Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Опит за подобрение на най-обикновен байк...(Leader Doberman)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Опит за подобрение на най-обикновен байк...(Leader Doberman)

    Здравейте ,колеги... Преди около седмица реших да изкарам стария байк от мазето - Leader Doberman...Не нищо особено ,даже е от клас "По-нисък от най-ниския"... И понеже съм наясно с това ,реших да направя малко ъпгрейди по него...Като цяло рамката не е лоша ,но е просто за каране...А окомплектовката на рамката...ОЛЕЛЕ!!!Всичко е уникално евтино ,и не върши почти никаква работа...Разбира се това не съм го осъзнавал на 14-15 годишна възраст... Та ето какво съм решил да подобря...1.Спирачките...Поръчах си нови лостчета Shimano BL-M420 Alivio + задна спирачка Shimano Acera V-Brake + жило за спирачки Shimano...Предната спирачка засега няма да я пипам понеже е дискова...Не е кой знае какво ,но засега върши работа...2.Управлението...Ръкохватки Lock-on - някаква безизвестна марка... Но пък са много удобни...3.Искам да сменя и вилката понеже е прекалено мека за мен ,или аз съм прекалено тежък за нея... Не е Oversized и не знам какво ще намеря ,може и нещо втора употреба ,но не повече от 30-40 лева...При всяко положение ще е по-добра от моята...Предстои и смяна на гумите с някои ,които ще са повече за шосе ,отколкото за тармак...Слагам и няколко снимки на колелото и на това ,което съм направил засега...Бих се радвал на вашите мнения и съвети...А ,да ,не желая да чета "Вземи го продай и си вземи едно добро колело" ,понеже няма да мога да го продам за повече от 120-30 лева и не смятам да давам още 300 за ново... Все пак ще си го карам в града без да издевателствам върху него - да скачам и така нататък...
    Прикачени файлове
    Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
    Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
    EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

    #2
    Щом си мераклия, действай! За не много пари всяко колело може да светне. Само не знам откъде можеш да си купиш качествени части в Пазарджик. Аз много обичам да карам колело и съм се зарекъл някой ден да си купя нещо наистина качествено. То не че има къде да се кара колело в града де, но се надявам нещата да се подобрят. Пазарджик е най-равният град в Европа и е време да се върне старата му слава на град на колоездачите! Днеска успях да навъртя 10-ина километра в града, но само благодарение на това, че движението беше слабо.И един въпрос: знаеш ли къде има добър майстор-колоездач в града? Че тук в нашия квартал има само един мързелив майстор, нищо не прави както трябва.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      snake написа:
      Щом си мераклия, действай! За не много пари всяко колело може да светне. Само не знам откъде можеш да си купиш качествени части в Пазарджик. Аз много обичам да карам колело и съм се зарекъл някой ден да си купя нещо наистина качествено. То не че има къде да се кара колело в града де, но се надявам нещата да се подобрят. Пазарджик е най-равният град в Европа и е време да се върне старата му слава на град на колоездачите! Днеска успях да навъртя 10-ина километра в града, но само благодарение на това, че движението беше слабо.И един въпрос: знаеш ли къде има добър майстор-колоездач в града? Че тук в нашия квартал има само един мързелив майстор, нищо не прави както трябва.
      Частите си ги поръчах от интернет... http://www.niko-bikes.com/shop/ -дано не се сметне за реклама ,просто магазинът е доста добре оборудван и ми направи приятното отношение на собственика ,Николай ,по телефона...Частите са качествени...Вярно е ,че са скъпички ,но аз не обичам да правя компромис с това...Въпреки ,че колелото ми струва около 300 лв. ,като ново...За свестен майстор в Пазарджик ,не мога да те опътя ,защото знам само този при автогарата ,а той е под всякаква критика по мое мнение...Засега всичко аз си сменявам...Но каквото и да съм правил са все дреболии ,като това ,което съм направил до момента...Иначе ако има нещо ,с което мога да помогна ,с радост бих ударил едно рамо... Знаеш ми телефона...Пък и двама души могат да свършат по-добра работа от един ,особено с бирата...Относно карането ,мисля ,че Острова е много добро място ,особено късно вече ,когато няма много хора ,иначе ти трябват много добри рефлекси... Ако имаш колело и ти се кара ,може да се възползваш от услугите ми...
      Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
      Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
      EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

