Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо обичам моя FIAT? И защо не?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колко хиляди километра си минал за тези 6 години?
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      Отговарям съвсем точно. До момента 31 000 за 5 години (не 6). Наистина не са много и добре знам, че като се подкара една кола повечко, повечко и се почупва. Ама, толкова са ми нуждите и явно фиатчетата са удовлетворителни за мен. И двете ми дават 6,8 л/100 смесено каране.

      П.С. Счетоводител съм по образование и имам навика да следя разходите, така че данните са точни.
      Последна редакция от Silvius; 01.08.2019, 21:42.

      Коментар


        Marea Weekend е добре измислена кола за времето си, достатъчно просторна и ми върши изключително добра работа за хобитата ми - уиндсърф и сноуборд. Удобна за товарене, безпроблемни мотор и скорости. Бих казал и здраво окачване, като това отдавна зависи на какви афтърмаркет боклуци ще попадна като части. С хубави гуми върви добре на сняг.
        Карам я по близо 20,000 на година, сериозни проблеми по нея съм нямал - всичко и работи, пали чакмак, върви прилично за годините си и конете си и ми върши работа. Тук трябва да спомена, че си поддържам безкомпромисно колата и не карам като каруцар. Като има да се прави нещо се прави с възможно най-хубави части. Защо да не я харесвам?

        Не харесвам диамиката на климатик и леко завишения разход на гориво на TD100. Но не бих казал, че не я харесвам заради 1л/100 повече. Не харесвам, че вече стана на 20г. и в един момент ще трябва аз да я оставя преди тя да ме остави.

        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

        Коментар


          Silvius написа: Преглед на мнението
          Кофти нещата: фаровете...
          Малко извън темата.

          Някой като каже, че фаровете, особено тези на Мареа, са кофти, лоши, слаби и т. н., и "почвам да бегам, бате".

          В сравнение с 95 % от колите по улиците, тези фарове са в пъти по-добри. За 50 лева се рециклира изгорялото от халогенките, за още 100 им се слагат хубави ксенонови лампи и в следващите 10-20 години забравяш за случая (най-много да смениш някоя лампа или баласт, но все пак с китайчета - толкова). С тези стъкла отпред, хубаво почистени, и с нанесено ново покритие на рефлекторите, и най-важното - с хубави кснеонови лампи, които да не го изпичат - няма аналог. На Бравата ми фаровете са направени преди повече от 10 години (има тема) и дори в момента светят по-добре от някои чисто нови коли. Сменил съм 1 баласт на 3-та година и другия - на 4-тата. От тогава - цепят мрака.

          Та едно от нещата, заради които си обичам колата, са именно фаровете, които светят убийствено добре (фарове от Мареа). По-добре, отколкото фаровете на текущата ми кола, която е с фабричен ксенон. Ама стъклото отпред си е стъкло отпред (а не пластмаса. Божинката.)

          В последствие съм правил фаровете на няколко колеги от форума и резултатите винаги са били впечатляващи.

          Коментар


            Карам Стило 1.9 JTD. Харесвам си Фиата - има добра визия, вади прилична динамика и возия, разхода му е супер, но най-вече, че изобщо не му се притеснявам дали утре ще бъде на същото място, на което съм го паркирал днес. Разбира се има си и своите минуси - смяната на крушка е влизане във филма, проблема с airbag failure и цената на термостата е космическа на фона на тези от VAG групата. Но всяко нещо си има пиниз. На фона на тези малки кусури, съотношението цена/качество е доста над това на останалите марки.
            FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

            Коментар


              Още малко извън темата:

              Малко извън темата.

              Някой като каже, че фаровете, особено тези на Мареа, са кофти, лоши, слаби и т. н., и "почвам да бегам, бате".
              Напълно съм съгласен с теб. Мареата е с оригиналните си фарове (с лупи) и 35W 4500K ксенон AC тип. Който се качи в колата вечерно време ми казва: "Човек, е*ати фаровете имаш." Трима от тях карат къде по-нови коли. Отделно, фаровете са стъклени и нямаш гадния проблем с матирането на пластмасата.

              Вчера пробвах с една LED крушка 36W. Честно казано не ми хареса резултата. Ксенонът свети с по-голям интензитет, въпреки че LED-a го дават 3800lm, a ксенона 3200lm.

              Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

              Коментар


                За цената си колата е идеална. Знам, че като тръгна- ще стигна. Освен фаровете- на комбито като сваля бронята, и на някой, който не знае- долната челюст пада заедно с бронята .
                Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                Коментар


                  Ми, слаби са, каквото и да кажеш

                  Малко извън темата.

                  Някой като каже, че фаровете, особено тези на Мареа, са кофти, лоши, слаби и т. н., и "почвам да бегам, бате".

                  В сравнение с 95 % от колите по улиците, тези фарове са в пъти по-добри. За 50 лева се рециклира изгорялото от халогенките, за още 100 им се слагат хубави ксенонови лампи и в следващите 10-20 години забравяш за случая (най-много да смениш някоя лампа или баласт, но все пак с китайчета - толкова). С тези стъкла отпред, хубаво почистени, и с нанесено ново покритие на рефлекторите, и най-важното - с хубави кснеонови лампи, които да не го изпичат - няма аналог. На Бравата ми фаровете са направени преди повече от 10 години (има тема) и дори в момента светят по-добре от някои чисто нови коли. Сменил съм 1 баласт на 3-та година и другия - на 4-тата. От тогава - цепят мрака.

                  Та едно от нещата, заради които си обичам колата, са именно фаровете, които светят убийствено добре (фарове от Мареа). По-добре, отколкото фаровете на текущата ми кола, която е с фабричен ксенон. Ама стъклото отпред си е стъкло отпред (а не пластмаса. Божинката.)

                  В последствие съм правил фаровете на няколко колеги от форума и резултатите винаги са били впечатляващи.
                  Доста се чудих дали да ти отговоря. Не обичам да се дърля с хората, просто ей-така, но видях, че всичко тръгнало от мой пост. Този модел фарове не са слаби. Направо са безобразни. Не знам какви коли си гледал, но първата кола, която имах беше опел кадет. Никакви грижи за фаровете, единия беше пукнат. Разпръскваше светлината навсякъде пред мен и правеше ден. Всичко се виждаше. Корсата на дядото е същата. Тия скапани лупи са направени да щадят колите отсреща, не и да ти светят. И ксенони сложих, най-силните, бели. Умряла работа. Щях да ударя човек, щото светлината е насочена само напред и не излиза извън габарита. И когато го видях (на завой) той вече беше точно пред колата. Както и да е. Пластмасовите фарове не ги коментираме. Там работатат е ясна. Следващата ми кола ще е с възможно най-големи фарове. Вероятно Крома.

                  Коментар


                    Е, аз ти казах, че съм си решил проблемите и фаровете ми не са слаби. Както виждаш - не съм и единствен. Пък ти може да живееш с убеждението, че фаровете на тези коли са безобразни и да мислиш, че ако си купиш Крома с голям фар ще свети по-добре от рециклирания фар на Мареа. До момента, в който не срещнеш такава кола, тогава може би ще нахраниш и Кромата.

                    Коментар


                      Крома, ако е с ксенон на лупите свети много добре, ама тея с халогенките са мъртвило, така че ...

                      Коментар


                        Oказва се, че водачите на германски коли са най-агресивни


                        Експертите от „Гокомпеър кар иншурънс” обявиха най-опасните и агресивни марки коли в света през миналата година. За опасни и агресивни автомобили се приемат тези, чиито водачи най-често нарушават правилата за движение на пътя, създавайки сериозна заплаха за другите на пътя - вижте подробности във видеото от канала Vip Drift Taxi на VBOX7.
                        Ако направим съпоставка между модела на автомобила и броя на нарушенията, произшествията и скандалите на пътя, се оказва, че водачите на немските автомобили са най-агресивни.
                        Според проучването на застрахователната компания много по-вероятно е да имате проблем със собственик на германски автомобил, отколкото с човек, който има японска или италианска кола
                        Изследването показва, че като цяло водачите, които шофират луксозни автомобили, са по-склонни да предизвикат произшествие или причинят нарушение на пътя.
                        Лидер в рейтинга е BMW четвърта серия 420d - 17,1% от тях са станали причина за поне едно нарушение на пътя и са признати за виновни.
                        Собствениците на Mercedes и Audi не изостават много: Audi A5 (15,5%), Mercedes C220 (14,8%), Mercedes E220 (14,8%), Jaguar XF (14,3%), Mercedes CLA (14,3%), Mercedes GLC (14,0%), Audi Q7 (13,8%), Land Rover Range Rover (13,8%) и Mercedes CLS (13,5%).
                        Видимо ВMW води, но в десетката има цели 5 модела на Mercedes, което би трябвало да означава, че именно водачите на Mercedes са най-опасни на пътя.
                        В същото време за най-отговорни и примерни са признати шофьорите на: Vauxhall Agila (4,1%), Hyundai i10 (4,3%), Nissan Micra (4,4%), KIA Picanto (4,4%), Hyundai Getz (4,5%), Suzuki Alto (4,6%), Ford Ka (4,6%), Skoda Citigo (4,7%), Honda Jazz (4,8%) и Fiat Panda (4,9%).
                        Техническите характеристики на тези коли, разбира се, също играят значителна роля в класацията. Собствениците на скъпи и мощни автомобили обикновено предпочитат динамичното шофиране и са по-склонни към рисково поведение на пътя.

                        https://www.vesti.bg/tehnologii/avto...asnite-6099693

                        Е, как да не си обичам Фичо?! Ние не сме агресори на пътя.
                        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                        Коментар


                          Купих я преди година и 4 месеца ,вече е навъртяла 14-15 000 км като втора кола в семейството. Още е с гумите от завода производител дот 2009, на 109 000 км. Много е красива, много ми е удобна, бърза е , 90 к.с. икономична е - 1,3 mjet ,има 6-та скорост- това ме разби окончателно ,за първи път карам кола с 6-та скорост. Затова я харесвам. Не ми харесва: далече са ми копчетата за стъклата , задната облегалка ми е цяла и не се дели,Далече ми е колана за да си го сложа,ех да беше с 1,6 mjet......

                          Коментар


                            dartakaBG написа: Преглед на мнението
                            Купих я преди година и 4 месеца ,вече е навъртяла 14-15 000 км като втора кола в семейството. Още е с гумите от завода производител дот 2009, на 109 000 км. Много е красива, много ми е удобна, бърза е , 90 к.с. икономична е - 1,3 mjet ,има 6-та скорост- това ме разби окончателно ,за първи път карам кола с 6-та скорост. Затова я харесвам. Не ми харесва: далече са ми копчетата за стъклата , задната облегалка ми е цяла и не се дели,Далече ми е колана за да си го сложа,ех да беше с 1,6 mjet......
                            Ако Фиата, за който говориш, е Гранде, не мога да си обясня проблема с копчетата и колана... Като минус на колана специално бих казала, че за съжаление не се регулира по височина, както например е при Алфа 147. За да не ми се претърква врата, съм сложила възглавнички и на двата колана и така бързо, красиво и евтино си реших проблема. Нещо, което обаче сериозно ме дразни и ми пречи, и така не свикнах с него след 3 години и половина - предната колона. Толкова голяма са я направили, случвало ми се е да не видя пешеходец при неблагоприятни метеорологични условия. Как да му обясня защо не съм му спряла...
                            6-тата скорост определено е удобство, съгласявам се. Дори на 1.4 й липсва, като се движиш по магистрала.
                            Но има не малко причини, поради които все още я обичам и нямам намерение да я изоставям.

                            Коментар


                              Тъй като колата е двувратка, то за да набараш колана и да го дръпнеш е цяло приключение ,особено да стар човек ,схванат в кръста. То на всички друвратки е така- няма спасение. А копчетата на ел. стъклата са много напред ,и трябва да се протягам за да ги стигна. На основната ми кола са си съвсем у ред. Но пък 4,4 срещу 9,8 нафта на 100 км си е фактор ,който ме кара да карам все повече втората вместо първата кола в семейството.

                              Коментар


                                dartakaBG написа: Преглед на мнението
                                Тъй като колата е двувратка, то за да набараш колана и да го дръпнеш е цяло приключение ,особено да стар човек ,схванат в кръста. То на всички друвратки е така- няма спасение.
                                Има двувратки, дето ти подават колана, че да го стигнеш
                                FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

                                Коментар

                                Working...
                                X