Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос към колегите които разбират от ел. двигатели?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос към колегите които разбират от ел. двигатели?

    Колеги, ситуацията е следната: Една строителна машина за пръскане на мазилка е с двигател от 2,2 kW. Двигателя задвижва шнек. Проблема е че двигателя не може да се стартира, или по- точно не може да се стартира с товар, когато е присъединен към шнека. Наблюдава се пад в захранващото напрежение, нямах уред да меря, но видимо лампа с нажежаема жичка започваше да свети по-слабо...Двигателя прави няколко оборота, след което спира и защитата изключва машината.На свободен ход успява да развърти, но не върши работа... Машината е италианска, там е работила без проблем.. Пробвах на две места , едното от което апартамент в блок ( където би трябвало да има нормален ток ) но и на двете еднакъв проблем....Дайте някакви идеи?
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
    http://forum.fiat-bg.org

    #2
    Има две възможности(но едно е ясно-двигателя се товари повече от допустимото)Както ти сам си измерил-напрежението пада и се увеличава тока,което от своя страна задейства защитата и тя изключва двигателя.Едната вероятност е шнека да заяжда с което да товари двигателя,а другата да е намалена защитата на сработване.Отипаи да регулираш защитата по някакъв начин.Успех!
    COUPE 1.8 16V
    Volvo XC90 T6

    Коментар


      #3
      За съжаление така се държи ел.двигател с изгорял ротор.
      no pain no pain

      Коментар


        #4
        Подкрепям мнението за изгорял ротор.
        Octavia RS
        Evo 10-служебната играчка.

        Коментар


          #5
          Е ка ще е изгорял ротора,щом човека казва,че на празен ход работи без проблем.
          COUPE 1.8 16V
          Volvo XC90 T6

          Коментар


            #6
            Защото колега ротора няма само една група навивки Хм прилича и на асинхронен с пробил кондензатор на стартовата намотка
            no pain no pain

            Коментар


              #7
              За такива цели не се ползва двигател с навит ротор сложна конструкция,няма нужда от това.Този двигател би трябвало да е с ротор на късо.Колега двигателя на 220 В ли е,предполагам,че да след като си го пробвал в апартамент.Кажи ми първо това,после ще ти кажа възможните причини да прави така.

              Коментар


                #8
                Да но теглото е по малко
                no pain no pain

                Коментар


                  #9
                  Двигателя е монофазен, 2.2 kW. Шнека е чисто нов (той е консуматив за тая машина и е сменен).Според севиза на "Киров" тока бил "слаб", но аз не мога да се съглася с тях - в апартамент в блок тока да е слаб - малко странно?...
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                  Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                  Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                  http://forum.fiat-bg.org

                  Коментар


                    #10
                    Всички монофазни асинхронни мотори като твоя са много капризини от към пусков кондензатор ако не е оразмерен за съответния мотор са възможни подобни проблеми ако имаш възможност пробвай да го подмениш с друг или с малко по голям капацитет. Най добрия вариант за съжаление трудно приложим е да ползваш трифазен мотор /рядко има трифазен ток в апартаментите/. Тогава гарантирано ще тръгва при всякакво натоварване. В някои монофазни мотори има и центробежни изключватели провери твоя да не би да има такова нещо и той да прави проблеми /евентуално окислени контакти/

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря за отговорите... Къде би трябвало да се намира тоя кондензатор? И този центробежен изключвател?
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                      Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                      Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                      http://forum.fiat-bg.org

                      Коментар


                        #12
                        Кондензатора би трябвало да е до корпуса на мотора форма на цилиндър около 30 мм в диаметър и около 100 - 150 мм дължина /ориентировачни размери/ трябва да излиза кабел от него. А центробежния изключвател ако има такъв е в самият мотор на оста на ротора /налага се разглабяне на мотора/. Проблема може и да е пт изгоряла пускова намотка но е малко вероятно /щеше да се усети по миризмата/

                        Коментар


                          #13
                          Кондензатора обикновено е монтиран отвън на корпуса на двигателя или до него...Центробежния изключвател е вътре в корпуса на двигателя,монтиран на един от капаците-най-често този, обратно на водещия вал...на ротора е центробежния м-м-контактната част е на капака...
                          Ex. Grande Punto Driver

                          Коментар


                            #14
                            Колегите вече са ти казали какви може да са причините електромотора да прави този проблем(кондензатор,центробежен изключвател,пускова намотка).Ако е кондензатора,смени го със същият по капацитет,за предпочитане е.А самият центробежен изключвател ще разбереж на кой капак е по двете бинтчета които ще са на този капак близо до оста на мотора(те захващат изключвателя).Обаче като за начало провери в самата кутия,където се захранва мотора,да няма някой откачен проводник или разхлабена гайка.Успех!

                            Коментар


                              #15
                              Мотора, най-вероятно е с пусков кондензатор и проблема е в него - ако беше с центробежен регулатор, щеше да работи само на пускова намотка, докато изгори, но щеше да има въртящ момент!

                              Коментар

                              Working...
                              X