Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мотоциклетистите - над закона ли са (сте)?

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    pakumba написа:
    абе винаги се преценява по масата, по по-голямата част от гилдията. И за българите в чужбина мислят, че са черни, с липсващи зъби и 20 ланеца на ръката, но имат сателитна чиния, обаче ние си знаем, че не е баш така, но онези хора са видели много повече мангали, наричащи се българи и ето ти мнение. Същото и при моторджиите, има си свестни, но тъй като масата от тях са кретеняци и карат както си искат и са и нагли освен това, ето ви и вече формирано мнение за тях, което и аз подкрепям. Масово са безмозъчни, непредвиждащи ситуациите и каращи по начин, по който всяка изненада на пътя ги трепе. А за мен човек, доверяващ се на другите участници в движението да го пазят и минаващ на една педя от него с мисълта "той ме е видял" е неграмотник.
    Извинявай, но примерът ти е абсолютно неуместен. Масата българи в чужбина не са черни и с липсващи 20 зъба и 20 ланеца на ръката + сателитна чиния за разлика от масата безмозъчни мотоциклетисти.
    Humppa написа:
    kaci написа:
    Аз лично не познавам моторист кой да спазва закона...
    Аз пък лично не познавам водач на МПС, който да спазва закона...Лично не познавам и ПРОФЕСИЛНАЛЕН шофьор, който да спазва закона, еле пък ТИР-аджия...Лично не позанавам полицай, който да спазва закона, еле пък катаджия, още по-вече шофьор от НСО...
    Което на какъв точно принцип ти дава на теб правото да не спазваш закона, защото Сульо и Пульо не го спазват?

    Коментар


      #17
      Ще се осмеля да дам на бързо един конкретен случай за пример: "Имах преди години една колежка в работата, претърпяла бе тежка мотоциклетна катастрофа, момчето което е карало загива на място а тя близо три месечна кома, след това половината и тяло пълно с железария и т.н. Човек ще си помисли че се е стреснала и си е взела за бележка, ДА АМА НЕ и до ден днешен това е най откачено шофиращата жена която познавам, не веднъж и дваж из по-обширните улици на Бургас е развивала скорости 130-150км/ч. посред бял ден."Посочвам този пример понеже явно човек се ражда идиот/самоубиец и си остава такъв до смъртта !
      Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
      Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

      Коментар


        #18
        Познавам мотористи. От тях съм чувал следното:1. Карането на мотор е дрога. Скоростта увлича, адреналина се вдига и т.н. А от дрогата се отказва много трудно...2. По безопасно за мотористите било да се движат по-бързо от останалите участници в движението.3. Все още има някакво чувство за безнаказаност у някои, но лека-полека утихва - контрола ставал бавно. но сигурно по-строг.Иначе какво друго. Не съм съгласен със самоубийствено високите скорости. И един въпрос: колко от всички възмущаващи се са (сме) се обаждали на КАТ за някой потенциален "самоубиец" на пътя? И без такаива, че КАТ не можел нищо да направи. Който има желание, намира начин. Който няма - причина.Реасе!
        Stop giving directions, just say "Follow me."
        Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
        Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

        Коментар


          #19
          Мотоциклетистите - над закона ли са (сте)?

          Аз пък когато имах мотоциклет в далечната 1989 предпочитах да си правя разходки из страната ,вместо да пиля гуми . Визирайки това си битие , често спирам препускащите моторджии и им предлагам да спестят малко гориво и да отскочат до Букурещ например или да се правят на мъже на автомагистралата Естествено , че след това отпрашват със същата бясна скорост , но спирайки един такъв безрассъден водач може би съм спасил някого.Апропо , преди малко пред камерите на бътъвъту , пред погледа на интервюираният някакъв си началник от столичния КАТ , от тротоара се смъкна някакъв мотоциклет и отпътува
          FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
          FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

          Коментар


            #20
            capor3g написа:
            Принципно не обичам пистарки, според мен това не е мотор за града, а за пистата. И въпреки това като бивш моторист ги разбирам. Докато аз карах - само за няколко месеца се научих че е много по-сигурно за живота ми да нарушавам правилника и да карам във всеки един момент по-бързо от автомобилите. Всеки възможен ден имаше случай /слаучаи когато колкото и да се опитвах да съм примерен, бях на косъм от жестока травма, ако не и по-лошо. Просто културата на шофиране в града е смазващо смущаваща - няма мигачи , завиваш от която лента ти скимне - неспазване на знаци за предимство и т.н. Най-омразното е когато караш нормално ,а някоя мутреса или шофьор , който се вози а не шофира те пропусне в огледалото. Имал съм адски много такива случаи и повечето - когато карам нормално. Дори полицаи са ме избутвали докато съм в най-лява лента и в ограничението към мантинелата само и само да ми били проверили мигачите.Може и да греша според някои, но за себе си съм се убедил, че когато карам по-бързо и съм с нагласата че никой не ме вижда, шансовете ми да не стана жертва на нечия чужда "невинна" грешка са много по-малки. А всички знаете какви са последствията за мотористите от тези грешки. Така че по-добре акт, отколкото да жертвам себе си.
            Колега, иначе много интелигентен пост, но това удебеленото... някак ... кофти, не мислиш ли?Иначе разни кампании "Пазете мотоциклетиста", лепенки, млепенки. Аз като шофирам с 90 или 100 км/ч и погледна в огледалото, знам, че ако на 500 м зад мен няма никой, то няма как след 10 секунди на 5 метра от мен да има каквото и да е. Сещаш се защо го знам, нали? Аз трябва да гледам напред ( защото там пък има други идиоти от които да се пазя ), а с огледалата се осведомявам какво става зад мен.Ако да речем спавам всички огранчения и знаци и не изпреварвам никого, мога от София до Варна да не погледна нито веднъж в огледалата, нали ( не става въпрос аз как карам, става въпрос, че е напълно възможно )?Обаче знаеш ли колко пъти мотоциклетист е забавял темпото за да изчака правилната маркировка и да ме изпревари? Нито веднъж.А знаеш ли колко пъти тръгват да ме изпреварват в завой или при нарещно идващ автомобил? Скоро по един много лъкатушещ планински път група мотористи караха един до друг и понеше настилката беше прашна, не можеха да карат много бързо. Но пък и ми пречеха да ги изпреваря. Значи аз мога да гледам за тях, да се съобразявам с тях, но те не могат да отговорят със същото, така ли?Имам се за толерантен човек, но и на мен ми писна от мотоциклетистите. Съгласен съм с първия пост на Дидо.
            like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

            Коментар


              #21
              +1 за мнението на Имортъла.
              kaci написа:
              ...И да ти кажа че мотоциклет от нищото не се появява, просто някой не гледа достатъчно в огледалата...
              Моята работа като водач на МПС е да гледам напред. В огледалата се поглежда когато се предприема маневра. Какво да направя, че матора е достатъчно малък за да се скрие лесно по "мъртвите точки" на огледалата?! Когато си трета кола зад камион и искаш да изпревариш 100% ще се замислиш дали няма ако тръгнеш да вземе да тръгне и първата кола, че и втората пред теб, тогава се замисляш дали да изпреварваш и тогава се пазиш сам. Защо няма такава мисъл когато си на матор и очакваш някой да те пази?! Знаеш ли колко пъти точно такива екстремисти ми се е искало да ги настигна и да ги ошамара? Мисля, че автомобилистите достатъчно пазят мотористите, но последните взеха прекалено грубо да спекулират с това и много отдавна сами престанаха да се пазат и наистина се взеха на сериозно че всичко им е позволено.

              Коментар


                #22
                Не знам за вас, но аз скоро не съм виждал мотоциклетисти по пътя да карат неразумно. Може би защото в нашият край пътищата не са от най-хубавите.В града гледам (поне тези които са останали) си карат нормално и нямам спомен скоро да съм чул някой да "изрязва" мотора до максимални обороти дори през нощта.Иначе и аз съм имал случки. Преди 5-6 години един щеше да се забие в предницата на колата. Бях спрял на знак "Стоп". Огледах се и в двете посоки и тъкмо потеглям колегата вика "Спри!". Набих спирачките и на 4-5 м отпред в дясно имаше мотор, при положение, че на 100 м от кръстовището имаше идеално видимост и нямаше никакви превозни средства. Като си направих аритметиката, се оказва, че мотора се е движил с над 100-120 км/ч и то в града. За щастие всичко се размина без поражения.Единствено в отсечката Монтана-Враца съм засичал мористи. Не карат много бързо, но не спазват и ограниченията, а и каскади си правят - карат на задна гума. Като шофирам си имам едно правило. Ако видя Голф с висяща лява ръка от прозореца на водача или моторист си вдигам крака от педала на газта. Обикновенно следя обстановката не само отпред, но и назад. Независимо какво приближава зад мен и с колко по-висока скорост се движи, гледам да се прибера плътно в дясно и очите ми шарят в огледалата. Лично съм намирал глава в каска преди години и не ми се иска да съм причина за нещо подобно.Преди 2 седмици в града зад мен караше някаква напориста Алфа. Пуснах десния мигач и отбих, за да го пусна напред и отново потеглих пенсионерската. На 2-3 км от края на града бе направил ПТП. Имам го на клим и след като го публикувам ще ви пусна линка.В края на клипа бял бус и червена Алфа:http://www.youtube.com/watch?v=Guwonr_JkHoВижда се изкривената мантинела.
                Няма начин да няма начин!

                Коментар


                  #23
                  bubachko написа:
                  +1 за мнението на Имортъла.Моята работа като водач на МПС е да гледам напред. В огледалата се поглежда когато се предприема маневра. Какво да направя, че матора е достатъчно малък за да се скрие лесно по "мъртвите точки" на огледалата?! Когато си трета кола зад камион и искаш да изпревариш 100% ще се замислиш дали няма ако тръгнеш да вземе да тръгне и първата кола, че и втората пред теб, тогава се замисляш дали да изпреварваш и тогава се пазиш сам. Защо няма такава мисъл когато си на матор и очакваш някой да те пази?! Знаеш ли колко пъти точно такива екстремисти ми се е искало да ги настигна и да ги ошамара?
                  Работата ти като механик водач е да гледаш навсякъде! Ако обаче си държиш ръчичките на волана в позиция 10и10 работата е ясна! Няма да е зле да си смениш огледалата и да провериш слуха си ако мотоциклетите продължават да те изненадват в мъртвата зона на огледалата ти! Не предполагах че мотоциклетистите са толкова мразени и по презумпция - виновни.
                  bubachko написа:
                  Мисля, че автомобилистите достатъчно пазят мотористите
                  С това също не съм съгласен!

                  Коментар


                    #24
                    Аз карам мотор (е верно 50м3,качвал съм се и на 125м3) по-мощния мотор те изкушава да му даваш повече и повече газ,така че ги разбирам мотористите защо като карат 1000м3 мотор карат с 200км.ч че и повече! Има и доста културни мотористи по-пътя,но по-малко в сравнение с ненормалните.Преди време говорихме с един моторист,караше Хонда 1000м3 при въпроса "Не те ли е страх от полицайте?"отговора беше - "Защо да ме е страх,коя полицейска кола вдига 300км.ч?"Всичко е въпрос на възпитание,на село където контрола откъм КАТ е минимален всяко едно лапе кара АТВ (а ние навремето карахме Велосипеди,но това е друга тема)и така,кой ще е виновен ако карам с 20-30км.ч (с колкото и карам на село) и второкласник се забие с АТВ-то в мене и се пребие ?Не съм родител но никога не бих дал на детето си да кара МПС без надзор или без да съм достатъчно сигурен,че няма да направи някоя глупост!Всичко е въпрос на ВЪЗПИТАНИЕ !!!
                    FIAT Bravo GT 1.6 16V 1999 - Pandora's Box
                    Единствено в България "селянин" е обидна дума.

                    Коментар


                      #25
                      Аз до сега по републиканската пътна мрежа ограничение на скоростта над 130 не съм видял, ако някой ми се набие с 200, да не ми реве че не съм го пазил. Достатъчни са ми джигитите с SUV-ове и бегачки, да ми тровят пътната обстановка, че да се съобразявам и с самоубийци на 2 колела. Онзи ден на връщане от Слъчев бряг малко след като един дъртак с Рав4 едвам не спря в дясната част на стилото точно там където спи 8 месечният ми син, ме изпревари и ми направи знак, че съм луд, при все че си карам с ограничението, станах свидетел и на тройно изпреварване от Х5 и два матора и всичко това пред камерата на Ахелой.

                      Коментар


                        #26
                        veskobravo написа:
                        коя полицейска кола вдига 300км.ч?"
                        Във Видин има едно полицейско BMW 870 и май вдига повече от 300. Все пак е 12 цилиндъра!
                        Няма начин да няма начин!

                        Коментар


                          #27
                          sok1 написа:
                          И един въпрос: колко от всички възмущаващи се са (сме) се обаждали на КАТ за някой потенциален "самоубиец" на пътя? И без такаива, че КАТ не можел нищо да направи. Който има желание, намира начин. Който няма - причина.Реасе!
                          Аз, вчера сутринта, но не за мотоциклетист. Един тиквеник ме настигна и го пуснах да минава, обаче този продъължи да изпреварва още коли и в завоя и дойде кола насреща, та се разминаваха 3 коли, като 2 бяха в банкета да мине мангала. Дадох газ и го настигнах, обадих се на 112 с марка, модел, цвят и номер на колата и казах къде съм и в каква посока. Карах зад него около 40 км с идеята като има патрул и евентуално го спрат да спра и аз зад него с още свидетели. Да ти кажа ли какво стана, ами нищо, нямаше никъде патрул при все, че става дума за отсечка, която минава през летището на Ботевград,Скравена и магистрала Хемус нямаше ни един патрул. И какво ще стане от цялото нещо- едно голямо нищо.
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #28
                            kaci написа:
                            Работата ти като механик водач е да гледаш навсякъде! Ако обаче си държиш ръчичките на волана в позиция 10и10 работата е ясна! Няма да е зле да си смениш огледалата и да провериш слуха си ако мотоциклетите продължават да те изненадват в мъртвата зона на огледалата ти! Не предполагах че мотоциклетистите са толкова мразени и по презумпция - виновни.
                            Твоята работа ( на мотоциклетиста ) като участник в движението е да спазва ЗДП. Нали Къци? Дали карам на 10 и 10, дали на 12:00 или 17:25 теб това не те засяга, стига да спазвам правилата.Ама мотоциклетистите не спазват правилата, а искат другите да ги спазват, че и нещо отгоре Те и дрифтаджиите искат да си дрифтят, нЕк’ви други искат да карат с 200, ТИРовете и те си перат както си знаят, зер спедиторите са взели товар с доставка 4 дни при реални за каране 5, автобусите и те същите, мотоциклетистите искате да карам само на огледала и не се съобразявате с нищо, е, ние, които спазваме доколкото можем ЗДП какво да правим? Да товарим по един ковчег в багажника и така да тръгваме на път ли? Черен ДжиБ изпреварва на забранено ТИР, каращ със 120 и излиза срещу мен, но докато те търся теб в огледалата да ти направя път и да те пазя, не го виждам и си заминавам мърцина? Така ли?Е@си тарикатите в таз държава бе!
                            like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                            Коментар


                              #29
                              Най-големият проблем в България е ,че 95% от водачите на 4-колесни МПС-та изобщо не знаят какво е това чудо на техниката наречено огледало за обратно виждане. Един колега по-нагоре беше написал ,че неговата работа е да гледа напред не в огледалата ,не работата на един водач е да знае какво става около него ,а не кон с капаци в предния джам само. Аз като активен моторист винаги виждам моторите в огледалата и респективно веднага правя място като минавам плътно в дясно на платното ,по този начин хем ме изпреварват по-безопасно ,хем им показвам ,че съм ги забелязал. А другите водачи хич не реагират ,не уважават двуколесните си колеги. Това за ограниченията е толкова изтъркано и който ми каже ,че е стриктен е няма как да му повярвам. До сега не съм засякъл шофьор при ограничение 60 извън града да кара с толкова.... Карал съм мотор и в Италия ,как там 4-колесните могат да карат редом с мотористите без да мрънкат ,ама те по осовата линия ,ама те с 150.....Просто хора ,които не са карали мотор или са карали за едно кръгче ,никога не могат да разберат какво е да си на 2 колела.
                              FIAT STILO 1.9JTD 2002

                              Коментар


                                #30
                                Защо не вземете да престанете с глупостите от рода на "Нарушавам правилата защото е по-безопасно", "Останалите не ни пазят", "Толерантност към нас" и т.н. Поредната онеправдана гилдия! Горките, живи да Ви ожали човек! Преди години съм карал мотор и знам за какво става въпрос. Аз също, като част от колегите автомобилисти по-горе, винаги се опитвам да бъда толерантен, в движение винаги знам какво става пред мен и зад мен, но често стават изненади от от донори "грижещи за собствената си безопасност", изпреварващи от ляво или дясно, летящи с 2-3 пъти по-висока скорост от моята по булеварди и магистрали, изпреварващи като трета или четвърта колона и други подобни начини за самосъхранение. Мисля че сте големи момчета и е крайно време сами да започнете да се грижите за безопасността си и да не търсите вината у другите.А това да скърбя за някой донор, че се е пребил - няма как да стане. Сам си е избрал пътя и приятен му път, само дано покрай него не пострада друг, който не е избирал неговия път!
                                Lupo - The Monster
                                Е83 3D

                                Коментар

                                Working...
                                X