Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Предимствата на дизела пред бензина и обратното...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Имам и бензиново Типо(2000/16) и дизелово (1900tds).Кое върви повече е ясно.Но с "нафтовата печка" минах с 39 литра 755км.(Пловдив-Ахтопол-Пловдив).Средна скорост около 100км без включен климатик.Намерих "тънка" нафта по 1,10лв.(Знам какво е мнението на някои колеги от форума за такава нафта) и сметката е ясна.Като тръгна накъде с бензиновото Типо,все се намира някой дразнител и разхода започва да става 12,13/100.Бензина 100 октана знаете колко пари е.Не че ми се кара "куц кон", ама няма начин.
    Octavia RS
    Evo 10-служебната играчка.

    Коментар


      #17
      Re: Б или Д

      Stefan Nikolov написа:
      Всичко е в областа на експериментите.С пропан-бутан няма да стане никога.Тои е остатачен продукт от преработката на нефта с много неприемлив състав.При метана нещата стоят по съвсем друг начин.
      Остатъчен продукт е много относително понятие, защото поначало май е възприето, че добива на бензин е основен приоритет. От тая гледна точка и дзеловото гориво трябва да е остатъчен продукт, защото се получава селед бензините.http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%...B7%D0%B8%D0%BD
      Настоящата - Ford Focus ST
      Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
      Франкенщайн - R.I.P.
      Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

      Коментар


        #18
        Mitko написа:
        @VladimВлади, само за протокола... двигателя на снимката е дизелов. Това е победителя в Льо Ман и Stilo иска да каже че именно това ще е пътя при спортните возила.
        Извинете ме, не съм схванал подтекста!
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #19
          Два въпроса да задам. Може би са глупави, но ще прощавате.1. При издъхнал акумулатор не е ли по-лесно да се запали бензиновия двигател с бутане на колата?2. Само ми се струва или наистина бензиновите коли имат по-често проблеми с прегряване на мотора?

          Коментар


            #20
            toko написа:
            Това за момента е чиста физика и за това не виновно турбото, а големия работен ход на буталото. Няма как бензинка да докара такъв момент, защото при толкова голям ход се сещате какво сгъстяване ще направи и бензина ще се възпламени от детонация.абе аз че съм зле по физика си е истина и реших да поогледам и вижте какво забелязвам...http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3142.html типо 1,9д - 119 Н.м.http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3139.html типо 1,8 и - 128 Н.м.вярно на дизела момента е на 2000 оборота, ама и те повече от 4500-5000 не се развъртат!това горе не го пиша за да споря сляпо, а да стане хубава дискусия!
            добро сравнение, всички сравняват турбо дизели с атмосеферни бензини, и викат брей тия дизели вървят колкото бензинка със същия работен обем..., да ама бензинката е с атмосферно пълнене...така че поне за динамика спора приключва
            ex Fiat Bravo GT

            Коментар


              #21
              Още нещо-дизеловият двигател като че ли се скапва за време, а не за км.Иначе има доста по-малко чаркаляци, но реши ли да се скапва-скапва се и това е, а осн. ремонт на един най-прост дизел струва 1500лв .А с бензиновия ще минеш по-тинко като го скапеш.Така поне мисля аз, но мисля че доста хора ще се съгласят.И още нещо-един комшия скъса ангр. ремък(менте) на едно дизелово пежо, тая кола повече не тръгна!А и на дизела не можеш да сложиш газово .
              N.Y. State of Mind

              Коментар


                #22
                Понеже съм карал само "модерни" дизели мога да споделя че вървят наистина много, но и ХАРЧАТ порядъчно. Почти колкото бензиновия еквивалент. Проста логика - няма как да се накарат повече "коне" да ядат по-малко и да дърпат повече. За мене е маркетингов трик. Примери - Citroen HDI 110 к.с. не можа да вдигне повече от 170 км/ч. Разход - София - Банско и обратно ~ 6,8 л/100 км.FIAT Stilo JTD 105 к.с. - София - Пловдив ср.скорост* 120 км/ч, разход 7,2Alfa 147 JTD 115 к.с. разход 7 л/100 кмSeat Leon TDI 110 к.с. - също около 7.BMW 3-та серия - разхода не падна под 7,5 Само да вметна че под средна скорост отчитам тази на компютъра, като над 120 за да вдигнеш с една единица нагоре трябва да караш близо 5 минути със 200 км/ч. Разхода е покъртителен - поне по моите представи за дизел. Преимущество са тягата в ниските обороти и плавното развъртане, но пък минус е високия оборотен режим (над 5000 оборота, където е най-голямото износване), който се достига много бързо и поддръжката на съврменните дизелови мотори, която не е от най-евтините. Аз съм за бензиновия вариант, заради тихата работа - двигателят обичам да свири, а не да трака (макар и приглушено)

                Коментар


                  #23
                  Имам и бензиново и Турбо дизелово пунто,ето и мойто сравнение:Бензинката:-убииствен старт,дига обороти като лудо и удря ограничител без проблеми(6800).-разход според педала на газта-натискаш харчи-не натискаш не харчи.-граднско при нормално каране на равно с другите коли не ми е нужно да дигам над 2000 об.-евтино за подръжка и части.-газова уредба(зех е не съм е монтирал) евтино движение.Дизела:-трака.-не може да дига над 4800 оборота.-има турбо и дава голема тяга над 2000 оборота.-харчи много като го натискаш.-скъпо за подръжка и части.-много добра тяга извънградско при изпреварвания.Извод-за града си карам бензинката,извънграско ТД...инак бензина си ми е в кръвта
                  _______________________________________
                  0885261834

                  Коментар


                    #24
                    ivo098 написа:
                    toko написа:
                    Това за момента е чиста физика и за това не виновно турбото, а големия работен ход на буталото. Няма как бензинка да докара такъв момент, защото при толкова голям ход се сещате какво сгъстяване ще направи и бензина ще се възпламени от детонация.абе аз че съм зле по физика си е истина и реших да поогледам и вижте какво забелязвам...http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3142.html типо 1,9д - 119 Н.м.http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3139.html типо 1,8 и - 128 Н.м.вярно на дизела момента е на 2000 оборота, ама и те повече от 4500-5000 не се развъртат!това горе не го пиша за да споря сляпо, а да стане хубава дискусия!
                    добро сравнение, всички сравняват турбо дизели с атмосеферни бензини, и викат брей тия дизели вървят колкото бензинка със същия работен обем..., да ама бензинката е с атмосферно пълнене...така че поне за динамика спора приключва
                    защо сравнявате двигатели с еднакъв работен обем, а не с еднаква мощност ? вторият двигател в поста на Токо е с 90кс., а дизелчето е със 65. Но дори и при така направеното сравнение се вижда, че при доста негативно за дизела съотношение в мощността (печката има 72% от мощността на бензинката) дизелът има 92% от въртящия момент на бензиновия мотор. Ако вземете данните на същия дизел от същия сайт и ги сравните с данните на бензинов двигател от 70кс., картинката ще е друга. Големият работен обем на дизела е конструктивна особеност, необходима за работата му, както беше обяснено по-горе от Токо -- работното вещество е въздухът, който се сгъстява от буталото при движението му нагоре и под действие на изгарящата нафта, подадена в ГМТ, се загрява още повече, което създава необходимото налягане, избутващо надолу буталото, при което се отдава работа. Големият ход на буталото определя и по-ниските обороти. Дизелът конструктивно е с по-ниска литрова мощност -- т.е, с по-ниско съотношение м/у работния обем и отдаваната мощност. феновете на дизелите -я вижте тук : http://www.membrana.ru/articles/tech...02/205400.html . За "модерните дизели", разхода и "маркетинговите трикове", за които пише Стило -- производителите дават разхода при определена скорост -- при 90 км/ч. и при 120 км/ч. за нов автомобил, равен път и други идеални условия, при това в идеална комбинация . Естествено същите не винаги могат да се реализират на практика. Но това важи за всички двигатели и коли. има и разлика м/у отделните производители -- дори стария вече 1.9 ТДИ на Фолксваген дава по каталог разход от 3.8 л/100 км при 90 км/ч. (монтиран на голф-3). Не можем да искаме от дизела нещо, за които не е направен -- да бъде резачка. А ако се мъчим да го превърнем в такава, не бива да се очудваме, че гори повече. Турбото, с извинение, че ви пиша известни неща, е да вкарва повече въздух в цилиндрите и съответно да позволи да се впръска повече гориво. Аз съм против показателя "разход на гориво в града", защото той е повече функция на огранизацията на движението в конкретния град, отколкото на качествата на двигателя. Вярно, че по-икономичният двигател ще работи по-икономично в града, но сравнението м/у двигателите по този показател е според мен е ненадеждно.поздрави, Р
                    Тойота Приус

                    Коментар


                      #25
                      Rayo написа:
                      защо сравнявате двигатели с еднакъв работен обем, а не с еднаква мощност ?
                      Мда... и аз се сетих да попитам същото!? Освен това се сетих за още едно предимство на дизела-в наводнения, като вчерашните едва ли може да закъса с някоя локва. Бензинките са много по-уязвими в такива ситуации. Сега някой ще каже-да, ама моите кабели за високото са много добре излолирани и тем подобни.
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #26
                        И двигателят пее и джоба ти пее!

                        kiro_of_the_day написа:
                        Бензиовите двигатели освен всички други преимущества имат едно СМАЗВАЩО предимство пред дизеловите - може да им се сложи ГАЗ - караш и пееш! И двигателят пее и джоба ти пее!
                        Да ама багажника не може да пее защото е глътнал някаква бутилка.Алтернативата ДИЗЕЛ.
                        Stilo 1.9 JTD - 115 к.с.

                        Коментар

                        Working...
                        X