Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Саниране на дървена дограма

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    С риск да е тотално погрешно...някой се беше хвалил че е смъквал с водоструйка боята от някаква пейка. Не знам какви ще са последствията за дограмата но...може би не с вода, а с пясък?

    Коментар


      #17
      Е чак пък с водоструика едва ли да стане може да помогне . сваляне и един по едни вън на двора или в банята с машинката -пистолет или пък с Терминатора и после измиване и подсушаване веднага и много търпение и време особено ако има криви орнаменти .
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #18
        Терминатора няма да свърши работа при наличието на толкова много слоеве боя,казвам го от личен опит.Пробвал съм смивка на фирма ТИТАН върши в пъти по-хубава работа-боята става като юфка и лесно се маха стига да не се остави за повече от 15тина минути.След това боята остава набъбнала,но неможе да се махне и пак трябва да се третира с препарата (може да е течен,може и гел).След като се премахне боята е хубаво да се зашкури леко и да сложи инпрегнатор които да консервира дървото (да му предаде цвят ако искаш разбира се) и да го предпази от дървояди.Отгоре се нанася хубав полиуретанов лак с UV защита (може с цвят,може и безцветен,може едно или двукомпонентен) и така запазваш дървото за още 5-6 години.Хубаво е през определен период да се нанася нов лак,така дограмата ще изкара още толкова.Ако имаш някакви въпроси питаи ще отговарям,занимавам се с подобни неща забравих да спомена.
        Fiat Bravo GT 1.8 16V 113hp с малко тЮнинг (снегорин)
        KONI SPORT SUSPENSHION+EIBACH SPORT SPRINGS
        Изработка на всякакви изделия от стъклопласт за леки и товарни автомобили-брони,прагове,калници,капаци,маски,надстройки и други!

        Коментар


          #19
          Саниране на дървена дограма

          Пистолета за горещ въздух си има накрайници , които не позволяват на горещата струя да стига до стъклото .Но е хубаво стъклото да се махне защото под него има маджун и боя ( по ръбовете ).Препарата , другари и другарки , се казваше ,, Дунав ’’ .Бластиране с пясък не ползвай , колега !!!
          FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
          FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

          Коментар


            #20
            Re: Саниране на дървена дограма

            Румен_Хинчев написа:
            Бластиране с пясък не ползвай , колега !!!
            В това сигурен ли си?Защото аз бих го препоръчал! Бластиране на дървесина с по-дребен пяък ще премахне боята изцяло, а дървесината не би трябвало да се захаби.

            Коментар


              #21
              Re: Саниране на дървена дограма

              Humppa написа:
              Румен_Хинчев написа:
              Бластиране с пясък не ползвай , колега !!!
              В това сигурен ли си?Защото аз бих го препоръчал! Бластиране на дървесина с по-дребен пяък ще премахне боята изцяло, а дървесината не би трябвало да се захаби.
              Работил съм като началник на пясъкоструйно 1 година. Сам съм бластирал какво ли не. Дребният пясък вдига пушилка най-вече. При бластирането на дървени детайли те изглеждаха като ерозирали вследствие на стоене в прибойната зона на морето ...Каквото и да се прави огромният проблем при дървената дограма са пукнатините , в които след всякакви обработки остава боя ...
              FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
              FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

              Коментар


                #22
                Аз писах по-назад, че пукнатините трябва да се третират с кит за дърво. Казвали са ми, че на запад яко пясъкоструят дърво с цел да изглежда старо...Абе Кире, една PVC дограма не те ли урежда? Цените им паднаха...

                Коментар


                  #23
                  С "Терминатор"не става само с едно намазване. Получава се колкото пласта боя, толкова пъти мазане. Така изчистих един стар паркет.Мажеш, изчакваш малко да се надигне боята и остъргваш с шпаклата. Трябва да се внимава с последния слой боя, за да не се нарани дървесината с инструмента за стъргане.Има една особеност. Не се мажат големи части от обработваната повърхност., защото ако изсъхне, боята се втвърдява и трябва пак обработка с "Терминатор"-а. С пистолета за горещ въздух боята се нагрява докато започне да се надига на мехури и се остъргва. Ако се прекали с нагряването тя изгаря и после и с шлайф много трудно се маха. За това се опитва с постепенно повишаване температурата на въздуха. Както всеки майсторлък. Натрупва се опит.След това не е проблем обработката с безир. Единствено е, че дървесината по-малко ще поема, тъй като вече е била бизиросвана в древността, а и от първия слой е просмукала и бояНе се отказвай.
                  Fiat Punto 1,1- 1996г.
                  газ-бензин , "Lovato"

                  Коментар


                    #24
                    Саниране на дървена дограма

                    [quote="Humppa"]Аз писах по-назад, че пукнатините трябва да се третират с кит за дърво. Казвали са ми, че на запад яко пясъкоструят дърво с цел да изглежда старо...Толи , може би бластират , но с нещо специално . За кита за дърво съм съгласен с теб.Но с пясъка изглеждат дървениите наистина мнооого стари...
                    FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
                    FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

                    Коментар


                      #25
                      Абе Кире, това дето си го замислил освен като на "баир лозе" по друг начин не мога да го опиша.Правил съм го - не стига че е страшно трудоемко ами и крайния резултат е силно незадоволителен...Иначе колегите са ти дали много идеи - аз съм ползвал и "Терминатор", и пистолет с горещ въздух, и пропан-бутанова горелка... Гадост...
                      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                      Коментар


                        #26
                        Да, може би бластират със сода за хляб Тя също е достаъчно абразивна, но щади детайла. Не че не се бластират алуминиеви джанти с пясък, например, и на алуминия нищо му няма.

                        Коментар


                          #27
                          Най-добрият препарат за премахване на многопластова блажна боя се нарича "Дунав". Хубавото му е, който не знае, че се маже и после се ... мие с вода. Активацията на "Дунав" става с водица. Един парцал, една кофа вода и всичко пада все едно е постна боя. Аз лично имам да довършвам една врата на лозе - беше с 14 слоя боя на нея - като я почнах от едната страна - първо беше с горещ въздух - голяма греда, много пипкаво. Миналото лято една неделя я изкарах на двора и я метнах с "Дунав" - за един ден свалих повече боя от колкото преди с духалката.
                          Steliyan's Life!
                          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                          Коментар


                            #28
                            има т.нар. реставрационни ПВЦ профили.идеята е: откачаш крилата на старата и монтираш отгоре. без да къртиш, после без обръщане, цапане и тнт. за 2 - 3 часа и къщата е готова

                            Коментар


                              #29
                              u_bo написа:
                              има т.нар. реставрационни ПВЦ профили.идеята е: откачаш крилата на старата и монтираш отгоре. без да къртиш, после без обръщане, цапане и тнт. за 2 - 3 часа и къщата е готова...
                              И как точно реставрационният PVC профил ще помогне на колегата да си запази красивата дограма?
                              Steliyan's Life!
                              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                              Коментар


                                #30
                                jenshen73 написа:
                                u_bo написа:
                                има т.нар. реставрационни ПВЦ профили.идеята е: откачаш крилата на старата и монтираш отгоре. без да къртиш, после без обръщане, цапане и тнт. за 2 - 3 часа и къщата е готова...
                                И как точно реставрационният PVC профил ще помогне на колегата да си запази красивата дограма?
                                май се заяждаш ?ЩЕ помогне ако старта му дограма е с външни декорации по касата - защото си остава старата каса.

                                Коментар

                                Working...
                                X