Колеги, очертава се поредната разгорещена тема, в която едва ли едните ще убедят другите в правотата си, но понеже стана дума за "контролни органи" и "кой решава" ще ви пусна един линк към стенограмите от пленарните заседания на народното събрание - много са интересни и съперничат като логика на кандидат-студентските бисери: http://www.parliament.bg/bg/plenarystТа те - избраниците ни, които решават в парламента, доста често са на много ниско ниво по отношение на компетентност и процедурата за вземане на решение за един текст да се появи или да отпадне е "обикновено" мнозинство. Още по-интересни са стенограмите на парламентарните комисии, които разработват проекто законите и/или измененията в законите. Казвам това, понеже работя с нормативи, които се променят по няколко пъти в годината (КТ, закони и пр). Това, че има някакъв текст облечен в законова форма, въобще не означава, че същия е справедлив или прецизен... Все пак много глупости станаха в държавата именно по "законен път".
Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Въпросните ,, светци ’’ как са излезли по естествен път на бял свят с тези ореоли ....?
Размножаването не е забранено от закона. :D Аз също слагам по 10-20 отгоре в градски условия, 20-30 в извънградски и 30-40 на магистрала. Ограниченията на скоростта са направени така,че да обхванат дори най-неопитните и млади шофери. Отказвам да спазвам закони, които не се спазват нито от техните създатели, нито от техните приложници,нито от техните пазители, или закони за всички или за никой. Гражданите и селяните не носят вина за липсата на ред и законност в държавата.
ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Не че съм светец, но се чувствам по-сигурно, когато спазвам ограниченията. Практически винаги, когато изпревервам нарушавам ограничението от 90 км и то с много, защото колата от 80 до 140 ускорява за 5-6 секунди. След като завърша изпреварването обаче отново слизам на максимално допустимата скорост. Само веднъж изпреварих един Опел с точно 90, защото беше патрулка с радар и камера на предното стъкло, но това си беше лека гавра със служителите на реда по баира преди Ромпетрол-Враца. Благодарение на баира и наложителното превключване на по-ниска предавка, патрулката изостана. Преди години, когато промениха максималната скорост в населените места от 60 на 50 км/ч, с очудване забелязах, че повече от преди ми се случва някой пешеходец да тръгне да пресича пред колата или някой да ми отнеме предимството вместо да си изчака на стопа да премина по улицата. По всяка вероятност това се дължи на някаква "граница на страха" заложена в мозъка ни, която е в диапазона 50-60 км/ч. В крайна сметка всеки сам си носи кръста и дали нарушава или не закона си е негова работа докато не стане белата. В повечето случаи ПТП-тата поради превишена скорост стават без участие на други, но има изключения, когато стават мелета от 2-3 автомобила. През Февруари 1990 година във Виена бях свидетел на подобно меле от над 60 автомобила на аутобана. Коментара на журналиста по телевизията на причината за верижната катастрофа бе, че "някой хора ги мързи да си вдигнат оловния крак от педала".Някъде бях споменал за един случай, на който станах неволен свидетел пред съдебната палата, където една жена (циганка) кълнеше и ругаеше съдиите, осъдили сина й за това, че три пъти е хванат да кара кола без книжка. Думите й бяха в смисъла, че видите ли нито е откраднал, нито е убил някой. Та смисъла на ограниченията в законите е предотвратяване на непоправими последствия от безрасъдността на някой. Има много автомобили, за които скорости от 100-150 км/ч са мъчение (Бугати Вейрон постига 418 км/ч, но електронно е ограничено до 407 км/ч), но собствениците им не пълнят километража до край. Нещо повече! Доста от новите автомобили са електронно ограничени до 250 км/ч, точно заради вероятността това "оръжие" да попадне в грешните ръце.
Доста от новите автомобили са електронно ограничени до 250 км/ч, точно заради вероятността това "оръжие" да попадне в грешните ръце.
Ми пък да ги ограничат на 130 и така жертвите на пътя ще намалеят с 30% (примерно).Сигурен съм, че с вграждането на един GPS модул (струващ 200 лв) могат да го направят дори електронното ограничаване да се променя според мястото. И без това ГПС-а ми изписва постоянно ограничението на скоростта - знае ги всичките, пущината...Свързването към компа на колата едва ли струва повече от 50 лв - и ето ти спазване на ограниченията.И да искаш - колата няма да вдига повече от 50 в града, повече от 90 извън града и повече от 130 на магистрала.Ама не го правят.
Дидо, няма нужда от това. В Сърбия полицаите пишат актове по тахошайба. Ако у нас започнат да работят по този начин само за седмица 90% от водачите на камиони и автобуси ще останат без книжки, защото ще са им свършили точките. Това при положение, че тахометъра не е пипан, защото в Сърбия ако те хванат, че си манипулирал тахометъра ти се иска да не си се раждал.От време на време карам зад тирове, които препускат с 90, там където за мен 90 е максимално разрешената скорост. Та колко беше ограничението за тях, а случайно да знаеш колко е спирачния път при тази скорост?На някой случвало ли му се е да кара с 130 по магистралата и да го изпревари автобус с пътници?
Та колко беше ограничението за тях, а случайно да знаеш колко е спирачния път при тази скорост?На някой случвало ли му се е да кара с 130 по магистралата и да го изпревари автобус с пътници?
Ограничението за товарни автомобили извън града е 80. Относно скоростта на автобусите - да заповяда който желае вечер около 20 ч в индустриалната зона на града, да види с каква скорост влитат автобусите, идващи от София. Случвало ми се е да карам с около 70 там и автобус на една от фирмите да ме изпреварва все едно съм спрял. ДАИ вардят на входа на града, докато им трае работното време (до 18 ч), след това няма никой. И това е всяка вечер. Обществена тайна е, че автобусните компании плащат на местно ниво рушвети, да не им закачат автобусите. Услужливо, по това време по целия маршрут няма жив полицай.П.П. На такъв автобус се качвам вече само в случай на крайна необходимост.
Защо не престанеш да парадираш с глупости?Не вярвам, че има шофьор, който никога не е нарушавал ЗДП, съзнателно или не. Но парадирането с това не те прави герой, напротив, олекваш в очите на хората. Сега остана да зпаочнете да си ги мерите - кой е нарушавал повече. Разбрахме, че някои хора карат без да имат книжка, вдигат 100 в града ( е, други са вдигали и 150 по Цариградско, но пък си премълчават ), предполагам след 4-5 години ще им е спокойно, когато пускат децата си на улицата, знаейки, че по нея си хвърчат разни неправоспособни водачи на МПС. Вижте, и аз не съм светец, казвал съм, че карам с ( малко ) над 90 км/ч ( единственото, което нарушавам ), но знам, че не съм прав, не търся оправдание и съм "ЗА" спазването на правилата. Истината е, че не можем и нямаме право да избираме кои правила да нарушаваме. Защото както вас ( нас ) не ни кефи да караме с 90, така утре някой може да реши, че не го кефи ромба, обърнатия триъгълник му се струва по-секси, и няма да спазва правилата за предимство.Не можете да искате без да дадете, разберете го. Не може да искате уредена държава, ако не сте готови да се подчините на правилата и да искате и другите да го правят.Да, телефонът ми звъни с Breaking the law, но все пак не съм на 15 и знам, че правилата са важни за да живеят хората нормално.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Напълно осъзнавам, че с последния пост малко прекалих!Не парадирам с нищо, не съм на камбанарията, аз съм простичък човечец, който бачка от 8 до 17 всеки ден.Като всеки обикновен човек и аз греша, нарушавам правила (съзнателно или не).Скромният ми 36 - годишен житейски опит досега не ме е сблъскал с безгрешен човек, по дяволите живея в България все пак.Това е моята теза:Безгрешни хора няма!п.п.Най-лек съм в собствените си очи!
I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!
Заключих онази тема защото от нормална дискусия стана мерене кой по голям го вади !!!Няма светци тук но смятам че е малоумно да се хвалиш с нещо лошо - просто лошо всеки може да направи. Похвали се с нещо добро ...
Да, да се похваля с "нещо добро". Едно новоизлюпено катаджийче, с униформената си млада колежка ме глобяват 50лв. по фиш, защото бях без колан в града. Не е тайна, че 99,9% в града /Силистра/ никой не слага колан. Поводът да ме спрат беше, че след потегляне на зелен светофар на кръстовището до "Шел" и показвайки се от десния завой, на "зеления" МУ СЕ СТОРИЛО че карам много бързо. Обаче вика: "Добре, че нямам радар". Кое му е доброто и за кого? Човекът мери скоростта по интуиция. Взех си фиша за нарушението - бях го извършил, докато преминаваха водачи без колани, а в една товарна "баничарка" Пежо младо семейство возеше дете на 2-3 годишна възраст, стоящо на крака на майка си. Питам "втренчената" в пътя мома-полицайка: "Видяхте ли детето отпред до стъклото?", а оная :"Вие РАЗБОР на работата ни ли ще правите?". А пътят след същото кръстовище, но в посока гробищата е преграден от отводнителни решетки - хлътнали и липсващи, което прави невъзможно разминаването на две коли и всички се изчакват. По средата има табелка :"Кмете, оправи ме!", ма той всички "ни оправя" от доста време. Обаче КАТ не обезопасява и не организира движението там. Стоят си зад завоя на "хранилка".Същата "перфектна двойка" ЕЖЕДНЕВНО идва в квартала преди или в края на някоя смяна и вози до/от работа служител на КАТ /с парите на данъкоплатците/. Полицайчето кара с ръка на джама, с навити ръкави до лактите, колан посмъртно не слага не само той, а нито едно ченге в Силистра.Да не ви разправям, че в града се движи патрулка със затъмнени странични и задни стъкла + стикер на задното стъкло, със затъмнени "опушени" стопове, единият от които не работи отдавна. Цялата тази история я написах за всички, които призовават за "обявяване за блажени" блюстителите на реда. Унизително е да те санкционират показно и в същото време пак така нагло и показно да ти демонстрират неспазване на същите тези закони.Овчедушно ми се струва призоваването към раболепие. Ограниченията са за водачи от 18 до 118 годишни и за коли от 1930г до 2030г, с тегло от 600кг до 600т. Много често са като поставени от малоумници, мислещи че хората още се придвижват с карети.Въпрос: Претендиращите за "ненарушители", с ръка на сърцето, да си признаят винаги ли спират на СТОП, но точно на знака, като учебна кола /често поставен така, че още няма видимост към кръстовището/, или намаляват до достигане на видимост и тогава спират? Пак е нарушение, нали?
Веднаж стомна за вода ,втори път стомна за вода и на третия я отървали и счупили Така ,че нарушавайки много пъти правилата и всичко е минало без последствия не значи, че няма да дойде момент в който в който се заплаща тоя гяволък. Ето клипчето за един летящ холандец. http://vbox7.com/play:4f0ba952
Фиат Панда 1.2 2006година
Синджира си идва ,а козата я няма...
Е то в тази ситуация и на малките деца е ясно, че мантинелите в България са менте и нв вършат никаква работа Цялата работа е че на повечето хора акъла им идва в главата след като стане издънката.А при такива скорости то е хубаво да ти дойде акъла в главата ама кел файда като тя е вече на 50 метра от врата ти.И понеже съм светец съм си настроил пискуна за превишена скорост на 140 км/ч ( малко над 130 по гпс)А на либрата е направен гаднярски- спира ти музиката и вряка супер противно
Коментар