Да бе, и аз се изненадах кой точно го написа! Ма тва прави живота интересен!Иначе си абсолютно прав за зимните гуми. Не е изгодно икономически, ама как спират лятоска ...П.С. Абе, avvasilev, не е вярно това. Зимните гуми си лепнат като дъвка за асфалта. Две години търкалях едно рено 5 само със зимни гуми. Може да оставяше половината гума, ама спираше перфектно. Иначе французите, за цялата си история имат само едни спирачки, които се доближават до сегашните ми - тези на ХМ. Останалото е пълна драма - спира като товарен влак с 40 вагона пясък, дето викаше един!
Да бе, и аз се изненадах кой точно го написа! Ма тва прави живота интересен!Иначе си абсолютно прав за зимните гуми. Не е изгодно икономически, ама как спират лятоска ...П.С. Абе не е вярно това. Зимните гуми си лепнат като дъвка за асфалта. Две години търкалях едно рено 5 само със зимни гуми. Може да оставяше половината гума, ама спираше перфектно. Иначе французите, за цялата си история имат само едни спирачки, които се доближават до сегашните ми - тези на ХМ. Останалото е пълна драма - спира като товарен влак с 40 вагона пясък, дето викаше един!
Абе бате, кви френски си карал. Някой, който се качва първи път на клио/меган/лагуна си удря носа в таблото.Нещо отпреди 2000ната ако е нормално да ти се струва, че не спира.
Не знам с какво си сравнявал тогава. В рент а кара имахме по няколко такива. Клиентите още на бариерата спираха брутално рязко, заради супер чувствителните спирачки.Същото се отнася и за Панда 2. По всички автомивки заораваха.По темата отлагам слагането на зимните още малко.В един от последните броеве на едно списание има реклама на Мишелин, в която се обяснява защо при правилно съхранение няма значение какъв ДОТ е гумата. Без да съм го чел по принуда на една от служебните баничарки й взехме 5-годишен Клебер. Принуда, защото задължително трябва да са усилени, а никой не внася усилени такъв размер, а трябваха спешно. Въпросните гуми за един сезон минаха 70хил без никакви оплаквания от шофьора. А ги взехмежс почти 50% отстъпка. Сега за зимата ще вземем пак 4-5-годишни най-вероятно, защото размера е много рядък и имат залежали.Но гумите са съхранявани в огромно хладно хале на тъмно в контейнер. Съответно не са мръднали.Преди това винаги съм искал максимално нов ДОТ и ми беше притеснено за тези 5-годишни. Но вече не бих мислил, ако се намерят отново такива.
Стоев, ти изхождаш от това, че зимната гума не се променя. Че си е винаги мекичка и лепне на асфалта. Само че доколкото знам като се покара на високи температури това ’мекичкото’ се опича доволно и си става по-пластмасова и от лятната, поне откъм повърхностен слой. Ти ще изкараш лятото, но като дойде зимата твоята зимна гума ще е зимна само откъм грайфер, не и откъм мекота. Ако гумата (като материал) не си губеше свойствата както приемаш, щяхме да се съхраняваме зимните гуми отгоре на гаража, какво като ги пече и вали цяло лято. Ама не е така нали, гледаме на сухо, проветриво, че даже и тъмно, сакън ще им повлияят ув-лъчи.
Над определени температури, гумата не е това, което е била! Така че, зимните галошки са по-добри до температури 10-15 градуса на въздуха ...
Температурата на въздуха не влияе толкова на гумата. Температурата на пътната настилка е фактора. Ако караш офф роуд би трябвало да го знаеш, температурата на въздуха е 5+*С но на северните места където не грее слънце си е лед и земята е замръзнала. Трябват дни за да се стопли и на северните места Точно и затова много гъзарчета напускат пътя по дефилета и разни такива места където има студени завои....
Коментар