Накратко:Преди 3-4 години сложихме в хола ПВЦ дограма 5 камерен Rehau с обикновен стъклопакет. След което за изправяне на стените сложихме изолация от стиропор от вътрешната страна на стаята. От там нататък, започна подлагането на кърпи и бърсането на конденза всяка зима. Отопляваме се на газова печка, но не мисля че има толкова огромно значение.Приказвал съм с разни майстори всеки вдига рамене и нищо не знае. Въпроса ми е има ли някакъв начин да се прекрати този конденз, тъй като сега правим останалата част от ремонта и ще слагаме доста скъпи тапети, а си мисля че ще мухлясат.Всякакви мнения и препоръки за добре дошли!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с конденз през зимата!
Collapse
X
-
Кондензът се образува при контакт на водните пари в топлия въздух със студена повърхност. Най-лесния пример - изваждате студена бира от хладилника в по-топло помещение и тя се "запотява".Абсолютно същия е принципът на образуване и на този конденз, за който става дума.При колегата нещата се влошават още повече заради:1. Използването на газова печка, без отвеждане на димните газове навън. Димните газове при изгаряне на пропан-бутан (или природен газ) са 95% водна пара;2. Монтирането на вътрешна топло-изолация. Повърхността на стената под изолацията остава много студена и при съвсем малък пропуск на въздух от стаята (при недобре залепена изолация, дори и микрофуги са достатъчни) по студената стена се образува конденз.3. Монтирането на новите дограми със стъклопакети намаляват в пъти влизането на външен въздух (и респ. излизането на вътрешен), с което разликата във влажностите отвън и вътре се увеличава. Като резултат от тези неща - конденз по стените, мухъл, неприятни миризми.Решението - колегите над мен са ти го подсказали. Всичко написано от тях ще ти намали конденза. Освен това - по възможност - махни газовата печка. Тя освен че отделя много влага в помещението, изгаря и кислорода от него.
Коментар
-
Слушай сега ... виж кога точно си слагал дограмата и се разрови, намери разрез на същият профил на регау. Виж точно коя е камерата, която контактува със стъклопакета. После отвън със бургия 8-ца, разпробиваш на няколко места въпросната камера. Това е с цел да влиза там студен въздух и да изравнява температурата на стъклопакета между външната и вътрешната температура. Това е единственият начин да ти избяга конденза от стъклото. Виж, вече за стената - разтърси се някакви по-истински влагоуловители. Според мен - външната топлоизолация няма да свърши работа.Fiat Forum Bulgaria
Прекаленият светец и богу не е драг !
Коментар
-
кола
Има някакво фолиоhttp://www.sdsolartec.com/bg/index.h....foliatbg.com/ освен от него да залепиш Климатика и влагоуловител /електрически / също ще върши работа особено като направиш и външна изолация
Коментар
-
Има значение също какво е стъклото, новите стъклопакети четири сезона почти не се запотяват за разлика от обиконовенните. Най-лесно ще си решиш проблема като разкараш газовата печка и си проветряваш стаята. Друго решение е тези прозорци да имат вентилация, на отваряемите се слага микровентилация на обкова, а на неотваряемите е малко по-сложно, защото хубавите клапи изискват с 4-5 см. по-малък стъклопакет и влизат на неговото място. Така през зимата студения въздух влизащ през вентилацията се спуска надолу по продължение на стъклопакета и не позволява кондензиране.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Re: кола
kluchar написа:Има някакво фолиоhttp://www.sdsolartec.com/bg/index.h....foliatbg.com/ освен от него да залепиш Климатика и влагоуловител /електрически / също ще върши работа особено като направиш и външна изолацияFIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Аз също имах проблеми с влагата. Първо - на къщата, след като смених дограмата. Всяка сутрин прозорците бяха изпотени. Освен това мазилката отвън взе да лети в основата. От вътре латекса падаше на парчета. Моят съсед е строителен предприемач. Каза че в блоковете му на Банско имали големи проблеми с подпочвените води. Това което той направил на неговата къща било дренаж. Изкопахме 1 метър под основите. Не можеш да си представиш че на метър и половина дълбочина за 10 минути се напълни 20 см вода. Поставихме тръби и ми докараха един камион бистришки камък - всичките камъчета почти идеални сфери. Имаше незабавен ефект - стените изсъхнаха.Ако става въпрос за апартамент - в този, в който живея в момента е чисто нов. И за да получи сертификата си - трябва да е перфектно изолиран. Тества се като се напълни с въздух под налягане и се мери за колко време ще спадне. Това разбира се означава влага и конденз както и застоял въздух с много въглероден двуокис. За това има вентилационна система която анализира в коя стая има хора и започва да вкарва свеж въздух там. За да не се губи топлина, тръбите с външния въздух минават през пита от тръбите с вътрешния като взимат топлината му. Когато няма никой - периодично започва да върти въздуха. Ето малко снимки на самата системаТака никога не съм имал каквито и да било проблеми с конденз.Fiat Stilo 1,9 JTD, 2004
----------------------------
Ignorance is a bliss
Коментар
-
Аз от 3-4 години съм с влагоуловител Budget. Оттогава мухъл и влага вкъщи не е имало... Капацитета му е 10л/24ч. Има си резервоарче за два литра вода, при напълването му машинката се изключва автоматично. Другия вариант е кондензиралата вода да изтича през маркуч в отточните канали или направо навън, така машинката работи постоянно. Има си филтър, който е постоянен и се измива през определено време. Когато го купувах струваше около 200 лв, разходът на енергия е около 300W/h, освен това изкарва сухият въздух с 2-3 градуса по - топъл Мисля, че за помещение до 100-130куб.м. една машинка е съвсем достатъчна.В допълнение ще уточня, че праните ни дрехи съхнат предимно в стаята, понеже нямаме тераса и въпреки това мухъл не се е появявал.M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
Според мен грешката ти е във вътрешната изолация. По-добре е да се направи с паронепропусклива изолация - фибран например. Така топлият въздух няма да достига студените стени. Външната изолация пък трябва да е точно обратното - например от стиропор.Друг важен момент е да изолираш ВСИЧКИ стени на стаите независимо дали са вътрешни или външни - това е важно за да нямаш термомостове. Това в момента го реализирахме в къщата на един от приятелите. Не забравяй също и таваните. А дограмата я дупчиш под стъклопакетите от вътре навън - трябва обаче да свалиш стъклопакетите. Там където има отвараем прозорец пак дупчиш като е отворен в дъното на профила от вътре на вън. Достатъчни са по две дупки 8 мм за всяко крило - ето ти и снимка на отвараема част. Същото правиш и за неотвараемите, но трябва да свалиш стъклопакетите.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар