Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

самообучение на ECU....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    [
    b]Ако това се нарича обучаване [/b]... Запомнят се само параметри които в последствие се вземат като данни при алгоритмите за управление.
    Усещам, че работата върви към заяждане, а целта беше да се отговори на човека има ли подобна система при Фиат или не!Дали се нарича обучаване, самообучаване, възпитание и т. н. за мен не е толкова важно и няма значение!Това си е система на управление, която се адаптира според много обстоятелства в зависимост от това от кой вид е - от подмяна на датчици, активатори, прекъсване на захранването, промяна на стила, даже с течение на времето и от промяна състоянието на мотора!Отделно има твърди с-ми, на които не може да се въздейства и системи с преобладаващи ръчни настройки, каквито са при по-съвършенните състезателни автомобили като Ф-1!Всичко това са принципни постановки в системите за упр. на двигателите, за които всеки спор става смешен, публикувано е къде ли не, а и в сервизната документация на Фиат са описани всички процедури при адаптиране/няма да пиша вече обучение/ на системата към определени компоненти! Това в нашия сервиз се практикува, да не кажа ежедневно, но много често, особенно при по-новите модели!На колегата Ilkor, за да се убеди във възможноста на адаптиране, му предлагам следното: Конкретно на твоето JTD ,изключи куплунга на дебитомера и след като го включиш, ще забележиш съвсем различна работа на мотора! След около минута/ а през това време с-мата се адаптира/ работата видимо ще се стабилизира, но ще трябва да влезе във всички режими, за да стане перфектна настройката!Още по-подходящо доказателство е фазовия сензор, който е от компонентите, които се опознават/ идентифицират/ при всяко стартиране!!!Изключи му куплунга по време на работа и ще забележиш, че мотора продължава да си работи, но ако го изключиш и се опиташ да запалиш без сензора, това вече е под въпрос?!А,това означава, че докато ЕКУ-то не разбере, че съществува идентификатор за реда на работа на цилиндрите, няма да даде разрешение за активиране на инжекторите!А и тези инжектори, сам казваш, че един с един не си приличат и това е така, но осигуряват адекватно време за впръскване, независимо от малките различия в параметрите си!Ако размениш местото на два инжектора, работата на мотора няма да се промени, понеже системата прави нови настройки за различния си инжектор и го адаптира с подходящо време за впръскване, независимо от параметрите му!Описал съм нещата съвсем разбираемо и практически, а по- подробно, с много случаи от практиката, ще излезе, предполагам след около година неголяма книжка описваща особенностите в различните инж. с-ми, за което определена интрига се оказа "Megasquirt"-колкото го опознавам, толкова му се възхищавам на свободата на избор от възможности!!!

    Коментар


      #17
      Изобщо не се заяждам. Просото правя разлика между термините обучение, самоубочение, настройка, обратна връзка ....Поне в смисъла в който е питано в заглавието на темата самообучение аз не виждам. Нормално е като лишиш системата от един датчик и тя не получава параметри от него да премине в режим в който да може да работи и без него. Както казах няколко пъти вече това не е самообучение ...Нека приключим спора така - на разговорен жаргон може да му се вика всякак - самообучение става но когато говорим по професионално трябва да се спазва терминологията._________________________________Аз си го знам проблема при мен - винаги подхождам от най дълбокото ...Така че неми се връзвайте Без лоши чувства съм още повече че не познавам никой от клуба на живо за да си съставя мнение ...

      Коментар

      Working...
      X