...не говоря за горивата, а за двигателитеИнтересно беше зачекната темата в http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...art=15Нека всеки каже това което знае и да сподели опита си... Мисля че ще е интересно и след като приключим темата ще напишем всичко интересно на едно място, така че да е достъпно за хората, на които им предстои да направят своя избор.ВАЖНО: Без кавги и заяждания! Нека всеки каже по нещо интересно и сподели опита и мнението си!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Предимствата на дизела пред бензина и обратното...
Collapse
X
-
аз не съм карал съвремен дизелно пък съм карал бензинова кола с турбо :D става въпрос за 1,8 Т двигател на Ауди - 163 к.сусещането е доста приятноако трябва да избирам кола:- ако зависи от джоба - дизел- за усещане и емоции - бензинне става въпрос за сравнително нови и по-скъпи коли разбира се, защото там разликата в динамиката вече е доста малкаако сравним среден клас кола - Стило 1.8 115 к.с и 1.9 JTD 115 к.с. мисля, че като динамика разликата ще е малкано пък разхода - доста различенв този случай бих избрал дизела
-
аз предпочитам дизеловия мотор по два вида причини : теоретични и практически. Ето някои от тях:1. К.П.Д на дизелите е по-висок от този на бензиновите, което води до по-ниска консумация на гориво. 2. При класическите дизели липсват сложни настройки на карбуратор/инжекцион. Регулира се само ГНП и баста.3. по-малко емисии на СО2, на неизгорели въглеводороди и на СО, май4. възможност за работа с алтернативни горива -- биодизел и растителна мазнина :D 5. по-висок въртящ момент при същата мощностНе отричам качестава на бензинките -- тиха работа, бързо ускорение, "нерв", но няма идеални неща -- необходимо е да избираме. Р
Коментар
-
Може би малко ще разводня темата, но според мен трябва да се спомене и газта - според мен добра алтернатива на безина. Ето и малко предимства ( от един пост на Кирчо) Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.o L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.o Високото октаново число на L.P.G. (103 - 105) практически изключва появата на изключително вредните за двигателя детонации.o Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата.o L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват (2 - 5%) и динамичните свойства на двигателя.o Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии.Особено внимание заслужават съвременните газови системи - газови инжекциони, които напълно елиминират всички познати от традиционната газова уредба проблеми. По този начин колата запазва динамиката си при един подобен на бензиновия разход, като обаче цената на експоатация на автомобила се намалява драстично.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Дизел или бензин
Много точно е избрана темата.Дизел или бензин.Газта не трябва да се обсъжда,защтото тя не е номинално гориво за двигатели с вътрешно горене.Почти всичко което изброява Згабровски е верно,но спестява да изброи още толкова недостатаци.Въртящия момент на двигателя е по нисък при газта,не защото изгаря по бавно,а защото е 20% с по ниска калоричност от бензина.Калоричноста на бензина е 10500 ккал.А на газта е 8000 ккал.От тук следва по нисък вартящ момент,по ниска динамика,по-висок разход при газта.И в краина сметка да сте видяли сериозна автомобилостроителна фирма да пусне в серия ДВГ с пропан-бутан.Няма.Даже при тези високи цени на бензина-няма.Това мероприятие е оставено в предмета на деиност на непрофесионалистите.
Коментар
-
Re: Дизел или бензин
Stefan Nikolov написа:.......................по-висок разход при газта.И в краина сметка да сте видяли сериозна автомобилостроителна фирма да пусне в серия ДВГ с пропан-бутан.Няма.Даже при тези високи цени на бензина-няма.Това мероприятие е оставено в предмета на деиност на непрофесионалистите.Настоящата - Ford Focus ST
Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
Франкенщайн - R.I.P.
Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ
Коментар
-
добре де защо си мислите че дизела е с по-голям въртящ момент от бензина? не сравнявайте атмосферни бензинки с турбо дизели! вижте момента примерно на едно ситроенче 1,4 хди и на пунто гт :D sev го каза :ако трябва да избирам кола: - ако зависи от джоба - дизел - за усещане и емоции - бензин"То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.
Коментар
-
Бензиовите двигатели освен всички други преимущества имат едно СМАЗВАЩО предимство пред дизеловите - може да им се сложи ГАЗ - караш и пееш! И двигателят пее и джоба ти пее!VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Stilo написа:Който е за дизела да посочи новия победител в Льо-Ман и спорът отива към края си :D Намирайки се в началото на нова петролна криза остава да видим дизелово Ferrari и историята на автомобилизма ще е ясна съвсем.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Vladim написа:Леко заядлив ми се струва този пост... особено пък от модератор писан...VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
от практическа гледна точка избирам бензиновия двигател :D /четтете нантък/, заради възможността за газова уредба. в момента е 2 пъти по-тънко на газ отколкото на дизел. ако мога да си позволя да си купя съвременен дизел и да го храня ще го предпочета пред съвременен бензин. обаче за в момента в Бг колкото искате ми говорете, но по-евтино от газта няма/освен метана де/. преди да си взема темпрата приятел ме навиваше на голф 2 който той продаваше и знам, че е перфектен или на пежо 405/прословутия 1,9 чист дизел/ като ме убеждаваше колко евтино било да се кара. е добре, ама дори голфа, който е по-малък в града гори 6х1.85=11,1 а е една супер малка кошница в сравнение с огромната темпра, която и 12 да ми гори в града/я тя гори по-малко/ пак ми е по-тънко. това е практическата гледна точка, ако имам пари обаче едно джейтиди или хди няма да е злеLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Mitko написа:toko написа:добре де защо си мислите че дизела е с по-голям въртящ момент от бензина? не сравнявайте атмосферни бензинки с турбо дизели! вижте момента примерно на едно ситроенче 1,4 хди и на пунто гт :D sev го каза :ако трябва да избирам кола: - ако зависи от джоба - дизел - за усещане и емоции - бензин"То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар