Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

контакт с две фази...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    контакт с две фази...

    Ако може да се съди по заглавието - имам проблем. Явно се е получило прекъсване на кабелите и фазата преминава в нулата, но как да разбера къде е проблемното място? Не искам да изкъртвам всички стени, а имам само един работещ контакт в цялата стая..
    --Старата ръжда любов не хваща!--
    156 sportwagon 1,9 jtd 115
    ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

    #2
    махни контакта и мери директно жиците,ако пак ти идат 2 фази намери и провери най близката разклонителна кутия.Виж и дали жиците са в тръби
    Bravo 1.2 16v
    Lancia Dedra 1.8 16v
    Suzuki GSXR250R

    Коментар


      #3
      Ел инсталацията е старичка и кабелите не са в тръби, от една кутия тръгват кабели към работещ контакт и към двата проблемни, пробема е между кутията и контактите....
      --Старата ръжда любов не хваща!--
      156 sportwagon 1,9 jtd 115
      ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

      Коментар


        #4
        van_dal написа:
        Ел инсталацията е старичка и кабелите не са в тръби, от една кутия тръгват кабели към работещ контакт и към двата проблемни, пробема е между кутията и контактите....
        Или спираш да ползваш конкретния контакт или къртиш до разклонителната кутия. Щото за да се случи "преминаване" на фазата в нулата - това си е чисто късо съединение или нямаш нула. А как мериш фаза/нула? С обикновен фазомер? Виж разклонителната кутия какво е състоянието в нея - изкарай всички връзки, разглоби ги и ги сглоби отново - чисто, стегнато и ги изолирай добре.
        Steliyan's Life!
        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

        Коментар


          #5
          Като включиш нещо в контакта работи ли ?
          Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93

          Коментар


            #6
            syscop последно беше включен климатик, спря както работеше, замерих с мултицет и видях, че няма точец, добре че бях взел обикновен фазомер вместо отвертка, та да видя, че фази Х2 иначе и аз щях да се офазя.
            --Старата ръжда любов не хваща!--
            156 sportwagon 1,9 jtd 115
            ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

            Коментар


              #7
              Да не са ти сменяли електромера скоро?Същото беше и при мен преди години-при смяната на електромера са обърнали фазите.Случайно го открих и с помощ от приятел всичко си дойде на място.От него знам,че това е много опасно-може да стане голяма беля.Търси проблема и не го подценявай!
              PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
              Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

              Коментар


                #8
                van_dal написа:
                syscop последно беше включен климатик, спря както работеше, замерих с мултицет и видях, че няма точец, добре че бях взел обикновен фазомер вместо отвертка, та да видя, че фази Х2 иначе и аз щях да се офазя.
                Най - вероятно ти е прекъсната нулата. Страшно става ако имаш две различни фази, тъй като тогава напрежението е 380V. В другите стаи всичко нормално ли е? Тази стая на отделен токов кръг ли е?
                Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
                Chevrolet Aveo

                Коментар


                  #9
                  След като имаш един работещ ,търси проблема след него.Обикновено се връзват 2х2 последователно.Според мен ти я няма нулата и връща през нея фаза,но не мога да кажа със сигурност.
                  MULTIPLA 1.6 16V BIPOWER 2005-вече бивша
                  "Пари,пари,пари....какво са парите?.Тор, от която никнат КРАСИВИ ЦВЕТЯ !!!
                  R.I.P РОНИ: http://vbox7.com/play:79085d12

                  Коментар


                    #10
                    В никакъв случай не оставяй включен ел. уреди в тези контакти, особено с метален корпус, защото някой може да светне като крушка ... а и да прегори . Ако не си наясно с тоците, по-добре не експериментирай ами потърси някой ел. техник който да ти помогне. Нека ти прегледа цялата инсталация щом е стара. Липсваща нула може да доведе до фатални последици имай предвид, че при двупроводна инсталация, липсата на "нула" води до офазяване на металните корпуси на ел. уредите (ако са защитно занулени контактите разбира се)

                    Коментар


                      #11
                      zaio написа:
                      В никакъв случай не оставяй включен ел. уреди в тези контакти, особено с метален корпус, защото някой може да светне като крушка ... а и да прегори . Ако не си наясно с тоците, по-добре не експериментирай ами потърси някой ел. техник който да ти помогне. Нека ти прегледа цялата инсталация щом е стара. Липсваща нула може да доведе до фатални последици имай предвид, че при двупроводна инсталация, липсата на "нула" води до офазяване на металните корпуси на ел. уредите (ако са защитно занулени контактите разбира се)
                      Напълно точно.Че липсва нулата е ясно. Защо обаче там има фаза не е ясно. Аз бих почнал проверката от най близката разклонителна кутия.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        Според мен си се разминал с пожара!Някъде от разпределителната кутия до контакта е станало късо и "нулата" в следствие на "късото" се е заварила за "фазата" и е прекъснала (стопила се е жицата). Затова имаш фаза и на двата проводника. Сега свързваш двата проводника с "фаза" заедно, а отделно си пускаш нов проводник за "нула". Ако не са в канал - външно, а ако са в канал - вътрешно. Търси по магазините многожилен кабел със силиконова изолация поне 2 км.см. сечение. Продават се също и канали за външен монтаж. Мисля че най-малкия беше 1Х1 см.
                        Няма начин да няма начин!

                        Коментар


                          #13
                          Смъкни предпазителите - увери се, че и в двата контакта няма напрежение. След това измери дали между двата проводника в контакта има връзка. Провери дали има връзка между всеки от проводниците от въпросния контакт и другия работещ. Ако не знаеш какво правиш по-добре намери някой, който знае. От дядо ми съм запомнил - токът е добър слуга, но лош господар
                          Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93

                          Коментар


                            #14
                            Послушай syscop. Правилно ти е казал.

                            Коментар


                              #15
                              Re: контакт с две фази...

                              van_dal написа:
                              Ако може да се съди по заглавието - имам проблем. Явно се е получило прекъсване на кабелите и фазата преминава в нулата, но как да разбера къде е проблемното място? Не искам да изкъртвам всички стени, а имам само един работещ контакт в цялата стая..
                              Изключи всички консуматори и пак провери дали имаш "фаза и на двете жици, защото ме съмнява, че се е загубила "нулата" и някой консуманор прехвърля "фаза" през себе си! Това може да от телевизор до бойлер. И както ти писа колегата, преди да започнеш работа по жиците прекъсни тока от главният предпазител.
                              Няма начин да няма начин!

                              Коментар

                              Working...
                              X