Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 английският е по-богат от българския на свети Мук! Ние само в диалектното си разнообразие имаме матрял за 3 английски езика!!!!! Да не говорим, че можем да си разделим езика на 4-5 книжовни според диалектите и всички ще бъдат по-богати от английския!Тва ча завършилите английска гимназия се изразяват по-грамотно на английски отколкото на български е ВЯРНО! Познавам такива хора!Проблемът на българското образование е, че в часовете по "Български език" се учи литература, а не език!Дреме ми дали знам какво си е мислило задното дясно копито на санчовото магаре, като Дон Кихот се юрнал към мелниците, щом не мога да си напиша правилно трите имена! Лаладжийство!!!! На всичкото отгоре литература не може да се учи ако не си учил история и философия, че и психология!! Абе толкова е в дивана цялата система, че не може повече! Проблемът е че в белите държави и университета и в училището граматиката е граматика, литературата - литература! Не може един филолог да е пенкилер! Учат се разделно! Трябва да се учи в училище и старобългарски и диалектология (естествено в разумни и понятни дози)! Тогава може да се разчита на грамотност. А за часовете по краснопис..... такова чудо няма сигурно вече 40 години!!! Аз например пиша с краката си! Не е нечетливо, но е грозно! В Япония децата в детската градина ги учат от 3-годишни да пишат йероглифи, учат ги на етика и морал, бойни изкуства, после що Япония е друга планета! Ами друга планета е, щото на нашите в детската градинка даскалиците им пускат Планета и ги оставят да маат гюбеци ! Арабите и те полагат доста грижи за калиграфията!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ГрЪмотни ли сме?
Collapse
X
-
Няколко думи за:1. за часовете по български -- те са по "български език и литература". Е, предполага се, че до 7-ми или 8-ми клас сме усвоили правописа и граматиката с пунктуацията барабар и че след това е време да наблегнем на по-високи материи. Световната литература трябва да се познава. Ако до 7-ми клас сме слагали лепило по стола на учителката и сме правили други такива мили палавщини, а не сме учили, контрата е у нас. Ако не са ни гонили учителките до 4-5 клас, както и мама и тате да си учим, контрата е пак у нас. Всички, които пишат грамотно и с правилна пункуация, са научили тези неща не в средното, а в основното училище. 2. Разбира се, че е важно да се знае какво в мислело дясното задно копито не само на Санчовото магаре, но и онова на коня на Дон Кихот, както и не е лошо да се знае и какво е смятал за ситуацията и самият Кихот. За анализа на лит. произведения си има специална дисциплина -- "теория на литературата", елементи от която се учат по принцип в училище, друг е въпросът как се поднасят, ако е като едно време -- с писане на "теми" -- жална им майка на учениците. Аз последната "тема" я написах на кандидат-студентския изпит.
Коментар
-
johnfound написа:И една чисто прагматична причина да се пише на кирилица и грамотно във форума -търсачката. Когато след няколко месеца ви се наложи да търсите нещо във форума, просто е невъзможно да използвате ключови думи, ако тези думи са сгрешени в поста или са написани на латиница или с 4, 6 и т.н.Дори гениално решение на проблем, просто ще потъне и никога няма да бъде намерено, ако е написано неграмотно.
Коментар
-
Точно това е искал да каже колегата филолог (славянолог)... Именно, че часовете са по "български език и литература", като по-нормално би било да си има часове по "Български език", и отделно часове по литература. Така и аз съм в дипломата за средно образование с оценка Добър (4) по Български и литература... Проблемът беше не че не зная български, а че не бях чел повечето от задължителните произведения. Въпреки това бях изчел повече от 1-2 хиляди (!!! - не преувеличавам) книги... Просто предпочитам Айзък Азимов и Клифърд Саймък пред Елин Пелин и Йордан Йовков...Но че има тотален срив в грамотността съм абсолютно сигурен. И съм съгласен с колегата по-горе, казващ че най-лошото тепърва предстои.Бих ви дал за пример брат ми (с 14 год, по-малък), страшно интелигентен пич, в момента е студент, но през живота си досега е прочел само 2 книги (!!!!!!!). "Чичо Томовата колиба" и "Малкият принц". И двете са стойностни, но... Не може с 2 книги да се научиш да пишеш грамотно. А имайте пред вид, че брат ми никак не е тъп (просто се занимава с музика, това и учи в момента). Има много широка обща култура (предимно от мен, интернет, Дискавъри ченъл и Експлорър виасат). А какво да говорим за останалите ? За които моделът за хубава телевизия е Планета, а под образователна програма разбират Спайс Платинум (нищо й няма на програмата, не ме разбирайте погрешно )...Най-много се дразня от пишещите в нета или СМС-и на латиница или маймуница, и на въпроса що не пишат на кирилица, ми отговарят - така ми е по-лесно ?!??!!???!?!
