Колеги, ситуацията е следната: Една строителна машина за пръскане на мазилка е с двигател от 2,2 kW. Двигателя задвижва шнек. Проблема е че двигателя не може да се стартира, или по- точно не може да се стартира с товар, когато е присъединен към шнека. Наблюдава се пад в захранващото напрежение, нямах уред да меря, но видимо лампа с нажежаема жичка започваше да свети по-слабо...Двигателя прави няколко оборота, след което спира и защитата изключва машината.На свободен ход успява да развърти, но не върши работа... Машината е италианска, там е работила без проблем.. Пробвах на две места , едното от което апартамент в блок ( където би трябвало да има нормален ток ) но и на двете еднакъв проблем....Дайте някакви идеи?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос към колегите които разбират от ел. двигатели?
Collapse
X
-
Въпрос към колегите които разбират от ел. двигатели?
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.orgЕтикети: –
-
Има две възможности(но едно е ясно-двигателя се товари повече от допустимото)Както ти сам си измерил-напрежението пада и се увеличава тока,което от своя страна задейства защитата и тя изключва двигателя.Едната вероятност е шнека да заяжда с което да товари двигателя,а другата да е намалена защитата на сработване.Отипаи да регулираш защитата по някакъв начин.Успех!COUPE 1.8 16V
Volvo XC90 T6
-
За такива цели не се ползва двигател с навит ротор сложна конструкция,няма нужда от това.Този двигател би трябвало да е с ротор на късо.Колега двигателя на 220 В ли е,предполагам,че да след като си го пробвал в апартамент.Кажи ми първо това,после ще ти кажа възможните причини да прави така.
Коментар
-
Двигателя е монофазен, 2.2 kW. Шнека е чисто нов (той е консуматив за тая машина и е сменен).Според севиза на "Киров" тока бил "слаб", но аз не мога да се съглася с тях - в апартамент в блок тока да е слаб - малко странно?...Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Всички монофазни асинхронни мотори като твоя са много капризини от към пусков кондензатор ако не е оразмерен за съответния мотор са възможни подобни проблеми ако имаш възможност пробвай да го подмениш с друг или с малко по голям капацитет. Най добрия вариант за съжаление трудно приложим е да ползваш трифазен мотор /рядко има трифазен ток в апартаментите/. Тогава гарантирано ще тръгва при всякакво натоварване. В някои монофазни мотори има и центробежни изключватели провери твоя да не би да има такова нещо и той да прави проблеми /евентуално окислени контакти/
Коментар
-
Благодаря за отговорите... Къде би трябвало да се намира тоя кондензатор? И този центробежен изключвател?Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Кондензатора би трябвало да е до корпуса на мотора форма на цилиндър около 30 мм в диаметър и около 100 - 150 мм дължина /ориентировачни размери/ трябва да излиза кабел от него. А центробежния изключвател ако има такъв е в самият мотор на оста на ротора /налага се разглабяне на мотора/. Проблема може и да е пт изгоряла пускова намотка но е малко вероятно /щеше да се усети по миризмата/
Коментар
-
Колегите вече са ти казали какви може да са причините електромотора да прави този проблем(кондензатор,центробежен изключвател,пускова намотка).Ако е кондензатора,смени го със същият по капацитет,за предпочитане е.А самият центробежен изключвател ще разбереж на кой капак е по двете бинтчета които ще са на този капак близо до оста на мотора(те захващат изключвателя).Обаче като за начало провери в самата кутия,където се захранва мотора,да няма някой откачен проводник или разхлабена гайка.Успех!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар