[
Усещам, че работата върви към заяждане, а целта беше да се отговори на човека има ли подобна система при Фиат или не!Дали се нарича обучаване, самообучаване, възпитание и т. н. за мен не е толкова важно и няма значение!Това си е система на управление, която се адаптира според много обстоятелства в зависимост от това от кой вид е - от подмяна на датчици, активатори, прекъсване на захранването, промяна на стила, даже с течение на времето и от промяна състоянието на мотора!Отделно има твърди с-ми, на които не може да се въздейства и системи с преобладаващи ръчни настройки, каквито са при по-съвършенните състезателни автомобили като Ф-1!Всичко това са принципни постановки в системите за упр. на двигателите, за които всеки спор става смешен, публикувано е къде ли не, а и в сервизната документация на Фиат са описани всички процедури при адаптиране/няма да пиша вече обучение/ на системата към определени компоненти! Това в нашия сервиз се практикува, да не кажа ежедневно, но много често, особенно при по-новите модели!На колегата Ilkor, за да се убеди във възможноста на адаптиране, му предлагам следното: Конкретно на твоето JTD ,изключи куплунга на дебитомера и след като го включиш, ще забележиш съвсем различна работа на мотора! След около минута/ а през това време с-мата се адаптира/ работата видимо ще се стабилизира, но ще трябва да влезе във всички режими, за да стане перфектна настройката!Още по-подходящо доказателство е фазовия сензор, който е от компонентите, които се опознават/ идентифицират/ при всяко стартиране!!!Изключи му куплунга по време на работа и ще забележиш, че мотора продължава да си работи, но ако го изключиш и се опиташ да запалиш без сензора, това вече е под въпрос?!А,това означава, че докато ЕКУ-то не разбере, че съществува идентификатор за реда на работа на цилиндрите, няма да даде разрешение за активиране на инжекторите!А и тези инжектори, сам казваш, че един с един не си приличат и това е така, но осигуряват адекватно време за впръскване, независимо от малките различия в параметрите си!Ако размениш местото на два инжектора, работата на мотора няма да се промени, понеже системата прави нови настройки за различния си инжектор и го адаптира с подходящо време за впръскване, независимо от параметрите му!Описал съм нещата съвсем разбираемо и практически, а по- подробно, с много случаи от практиката, ще излезе, предполагам след около година неголяма книжка описваща особенностите в различните инж. с-ми, за което определена интрига се оказа "Megasquirt"-колкото го опознавам, толкова му се възхищавам на свободата на избор от възможности!!!
b]Ако това се нарича обучаване [/b]... Запомнят се само параметри които в последствие се вземат като данни при алгоритмите за управление.
Коментар