Коментар
-
Не искам да омаловажавам литературат по никакъв начин! Просто системата е грешна! Първият проблем е в университета:1- Всички филолози са и езиковеди и литературоведи (нещо като дървено желязо)2- Всички филолози са и педагози- връх на простотията! (Като си знам колегите, горките дечица след това!)3- приемът за филология е на базата основно на литература, ами да ме извиняват литературоведите, ама човек, който знае за копитото.... рядко става за езиковед и това е доказано в практиката (както и обратното).В гимназията се учат много важните "стилове" в езиковата практика, които ограмотяват българче’ата, и заедно с това се пишат легендарните "теми"! После "ау, колко са ни неграмотни бъдещите студенти"!Да дойде да ме види тъпата даскалица от 4-ти до 6-ти клас как се оправям със синтаксиса и морфологията и да си изяде мухливата диплома! Колко ме е мъчила и мачкала, мамицата й мръсна, ама те подмазвачите и зубрачите се пласират в тази образователна система! Добре, че общо взето съм случил на даскали, особено по езиците (ако не бях и от мързеливите )Литературата е хубаво нещо, но така поднесена е въздух под налягане! Дано дойдат по-добри времена за българското училище!
Коментар
-
Амии, в университета наистина се учи и литературознание, и езикознание. И език, както и история на литературата. Всичко това образува филологическото образование. Пък и да учиш един човек четири години на езикознание, за да може да преподава граматика на ученици от прогимназията е наистина като да забиваш пирони с микроскоп. Иначе и аз не си спомням с умиление за училище и за часовете по литература. РП.С. -- има един лаф -- "КАто се знам какъв инженер/филолог :D / съм, ме е страх да отида на лекар"
Коментар
-
Rayo написа:П.С. -- има един лаф -- "Като се знам какъв инженер/филолог :D / съм, ме е страх да отида на лекар"
Коментар
-
Привет !колега DEYAN IYI, като гледам, мненията ни са допълващи се и не си противоречат. завършил съм френска филология. Мразя средното училище, защото много ми беше гадно в него. Уважавам нежеланието да се става даскал -- училището е репресивна институция. Университетът е друга работа. :D Р
Коментар
-
Чудесно е, че се срещат филолози наоколо, също и любители! Но както казва проф.Куцаров (ректор на ПУ в момента): "Филологът е дялан камък - става за всичко!" :D Мен в средното ми беше хубаво. Езикова гимназия, 5 години само на испанския наблягах (доколкото един мързел може ), а и случих на учители, които уважаваха нежеланието на някои да се занимават с математика, химия и т.н. Училището определено ме насочи към филологията, има гъдел в нея, а и мързелът като реши, че нещо му иде по-лекичко и избива по най-малкото съпротивление - ако не бяха и литеатурите И в СУ ме бяха приели испанска, ама гъзар докрай - сърбохърватистика в Пловдив!Пък след 2 годинки диплома Писна ми да ме питат "И после кво!?" и да отговарят "Даскал!" Абе прост народ хахахахаха! А, както каза, университетът е друга бира! Айде поздрав!ПП- че се поотдалечихме от темата, да не ни сиктирдосат модовете
Коментар
-
Rayo написа:Иван Куцаров ли ?
Коментар
-
Аз не съм филолог, а само проЗ инженер . Но въпреки това претендирам, че пиша правилно или поне без фрапиращи грешки. Подкрепям мнението, че който е завършил българско училище, трябва поне да знае правописа и таблицата за умножение. Иначе за какво е ходил на училище ?Тъй като напоследък повече чета мненията във форума, а не публикувам мои, често се натъквам на още една много дразнеща грешка: "здравей те". Или пък същата грешка, но в комбинация със софийски диалект: ще "ходи ме". А ето и още един бисер: "по-здравявам".Брр, тръпки ме побиват, като прочета нещо подобно. Това за съжаление е крещяща неграмотност.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Тогава нека си поговорим за правоговор Да ви запитам аз колцина от вас произнасят звука Л като У (по-скоро у-кратко) в следните случаи:гУава, кукУа, сУънчев, ауа-бауа, гУобус, пергеУ, вървяУ, гуупав (където първото у би трябвало да има ченгелче като Й) и т.н.Тук не става въпрос за такива като скакауец и пиуешко със зеуешко :P Въпросната тенденция е тръгнала от София преди 20-ина години (знам го от хора, които са наблюдавали явлението) и в момента се чува навсякъде из страната, но проблемът не е подражание, а немарливост и прости даскали и най-вече родители, които не обръщат внимание на собствения си говор, камо ли на децата!!! Нацията реве за логопед!!!Мноооооого ме дразнят младите пикли и лигльовци, дето са ги качили на екран и ми уъкат безобразно! Побеснявам като чуя "топуо време", "суънчев ден", "купеста обуачност" ... Все повече се радвам като чуя диалектна форма на Л вместо очакваното УЪЪЪЪЪЪЪЪ Много хора , които съм на накарал да се поправят, отначало са ме убеждавали, че не могат! Аз например не мога да кажа баш Р, не ми е от най-бруталните, но се забелязва, ама при мен проблемът е в анатомията, докато ЛЪ:УЪ е въпрос на устни и език!Бая се разписах май Въпросното уъкане се среща в по-леки и по-тежки форми, както и при 3-6 годишните деца, които не са се научили още да говорят като хората! Чуйте само как пеят някоя песничка където накъде се припява само с ЛА-ЛА-ЛА!Този дефект поражда простотии в писмен вид като ПАЛЗА Срещал съм го не веднъж из форумите!А вие спряхте ли да уъкате!? хахаха ПП- само да не се засегне някой!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар