Имам и бензиново Типо(2000/16) и дизелово (1900tds).Кое върви повече е ясно.Но с "нафтовата печка" минах с 39 литра 755км.(Пловдив-Ахтопол-Пловдив).Средна скорост около 100км без включен климатик.Намерих "тънка" нафта по 1,10лв.(Знам какво е мнението на някои колеги от форума за такава нафта) и сметката е ясна.Като тръгна накъде с бензиновото Типо,все се намира някой дразнител и разхода започва да става 12,13/100.Бензина 100 октана знаете колко пари е.Не че ми се кара "куц кон", ама няма начин.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Предимствата на дизела пред бензина и обратното...
Collapse
X
-
Re: Б или Д
Stefan Nikolov написа:Всичко е в областа на експериментите.С пропан-бутан няма да стане никога.Тои е остатачен продукт от преработката на нефта с много неприемлив състав.При метана нещата стоят по съвсем друг начин.Настоящата - Ford Focus ST
Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
Франкенщайн - R.I.P.
Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ
Коментар
-
toko написа:Това за момента е чиста физика и за това не виновно турбото, а големия работен ход на буталото. Няма как бензинка да докара такъв момент, защото при толкова голям ход се сещате какво сгъстяване ще направи и бензина ще се възпламени от детонация.абе аз че съм зле по физика си е истина и реших да поогледам и вижте какво забелязвам...http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3142.html типо 1,9д - 119 Н.м.http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3139.html типо 1,8 и - 128 Н.м.вярно на дизела момента е на 2000 оборота, ама и те повече от 4500-5000 не се развъртат!това горе не го пиша за да споря сляпо, а да стане хубава дискусия!ex Fiat Bravo GT
Коментар
-
Още нещо-дизеловият двигател като че ли се скапва за време, а не за км.Иначе има доста по-малко чаркаляци, но реши ли да се скапва-скапва се и това е, а осн. ремонт на един най-прост дизел струва 1500лв .А с бензиновия ще минеш по-тинко като го скапеш.Така поне мисля аз, но мисля че доста хора ще се съгласят.И още нещо-един комшия скъса ангр. ремък(менте) на едно дизелово пежо, тая кола повече не тръгна!А и на дизела не можеш да сложиш газово .N.Y. State of Mind
Коментар
-
Понеже съм карал само "модерни" дизели мога да споделя че вървят наистина много, но и ХАРЧАТ порядъчно. Почти колкото бензиновия еквивалент. Проста логика - няма как да се накарат повече "коне" да ядат по-малко и да дърпат повече. За мене е маркетингов трик. Примери - Citroen HDI 110 к.с. не можа да вдигне повече от 170 км/ч. Разход - София - Банско и обратно ~ 6,8 л/100 км.FIAT Stilo JTD 105 к.с. - София - Пловдив ср.скорост* 120 км/ч, разход 7,2Alfa 147 JTD 115 к.с. разход 7 л/100 кмSeat Leon TDI 110 к.с. - също около 7.BMW 3-та серия - разхода не падна под 7,5 Само да вметна че под средна скорост отчитам тази на компютъра, като над 120 за да вдигнеш с една единица нагоре трябва да караш близо 5 минути със 200 км/ч. Разхода е покъртителен - поне по моите представи за дизел. Преимущество са тягата в ниските обороти и плавното развъртане, но пък минус е високия оборотен режим (над 5000 оборота, където е най-голямото износване), който се достига много бързо и поддръжката на съврменните дизелови мотори, която не е от най-евтините. Аз съм за бензиновия вариант, заради тихата работа - двигателят обичам да свири, а не да трака (макар и приглушено)
Коментар
-
Имам и бензиново и Турбо дизелово пунто,ето и мойто сравнение:Бензинката:-убииствен старт,дига обороти като лудо и удря ограничител без проблеми(6800).-разход според педала на газта-натискаш харчи-не натискаш не харчи.-граднско при нормално каране на равно с другите коли не ми е нужно да дигам над 2000 об.-евтино за подръжка и части.-газова уредба(зех е не съм е монтирал) евтино движение.Дизела:-трака.-не може да дига над 4800 оборота.-има турбо и дава голема тяга над 2000 оборота.-харчи много като го натискаш.-скъпо за подръжка и части.-много добра тяга извънградско при изпреварвания.Извод-за града си карам бензинката,извънграско ТД...инак бензина си ми е в кръвта_______________________________________
0885261834
Коментар
-
ivo098 написа:toko написа:Това за момента е чиста физика и за това не виновно турбото, а големия работен ход на буталото. Няма как бензинка да докара такъв момент, защото при толкова голям ход се сещате какво сгъстяване ще направи и бензина ще се възпламени от детонация.абе аз че съм зле по физика си е истина и реших да поогледам и вижте какво забелязвам...http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3142.html типо 1,9д - 119 Н.м.http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3139.html типо 1,8 и - 128 Н.м.вярно на дизела момента е на 2000 оборота, ама и те повече от 4500-5000 не се развъртат!това горе не го пиша за да споря сляпо, а да стане хубава дискусия!
Коментар
-
Rayo написа:защо сравнявате двигатели с еднакъв работен обем, а не с еднаква мощност ?Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
И двигателят пее и джоба ти пее!
kiro_of_the_day написа:Бензиовите двигатели освен всички други преимущества имат едно СМАЗВАЩО предимство пред дизеловите - може да им се сложи ГАЗ - караш и пееш! И двигателят пее и джоба ти пее!Stilo 1.9 JTD - 115 к.с.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар