Здравейте ,колеги... Преди около седмица реших да изкарам стария байк от мазето - Leader Doberman...Не нищо особено ,даже е от клас "По-нисък от най-ниския"... И понеже съм наясно с това ,реших да направя малко ъпгрейди по него...Като цяло рамката не е лоша ,но е просто за каране...А окомплектовката на рамката...ОЛЕЛЕ!!!Всичко е уникално евтино ,и не върши почти никаква работа...Разбира се това не съм го осъзнавал на 14-15 годишна възраст... Та ето какво съм решил да подобря...1.Спирачките...Поръчах си нови лостчета Shimano BL-M420 Alivio + задна спирачка Shimano Acera V-Brake + жило за спирачки Shimano...Предната спирачка засега няма да я пипам понеже е дискова...Не е кой знае какво ,но засега върши работа...2.Управлението...Ръкохватки Lock-on - някаква безизвестна марка... Но пък са много удобни...3.Искам да сменя и вилката понеже е прекалено мека за мен ,или аз съм прекалено тежък за нея... Не е Oversized и не знам какво ще намеря ,може и нещо втора употреба ,но не повече от 30-40 лева...При всяко положение ще е по-добра от моята...Предстои и смяна на гумите с някои ,които ще са повече за шосе ,отколкото за тармак...Слагам и няколко снимки на колелото и на това ,което съм направил засега...Бих се радвал на вашите мнения и съвети...А ,да ,не желая да чета "Вземи го продай и си вземи едно добро колело" ,понеже няма да мога да го продам за повече от 120-30 лева и не смятам да давам още 300 за ново... Все пак ще си го карам в града без да издевателствам върху него - да скачам и така нататък...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Опит за подобрение на най-обикновен байк...(Leader Doberman)
Collapse
X
-
Щом си мераклия, действай! За не много пари всяко колело може да светне. Само не знам откъде можеш да си купиш качествени части в Пазарджик. Аз много обичам да карам колело и съм се зарекъл някой ден да си купя нещо наистина качествено. То не че има къде да се кара колело в града де, но се надявам нещата да се подобрят. Пазарджик е най-равният град в Европа и е време да се върне старата му слава на град на колоездачите! Днеска успях да навъртя 10-ина километра в града, но само благодарение на това, че движението беше слабо.И един въпрос: знаеш ли къде има добър майстор-колоездач в града? Че тук в нашия квартал има само един мързелив майстор, нищо не прави както трябва.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
-
snake написа:Щом си мераклия, действай! За не много пари всяко колело може да светне. Само не знам откъде можеш да си купиш качествени части в Пазарджик. Аз много обичам да карам колело и съм се зарекъл някой ден да си купя нещо наистина качествено. То не че има къде да се кара колело в града де, но се надявам нещата да се подобрят. Пазарджик е най-равният град в Европа и е време да се върне старата му слава на град на колоездачите! Днеска успях да навъртя 10-ина километра в града, но само благодарение на това, че движението беше слабо.И един въпрос: знаеш ли къде има добър майстор-колоездач в града? Че тук в нашия квартал има само един мързелив майстор, нищо не прави както трябва.Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT
Коментар
-
Каквото си е струвало да подобриш, си го направил. Аз даже бих махнал и дисковата, и бих взел още един комплект V-Brake. Всичко друго е пари на вятъра. Относно вилката, можеш да намериш някакъв Сънтур XCM, на 1" , за около 30-40 лева, обаче няма да си никак доволен, вярвай ми. Нито ще има твърдоста за твоите кила, нито ще работи като хората. За луфтове да не говорим. Така че, карай си така, и не му мисли. Хубава вилка за 30-40 лева няма. И за 100 няма, ама това е друга тема.Друго което може да ти хрумне, е да смениш скоростната система. Там също няма смисъл да пипаш. Просто да ти кажа малко факти, за да се откажеш :P . Скоростната система най-вероятно е 3х6. Касетите със шест венеца, са на резба. Главината е също такава. Новите касети с 8-9 венеца са на шлици, съответно и главината е такава. Мисълта ми е, че няма да се разминеш само с венци. Ще трябва нова главина, пренаплитане на спиците (нови), нова главина на шлици, нови венци, нов дерейльор, нова команда и нова верига. Относно гумите е добра инвестиция. Гледай някой по-тесен слик, и да е по-лека гумата. Разликата се усеща.За край,Просто си подържай колелото, редовна смазка, настройки (вдигни Quick Release-а на предното колело нагоре, да не закачи някой камък), и това е. И без това го ползваш като градско колело. Ще ти служи дълго, ако не го тормозиш.
Коментар
-
nikolce написа:Каквото си е струвало да подобриш, си го направил. Аз даже бих махнал и дисковата, и бих взел още един комплект V-Brake. Всичко друго е пари на вятъра. Относно вилката, можеш да намериш някакъв Сънтур XCM, на 1" , за около 30-40 лева, обаче няма да си никак доволен, вярвай ми. Нито ще има твърдоста за твоите кила, нито ще работи като хората. За луфтове да не говорим. Така че, карай си така, и не му мисли. Хубава вилка за 30-40 лева няма. И за 100 няма, ама това е друга тема.Друго което може да ти хрумне, е да смениш скоростната система. Там също няма смисъл да пипаш. Просто да ти кажа малко факти, за да се откажеш :P . Скоростната система най-вероятно е 3х6. Касетите със шест венеца, са на резба. Главината е също такава. Новите касети с 8-9 венеца са на шлици, съответно и главината е такава. Мисълта ми е, че няма да се разминеш само с венци. Ще трябва нова главина, пренаплитане на спиците (нови), нова главина на шлици, нови венци, нов дерейльор, нова команда и нова верига. Относно гумите е добра инвестиция. Гледай някой по-тесен слик, и да е по-лека гумата. Разликата се усеща.За край,Просто си подържай колелото, редовна смазка, настройки (вдигни Quick Release-а на предното колело нагоре, да не закачи някой камък), и това е. И без това го ползваш като градско колело. Ще ти служи дълго, ако не го тормозиш.Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT
Коментар
-
Добър избор за гуми.Относно смазка, основно веригата, се нуждае от такава. Някакво масло (по-тънко), или спрей. Аз смазвам веригата с един тефлонов спрей. Важно е веригата да е чиста преди смазването. Чисти се с някакъв обезмаслител. Подсушаваш. След това пръскаш или капеш малко масло, като движиш веригата назад (въртиш педалите назад), След това сменяш скоростите, да мине веригата през всички венци, да смаже. След това с една кърпа, попиваш излишъка масло от веригата. Не се притиснявай, и да ти изглежда сухо, не е. Смазката е влязла между звената . Това е. Колко често да го правиш не знам. Зависи от това къде караш, и колко караш. Мърсната верига, и венци, влияят доста работата по скоростната система. Осеща се просто.Друго, можеш да пръснеш малко силиконов спрей, на семерингите на вилката, под маншоните. Пръскаш, натискаш два/три пъти силно вилката да потъне. Забърсваш излишъка масло, и върщаш маншоните на местата им. Внимавай да не пръснеш масло по диска, и/или спирачния апарат. Завий ги в някакъв найлонов плик. Иначе лечението е нови накладки. За профилактика на вилката, ще трябва да я отваряш. Махаш капачките горе на ботушите, и ще видиш едни гайка в дъното на ботуша. Трябва дълго рамо, да стигне до там. За вътре ще ти трябва грес, литиева за предпочитане. На първо време смажи семерингите, поне.Другото са лагерите при главините, и средното движение. Там също грес. Междудругото, можеш да смениш средното движение, с капсуловано такова. Не са скъпи, и на практика са вечни, защото не се нуждаят от профилактика, тъй като влагата не прониква в тях. Иначе влагата се събира по търбите и отива точно долу при средното движение. И ако не е капсуловано, ръждясва, и почва да пука, луфтове, и подобни. Затова е хубаво да се смени с капсуловано.Гледам че колелото ти е с двойно окачване. При този клас колела всичко е на втулки. Не съм имал такова колело, и не знам как да ги третираш. Просто отзивите са рано или късно получават луфтове, почват да скърцат, пукат и тем подобни. Хубаво е че колелото ще е градско, и затова да се надяваме, че такива проблеми ще нямаш.
