Колко хиляди километра си минал за тези 6 години?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо обичам моя FIAT? И защо не?
Collapse
X
-
Отговарям съвсем точно. До момента 31 000 за 5 години (не 6). Наистина не са много и добре знам, че като се подкара една кола повечко, повечко и се почупва. Ама, толкова са ми нуждите и явно фиатчетата са удовлетворителни за мен. И двете ми дават 6,8 л/100 смесено каране.
П.С. Счетоводител съм по образование и имам навика да следя разходите, така че данните са точни.Последна редакция от Silvius; 01.08.2019, 21:42.
Коментар
-
Marea Weekend е добре измислена кола за времето си, достатъчно просторна и ми върши изключително добра работа за хобитата ми - уиндсърф и сноуборд. Удобна за товарене, безпроблемни мотор и скорости. Бих казал и здраво окачване, като това отдавна зависи на какви афтърмаркет боклуци ще попадна като части. С хубави гуми върви добре на сняг.
Карам я по близо 20,000 на година, сериозни проблеми по нея съм нямал - всичко и работи, пали чакмак, върви прилично за годините си и конете си и ми върши работа. Тук трябва да спомена, че си поддържам безкомпромисно колата и не карам като каруцар. Като има да се прави нещо се прави с възможно най-хубави части. Защо да не я харесвам?
Не харесвам диамиката на климатик и леко завишения разход на гориво на TD100. Но не бих казал, че не я харесвам заради 1л/100 повече. Не харесвам, че вече стана на 20г. и в един момент ще трябва аз да я оставя преди тя да ме остави.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Silvius написа: Преглед на мнениетоКофти нещата: фаровете...
Някой като каже, че фаровете, особено тези на Мареа, са кофти, лоши, слаби и т. н., и "почвам да бегам, бате".
В сравнение с 95 % от колите по улиците, тези фарове са в пъти по-добри. За 50 лева се рециклира изгорялото от халогенките, за още 100 им се слагат хубави ксенонови лампи и в следващите 10-20 години забравяш за случая (най-много да смениш някоя лампа или баласт, но все пак с китайчета - толкова). С тези стъкла отпред, хубаво почистени, и с нанесено ново покритие на рефлекторите, и най-важното - с хубави кснеонови лампи, които да не го изпичат - няма аналог. На Бравата ми фаровете са направени преди повече от 10 години (има тема) и дори в момента светят по-добре от някои чисто нови коли. Сменил съм 1 баласт на 3-та година и другия - на 4-тата. От тогава - цепят мрака.
Та едно от нещата, заради които си обичам колата, са именно фаровете, които светят убийствено добре (фарове от Мареа). По-добре, отколкото фаровете на текущата ми кола, която е с фабричен ксенон. Ама стъклото отпред си е стъкло отпред (а не пластмаса. Божинката.)
В последствие съм правил фаровете на няколко колеги от форума и резултатите винаги са били впечатляващи.
Коментар
-
Карам Стило 1.9 JTD. Харесвам си Фиата - има добра визия, вади прилична динамика и возия, разхода му е супер, но най-вече, че изобщо не му се притеснявам дали утре ще бъде на същото място, на което съм го паркирал днес. Разбира се има си и своите минуси - смяната на крушка е влизане във филма, проблема с airbag failure и цената на термостата е космическа на фона на тези от VAG групата. Но всяко нещо си има пиниз. На фона на тези малки кусури, съотношението цена/качество е доста над това на останалите марки.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
Още малко извън темата:
ogi28b написа: Преглед на мнениетоМалко извън темата.
Някой като каже, че фаровете, особено тези на Мареа, са кофти, лоши, слаби и т. н., и "почвам да бегам, бате".
Вчера пробвах с една LED крушка 36W. Честно казано не ми хареса резултата. Ксенонът свети с по-голям интензитет, въпреки че LED-a го дават 3800lm, a ксенона 3200lm.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Ми, слаби са, каквото и да кажеш
ogi28b написа: Преглед на мнениетоМалко извън темата.
Някой като каже, че фаровете, особено тези на Мареа, са кофти, лоши, слаби и т. н., и "почвам да бегам, бате".
В сравнение с 95 % от колите по улиците, тези фарове са в пъти по-добри. За 50 лева се рециклира изгорялото от халогенките, за още 100 им се слагат хубави ксенонови лампи и в следващите 10-20 години забравяш за случая (най-много да смениш някоя лампа или баласт, но все пак с китайчета - толкова). С тези стъкла отпред, хубаво почистени, и с нанесено ново покритие на рефлекторите, и най-важното - с хубави кснеонови лампи, които да не го изпичат - няма аналог. На Бравата ми фаровете са направени преди повече от 10 години (има тема) и дори в момента светят по-добре от някои чисто нови коли. Сменил съм 1 баласт на 3-та година и другия - на 4-тата. От тогава - цепят мрака.
Та едно от нещата, заради които си обичам колата, са именно фаровете, които светят убийствено добре (фарове от Мареа). По-добре, отколкото фаровете на текущата ми кола, която е с фабричен ксенон. Ама стъклото отпред си е стъкло отпред (а не пластмаса. Божинката.)
В последствие съм правил фаровете на няколко колеги от форума и резултатите винаги са били впечатляващи.
Коментар
-
Е, аз ти казах, че съм си решил проблемите и фаровете ми не са слаби. Както виждаш - не съм и единствен. Пък ти може да живееш с убеждението, че фаровете на тези коли са безобразни и да мислиш, че ако си купиш Крома с голям фар ще свети по-добре от рециклирания фар на Мареа. До момента, в който не срещнеш такава кола, тогава може би ще нахраниш и Кромата.
Коментар
-
Oказва се, че водачите на германски коли са най-агресивни
Експертите от „Гокомпеър кар иншурънс” обявиха най-опасните и агресивни марки коли в света през миналата година. За опасни и агресивни автомобили се приемат тези, чиито водачи най-често нарушават правилата за движение на пътя, създавайки сериозна заплаха за другите на пътя - вижте подробности във видеото от канала Vip Drift Taxi на VBOX7.
Ако направим съпоставка между модела на автомобила и броя на нарушенията, произшествията и скандалите на пътя, се оказва, че водачите на немските автомобили са най-агресивни.
Според проучването на застрахователната компания много по-вероятно е да имате проблем със собственик на германски автомобил, отколкото с човек, който има японска или италианска кола
Изследването показва, че като цяло водачите, които шофират луксозни автомобили, са по-склонни да предизвикат произшествие или причинят нарушение на пътя.
Лидер в рейтинга е BMW четвърта серия 420d - 17,1% от тях са станали причина за поне едно нарушение на пътя и са признати за виновни.
Собствениците на Mercedes и Audi не изостават много: Audi A5 (15,5%), Mercedes C220 (14,8%), Mercedes E220 (14,8%), Jaguar XF (14,3%), Mercedes CLA (14,3%), Mercedes GLC (14,0%), Audi Q7 (13,8%), Land Rover Range Rover (13,8%) и Mercedes CLS (13,5%).
Видимо ВMW води, но в десетката има цели 5 модела на Mercedes, което би трябвало да означава, че именно водачите на Mercedes са най-опасни на пътя.
В същото време за най-отговорни и примерни са признати шофьорите на: Vauxhall Agila (4,1%), Hyundai i10 (4,3%), Nissan Micra (4,4%), KIA Picanto (4,4%), Hyundai Getz (4,5%), Suzuki Alto (4,6%), Ford Ka (4,6%), Skoda Citigo (4,7%), Honda Jazz (4,8%) и Fiat Panda (4,9%).
Техническите характеристики на тези коли, разбира се, също играят значителна роля в класацията. Собствениците на скъпи и мощни автомобили обикновено предпочитат динамичното шофиране и са по-склонни към рисково поведение на пътя.
https://www.vesti.bg/tehnologii/avto...asnite-6099693
Е, как да не си обичам Фичо?! Ние не сме агресори на пътя.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Купих я преди година и 4 месеца ,вече е навъртяла 14-15 000 км като втора кола в семейството. Още е с гумите от завода производител дот 2009, на 109 000 км. Много е красива, много ми е удобна, бърза е , 90 к.с. икономична е - 1,3 mjet ,има 6-та скорост- това ме разби окончателно ,за първи път карам кола с 6-та скорост. Затова я харесвам. Не ми харесва: далече са ми копчетата за стъклата , задната облегалка ми е цяла и не се дели,Далече ми е колана за да си го сложа,ех да беше с 1,6 mjet......
Коментар
-
dartakaBG написа: Преглед на мнениетоКупих я преди година и 4 месеца ,вече е навъртяла 14-15 000 км като втора кола в семейството. Още е с гумите от завода производител дот 2009, на 109 000 км. Много е красива, много ми е удобна, бърза е , 90 к.с. икономична е - 1,3 mjet ,има 6-та скорост- това ме разби окончателно ,за първи път карам кола с 6-та скорост. Затова я харесвам. Не ми харесва: далече са ми копчетата за стъклата , задната облегалка ми е цяла и не се дели,Далече ми е колана за да си го сложа,ех да беше с 1,6 mjet......
6-тата скорост определено е удобство, съгласявам се. Дори на 1.4 й липсва, като се движиш по магистрала.
Но има не малко причини, поради които все още я обичам и нямам намерение да я изоставям.
Коментар
-
Тъй като колата е двувратка, то за да набараш колана и да го дръпнеш е цяло приключение ,особено да стар човек ,схванат в кръста. То на всички друвратки е така- няма спасение. А копчетата на ел. стъклата са много напред ,и трябва да се протягам за да ги стигна. На основната ми кола са си съвсем у ред. Но пък 4,4 срещу 9,8 нафта на 100 км си е фактор ,който ме кара да карам все повече втората вместо първата кола в семейството.
Коментар
-
dartakaBG написа: Преглед на мнениетоТъй като колата е двувратка, то за да набараш колана и да го дръпнеш е цяло приключение ,особено да стар човек ,схванат в кръста. То на всички друвратки е така- няма спасение.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар