Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Акт за превишена скорост - малко помощ...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Акт за превишена скорост - малко помощ...

    Акта е съставен на голям, оживен булевард в пиков час. Движението е интензивно и средно през няколко секунди преминават автомобили през "явката". Каква е гаранцията, че радара е отчел точно мен, а не автомобила пред мен, който е минал примерно 10 сек. по-рано. На радара няма как да му проверя и секундите понеже както казах трафика беше доста силен и придвижването назад до патрулката ми отне време. Каква е гаранцията, че радара не е отчел автомобила движещ се зад мен, понеже в спецификацията на ТР4 пише, че отчита скоростта на най-бързо движещото се тяло?Отгоре на това полицая изскочи точно в последния момент - затова и успях да спра безопасно малко по-напред от патрулката. Самата патрулка беше скрита пък в разклон на пътя насред дърветата подобен на третокласен път.В момента оформям възражението си срещу акта и всеки съвет би бил добре дошъл...

    #2
    Re: Акт за превишена скорост - малко помощ...

    CHILIEV написа:
    Акта е съставен на голям, оживен булевард в пиков час. Движението е интензивно и средно през няколко секунди преминават автомобили през "явката". Каква е гаранцията, че радара е отчел точно мен, а не автомобила пред мен, който е минал примерно 10 сек. по-рано. На радара няма как да му проверя и секундите понеже както казах трафика беше доста силен и придвижването назад до патрулката ми отне време. Каква е гаранцията, че радара не е отчел автомобила движещ се зад мен, понеже в спецификацията на ТР4 пише, че отчита скоростта на най-бързо движещото се тяло?Отгоре на това полицая изскочи точно в последния момент - затова и успях да спра безопасно малко по-напред от патрулката. Самата патрулка беше скрита пък в разклон на пътя насред дърветата подобен на третокласен път.В момента оформям възражението си срещу акта и всеки съвет би бил добре дошъл...
    Попитай, дали радарът е минал задължителният метрологичен контрол. Доколкото знам, радарът те прихваща и те държи. Той те "улавя". Хване ли те веднъж, че си бил с превишена скорост, после ида намалиш те си те спират. А и съм убеден, че ти знаеш с колко си карал. Надявам се, че си възразил акта. когато са ти го поднесли.
    ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.

    Коментар


      #3
      Не погледнах с колко съм карал понеже в никакъв случай не очаквах да карам с превишена скорост. Убеден съм, че съм се движил с най-много 60-65км/ч.Да, написах възражения и подписах само, че получавам копие от акта.

      Коментар


        #4
        CHILIEV написа:
        Не погледнах с колко съм карал понеже в никакъв случай не очаквах да карам с превишена скорост. Убеден съм, че съм се движил с най-много 60-65км/ч.Да, написах възражения и подписах само, че получавам копие от акта.
        http://antiradari.canbroc-bg.com/RQ.htmТук са описани двата типа радари, които ползват полицаите. Едните са звукови, а другите ги водят лазерни. Вторите прецизират много точно кой е с превишена скорост, но при коли движещи се една до друга. Но мисля, че при движение един зад друг могат да засекат задния, защото предния отразява вълната. Така дори някои се крият. Залепваш се зад някой с превишена скорост, ти също караш с нея, но те спират този пред теб.
        ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.

        Коментар


          #5
          Това е откъс от едно съдебно решение.Почти 80 % от тези случаи падат в съда.http://www.ac-pleven.org/docs/cases/d2010/19851410.htm - тук е цялото. Тук касационния го отменя.Конкретният радар ТР4 № 073/97г. е преминал успешно годишна метрологична проверка, видно от Протокол от 29.05.2008г., със срок на валидност до 29.05.2009г. и към датата на установяване на нарушението - 22.10.2008г. е бил годно и изправно техническо средство. Видно от разпечатката, този тип радари няма техническата възможност и не фиксира и не заснема номера на превозното средство, чиято скорост е била измерена. Служебно известно на съда е техническото описание - инструкция за експлоатация на ТР4 и неговите възможности да засича конкретната скорост на автомобил, движещ се в поток от автомобили като фиксира най-високата скорост на движение, а операторът визуално следи за най-бързо движещия се в колоната автомобил, за да направи адекватна преценка за насочването и индивидуализиране на нарушителя. Видно от свидетелските показания, режимът на насочване е бил автоматичен, двамата служители са се намирали от двете страни на пътното платно и няма как и двамата да са установили за кой конкретен автомобил се отнасят показанията на радарното устройство. Показанията на всички свидетели се разминават по въпроса дали жалбоподателят е бил сам на пътя или се е движил в колона от автомобили, което поставя под съмнение основния спорен въпрос относно авторството на нарушението, а именно дали конкретната засечена скорост е на управлявания от жалбоподателя автомобил. И тъй като още при съставянето на акта жалбоподателят е оспорил именно това обстоятелство, а административно-наказващият орган не го е изяснил, което е съществено процесуално нарушение, а в хода на съдебното дирене са събрани противоречиви доказателства, то се налага извод, че авторството на нарушението не е доказано по безспорен и несъмнен начин и формалната доказателствена сила на АУАН е разколебана. Затова решението на Районен съд - Плевен е неправилно и следва да бъде отменено и вместо него постановено друго за отмяна на наказателното постановление като незаконосъобразно.
          ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.

          Коментар


            #6
            ...поредната тема о***х се, някой да ме избърше Така ми звучи. Полицаите били скрити в колата, тя пък била скрита в храстите, той не си бил закопчал най-горното копче на униформата ...

            Коментар


              #7
              За ТР-4 с който ме засякоха пише, че е доплеров:
              Трафик радарът TR-4 е доплеров радар с непрекъснато излъчване...
              Радарът измерва с достатъчна селективност скороста на МПС от транспортния поток и регистрира най-високо измерената скорост...
              Това значи, че ако зад мен в съседната лента ме е настигал автомобил то ще засече неговата скорост. Така дори и да се движа в ограничение ще писне.И това го допотвърждава:
              Селективноста на радара по скорост позволява в общия случай да се измери скороста на лек автомобил без измерванито да се смущава от автомобил, движещ се до лекия автомобил с по-ниска скорост в съседния поддиапазон от скорости.При по-големи разлики в скоростите по-бавните МПС, включително големи камиони, автобуси, TIR и др., не смущават измерването на по-високата скорост, освен в случаите, когато се движат в близост до радара или закриват пряката видимост до по-бързото МПС. В този случай се блокира измерването.
              Друго от инструкцията за експлоатация:
              Не се допуска едновременно работа на радара и мобилна УКВ радиостанция, когато са на общо захранване.
              За това може ли да се направи проверка. Не се загледах дали имат мобилни радиостанции.И още:
              Препоръчва се близо и около антената на радара да няма масивни отразяващи повърхности. Пример: когато радарът е сложен на покрива на купето, той трябва да се изнесе максимално напред по посока на излъчването.
              Как така покрива ще е масивна отразяваща повърхност, а предния капак - не? Значи не може да е на покрива, но може да е непосредствено пред предния капак на колата (т.е. на таблото)

              Коментар


                #8
                ////Punto//// написа:
                ...поредната тема о***х се, някой да ме избърше Така ми звучи. Полицаите били скрити в колата, тя пък била скрита в храстите, той не си бил закопчал най-горното копче на униформата ...
                И поредния хейтър дето обикаля из темите и пише глупости щото му е омръзнало да си бърка в носа.Ти прочете ли въобще?
                CHILIEV написа:
                Убеден съм, че съм се движил с най-много 60-65км/ч.
                Коли минават през секунди - в този участък и в този час - всеки ден - може да се провери. Толкова ли е невъзможно да са засекли предния и аз да го отнасям щото катаджията не е могъл да изскочи навреме.

                Коментар


                  #9
                  CHILIEV написа:
                  ////Punto//// написа:
                  ...поредната тема о***х се, някой да ме избърше Така ми звучи. Полицаите били скрити в колата, тя пък била скрита в храстите, той не си бил закопчал най-горното копче на униформата ...
                  И поредния хейтър дето обикаля из темите и пише глупости щото му е омръзнало да си бърка в носа.Ти прочете ли въобще?
                  CHILIEV написа:
                  Убеден съм, че съм се движил с най-много 60-65км/ч.
                  Коли минават през секунди - в този участък и в този час - всеки ден - може да се провери. Толкова ли е невъзможно да са засекли предния и аз да го отнасям щото катаджията не е могъл да изскочи навреме.
                  Доплеров и ултразвуков е едно и също.Предния може да са го засекли, ако е имало такъв, но заден не.
                  ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.

                  Коментар


                    #10
                    Напълно е възможно.Аз го отнесох на извънградски път по подобен начин.Движим се няколко автомобила с разстояние по около 50 метра един от друг.Аз съм трети в колоната.Спират ме и се почва :Документи за проверка,ама дай и полицата за гражданската и тн.През това време минават около 3-4 минути и още поне 3 автомобила.И идва ред на култовата реплика "Ела при старшия в автомобила".През това време старшия вече е попълнил половината акт за превишена скорост с 31 км.А аз даже и радара не съм видял още.Иди разбери чия е скоростта на него.Отказах се да обжалвам поради ред лични причини.
                    FIAT FORUM BULGARIA
                    Ракията е над политиката

                    Видео от Италфест 2011

                    Коментар


                      #11
                      Да... и при мен минаха поне 3-4 мин докато успях да се върна назад безопасно в натовареното движение, след това ми прегледаха документите и т.н.

                      Коментар


                        #12
                        SUS SCROFA написа:
                        този тип радари няма техническата възможност и не фиксира и не заснема номера на превозното средство, чиято скорост е била измерена.
                        По този параграф "падат 90% от съставените и оспорвани АУАН по натоварени пътища.
                        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                        Коментар


                          #13
                          Хейтър ще викаш нали знаеш на кой? Много ми е интересно, при положение че си се движил със скорост в нормата как толкова време се връщаш назад За колко време можеш да намалиш безопасно от 65 до 0 с подаване на мигач и т.н. Да приемем че са 20 м макс. Ама МАКС. 20 метра 3-4 мин ли се връщаш ?

                          Коментар


                            #14
                            ////Punto//// написа:
                            Хейтър ще викаш нали знаеш на кой? Много ми е интересно, при положение че си се движил със скорост в нормата как толкова време се връщаш назад За колко време можеш да намалиш безопасно от 65 до 0 с подаване на мигач и т.н. Да приемем че са 20 м макс. Ама МАКС. 20 метра 3-4 мин ли се връщаш ?
                            А според теб,ако се движи в най-лявата лента на път с три платна,ще може ли да отбие веднага в дясно?И при натоварено движение трудно се спира на място.
                            FIAT FORUM BULGARIA
                            Ракията е над политиката

                            Видео от Италфест 2011

                            Коментар


                              #15
                              60 км/ч пак е висока скорост по принцип.закона е до 50 км/ч.
                              Fiat Punto Sporting 1.2 16V MPI 86hp 98

                              Коментар

                              Working...
                              X