Коментар
-
nikolce написа:Добър избор за гуми.Относно смазка, основно веригата, се нуждае от такава. Някакво масло (по-тънко), или спрей. Аз смазвам веригата с един тефлонов спрей. Важно е веригата да е чиста преди смазването. Чисти се с някакъв обезмаслител. Подсушаваш. След това пръскаш или капеш малко масло, като движиш веригата назад (въртиш педалите назад), След това сменяш скоростите, да мине веригата през всички венци, да смаже. След това с една кърпа, попиваш излишъка масло от веригата. Не се притиснявай, и да ти изглежда сухо, не е. Смазката е влязла между звената . Това е. Колко често да го правиш не знам. Зависи от това къде караш, и колко караш. Мърсната верига, и венци, влияят доста работата по скоростната система. Осеща се просто.Друго, можеш да пръснеш малко силиконов спрей, на семерингите на вилката, под маншоните. Пръскаш, натискаш два/три пъти силно вилката да потъне. Забърсваш излишъка масло, и върщаш маншоните на местата им. Внимавай да не пръснеш масло по диска, и/или спирачния апарат. Завий ги в някакъв найлонов плик. Иначе лечението е нови накладки. За профилактика на вилката, ще трябва да я отваряш. Махаш капачките горе на ботушите, и ще видиш едни гайка в дъното на ботуша. Трябва дълго рамо, да стигне до там. За вътре ще ти трябва грес, литиева за предпочитане. На първо време смажи семерингите, поне.Другото са лагерите при главините, и средното движение. Там също грес. Междудругото, можеш да смениш средното движение, с капсуловано такова. Не са скъпи, и на практика са вечни, защото не се нуждаят от профилактика, тъй като влагата не прониква в тях. Иначе влагата се събира по търбите и отива точно долу при средното движение. И ако не е капсуловано, ръждясва, и почва да пука, луфтове, и подобни. Затова е хубаво да се смени с капсуловано.Гледам че колелото ти е с двойно окачване. При този клас колела всичко е на втулки. Не съм имал такова колело, и не знам как да ги третираш. Просто отзивите са рано или късно получават луфтове, почват да скърцат, пукат и тем подобни. Хубаво е че колелото ще е градско, и затова да се надяваме, че такива проблеми ще нямаш.Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT
Коментар
-
Аз явно се отнасям доста по-мърляшки към велосипедите си. Един път на 2-3 години почиствам веригата с четка за боядисване, напоена с нафта. И след това я смазвам с някакво масло, каквото имам под ръка. Помпя гумите, карам и това ми е цялата поддръжка . Като се счупи нещо, ама до такава степен, че да не може да се кара колОлото, а не просто да скърца или пука нещо - при кварталния майстор. Годишно давам 20-30 лв. за дребни ремонти. Навъртам доста километри.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
snake написа:Аз явно се отнасям доста по-мърляшки към велосипедите си. Един път на 2-3 години почиствам веригата с четка за боядисване, напоена с нафта. И след това я смазвам с някакво масло, каквото имам под ръка. Помпя гумите, карам и това ми е цялата поддръжка . Като се счупи нещо, ама до такава степен, че да не може да се кара колОлото, а не просто да скърца или пука нещо - при кварталния майстор. Годишно давам 20-30 лв. за дребни ремонти. Навъртам доста километри.VesMil написа:Реших че днес е време да се погрижа за колелата ми ,имам 2! Смятам да ги поочистя малко ,да ги смажа,време им е след зимата.Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT
Коментар
-
Не съм от запалените колоездачи, екипирани с каски и т.н., които редовно карат до селата и други маршрути в региона. Най-често карам, когато ходя да бягам в спортното. Отиване и връщане дотам са ми 5-6 км. Правя го 3-4 пъти седмично и така се навърта горе-долу приличен километраж. Понякога за дребни покупки ходя и до Кауфланд и Лидъл с колело. И си мисля, че едно 1000 км. за година ги правя. Не си засичам точно, защото нямам мое колело, а карам колелата на синовете. Имах мой велосипед - един достолепен съветски Минск, производство 1983 г. И досега си е в идеално състояние, лъскав и без ръжда, с гуми от "Русинов"-вечни! Но станаха много колела вкъщи и няма къде да ги държим. Та затова го заточих на село.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар