при фиатите (браво 1.6) има ли такова нещо и ако да как точно става?http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=6718
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
самообучение на ECU....
Collapse
X
-
Re: самообучение на ECU....
charlie написа:при фиатите (браво 1.6) има ли такова нещо и ако да как точно става?http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=6718
Коментар
-
Няма никакво обучаване.В компютъра са заложени твърди алгоритми за управление на запалването в зависимост от постъпващата информация от датчиците. Ако се смени някой елемент от тази система компютъра няма как да научи това освен ако този елемент не е изпълнителен (т.е. командва се от него) и работата му се следи от датчик т.е. има обратна връзка.Ето основните функции които изпълнява софтуера на ECU:
Коментар
-
Текста съм го взел от сервизното описание. Аз лично не виждам какво има да се обучава и то по време на движение. Абсолютно всички стратегии които са заложени в компютъра могат да се симулират още при производството на колата (двигателя) и да се запишат в него тогава. Единствените оперативни настройки се правят от въведените обратни връзки - примерно колко количество гориво прави определени обороти при конкретния двигател и условия. Това няма как да се заложи твърдо защото са възможни отклонения в параметрите на двигателя и условията при които се ползва.Всъщност "обучението" се свежда до избор на 1 вариант от примерно възможни 5. Но и петте са заложени предварително в компютъра т.е. той ги знае и по важното знае кога да ги ползва.
Коментар
-
Може би си прав - но въпреки това има някаква адаптация а не както старите модели - активен и сервизен режим.А това севизно описание между другот го дръпнах от тебе колега, за което съм искрено благодарен - страхотно подробно е - има си и схеми и всичко... и най важното - описан е самия принцип на работа и стойностите на всички датчици...Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Благодарностите може да ги отправите към един пич от FiatBOO форума - той си е дал труда да го сканира и е наистина е най доброто което съм виждал до сега ...Аз мисля съм написал същото в предния пост (понеже и аз чета същото описание )Единствено се записват параметри които могат да варират в зависимост от конкретния двигател. Примерно за моя дизел мотор времената за впръскване на горивото са от порядъка на микросекунди. Е тези от фиат да се утрепат не могат да направят 2 еднакви инжектора които като им подадеш еднакъв сигнал да стоят толкова точно време отворени. Я някоя пружина ще е различна или задръстена дюза. Именно затова посредством обратна връзка компютъра научава колко време да ги държи отворени за да постигне желания резултат.А сервизния режим се ползва ако някой от датчиците подава сигнал извън предефинираните норми за нормална работа или изобщо не подава никакъв сигнал. Тогава наистина е по добре заради един термодатчик примерно за температурата на нафтата да не останеш на пътя - задейства се сервизния режим и продължаваш да караш докато го оправиш ...
Коментар
-
Няма никакво обучаване.
Коментар
-
Ако това се нарича обучаване ... Запомнят се само параметри които в последствие се вземат като данни при алгоритмите за управление. Иначе самите алгоритми са твърди и са заложени фабрично. Нормално е на различен автомобил изходните данни да са различни, има разлики и ако "настроиш" или подмениш някакъв възел но това довежда до промяна на изходните данни само.Ако смениш някакъв датчик примерно за температурата и той дава по различни стойностти от предишния какво обучение може да му се приложи? Никакво - просто ще си бърка и толкова ... Подобни донастройки (или "обучение" ако ви звучи по добре) са възможни само ако подменения възел се следи от обратна връзка която да изчисти възможните толеранси в работата му.По въпроса със заучаването на стила на каране положението е подобно. Там в компютъра са заложени няколко сценария - от такъв за плавно натискане до такъв за моментално натискане до край. Всичко се свежда до избора на съответния сценарий като се отчитат и други фактори.Няма никаква промяна на алгоритми. Само на променливи в тези алгоритми ...Беше даден пример с обучение на ключ - да обучава се кода който подава ключа, но не и алгоритъма по който този код се валидитизира.Не съм голям спец по автомобилите но опита ми със специализираните компютърни системи показва че всяка настройка на алгоритъм в "движение" е много опасен и непредсказуем процес. При това във система с ограничен ресурс и желана висока степен на надежност това направо е немислимо. Да не говорим че и тестовете на такъв самонагаждащ се алгоритъм са много по сложни и скъпи.Само още едно допълнение - след като тези променливи се уточнят и запишат по местата си те не подлежат на допълнителна корекция за да няма автомобила различно поведение. Така че един път човек свикнал с реакциите на колата в определна ситуация да може да разчита на повторение. Обратното би било много опасано ...
Коментар
-
С ситемите инжекции с който съм се занимавал по обстойно и не са първа младост си имаха система за самоадаптиране при подмяна на датчик или нулиране на ЕКУ то за много кратко време се адаптира към системата наблюдавал съм го с скенер - след рестарт започва да работи с 128 таблица и след известно време този параметър се променя. най осезаемо това се усеща в обороти на празен ход. В динамика трудно се усеща. При новите модели на "великата" фирма ФАГ примерно ЕКУ то за определени модели двигатели е абсолютно еднакво при подмяна на тоя модул се прави така нареченото кодиране, най лесния вариант е да запишеш кода на стария блок и да го вкараш на новия. Другия вариант е обучаване с тестер-под негови команди при различни режими на мотора се кодира блока. След откачане на акумулатор или токов удар често се налага адаптиране - което пак е специална функция на тестера. Има режим за адаптация на блока на дроселовата клапа/той е без жило/ адаптиране към имобилайзера и т.н. И пак в известни граници блока се самоадаптира. Например при първоначално стартиране всички системи които имат МАР сензор измерват абсолютното атмосферно налягане и коригират според надморската височина качеството на сместа но тук говорим за корекции при височини над 1500 - 2000 метра.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар