Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Предимствата на дизела пред бензина и обратното...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Предимствата на дизела пред бензина и обратното...

    ...не говоря за горивата, а за двигателитеИнтересно беше зачекната темата в http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...art=15Нека всеки каже това което знае и да сподели опита си... Мисля че ще е интересно и след като приключим темата ще напишем всичко интересно на едно място, така че да е достъпно за хората, на които им предстои да направят своя избор.ВАЖНО: Без кавги и заяждания! Нека всеки каже по нещо интересно и сподели опита и мнението си!
    FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

    #2
    аз не съм карал съвремен дизелно пък съм карал бензинова кола с турбо :D става въпрос за 1,8 Т двигател на Ауди - 163 к.сусещането е доста приятноако трябва да избирам кола:- ако зависи от джоба - дизел- за усещане и емоции - бензинне става въпрос за сравнително нови и по-скъпи коли разбира се, защото там разликата в динамиката вече е доста малкаако сравним среден клас кола - Стило 1.8 115 к.с и 1.9 JTD 115 к.с. мисля, че като динамика разликата ще е малкано пък разхода - доста различенв този случай бих избрал дизела
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      sev написа:
      ако трябва да избирам кола:- ако зависи от джоба - дизел- за усещане и емоции - бензин
      точно на това мнение съм и аз!
      Fiat Marea Weekend 1.6 16v SX '98г.
      Lancia Dedra 1.6 91г.

      Коментар


        #4
        аз предпочитам дизеловия мотор по два вида причини : теоретични и практически. Ето някои от тях:1. К.П.Д на дизелите е по-висок от този на бензиновите, което води до по-ниска консумация на гориво. 2. При класическите дизели липсват сложни настройки на карбуратор/инжекцион. Регулира се само ГНП и баста.3. по-малко емисии на СО2, на неизгорели въглеводороди и на СО, май4. възможност за работа с алтернативни горива -- биодизел и растителна мазнина :D 5. по-висок въртящ момент при същата мощностНе отричам качестава на бензинките -- тиха работа, бързо ускорение, "нерв", но няма идеални неща -- необходимо е да избираме. Р
        Тойота Приус

        Коментар


          #5
          Може би малко ще разводня темата, но според мен трябва да се спомене и газта - според мен добра алтернатива на безина. Ето и малко предимства ( от един пост на Кирчо) Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.o L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.o Високото октаново число на L.P.G. (103 - 105) практически изключва появата на изключително вредните за двигателя детонации.o Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата.o L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват (2 - 5%) и динамичните свойства на двигателя.o Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии.Особено внимание заслужават съвременните газови системи - газови инжекциони, които напълно елиминират всички познати от традиционната газова уредба проблеми. По този начин колата запазва динамиката си при един подобен на бензиновия разход, като обаче цената на експоатация на автомобила се намалява драстично.
          Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
          Fiat Linea 1.3 Multijet'08
          Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
          http://forum.fiat-bg.org

          Коментар


            #6
            Дизел или бензин

            Много точно е избрана темата.Дизел или бензин.Газта не трябва да се обсъжда,защтото тя не е номинално гориво за двигатели с вътрешно горене.Почти всичко което изброява Згабровски е верно,но спестява да изброи още толкова недостатаци.Въртящия момент на двигателя е по нисък при газта,не защото изгаря по бавно,а защото е 20% с по ниска калоричност от бензина.Калоричноста на бензина е 10500 ккал.А на газта е 8000 ккал.От тук следва по нисък вартящ момент,по ниска динамика,по-висок разход при газта.И в краина сметка да сте видяли сериозна автомобилостроителна фирма да пусне в серия ДВГ с пропан-бутан.Няма.Даже при тези високи цени на бензина-няма.Това мероприятие е оставено в предмета на деиност на непрофесионалистите.

            Коментар


              #7
              Re: Дизел или бензин

              Stefan Nikolov написа:
              .......................по-висок разход при газта.И в краина сметка да сте видяли сериозна автомобилостроителна фирма да пусне в серия ДВГ с пропан-бутан.Няма.Даже при тези високи цени на бензина-няма.Това мероприятие е оставено в предмета на деиност на непрофесионалистите.
              Погледни тук, мисля, че тези са достатъчно сериозни.. http://www.yeworld.net/index/Culture...1123162337.asphttp://www.infomotori.com/a_36_IT_1122_1.htmlА пък тези ползват CNG:http://www.alle-autos-in.de/volkswag..._ktb1634.shtmlЕстествено всички опипват пазара все още, ама....
              Настоящата - Ford Focus ST
              Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
              Франкенщайн - R.I.P.
              Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

              Коментар


                #8
                Който е за дизела да посочи новия победител в Льо-Ман и спорът отива към края си :D Намирайки се в началото на нова петролна криза остава да видим дизелово Ferrari и историята на автомобилизма ще е ясна съвсем.

                Коментар


                  #9
                  Б или Д

                  Всичко е в областа на експериментите.С пропан-бутан няма да стане никога.Тои е остатачен продукт от преработката на нефта с много неприемлив състав.При метана нещата стоят по съвсем друг начин.

                  Коментар


                    #10
                    добре де защо си мислите че дизела е с по-голям въртящ момент от бензина? не сравнявайте атмосферни бензинки с турбо дизели! вижте момента примерно на едно ситроенче 1,4 хди и на пунто гт :D sev го каза :
                    ако трябва да избирам кола: - ако зависи от джоба - дизел - за усещане и емоции - бензин
                    "То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.

                    Коментар


                      #11
                      Бензиовите двигатели освен всички други преимущества имат едно СМАЗВАЩО предимство пред дизеловите - може да им се сложи ГАЗ - караш и пееш! И двигателят пее и джоба ти пее!
                      VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                      VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                      VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                      VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                      Нека Силата на бъде с Нас...

                      Коментар


                        #12
                        Stilo написа:
                        Който е за дизела да посочи новия победител в Льо-Ман и спорът отива към края си :D Намирайки се в началото на нова петролна криза остава да видим дизелово Ferrari и историята на автомобилизма ще е ясна съвсем.
                        Леко заядлив ми се струва този пост... особено пък от модератор писан... В крайна сметка е ясно, че всеки ще хвали своето си магаре, идеята бе да обсъдим подробно приимуществата и недостатъците на двата типа двигатели!За мен дизелът е сравнително ново преизвикателство-от 10 месеца карам кола с дизелов двигател, а преди това 8 години бензинка В този ред на мисли не мога да кажа, че познавам дизела изцяло, но определено мога да споделя впечатления. И така за дизела:1. Митът, че зимата дизелът не пали отдавна е в кофата за боклук! При изправен двигател дизелът пали по-лесно от бензинка с газова уредба! 2. Голям въртящ момент. 3. Двигателят изисква по-малко грижи-разваля се по-рядко! Тук моля никой да не спори, защото ще го засипя с десетки статии!4. По-икономичен от бензина.5. Двигателят има по-голям живот, по-бавно се износва.За бензина:1. По-тих двигател с по-малко (или никакви) вибрации.2. По-еластичен двигател. По-бързо достига до високи обороти от дизела.3. По български-може да му се сложи газова уредба и тогава разхода е много по-нискък от дизеловият двигател.4. Не изкарва дим през ауспуха (когато двигателя е изправен).
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #13
                          Vladim написа:
                          Леко заядлив ми се струва този пост... особено пък от модератор писан...
                          И модераторите са хора - и те сърце и душа носят!
                          VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                          VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                          VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                          VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                          Нека Силата на бъде с Нас...

                          Коментар


                            #14
                            от практическа гледна точка избирам бензиновия двигател :D /четтете нантък/, заради възможността за газова уредба. в момента е 2 пъти по-тънко на газ отколкото на дизел. ако мога да си позволя да си купя съвременен дизел и да го храня ще го предпочета пред съвременен бензин. обаче за в момента в Бг колкото искате ми говорете, но по-евтино от газта няма/освен метана де/. преди да си взема темпрата приятел ме навиваше на голф 2 който той продаваше и знам, че е перфектен или на пежо 405/прословутия 1,9 чист дизел/ като ме убеждаваше колко евтино било да се кара. е добре, ама дори голфа, който е по-малък в града гори 6х1.85=11,1 а е една супер малка кошница в сравнение с огромната темпра, която и 12 да ми гори в града/я тя гори по-малко/ пак ми е по-тънко. това е практическата гледна точка, ако имам пари обаче едно джейтиди или хди няма да е зле
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Mitko написа:
                              toko написа:
                              добре де защо си мислите че дизела е с по-голям въртящ момент от бензина? не сравнявайте атмосферни бензинки с турбо дизели! вижте момента примерно на едно ситроенче 1,4 хди и на пунто гт :D sev го каза :
                              ако трябва да избирам кола: - ако зависи от джоба - дизел - за усещане и емоции - бензин
                              Това за момента е чиста физика и за това не виновно турбото, а големия работен ход на буталото. Няма как бензинка да докара такъв момент, защото при толкова голям ход се сещате какво сгъстяване ще направи и бензина ще се възпламени от детонация.
                              абе аз че съм зле по физика си е истина и реших да поогледам и вижте какво забелязвам...http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3142.html типо 1,9д - 119 Н.м.http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3139.html типо 1,8 и - 128 Н.м.вярно на дизела момента е на 2000 оборота, ама и те повече от 4500-5000 не се развъртат!това горе не го пиша за да споря сляпо, а да стане хубава дискусия!
                              "То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.

                              Коментар

                              Working...
                              X