      Коментар


        #4
        Каквото си е струвало да подобриш, си го направил. Аз даже бих махнал и дисковата, и бих взел още един комплект V-Brake. Всичко друго е пари на вятъра. Относно вилката, можеш да намериш някакъв Сънтур XCM, на 1" , за около 30-40 лева, обаче няма да си никак доволен, вярвай ми. Нито ще има твърдоста за твоите кила, нито ще работи като хората. За луфтове да не говорим. Така че, карай си така, и не му мисли. Хубава вилка за 30-40 лева няма. И за 100 няма, ама това е друга тема.Друго което може да ти хрумне, е да смениш скоростната система. Там също няма смисъл да пипаш. Просто да ти кажа малко факти, за да се откажеш :P . Скоростната система най-вероятно е 3х6. Касетите със шест венеца, са на резба. Главината е също такава. Новите касети с 8-9 венеца са на шлици, съответно и главината е такава. Мисълта ми е, че няма да се разминеш само с венци. Ще трябва нова главина, пренаплитане на спиците (нови), нова главина на шлици, нови венци, нов дерейльор, нова команда и нова верига. Относно гумите е добра инвестиция. Гледай някой по-тесен слик, и да е по-лека гумата. Разликата се усеща.За край,Просто си подържай колелото, редовна смазка, настройки (вдигни Quick Release-а на предното колело нагоре, да не закачи някой камък), и това е. И без това го ползваш като градско колело. Ще ти служи дълго, ако не го тормозиш.
        00' Bravo 105 JTD

        Коментар


          #5
          nikolce написа:
          Каквото си е струвало да подобриш, си го направил. Аз даже бих махнал и дисковата, и бих взел още един комплект V-Brake. Всичко друго е пари на вятъра. Относно вилката, можеш да намериш някакъв Сънтур XCM, на 1" , за около 30-40 лева, обаче няма да си никак доволен, вярвай ми. Нито ще има твърдоста за твоите кила, нито ще работи като хората. За луфтове да не говорим. Така че, карай си така, и не му мисли. Хубава вилка за 30-40 лева няма. И за 100 няма, ама това е друга тема.Друго което може да ти хрумне, е да смениш скоростната система. Там също няма смисъл да пипаш. Просто да ти кажа малко факти, за да се откажеш :P . Скоростната система най-вероятно е 3х6. Касетите със шест венеца, са на резба. Главината е също такава. Новите касети с 8-9 венеца са на шлици, съответно и главината е такава. Мисълта ми е, че няма да се разминеш само с венци. Ще трябва нова главина, пренаплитане на спиците (нови), нова главина на шлици, нови венци, нов дерейльор, нова команда и нова верига. Относно гумите е добра инвестиция. Гледай някой по-тесен слик, и да е по-лека гумата. Разликата се усеща.За край,Просто си подържай колелото, редовна смазка, настройки (вдигни Quick Release-а на предното колело нагоре, да не закачи някой камък), и това е. И без това го ползваш като градско колело. Ще ти служи дълго, ако не го тормозиш.
          Относно дисковата - бях се засилил да поръчвам два комплекта V brake-а ,но в последствие видях ,че на тази вилка не може да се сложи...Иначе за вилката си прав...Гледах в МТВ форума какви вилки продават и за тези пари бяха... Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 Май наистина е по-добре да си карам с тази...Има малко луфт ,но е нормално...Относно скоростите...Те са на Shimano ,с изключение на командите ,и засега съм доста доволен от тях...Така че не смятам да ги сменям ,а и не виждам смисъла ,предвид начина ,по който ще бъде използван байка...За гумите гледам ,че има много избор по сайтове и т.н. ,но аз съм си харесал ето тези http://www.niko-bikes.com/shop/produ...?ProductID=567 ,предполагам ,че ще върши работа за по-дълго каране...А относно смазката ,каква би ми препоръчал?
          Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
          Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
          EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

          Коментар


            #6
            колега, всичко е добре по колелото....само един малък проблем виждам аз: къде са стикерите на фиат ?
            Petrol Engine slogan: Because life begins at 6,000rpm

            Коментар


              #7
              Добър избор за гуми.Относно смазка, основно веригата, се нуждае от такава. Някакво масло (по-тънко), или спрей. Аз смазвам веригата с един тефлонов спрей. Важно е веригата да е чиста преди смазването. Чисти се с някакъв обезмаслител. Подсушаваш. След това пръскаш или капеш малко масло, като движиш веригата назад (въртиш педалите назад), След това сменяш скоростите, да мине веригата през всички венци, да смаже. След това с една кърпа, попиваш излишъка масло от веригата. Не се притиснявай, и да ти изглежда сухо, не е. Смазката е влязла между звената . Това е. Колко често да го правиш не знам. Зависи от това къде караш, и колко караш. Мърсната верига, и венци, влияят доста работата по скоростната система. Осеща се просто.Друго, можеш да пръснеш малко силиконов спрей, на семерингите на вилката, под маншоните. Пръскаш, натискаш два/три пъти силно вилката да потъне. Забърсваш излишъка масло, и върщаш маншоните на местата им. Внимавай да не пръснеш масло по диска, и/или спирачния апарат. Завий ги в някакъв найлонов плик. Иначе лечението е нови накладки. За профилактика на вилката, ще трябва да я отваряш. Махаш капачките горе на ботушите, и ще видиш едни гайка в дъното на ботуша. Трябва дълго рамо, да стигне до там. За вътре ще ти трябва грес, литиева за предпочитане. На първо време смажи семерингите, поне.Другото са лагерите при главините, и средното движение. Там също грес. Междудругото, можеш да смениш средното движение, с капсуловано такова. Не са скъпи, и на практика са вечни, защото не се нуждаят от профилактика, тъй като влагата не прониква в тях. Иначе влагата се събира по търбите и отива точно долу при средното движение. И ако не е капсуловано, ръждясва, и почва да пука, луфтове, и подобни. Затова е хубаво да се смени с капсуловано.Гледам че колелото ти е с двойно окачване. При този клас колела всичко е на втулки. Не съм имал такова колело, и не знам как да ги третираш. Просто отзивите са рано или късно получават луфтове, почват да скърцат, пукат и тем подобни. Хубаво е че колелото ще е градско, и затова да се надяваме, че такива проблеми ще нямаш.
              00' Bravo 105 JTD

              Коментар


                #8
                nikolce написа:
                Добър избор за гуми.Относно смазка, основно веригата, се нуждае от такава. Някакво масло (по-тънко), или спрей. Аз смазвам веригата с един тефлонов спрей. Важно е веригата да е чиста преди смазването. Чисти се с някакъв обезмаслител. Подсушаваш. След това пръскаш или капеш малко масло, като движиш веригата назад (въртиш педалите назад), След това сменяш скоростите, да мине веригата през всички венци, да смаже. След това с една кърпа, попиваш излишъка масло от веригата. Не се притиснявай, и да ти изглежда сухо, не е. Смазката е влязла между звената . Това е. Колко често да го правиш не знам. Зависи от това къде караш, и колко караш. Мърсната верига, и венци, влияят доста работата по скоростната система. Осеща се просто.Друго, можеш да пръснеш малко силиконов спрей, на семерингите на вилката, под маншоните. Пръскаш, натискаш два/три пъти силно вилката да потъне. Забърсваш излишъка масло, и върщаш маншоните на местата им. Внимавай да не пръснеш масло по диска, и/или спирачния апарат. Завий ги в някакъв найлонов плик. Иначе лечението е нови накладки. За профилактика на вилката, ще трябва да я отваряш. Махаш капачките горе на ботушите, и ще видиш едни гайка в дъното на ботуша. Трябва дълго рамо, да стигне до там. За вътре ще ти трябва грес, литиева за предпочитане. На първо време смажи семерингите, поне.Другото са лагерите при главините, и средното движение. Там също грес. Междудругото, можеш да смениш средното движение, с капсуловано такова. Не са скъпи, и на практика са вечни, защото не се нуждаят от профилактика, тъй като влагата не прониква в тях. Иначе влагата се събира по търбите и отива точно долу при средното движение. И ако не е капсуловано, ръждясва, и почва да пука, луфтове, и подобни. Затова е хубаво да се смени с капсуловано.Гледам че колелото ти е с двойно окачване. При този клас колела всичко е на втулки. Не съм имал такова колело, и не знам как да ги третираш. Просто отзивите са рано или късно получават луфтове, почват да скърцат, пукат и тем подобни. Хубаво е че колелото ще е градско, и затова да се надяваме, че такива проблеми ще нямаш.
                За начина на смазване ми е ясно ,по-скоро вида на смазката ми беше неизвестен...Все пак някога смазвахме балканчетата ,с каквото масло намерим... Вилката днес ще я напръскам едно хубаво със силиконов спрей...Относно накладките...Не знам какви са иначе досега щях да ги сменя...Трябва да разтлобя апаратчето и да ги видя...Средното движение е сменено миналата година ,но колелото почти не съм го карал от тогава...За жалост не знам дали е качествено ,но като го гледам ,не е особено...Но поне докото не се разтропа няма да го пипам...Само едни педали мога да взема ,че тези пластмасовите не ми вдъхват доверие...Относно стикерите ,ще решим и този проблем...
                Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
                Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
                EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

                Коментар


                  #9
                  Тва с колелото, като трябва да купя някой чарк.... Ми то цената му излиза като за част на ладата е.... Колелото е от хубавите

                  Коментар


                    #10
                    За смазка използвам финно масло за шевни машини, продават го по големите Хипермаркети. Става идеално с него.Иначе махай тия дискови спирачки, качествените такива струват много пари над 150лв , а и доста трудно се поддържат, не са за България определено, тук е много запрашено и мизерно.

                    Коментар


                      #11
                      Аз явно се отнасям доста по-мърляшки към велосипедите си. Един път на 2-3 години почиствам веригата с четка за боядисване, напоена с нафта. И след това я смазвам с някакво масло, каквото имам под ръка. Помпя гумите, карам и това ми е цялата поддръжка . Като се счупи нещо, ама до такава степен, че да не може да се кара колОлото, а не просто да скърца или пука нещо - при кварталния майстор. Годишно давам 20-30 лв. за дребни ремонти. Навъртам доста километри.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #12
                        Реших че днес е време да се погрижа за колелата ми ,имам 2! Смятам да ги поочистя малко ,да ги смажа,време им е след зимата.

                        Коментар


                          #13
                          snake написа:
                          Аз явно се отнасям доста по-мърляшки към велосипедите си. Един път на 2-3 години почиствам веригата с четка за боядисване, напоена с нафта. И след това я смазвам с някакво масло, каквото имам под ръка. Помпя гумите, карам и това ми е цялата поддръжка . Като се счупи нещо, ама до такава степен, че да не може да се кара колОлото, а не просто да скърца или пука нещо - при кварталния майстор. Годишно давам 20-30 лв. за дребни ремонти. Навъртам доста километри.
                          Ако ходиш да караш някъде ,а не просто да ходиш до магазина ,може да звъннеш да покараме заедно...Само че ще е след 20-и ,че е без гуми сега...
                          VesMil написа:
                          Реших че днес е време да се погрижа за колелата ми ,имам 2! Смятам да ги поочистя малко ,да ги смажа,време им е след зимата.
                          И аз имам още едно - Крос...Само че то е детско-юношеско и рамката му е по-ниска и е със счупено средно движение...Него ще го стягам за моята приятелка ,та да въртим заедно...
                          Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
                          Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
                          EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

                          Коментар


                            #14
                            Не съм от запалените колоездачи, екипирани с каски и т.н., които редовно карат до селата и други маршрути в региона. Най-често карам, когато ходя да бягам в спортното. Отиване и връщане дотам са ми 5-6 км. Правя го 3-4 пъти седмично и така се навърта горе-долу приличен километраж. Понякога за дребни покупки ходя и до Кауфланд и Лидъл с колело. И си мисля, че едно 1000 км. за година ги правя. Не си засичам точно, защото нямам мое колело, а карам колелата на синовете. Имах мой велосипед - един достолепен съветски Минск, производство 1983 г. И досега си е в идеално състояние, лъскав и без ръжда, с гуми от "Русинов"-вечни! Но станаха много колела вкъщи и няма къде да ги държим. Та затова го заточих на село.
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар


                              #15
                              То и аз нямам никаква екипировка...Едни шорти и яко савързани маратонки...
                              Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
                              Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
                              EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

                              Коментар

                              Working...
                              X