ксенона заслепява поради две причини- нерегулирани фарове (+неправилен монтаж)- мръсни фарове...според мен мръсните фарове ужасно много допринасят за заслепяването
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Забраняват китайските ксенони
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Sev написа:ксенона заслепява поради две причини- нерегулирани фарове (+неправилен монтаж)- мръсни фарове...според мен мръсните фарове ужасно много допринасят за заслепяването"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Факт е, че ксенонът, поставен в гаражни условия, обикновено заслепява. Регулиран или не, заслепява. А главните причини вероятно са тези, споменати по-долу:Копирам го без изменения от друг автомобилен форум:"Формата на рефлектора за халоген и ксенон е много различна. За справка давам линк към FAQ на Hella -> http://www.hella.com/produktion/Hell...FAQs.jspЕто превод на първия въпрос и отговор:1. Искам да сменя светлините на колата си със HID/Xenon. Hella продава ли ксенон комплекти за моята кола?Отговор: Не. Ксенон комплектите, които се продават предимно по интернет са нелегални и потенциално опасни за другите шофьори. Единствените законни ксенони са тези които използват фабрични части изчислени за определен модел кола и продавани от производителя като допълнителна екстра. Ксеноновите фарове са конструирани като цялостна ситема, която вкючва лампа, рефлектор, лупа, корпус, баласт и други специфични части. Само използването на лампа и баласт монтирани в модифициран фар за халоген няма да даде правилен светлинен сноп. Това се дължи на факта, че рефлекторите произведени за халогенна лампа и рефлекторите произведени за ксенонова лампа са много различни по дизайн и са несъвместими. Резултата обикновенно е много голяма разсейвана светлина, която заслепява насрещното движение. Заради това Hella не продава ксенон комплекти за преобразуване (от халоген към ксенон).Същата информация може да бъде намерена и в уикипедията -> http://en.wikipedia.org/wiki/HeadlampОтново превод на част от нея:Източника на светлина при HID е фундаментално различен по размер, форма, ориентация и разпространение на светлината в сравнение с лампата с нажежаема жичка, която се използва станадртно в халогенните фарове. Поради тази причина специални оптики за ксенон се използват за събирането и излъчването на светлинния сноп. HID лампи не могат ефективно и безопасно да бъдат инсталирани в оптика конструирана за халогенна лампа. Това причинява неправилно фокусиран сноп и силен блясък и поради тази причина е нелегално в почти всички страни. Също така повечето развити страни налагат и ECE Regulations, който задължава ксенон фаровете да имат почистваща ситема и саморегулиране, които обикновенно липсват при коли без фабричн ксенон.Друг интересен факт от същата страница е, че светлината на ксеноновата лампа е 40% по-заслепяваща от тази на халогенната лампа при един и същи интензитет на светлината. Това вдига летвата още повече по отношение на разсейваната светлина и остротата на срез на снопа."Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
mnpenchev написа:С ксенон съм и без лупи на рефлекторен фар и единствения път когато са ми святкали беше като показвах на сина как се регулират фаровете (на стилото си ги вдигам и свалям от таблото) и ги бях оставил на крайно вдигнато положение.
Коментар
-
dudulia написа:Най-после едно разумно решение.Подкрепям забраната на нефабричен ксенон,така както въпросният е абсолютно забранен в Германия. Нека да попитам тези които карат с нефабричен ксенон, колко от тях имат автоматично регулиране на фаровете,когато идва насрещен автомобил? Ако ксеноните,които са монтирани имат подобно регулиране,нямам нищо против ксенона.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
snake написа:Факт е, че ксенонът, поставен в гаражни условия, обикновено заслепява. Регулиран или не, заслепява. А главните причини вероятно са тези, споменати по-долу:Копирам го без изменения от друг автомобилен форум:"Формата на рефлектора за халоген и ксенон е много различна. За справка давам линк към FAQ на Hella -> http://www.hella.com/produktion/Hell...FAQs.jspЕто превод на първия въпрос и отговор:1. Искам да сменя светлините на колата си със HID/Xenon. Hella продава ли ксенон комплекти за моята кола?Отговор: Не. Ксенон комплектите, които се продават предимно по интернет са нелегални и потенциално опасни за другите шофьори. Единствените законни ксенони са тези които използват фабрични части изчислени за определен модел кола и продавани от производителя като допълнителна екстра. Ксеноновите фарове са конструирани като цялостна ситема, която вкючва лампа, рефлектор, лупа, корпус, баласт и други специфични части. Само използването на лампа и баласт монтирани в модифициран фар за халоген няма да даде правилен светлинен сноп. Това се дължи на факта, че рефлекторите произведени за халогенна лампа и рефлекторите произведени за ксенонова лампа са много различни по дизайн и са несъвместими. Резултата обикновенно е много голяма разсейвана светлина, която заслепява насрещното движение. Заради това Hella не продава ксенон комплекти за преобразуване (от халоген към ксенон).Същата информация може да бъде намерена и в уикипедията -> http://en.wikipedia.org/wiki/HeadlampОтново превод на част от нея:Източника на светлина при HID е фундаментално различен по размер, форма, ориентация и разпространение на светлината в сравнение с лампата с нажежаема жичка, която се използва станадртно в халогенните фарове. Поради тази причина специални оптики за ксенон се използват за събирането и излъчването на светлинния сноп. HID лампи не могат ефективно и безопасно да бъдат инсталирани в оптика конструирана за халогенна лампа. Това причинява неправилно фокусиран сноп и силен блясък и поради тази причина е нелегално в почти всички страни. Също така повечето развити страни налагат и ECE Regulations, който задължава ксенон фаровете да имат почистваща ситема и саморегулиране, които обикновенно липсват при коли без фабричн ксенон.Друг интересен факт от същата страница е, че светлината на ксеноновата лампа е 40% по-заслепяваща от тази на халогенната лампа при един и същи интензитет на светлината. Това вдига летвата още повече по отношение на разсейваната светлина и остротата на срез на снопа."VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
kaci написа:infineon написа:но те нямат оребряване на стъклото което точно кара ксенона да свети в всички посокиhttp://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Сега пък ще ви кажа аз защо сложих ксенон на Мара едва на втората година след като съм я купил. Защото сега съм събрал 100 кинта - не познахте :D ...защото в малките часове на 09.10.2011 г. се прибирах от Благоевград в първия голям и непрестатен дъжд за тази есен. И познайте какво се виждаше с обикновените 55W halogen bulb - едно голямо нищо, с триста зора едвам се прибрах. Сега ксенона 5000К свети повече от прилично на късите с лупите и с устройствата за миене на фаровете, никого не заслепява, пък аз си виждам пътя - направих нарочен тест като покарах с Пунтото срещу Мара. Така, че няма такова животно - забраняваме китйския ксенон, има изисквания на които трябва да отговаря излъчваната светлина - цвят, интезитет и посока, но те дори не са записани в архаичния ППЗдП, който забележете от кога е в сила и защото нашите нормотворци ако няма от къде или не знаят от къде да препишат, просто не пишат:ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТАВ сила от 01.06.1996 г.Приет с ПМС № 36 от 05.03.1996 г. Обн. ДВ. бр.25 от 22 Март 1996г., попр. ДВ. бр.72 от 23 Август 1996г., изм. ДВ. бр.32 от 18 Април 2006г., изм. ДВ. бр.46 от 12 Юни 2007г., изм. ДВ. бр.34 от 1 Април 2008г., изм. ДВ. бр.44 от 9 Май 2008г., изм. ДВ. бр.53 от 10 Юни 2008г., изм. ДВ. бр.45 от 16 Юни 2009г.
Коментар
-
FEN TEMPRA BG написа:Сега пък ще ви кажа аз защо сложих ксенон на Мара едва на втората година след като съм я купил. Защото сега съм събрал 100 кинта - не познахте :D ...защото в малките часове на 09.10.2011 г. се прибирах от Благоевград в първия голям и непрестатен дъжд за тази есен. И познайте какво се виждаше с обикновените 55W halogen bulb - едно голямо нищо, с триста зора едвам се прибрах. Сега ксенона 5000К свети повече от прилично на късите с лупите и с устройствата за миене на фаровете, никого не заслепява, пък аз си виждам пътя - направих нарочен тест като покарах с Пунтото срещу Мара. Така, че няма такова животно - забраняваме китйския ксенон, има изисквания на които трябва да отговаря излъчваната светлина - цвят, интезитет и посока, но те дори не са записани в архаичния ППЗдП, който забалежете от кога е в сила:ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТАВ сила от 01.06.1996 г.Приет с ПМС № 36 от 05.03.1996 г. Обн. ДВ. бр.25 от 22 Март 1996г., попр. ДВ. бр.72 от 23 Август 1996г., изм. ДВ. бр.32 от 18 Април 2006г., изм. ДВ. бр.46 от 12 Юни 2007г., изм. ДВ. бр.34 от 1 Април 2008г., изм. ДВ. бр.44 от 9 Май 2008г., изм. ДВ. бр.53 от 10 Юни 2008г., изм. ДВ. бр.45 от 16 Юни 2009г.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
infineon написа:kaci написа:infineon написа:но те нямат оребряване на стъклото което точно кара ксенона да свети в всички посоки
Коментар
-
FEN TEMPRA BG написа:Зя мен е важно какъв е ефекта - да бъда в максимална безопасност, но така, че да не преча на другите на пътя ! А от недодялани нормативни актове, кърпени на парче като BG магистрала ми е омръзнало отдавна. А за пълнота - чл. 10 не е изменян нито веднъж.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
snake написа:Факт е, че ксенонът, поставен в гаражни условия, обикновено заслепява. Регулиран или не, заслепява. А главните причини вероятно са тези, споменати по-долу:Копирам го без изменения от друг автомобилен форум:"Формата на рефлектора за халоген и ксенон е много различна. За справка давам линк към FAQ на Hella -> http://www.hella.com/produktion/Hell...FAQs.jspЕто превод на първия въпрос и отговор:1. Искам да сменя светлините на колата си със HID/Xenon. Hella продава ли ксенон комплекти за моята кола?Отговор: Не. Ксенон комплектите, които се продават предимно по интернет са нелегални и потенциално опасни за другите шофьори. Единствените законни ксенони са тези които използват фабрични части изчислени за определен модел кола и продавани от производителя като допълнителна екстра. Ксеноновите фарове са конструирани като цялостна ситема, която вкючва лампа, рефлектор, лупа, корпус, баласт и други специфични части. Само използването на лампа и баласт монтирани в модифициран фар за халоген няма да даде правилен светлинен сноп. Това се дължи на факта, че рефлекторите произведени за халогенна лампа и рефлекторите произведени за ксенонова лампа са много различни по дизайн и са несъвместими. Резултата обикновенно е много голяма разсейвана светлина, която заслепява насрещното движение. Заради това Hella не продава ксенон комплекти за преобразуване (от халоген към ксенон).Същата информация може да бъде намерена и в уикипедията -> http://en.wikipedia.org/wiki/HeadlampОтново превод на част от нея:Източника на светлина при HID е фундаментално различен по размер, форма, ориентация и разпространение на светлината в сравнение с лампата с нажежаема жичка, която се използва станадртно в халогенните фарове. Поради тази причина специални оптики за ксенон се използват за събирането и излъчването на светлинния сноп. HID лампи не могат ефективно и безопасно да бъдат инсталирани в оптика конструирана за халогенна лампа. Това причинява неправилно фокусиран сноп и силен блясък и поради тази причина е нелегално в почти всички страни. Също така повечето развити страни налагат и ECE Regulations, който задължава ксенон фаровете да имат почистваща ситема и саморегулиране, които обикновенно липсват при коли без фабричн ксенон.Друг интересен факт от същата страница е, че светлината на ксеноновата лампа е 40% по-заслепяваща от тази на халогенната лампа при един и същи интензитет на светлината. Това вдига летвата още повече по отношение на разсейваната светлина и остротата на срез на снопа."Subaru B9 tribeca 3.0
Peugeot 307 04
Ex:Alfa Romeo 1,4 T.Spark 103hp 98''
Fiat Brava 1.6 16V 103
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар