Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Относно спиране на знак СТОП и неговата валидност

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Immortal написа:
    Нека се намеся в спора, в полза на "гледащите знаците отзад".Законът казва следното:"Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство."Никъде в члена не се казва, че всички пътища в кръстовището трябва да са сигнализирани дали са с или без предимство. Достатъчно е САМО ЕДИН от тях да е сигнализиран като път с предимство. Т.е. стигайки до кръстовище, трябва да се огледате за знаци по всички пътища.Мен преди години, когато съм карал курса, инструкторът ме е учил така: (останало ми е в главата буквално) "Ако стигнеш до кръстовище, и нямаш знак - гледаш другите дали имат. Познават се по формата ОТЗАД. "Другият ми аргумент, в полза на гледането ОТЗАД е и регулировчика. Сигналите му са такива, че да могат да бъдат разпознати от всички страни.
    Аз може и да не съм прав, но не съм съгласен. Мен са ме учили, че има регулирани и нерегулирани кръстовища. При регулираните има регулировчик, сфетофари, знаци. При нерегулираните няма нищо и важи правилото на десностоящият. В този член, като не е споменато че всички пътища са сигнализирани, може да се подразбира също така, че си имат съответните знаци. В противен случай си е чиста анархия, кой какво ще направи. Според мен не може да е така, един има знак друг не. Ми нали една мъгла да падне и такова кръстовище може да стане пагубно.Сигналите на регулировчика са съвсем ясни и едва ли са избрани по тази причина. То просто не може по друг начин като се замислите.
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #47
      Да не забравяме, че живеем в България!Затова, приближиш ли кръстовище и няма знаци, но стърчат колове без знаци, по-добре спри, огледай се, ослушай се и ако няма джигити премини!
      Няма начин да няма начин!

      Коментар


        #48
        Даже и да има знаци като го наближиш кръстовището ,очите да са ти на четири и кракът готов на спирачката ,защото не се знае ,знае ли се какво камикадзе може да прелети през теб.
        Фиат Панда 1.2 2006година
        Синджира си идва ,а козата я няма...

        Коментар


          #49
          А колко са малоумните знаци в БГ, указващи задължително ограничение с определена скорост, след което НЯМА знак за "край на ограничението"? Ако кажа 99.9% дали ще сбъркам?Днес малко преди София попаднах на поредния МАЛОУМЕН, ИДИОТСКИ знак точно за ограничение на скоростта - знакът беше за ограничение 60 км/ч, под него малка правоъгълна табела, посочваща ПО ЗАКОН, че ограничението важи за следващите 600 метра. На ДЕСЕТ метра след този знак без да е имало дори кръстовище имаше НОВ, вече с 50 км/ч ограничение, БЕЗ да е посочено за какво разстояние след знака важи. Не е проблемът чак толкова, че вторият знак не е указано за какво разстояние е валиден, по-скоро ИДИОТИТЕ, които са го сложили, без по никакъв начин да се съобразят с предходния знак и неговите означения. Абсурдистан, м@мк@ му.

          Коментар


            #50
            Последния пост ми напомни изхода на Стара Загора към магистралата...В рамките на града, след моста има ограничение 70 км/ч, само на 20 м след знака има кръстовище... след кръстовището градът продължава и до табелата за "край на Стара Загора" има още 400-500 м. Там често вардят катаджии. Даже има и стационарна камера (която май никога не я е имало в кутията). Сетете се защо

            Коментар


              #51
              Immortal написа:
              Последния пост ми напомни изхода на Стара Загора към магистралата...В рамките на града, след моста има ограничение 70 км/ч, само на 20 м след знака има кръстовище... след кръстовището градът продължава и до табелата за "край на Стара Загора" има още 400-500 м. Там често вардят катаджии. Даже има и стационарна камера (която май никога не я е имало в кутията). Сетете се защо
              Личното ми мнение и по спомени от закона при такъв тип пътища ограничението за скоростта трябва да се дублира от двете страни на пътното платно. В този участък е само от дясно и напрактика е незаконно. Още повече, че на места има табела за локалното платно за завиване надясно, а те те спират все едно си нарушил този знак. Разправял съм се много пъти там с тях и никога не са ме глобявали между другото - въртят суча, мънкат.

              Коментар


                #52
                Airfan написа:
                Immortal написа:
                Последния пост ми напомни изхода на Стара Загора към магистралата...В рамките на града, след моста има ограничение 70 км/ч, само на 20 м след знака има кръстовище... след кръстовището градът продължава и до табелата за "край на Стара Загора" има още 400-500 м. Там често вардят катаджии. Даже има и стационарна камера (която май никога не я е имало в кутията). Сетете се защо
                Личното ми мнение и по спомени от закона при такъв тип пътища ограничението за скоростта трябва да се дублира от двете страни на пътното платно. В този участък е само от дясно и напрактика е незаконно. Още повече, че на места има табела за локалното платно за завиване надясно, а те те спират все едно си нарушил този знак. Разправял съм се много пъти там с тях и никога не са ме глобявали между другото - въртят суча, мънкат.
                Специално за там проблемът е друг - по закон максимално разрешената скорост е 50 км/ч (в града си) - ако не е указано друго.Те ти слагат знак, с който ти указват "друго" - т.е. че можеш да засилиш до 70 км/ч.Зоната на действие на знака обаче е "до следващото кръстовище" - което е на 20 м след знака.След кръстовището ограничението отново си е 50 докато стигнеш до табелата за "край на града".Само че ти, подлъган от знака 70 засилваш, и след кръстовището, непосредствено преди табелата за край на града камерата те снима (или полицай с палка те спира). Знакът за 70 трябва да е дублиран веднага след кръстовището, но уви, не е.

                Коментар


                  #53
                  Orcinus написа:
                  А колко са малоумните знаци в БГ, указващи задължително ограничение с определена скорост, след което НЯМА знак за "край на ограничението"? Ако кажа 99.9% дали ще сбъркам?
                  Ще сбъркаш, но не защото наистина няма знак за край на ограничението, а защото такъв не е нужен в повечето случаи Така че липсата на знак за край на ограничението не го прави малоумен. Както Immortal каза - знакът си има зона на действие и не е нужно специално да ти напишат че вече не важи, за да не важи наистина. Важи до следващото кръстовище, а когато е комбиниран с триъгълен знак над него.... Абе няма да повтарям правилника, прочети го по-добре. Не го казвам с лошо, да не се засегнеш нещо, но написаното от теб в случая показва незнание.Описаната ситуация със знака (70) в Стара Загора наистина звучи дебилно, но това по никакъв начин не оправдава някой, който след кръстовището отново е решил да кара със 70. Ами ако е дошъл от друг завой на кръстовището? Тогава няма как да знае, че ограничението е 70. В този случай проблемът е, че този някой не познава закона и зоната на действие на съответния знак, а не е, че там са застанали КАТ-аджии. Има-няма знак - след кръстовището ограничението си е 50. Хранилката я създават самите шофьори, в случая, с незнанието си.

                  Коментар


                    #54
                    Orcinus написа:
                    А колко са малоумните знаци в БГ, указващи задължително ограничение с определена скорост, след което НЯМА знак за "край на ограничението"? Ако кажа 99.9% дали ще сбъркам?Днес малко преди София попаднах на поредния МАЛОУМЕН, ИДИОТСКИ знак точно за ограничение на скоростта - знакът беше за ограничение 60 км/ч, под него малка правоъгълна табела, посочваща ПО ЗАКОН, че ограничението важи за следващите 600 метра. На ДЕСЕТ метра след този знак без да е имало дори кръстовище имаше НОВ, вече с 50 км/ч ограничение, БЕЗ да е посочено за какво разстояние след знака важи. Не е проблемът чак толкова, че вторият знак не е указано за какво разстояние е валиден, по-скоро ИДИОТИТЕ, които са го сложили, без по никакъв начин да се съобразят с предходния знак и неговите означения. Абсурдистан, м@мк@ му.
                    Знака за ограничение важи до следващият такъв или до кръстовище след което ако не е дублиран караш с позволените за класът път...
                    Steliyan's Life!
                    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                    Коментар


                      #55
                      jenshen73 написа:
                      Знака за ограничение важи до следващият такъв или до кръстовище след което ако не е дублиран караш с позволените за класът път...
                      Ако няма кръстовище, знак отменящ неговото действие или не е изпълнено изискването от чл.61 ал.5 от НАРЕДБА № 18 ОТ 23 ЮЛИ 2001 Г. ЗА СИГНАЛИЗАЦИЯ НА ПЪТИЩАТА С ПЪТНИ ЗНАЦИ, максималното действие на един знак за ограничение на скоростта е 1000м максимум
                      Чл. 61. (1) Пътен знак за въвеждане на забрана се поставя непосредствено преди участъка от пътя, за който се отнася забраната.(2) Пътен знак за отменяне на въведена забрана се поставя на място, в което отпада необходимостта от въведената забрана.(3) Въведена забрана с пътен знак от група "В" е в сила до следващото кръстовище.(4) Когато забраната по ал. 3 трябва да се отмени преди следващото кръстовище, краят на зоната на действие на въведената забрана се определя чрез:1. пътен знак, който отменя въведената забрана;2. допълнителна табела Т2, поставена под пътния знак за въвеждане на забрана, когато дължината на зоната на действие на въведената забрана е по-малка от 100 m.(5) Когато дължината на зоната на действие на въведена с пътен знак забрана е по-голяма от 1000 m, пътният знак се повтаря на разстояния на всеки 500 m.(6) В случаите по ал. 5 под пътните знаци, въвеждащи забрана, се поставят допълнителни табели Т2, които указват разстоянието до края на зоната на действие на забраната. Краят на зоната на действие на забраната задължително се сигнализира със съответния пътен знак за отмяна на забраната.
                      Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                      Коментар


                        #56
                        Знаците там са поставени след табелата за край на гр. Стара Загора. Точно преди кръстовищата поставят 70 и 50 от дясно на дясната лента, като 50 е на място където има три ленти в посока към Бургас, от които най-дясната е само за завой на дясно. И в двата случая знаците трябва да бъдат дублирани от ляво и това е записано в закона. Излизащите от страничния път влизат в междуградски път с ограничение 90. Само че хитреците ти се заяждат защо караш с 60, а не с 50 и прочее. Знаците освен това са скрити в буйна растителност на повечето места там.

                        Коментар


                          #57
                          Airfan написа:
                          И в двата случая знаците трябва да бъдат дублирани от ляво и това е записано в закона.
                          Не е важно, но понеже го повтаряш - няма такова нещо, единствено отдясно се слагат задължително.Може ли една схема на знаците които описваш, защото ми звучи като да има ограничение 50 заради кръстовището и след него да може да си караш с 90, което изглежда логично.
                          Brava 1.6 16V 103hp

                          Коментар


                            #58
                            Да видим какво казва и ППЗДП по въпроса:Чл. 40. (1) Пътните знаци се поставят от дясната страна на пътя срещу посоката на движението така, че да бъдат лесно разпознавани и своевременно възприемани от участниците в движението. Всеки знак, поставен отдясно, може да бъде повторен над или на другата страна на пътя, когато местните условия са такива, че съществува опасност той да не бъде забелязан своевременно. (2) При необходимост пътните знаци се поставят на островите върху платното за движение и в разделителната ивица на път с отделни платна за движение.(3) Пътните знаци се поставят така, че да не пречат на движението на превозните средства и на пешеходците. Те не трябва да се закриват един друг или от други препятствия, съоръжения или принадлежности в обхвата на пътя.(4) Пътните знаци се поставят на такова разстояние един от друг, че водачите да могат да извършат действията, изисквани от тях, своевременно и безопасно.(5) На едно и също място може да се поставят не повече от 2 различни пътни знака и 2 допълнителни табели - по една под всеки знак. По изключение в населените места може да се поставят на едно място до 3 различни пътни знака. Това не се отнася за пътните знаци от група "Ж". (6) Пътните знаци се поставят един под друг, а когато са над платното за движение - един до друг, при спазване отгоре надолу или отляво надясно на следния ред: предупредителен - група "А", с предписание - групи "В", "Г" и "Д", указателен - групи "Е" и "Ж". Пътните знаци относно предимството - група "Б", се поставят винаги отгоре или отляво. В останалите случаи - при 2 пътни знака от една и съща група, знакът с по-голямо значение за безопасността на движението се поставя отгоре или отляво.(7) При необходимост пътните знаци се поставят на преносими стойки върху платното за движение. В този случай участниците в движението спазват тези пътни знаци дори тогава, когато те противоречат на светлинните сигнали и на останалите пътни знаци. Чл. 41. (1) Пътният знак, поставен отдясно, е валиден за цялата широчина на частта от платното за движение, предназначена за движение в съответната посока. С допълнителна табела валидността на някои знаци може да бъде ограничена само за една пътна лента от платното за движение. (2) Пътни знаци, чието действие се ограничава само до определени часове или дни, могат да бъдат видими само тогава, когато е валидна съдържащата се в тях информация.(3) Пътните знаци на автомагистралите, автомобилните пътища и пътищата, които са част от международните европейски пътища, трябва да бъдат светлоотразителни.

                            Коментар


                              #59
                              Airfan написа:
                              Знаците там са поставени след табелата за край на гр. Стара Загора. Точно преди кръстовищата поставят 70 и 50 от дясно на дясната лента, като 50 е на място където има три ленти в посока към Бургас, от които най-дясната е само за завой на дясно. И в двата случая знаците трябва да бъдат дублирани от ляво и това е записано в закона. Излизащите от страничния път влизат в междуградски път с ограничение 90. Само че хитреците ти се заяждат защо караш с 60, а не с 50 и прочее. Знаците освен това са скрити в буйна растителност на повечето места там.
                              Явно говорим за различни неща.Аз говоря за изхода към магистралата, т.е. пътя за Хасково - ето товадовечера ако не забравя, ще го снимам)
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                                #60
                                Добре де, едвам ме навихте. Явно трябва да препрочета правилника и закона, тъй като за дублирането на знаците бях убеден, а това било само за един конкретен знак се оказа след справка в правилника.Immortal - аз говоря за отсечката Стара Загора - Бургас.

                                Коментар

                                Working...
                                X