Точно преди 6 години, тръгнах да си избирам първата кола. Абсолютно нищо не разбирах от коли(понеже нямахме кола до тогава) и единствения ми досег с кола беше от курсове. Всеки познат ми даваше мнение, какво да не карам, ФИАТ много се чупили, Пежо не ставали, други пък друго и така.... Е поразрових се по форумите на различните марки и видях, че всички коли се чупят. В крайна сметка, реших че ще взема за парите, които имах най-новата като година кола, а именно Пунтото! На това Пунто, освен мен са се учили още 3-ма приятели. Това го подчертавам, защото всеки знае какво е да се учиш на кола, в смисъл какво изпитание е за самия автомобил. Прекарвам какво ли не с него, когато се наложи и никога не ме е оставяло напът, а не е да не го товаря. Общо взето през 1/3 от времето е със смъкнати седалки и свалена кора. След като го приведа отново в пътнически вид става като ново. Няма одраскано или липсващи детайли, както на много мои приятели. Пустия му двигател за 6 години не е мраднал. Затова уважавам колата си, защото се доказа в годините и още сме си верни. Да, наистина е стара кола вече, но не смея да я сменя с нещо, което може да ме предаде след 1000км. Затова смятам да си я карам още време. На приятелката пунто 2-ката страшно много ми харесва. И то е запазено и толкова леко и приятно се кара, че направо не ми се слиза от него. Лошото само е, че се учи на него, но за щастие възприема бързо и лошия период надявам се няма да е дълъг Като слабо място ми се вижда окачването, хем карам много внимателно, но пък за сметка на това го претоварвам често и може би и затова не му понася много. Хора моля Ви, уважавайте си собствеността! Не мога да разбера, познати, които дават сума ти пари за скъпи и големи коли, като се кача и да имам чувството, че са гледани кози вътре. Не мога да разбера, как си взимат кола която е в горната граница на конкретния модел като цена и за една година ги правят в абсолутно долната граница, точно над обявите за части...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо обичам моя FIAT? И защо не?
Collapse
X
-
Явор Митев написа:... че в едно габровско село има жигула купувана 78-ма година на 48000 км ...Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Re: ...
Plastex написа:PASSARELLA написа:...А защо са толкова евтини според теб?Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Re: ...
Slavi_Lancia написа:Plastex написа:А какво е лошото да е евтина колата. Купуваш изправна и икономична кола за 1500 - 2000 лв, караш примерно 3 години, през които разходите ти по поддръжката са поне 2 пъти по-малко от тоя, който купува на същите години кола за 10000 лв, .......Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
Нещо, което не ми харесва определено - това е лошата шумоизолация. Може да е само на моята, не мога да кажа. Не ми харесва липсата на слънцезащитна лента на предното стъкло. Самото стъкло - май му е спестен противозаслепяващия филтър, който го има в по-стари и евтини модели от други марки. Не ми харесва третият стоп. Нещо, което определено можеше да бъде измислено доста по-добре, откъм смяна на лампичките.
Коментар
-
От май 2008 до днес, септември 2011 съм изминал 73.000 км.Сменил съм: 2 лагера (единия комплект с главина);1 носач2 амортисьора1 ремък се скъса и го изхвърлих, без да сложа друг на негово място (ремъка, който върти балансиращите валове - според много хора напълно излишен).Сам си направих платката на вентилатора в купето - костваше ми 1 час труд и няколко грама тенол и малко ток за поялника.Веднъж ми завариха дупка на ауспуха.Днес смених една бобина, 40 лв. Труда от мен.Общо разходите ми за ремонти и части са около 400 лв.Не броя сменените накладки, масла, филтри, гуми и някоя и друга крушка и чистачка.Ай ся ми посочете някоя ЧИСТО НОВА кола, каквато и да е тя, която за 3.5 години и 70.000 км да има по-малко разходи.
Коментар
-
Re: ...
[quote="Slavi_Lancia"]Plastex написа:PASSARELLA написа:...А защо са толкова евтини според теб?EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Четох жлъчни коментари за ФИАТ и недоумявам, какво са очаквали колегите. Не е съвършената кола, но е прагматична и достъпна. Предполагам, че очакванията им са се разминали, за което искрено съжалявам. Недоумявам и очакванията относно скоростта на обезценяване на ФИАТ . Е па нЕма такова имущество, което да се движи на колела и да ви пази инвестицията. За тези, които писаха, че за буркан с домати не могат да си пласират колата ? Ами купи си по-"квалитетна" кола втора употреба за 17 000 лв и след 4 години ми кажи ФИАТ - а на същите години купен за 6000 лв. ли се е обезценил повече ?...Защото аз мога да ти дам личен пример, който изстрадах заслепен от фенщина и тъпата идея за свръх здравата кола. Изводът ми е - всичко е купчина желязо, което всеки сам определя на каква цена ще рециклира завеждайки го до летален край в някой пункт за вторични суровини.( умишлено не използвам грозната думичка СКРАБ)ПС: Споменатите "герои" са мои:ФИАТ Брава 1.9 ЖТД 2001 г. и Опел Вектра C 2.0 ДТИ 2004 г...и въпреки, че хвърлих средства да приведа Бравата до цветущ и здравословен вид вече смея да твърдя, че този автомобил ми заслужи уважението вече трета година от тогава. За да съм и по-изчерпателен - по-комфортен е Опел-а , но определено предпочитам Бравата. Колегите участвали в темата "Колко ви гори дизела" знаят една от причините. И пак в същата връзка на мисли: "Продавам перфектна Опел Вектра Ц 2.0 ДТИ на 7 години за 9 000 лева ??? Градско 8-9 л/100, извънградско 5-6 л. / 100. Тъмно синя на цвят. ...преди да ми се обадете обаче вижте Идеа, Улис, Мултипла, Стило, с JTD двигатели за по 5000 лв. на същите години. Ако не ви харесат аз съм "актуален", а с паричките за Вектрата ми гледайте сеира какъв Талиански "трошляк" ще си взема...Дано има сред вас балъци, като мен. :DA17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Незнам за вас, но аз ще сменям носач от дясно за 3 ли 4 път, не ги броя вече. Гаранционен е, но незнам дали ще имам нерви да се разправям отново. Имал съм две рена преди това. Еми да ви кажа първия път, когато смених шарнир беше, когато колата стана на 20 години и то се сменя само шарнира... На жената семейството има Опел на 20 години и са сменили един път биалети само... съжалявам, но реалностите са, че си има доста кусури Фиат-а и си иска поддръжката. Има и предимства, но като цяло поддръжката му е скъпа от гледна точка честотата на повредите, които се получават.
Коментар
-
Immortal написа:От май 2008 до днес, септември 2011 съм изминал 73.000 км.Сменил съм: 2 лагера (единия комплект с главина);1 носач2 амортисьора1 ремък се скъса и го изхвърлих, без да сложа друг на негово място (ремъка, който върти балансиращите валове - според много хора напълно излишен).Сам си направих платката на вентилатора в купето - костваше ми 1 час труд и няколко грама тенол и малко ток за поялника.Веднъж ми завариха дупка на ауспуха.Днес смених една бобина, 40 лв. Труда от мен.Общо разходите ми за ремонти и части са около 400 лв.Не броя сменените накладки, масла, филтри, гуми и някоя и друга крушка и чистачка.Ай ся ми посочете някоя ЧИСТО НОВА кола, каквато и да е тя, която за 3.5 години и 70.000 км да има по-малко разходи.ogi28b написа:Нещо, което не ми харесва определено - това е лошата шумоизолация. Може да е само на моята, не мога да кажа. Не ми харесва липсата на слънцезащитна лента на предното стъкло. Самото стъкло - май му е спестен противозаслепяващия филтър, който го има в по-стари и евтини модели от други марки. Не ми харесва третият стоп. Нещо, което определено можеше да бъде измислено доста по-добре, откъм смяна на лампичките.Фиат Браво 1.6 16V на Метан 103 понита...
Коментар
-
Италианските коли имат своите недостатъци, спор няма. Окачването е правено само за идеален прав път без дупки. Шумоизолацията наистина е като за един клас коли надолу. Повечето части са така направени, че да не може да смениш едно нещо, а няколко. Ламарините се огъват с поглед. Няма какво да продължавам, ясна ви е картинката. Отнякъде съм запомнил една мисъл, не помня откъде, беше нещо като - "Харесваме съвършенството, но се влюбваме в недостатъците" :D
Коментар
-
Airfan написа:Незнам за вас, но аз ще сменям носач от дясно за 3 ли 4 път, не ги броя вече. Гаранционен е, но незнам дали ще имам нерви да се разправям отново. Имал съм две рена преди това. Еми да ви кажа първия път, когато смених шарнир беше, когато колата стана на 20 години и то се сменя само шарнира... На жената семейството има Опел на 20 години и са сменили един път биалети само... съжалявам, но реалностите са, че си има доста кусури Фиат-а и си иска поддръжката. Има и предимства, но като цяло поддръжката му е скъпа от гледна точка честотата на повредите, които се получават.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Не обобщавайте за италианските коли, ако обичате.Верно, че Бравото е малко шумно, но за сметка на това по-шумоизолирана кола от Ланча не съм виждал.Дори Дедрата е много по-шумоизолирана от Пасат например, да не говорим за Либра или 156.Имах нещастието с ръцете си да разглобя на съставни части Делтата от подписа ми. Нямате и на идея за каква шумоизолация иде реч.Не напразно една Ланча е 2 пъти по-скъпа от аналогичния ФИАТ като НОВИ.Дедрата например като нова е струвала 45.000 лв без ДДС. Аналогичния ФИАТ (последната Темпра) - около 30.000.Може да сравните и сега цените на новите Браво и Делта 2. Разликата е почти 2 пъти.ФИАТ е евтина кола. И като нова, и като стара. Не очаквайте от нея чудеса. Но за парите си е най-доброто.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар