Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спират старите коли в центъра на София след 2 години

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Спират старите коли в центъра на София след 2 години

    Боже, най-сетне някакви напъни в положетлна насока. Добри думи, да видим дали ще могат да реализират.http://sofia.dir.bg/news.php?id=8650476
    Спират старите коли в центъра на София след 2 г.18 май 2011 / News.dir.bgНай-рано след две години може да бъде въведена забрана за влизането в центъра на София на автомобили, които не отговарят на екологичните изисквания.Това каза по време на среща между ръководството на Столичната община и членовете на КРИБ заместник-кметът Любомир Христов, предаде БТА.Освен такава забрана може да се мисли и за данъчни стимули за притежателите на коли, отговарящи на екологичните стандарти и обратното - за тези, чиито автомобили замърсяват околната среда, каза още Христов в отговор на въпрос от страна на бизнеса.Заместник-кметът посочи, че преди въвеждането на каквито и да е забрани трябва да бъдат изградени алтернативите за придвижване извън центъра на града, както и да се изгради метрото и се построят паркинги извън централната градска територия.От бизнеса поискаха да се направи съвместна проверка на автосервизите, където се подменят катализаторите на колите, а Христов посочи, че трябва да се спре и практиката за фиктивни технически прегледи.Пред представителите на бизнеса кметът на София Йорданка Фандъкова направи презентация с основните планове на общината за развитието на града. Председателят на общинският съвет Андрей Иванов посочи, че за четирите години е подобрена общинската икономика, като тази година печалбата на общинските дружества е 19 млн. лв. Иванов допълни, че срещу всеки един лев от данъците на софиянци тази година в бюджета е осигурен и по един лев европейско финансиране. По думите на кмета на София едно от най-големите предизвикателства в краткосрочен план е изграждането на електронната община.Заместник-кметът на София Ирина Савина посочи, че през следващата година общината може да обяви конкурси за публично-частно партньорство за изграждането на осем малки ВЕЦ-ове по водоснабдителната мрежа на града.

    #2
    Айде да видим :D Мойта кола е по-екологична от Приус

    Коментар


      #3
      абе спират- дръжки. хората нямат 2 лв за хляб, те взели да мислят пак простотии. Това не може да стане, при положение, че за да си купиш най-евтината нова кола със стандарт за екологичност ти трябват към 60 минимални заплати, или 30 средни. Може, но ако стандарта ни на живот е такъв, че поне 50% могат да си позволят нова кола и поне още 30% да си позволят кола на 1-2 години. Тогава може и да се мисли за прецакване на малцинството от останлите 20%, ама при положение, че 90% от колите в държавата са не само стари, ами и нямат живи инжинери, няма как да го въведат.
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        pakumba написа:
        абе спират- дръжки. хората нямат 2 лв за хляб, те взели да мислят пак простотии. Това не може да стане, при положение, че за да си купиш най-евтината нова кола със стандарт за екологичност ти трябват към 60 минимални заплати, или 30 средни. Може, но ако стандарта ни на живот е такъв, че поне 50% могат да си позволят нова кола и поне още 30% да си позволят кола на 1-2 години. Тогава може и да се мисли за прецакване на малцинството от останлите 20%, ама при положение, че 90% от колите в държавата са не само стари, ами и нямат живи инжинери, няма как да го въведат.
        Що да е простотия, идеята е много европейска. Пък като гледам продажбите на нови коли и какво се движи по улиците - доста хора могат да си го позволят, било то на лизинг или в кеш. Ей, нещо хубаво да се измисли или стане - веднага се намира някой да мрънка
        Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

        Коментар


          #5
          ele написа:
          pakumba написа:
          абе спират- дръжки. хората нямат 2 лв за хляб, те взели да мислят пак простотии. Това не може да стане, при положение, че за да си купиш най-евтината нова кола със стандарт за екологичност ти трябват към 60 минимални заплати, или 30 средни. Може, но ако стандарта ни на живот е такъв, че поне 50% могат да си позволят нова кола и поне още 30% да си позволят кола на 1-2 години. Тогава може и да се мисли за прецакване на малцинството от останлите 20%, ама при положение, че 90% от колите в държавата са не само стари, ами и нямат живи инжинери, няма как да го въведат.
          Що да е простотия, идеята е много европейска. Пък като гледам продажбите на нови коли и какво се движи по улиците - доста хора могат да си го позволят, било то на лизинг или в кеш. Ей, нещо хубаво да се измисли или стане - веднага се намира някой да мрънка
          Ele, разбирам, че си вечната контра, но искам да ми обясниш как ще накараш всеки човек който живее в центъра и няма нова кола да я спре или изхвърли. Отделно, да не говорим, че всяка кола на газ е много по-екологична от повечето нови... Пак има някакъв заговор. За мен това е просто поредния скандал хвърлен на хората за да се разбунят духовете. Няма как да стане, няма как народа да седи мирен, не знам и за град в който това е направено (моля ако някой знае за последното да каже). Виж сега, ако ограничат влизането на коли в центъра с такси, да въведат четни/нечетни за да облекчат трагика - това вече е друго. Но няма как да спрат колите, това е чиста проба дискриминация на доходна основа, спрямо 90% от хората! Другото - има момент с лично виждане. Аз моята кола отдавна съм се отказал да я карам по центъра, много по-бърз съм с транспорт/пеша, отколкото да похарча кило газ докато намеря място за паркиране и някакви пари за синя зона или паркинг. Но всеки сам си избира.

          Коментар


            #6
            ele написа:
            pakumba написа:
            абе спират- дръжки. хората нямат 2 лв за хляб, те взели да мислят пак простотии. Това не може да стане, при положение, че за да си купиш най-евтината нова кола със стандарт за екологичност ти трябват към 60 минимални заплати, или 30 средни. Може, но ако стандарта ни на живот е такъв, че поне 50% могат да си позволят нова кола и поне още 30% да си позволят кола на 1-2 години. Тогава може и да се мисли за прецакване на малцинството от останлите 20%, ама при положение, че 90% от колите в държавата са не само стари, ами и нямат живи инжинери, няма как да го въведат.
            Що да е простотия, идеята е много европейска. Пък като гледам продажбите на нови коли и какво се движи по улиците - доста хора могат да си го позволят, било то на лизинг или в кеш. Ей, нещо хубаво да се измисли или стане - веднага се намира някой да мрънка
            идеята е европейска, а заплатите и те ли са европейски? И като гледаш продажбите на нови, вземи и ги смятай колко идват - до 12.05.2011 са продадени огромната цифра от 6 495 коли /За сравнение за първите четири месеца на миналата година у нас са били продадени 5 352 нови автомобила/. Което прави по 13 000 грубо на година нови автомобили, от който сигурно едно 50% са служебни на големите фирми като БТК, Виваком и т.н. Е, какво, много ли ти се струват 13 000 автомобила на година, от които лични я са 5-6000, я не. Не се бях сещал, че е много хубаво да си купя нова кола, добре, че са те да ме накарат да си купя нова, че иначе щях само с много хубавата дърта кошница да бръмча. И ето ти още малко данни, да посмяташ колко от колите като % са нови- 650 000 са регистрираните коли в Сф, жедневно в КАТ Сф се регистрират средно около 400 автомобила. Ето и още малко да упражниш математика :* в България към 30 септември 2009 г. броят на регистрираните превозни средства е точно 3 136 857.Възраст на МПС в България:от 0 до 5 години - 9,08% от 6 до 10 години - 9,07% от 11 до 15 години - 24,41% от 15 до 20 години - 30,96% над 20 години - 26,48% И какво казваш, 9.08% е сериозна бройка на нови коли, а? В Мозамбик може и да е....
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              pakumba: Заплатите като не са европейски, дай нищо да не правим - да седим и да се оплакваме, да си хвърляме боклука на всякъде, да няма детски площадки за децата... Дрънкаш глупости. Ако сам не работиш да си вдигнеш заплатата, никой няма да дойде да ти я вдигне. А вечно се мрънка за задръстванията, сега като искат да направтя нещо - то не можело така, що се прави. През 97-а в Ямбол кола не се виждаше по пътищата буквално - можеш да пресечеш бе да гледаш и без да се притесняваш. Сега даже има задръствания, а паркинга пред кауфланд пълен още от ранни зори. Тъй че не ми разправяй, че хората нямали 2 лева за хляб. През 97 нямаха, ама сега не изглежда да е така.
              Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

              Коментар


                #8
                Еле, сега хората имат по-малко отколкото през 97-ма. Тогава токът беше по-евтин, горивото беше по-евтино, водата беше по-евтина, ТЕЦ-а беше по-евтин, колите бяха по-скъпи.Освен гореизброените разходи, сега прибавяме 2-3-4 сметки за мобилни теуефони, интернет, кабелна/булсат, 2-3 лизинга, зелена енерегия, зверски цени на ГО и данъци...Пакумба, това за газовете по колите е вярно, но до сега нито един политик не е продумал по този въпрос. Явно сметката от газовото е само личната икономия. А че нови коли има, не можем да спорим, че и тренда е продажбите да се увеличават... А триковете с четни и нечетни номера няма да мине!Значи, според мен, какво трябва да се направи:- да се повиши скоростта и комфорта (да се закупят нови машини, да се реновират не чак толкова старите, да се климатизира целия транспорт) в градския транспорт;- да се обложът с високи данъци старите автомобили (под ЕВРО 3) да речем;- НАИСТИНА да се направят големи паркинги със символични цени;- да се ограничи влизането на лични автомобили в центровете на градовете;- да се разшири синя зона;- колите с АГУ да се облекчат данъчно;- електромобилите да се освободят от данъци и да паркират безплатно (едва ли ще доживеем държавата да ги дотира);- да се реорганизира пътната мрежа, т.е. да се въведат повече еднопосочни улици и булеварди. Тук обаче трябва да се изкаже някой колега от София, в Русе например е много лесно с толкова много еднопосочни улици и булеварди;- да се увеличи средната скорост на придвижване по улиците, като се премахнат всички пешеходни пътеки, а на тяхно място да се изградят надлези и подлези;- да се глобява с 500 лева всеки един, който кара по бус-лента или по релсите на трамвая.

                Коментар


                  #9
                  И ножа пак е опрян до гърлото на бедния...Защо мислите, че никой не иска да кара нова кола и да захвърли 30 годишната жигула?
                  "Без сърца, сме просто машини"
                  Toyota Prius 1.5 Hybrid
                  EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                  Коментар


                    #10
                    ele написа:
                    pakumba: Заплатите като не са европейски, дай нищо да не правим - да седим и да се оплакваме, да си хвърляме боклука на всякъде, да няма детски площадки за децата... Дрънкаш глупости. Ако сам не работиш да си вдигнеш заплатата, никой няма да дойде да ти я вдигне. А вечно се мрънка за задръстванията, сега като искат да направтя нещо - то не можело така, що се прави. През 97-а в Ямбол кола не се виждаше по пътищата буквално - можеш да пресечеш бе да гледаш и без да се притесняваш. Сега даже има задръствания, а паркинга пред кауфланд пълен още от ранни зори. Тъй че не ми разправяй, че хората нямали 2 лева за хляб. През 97 нямаха, ама сега не изглежда да е така.
                    Ele,на чужд гръб и 100 тояги са малко, сит на гладен не вярва... това надявам се си го чувала... Колкот и да се бъхтиш, няма как да направиш сам заплатата си европейска, докато има началници-келемета които са на седмото небе от радост в последните няколко години, защото могат да се оправдават с кризата и не само да не вдигат заплати, ами и да ги свалят, че и ако гракнеш - аут, още много хора чакат за мизерната ти длъжност... С пари всеки може, я се опитай да купиш нова кола ако си като мен и жената, с дете и под наем, даже с не малки заплати и 4 години не можем да сколасаме да върнем заем от 3000 лева, какво остава да дам 10-12-15 хил за коя и да е ефтина нова кола. Да е жива и здрава бабата, че инак все сме умрели, а те почнали да ми намират от къде още повече да ми подкастрят онаа работа... Радвам се, ако има някой до теб който да те подкрепя или имаш страхотна работа за хиляди левове. Можеби затова толкова смело да твърдиш, че решението е хубаво, същевременно да заявяваш, че хората са мързеливи и затова нямат пари за нова кола. Но с това си изказване се принизяваш до онзи келешин койтоказа, че хората в България са лош материал...Напоследък изказванията ти винаги са били остри и винаги напреки, но тази ти реплика определено е обидна за мен.

                    Коментар


                      #11
                      абе Елке, кауфланд бил пълен, ми нали е хранителен магазин, да не е увеселителен парк, че да да кажеш голям лукс си позволяват хората.... Нали отиват да си вземат по 2 хляба и един салам, че е по-евтино от кварталния. Коли през 97 било нямало, ама то и автоматични перални е нямало и микровълновите са стрували по 3000$ и компютрите са били 486, ама сега тези неща са достъпни нали? Така и с колите. Никой не е против да се забрани влизането на стари автомобили, та дори и да забранят карането на по-стари от 10 годишни коли въобще - още по-добре. Понеже ти български не разбираш , ще го обясня по-просто: на никой не му харесва да кара стара кола, караме/т, защото нямат пари хората. Първо да можем с една социална помощ да си купим 400 литра бензин и тогава нека да забраняват квото искат, а не с една минимална заплата да можеш да си купиш 80 литра бензин, ако щеш в хлябове превръщай сумите, все тази. И не, човек сам не може да си вдигне заплатата, както се опитваш ти да го изкараш. Ако започнеш някъде на 350 лв, може да я вдигнеш с труд до 500, до 600 /кой знае след колко години/ и до 800 да я вдигнеш,това достатъчно ли е за достоен живот? Понеже летище Сф ми е близо и гледам бахти потока идва от летището, а то какво било- толкова е хубаво тук, че цялата Европа идва на хубавото, махат се от онези кенефи и идват тук да си вдигат заплатите и се надат да са едни от онези щастливци 9.08% с нови коли.
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        Humppa написа:
                        - НАИСТИНА да се направят големи паркинги със символични цени;- да се ограничи влизането на лични автомобили в центровете на градовете;---- колите с АГУ да се облекчат данъчно;- електромобилите да се освободят от данъци и да паркират безплатно (едва ли ще доживеем държавата да ги дотира);- да се реорганизира пътната мрежа, т.е. да се въведат повече еднопосочни улици и булеварди. Тук обаче трябва да се изкаже някой колега от София, в Русе например е много лесно с толкова много еднопосочни улици и булеварди;- да се увеличи средната скорост на придвижване по улиците, като се премахнат всички пешеходни пътеки, а на тяхно място да се изградят надлези и подлези;- да се глобява с 500 лева всеки един, който кара по бус-лента или по релсите на трамвая.
                        Това, което съм подчертал е постижимо за крайните квартали, които са в близост до метростанции и трамвайни линии, водещи към центъра.Това което е в удебелен текст - защо? Особено за електромобилите? Токът не идва от небето. А и да паркира безплатно дори... Това което е в зелено - напъно постижимо, само трябва желание да има от властите. Дори глобата за движение в лентите на градския транспорт да е не 500, а 5000 лева, да видим някой дали ще посмее дори да доближи бус-лентата.Това, което е оранжев цвят - няма начин да се случи. Тези улици, които има смисъл да са еднопосочни - и сега са такива. Но няма как станат еднопосочни Сливница, Цар Борис, Цариградско и Ботевградско шосе. Еднопосочни става, ама в някой правоъгълен град като Стара Загора. Но това е предпоставка за хаос поради незнание. В момента има толкова много, които не са наясно, че когато са от дясно - имат предимство, независимо, че другият се движи направо, а дясностоящият например завива наляво пред него.

                        Коментар


                          #13
                          "Освен такава забрана може да се мисли и за данъчни стимули за притежателите на коли, отговарящи на екологичните стандарти и обратното - за тези, чиито автомобили замърсяват околната среда, каза още Христов в отговор на въпрос от страна на бизнеса". т.е. Може и да не се мисли и досега те явно не са мислили защото това го казва в отговор на въпрос. т.е. пак се хвърляме на забраните и глобите и строгите закони за да са направим на по- католици от Папата.
                          VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                          VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                          VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                          VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                          Нека Силата на бъде с Нас...

                          Коментар


                            #14
                            ele написа:
                            Ей, нещо хубаво да се измисли или стане
                            Eдно е да се измисли, друго е да стане, тва както го гледам ще е само измислено, и надали ще стане.......как ще го приложат много ми е чудно - ще лепят стикери "Може за центъра" или "Не".....или към постъпите за центъра ще има големи табели "Забранено за Волги, Варбург, Опел чист дизел, Голф единичка, Кадет, Полски Фиат........." и т.н.....В БГ има някаква много забавна тенденция да се приемат предложенията и новините за нещо което едва ли не е станало, и просто е въпрос на време......иначе управляващите добре знаят че е много приятно за данода от време на време да му се подхвърлят такива хубави работи, винаги е добре да се подхранва надеждата че нещо се прави, или дори и да не е направено, просто най късно утре или вдруги ден........идеята е добра, но да се замислим как ще се приложи......
                            Alfa 156 2.0 TS
                            Alfa 156 20VTurbo
                            Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                            Locost TF1 3.0V6

                            Коментар


                              #15
                              Това ако стане аз ще участвам в протест срещу тази мярка. Неможем да сме европейци по всичко , а не и по доходи!Държавата да спре да изисква невъзможни неща от гражданите, а да се хване да си върши нейните работи- да подобри здравеопазване, да се пребори с корупцията, да оправи образованието и колко още други. Цялата страна тъне в мизерия - и не съм съгласен че доста хора могат да си позволят кола на лизинг. Не забравяйте че доста от новите коли които се движат са служебни. Всичката мара втасали - старите ни коли виновни!!!! Това едва ли ще стане факт в близките 10 години, все пак идат кметски избори, така че господата предложили тази простотия може и да не са на власт!!Тук само ще спомена българската поговорка "На гол тумбак чифте пищови" Неможе да караш нова кола, а да ядеш хляб с маргарин!!!!

                              Коментар

                              Working...
                              X