
                      kaci написа:
                      infineon написа:
                      но те нямат оребряване на стъклото което точно кара ксенона да свети в всички посоки
                      Кое тогава кара обикновената крушка да не го прави!Колко ли глупости още ще се напишат
                      Айде виж кола с рефлекторни фарове и фабричен ксенон дали има такива пръстени и тогава говори !Не съм специалист точно какво пречи но е факт. Справка пежо 307 мисля че имаше такива фарове и някои ситроени съм виждал.
                      Рено лагуна 2002-ра рефлектор сток с ксенон! В интерес на истината, миналото лято като бях в германия разбрах че има закон който задължава ксенон само на лупа. Не знам как упражняват контрола, но 100% шваба има по голямо съсзнание от нас и респект от пагона

                      Коментар


                        #71
                        Зя мен е важно какъв е ефекта - да бъда в максимална безопасност, но така, че да не преча на другите на пътя ! А от недодялани нормативни актове, кърпени на парче като BG магистрала ми е омръзнало отдавна. А за пълнота - чл. 10 не е изменян нито веднъж.

                        Коментар


                          #72
                          По тоя закон всеки, който е с "нефабрични" ЛЕД габарити или мигачи е за спиране от движение.
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар


                            #73
                            FEN TEMPRA BG написа:
                            Зя мен е важно какъв е ефекта - да бъда в максимална безопасност, но така, че да не преча на другите на пътя ! А от недодялани нормативни актове, кърпени на парче като BG магистрала ми е омръзнало отдавна. А за пълнота - чл. 10 не е изменян нито веднъж.
                            По принцип си прав, както и всеки, който слага ксенон на регулирани фарове с лупи: подобрява видимостта си и в общи линии не пречи особено много на отсрещните. Аз също имах ксенон на мареата и много добре знам какви са предимствата му. Но сам виждаш какъв е законът: ако започне да се прилага, ще изгорят всички, които са монтирали ксенон и не са го узаконили. А за узаконяването съм чувал, че минава през Технотест и едва ли е толкова лесно.Има обаче и нещо друго - защо никой не закача сервизите и магазините, които монтират или продават ксенонови комплекти, щом са незаконни?
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар


                              #74
                              Незаконни са да се монтират, но не и да се продават.
                              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                              Коментар


                                #75
                                snake написа:
                                Факт е, че ксенонът, поставен в гаражни условия, обикновено заслепява. Регулиран или не, заслепява. А главните причини вероятно са тези, споменати по-долу:Копирам го без изменения от друг автомобилен форум:"Формата на рефлектора за халоген и ксенон е много различна. За справка давам линк към FAQ на Hella -> http://www.hella.com/produktion/Hell...FAQs.jspЕто превод на първия въпрос и отговор:1. Искам да сменя светлините на колата си със HID/Xenon. Hella продава ли ксенон комплекти за моята кола?Отговор: Не. Ксенон комплектите, които се продават предимно по интернет са нелегални и потенциално опасни за другите шофьори. Единствените законни ксенони са тези които използват фабрични части изчислени за определен модел кола и продавани от производителя като допълнителна екстра. Ксеноновите фарове са конструирани като цялостна ситема, която вкючва лампа, рефлектор, лупа, корпус, баласт и други специфични части. Само използването на лампа и баласт монтирани в модифициран фар за халоген няма да даде правилен светлинен сноп. Това се дължи на факта, че рефлекторите произведени за халогенна лампа и рефлекторите произведени за ксенонова лампа са много различни по дизайн и са несъвместими. Резултата обикновенно е много голяма разсейвана светлина, която заслепява насрещното движение. Заради това Hella не продава ксенон комплекти за преобразуване (от халоген към ксенон).Същата информация може да бъде намерена и в уикипедията -> http://en.wikipedia.org/wiki/HeadlampОтново превод на част от нея:Източника на светлина при HID е фундаментално различен по размер, форма, ориентация и разпространение на светлината в сравнение с лампата с нажежаема жичка, която се използва станадртно в халогенните фарове. Поради тази причина специални оптики за ксенон се използват за събирането и излъчването на светлинния сноп. HID лампи не могат ефективно и безопасно да бъдат инсталирани в оптика конструирана за халогенна лампа. Това причинява неправилно фокусиран сноп и силен блясък и поради тази причина е нелегално в почти всички страни. Също така повечето развити страни налагат и ECE Regulations, който задължава ксенон фаровете да имат почистваща ситема и саморегулиране, които обикновенно липсват при коли без фабричн ксенон.Друг интересен факт от същата страница е, че светлината на ксеноновата лампа е 40% по-заслепяваща от тази на халогенната лампа при един и същи интензитет на светлината. Това вдига летвата още повече по отношение на разсейваната светлина и остротата на срез на снопа."
                                Колега ако искаш да махаме и халогенните крушки и да се върнем назад във времето когато започват да се монтират те тогава се твърди същото заслепяват не трябва да ги има ??? Аз съм на лупи с правилно регулирани фарове и 8000келвина ксенон (синя светлина) когато се разминаваш с кола с ксенон защо те заслепява и прави ли го моят отговор е ДА и сега ще ти кажа защо ярката светлина ти превлича погледа и ти започваш да гледаш във фаровете на отсреща идващия автомобил също ще те заслепява и халогенната крушка ако започнеш да се зазяпваш и в техните фарове! можем да пробваме и като в Египет ако искаш там е неуважение към другия да караш на фарове вечерно време (действително повечето водачи карат с спрени светлини)
                                Subaru B9 tribeca 3.0
                                Peugeot 307 04
                                Ex:Alfa Romeo 1,4 T.Spark 103hp 98''
                                Fiat Brava 1.6 16V 103

                                Коментар

                                Working...
                                X