Акта е съставен на голям, оживен булевард в пиков час. Движението е интензивно и средно през няколко секунди преминават автомобили през "явката". Каква е гаранцията, че радара е отчел точно мен, а не автомобила пред мен, който е минал примерно 10 сек. по-рано. На радара няма как да му проверя и секундите понеже както казах трафика беше доста силен и придвижването назад до патрулката ми отне време. Каква е гаранцията, че радара не е отчел автомобила движещ се зад мен, понеже в спецификацията на ТР4 пише, че отчита скоростта на най-бързо движещото се тяло?Отгоре на това полицая изскочи точно в последния момент - затова и успях да спра безопасно малко по-напред от патрулката. Самата патрулка беше скрита пък в разклон на пътя насред дърветата подобен на третокласен път.В момента оформям възражението си срещу акта и всеки съвет би бил добре дошъл...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Акт за превишена скорост - малко помощ...
Collapse
X
-
Re: Акт за превишена скорост - малко помощ...
CHILIEV написа:Акта е съставен на голям, оживен булевард в пиков час. Движението е интензивно и средно през няколко секунди преминават автомобили през "явката". Каква е гаранцията, че радара е отчел точно мен, а не автомобила пред мен, който е минал примерно 10 сек. по-рано. На радара няма как да му проверя и секундите понеже както казах трафика беше доста силен и придвижването назад до патрулката ми отне време. Каква е гаранцията, че радара не е отчел автомобила движещ се зад мен, понеже в спецификацията на ТР4 пише, че отчита скоростта на най-бързо движещото се тяло?Отгоре на това полицая изскочи точно в последния момент - затова и успях да спра безопасно малко по-напред от патрулката. Самата патрулка беше скрита пък в разклон на пътя насред дърветата подобен на третокласен път.В момента оформям възражението си срещу акта и всеки съвет би бил добре дошъл...ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
-
CHILIEV написа:Не погледнах с колко съм карал понеже в никакъв случай не очаквах да карам с превишена скорост. Убеден съм, че съм се движил с най-много 60-65км/ч.Да, написах възражения и подписах само, че получавам копие от акта.ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
Това е откъс от едно съдебно решение.Почти 80 % от тези случаи падат в съда.http://www.ac-pleven.org/docs/cases/d2010/19851410.htm - тук е цялото. Тук касационния го отменя.Конкретният радар ТР4 № 073/97г. е преминал успешно годишна метрологична проверка, видно от Протокол от 29.05.2008г., със срок на валидност до 29.05.2009г. и към датата на установяване на нарушението - 22.10.2008г. е бил годно и изправно техническо средство. Видно от разпечатката, този тип радари няма техническата възможност и не фиксира и не заснема номера на превозното средство, чиято скорост е била измерена. Служебно известно на съда е техническото описание - инструкция за експлоатация на ТР4 и неговите възможности да засича конкретната скорост на автомобил, движещ се в поток от автомобили като фиксира най-високата скорост на движение, а операторът визуално следи за най-бързо движещия се в колоната автомобил, за да направи адекватна преценка за насочването и индивидуализиране на нарушителя. Видно от свидетелските показания, режимът на насочване е бил автоматичен, двамата служители са се намирали от двете страни на пътното платно и няма как и двамата да са установили за кой конкретен автомобил се отнасят показанията на радарното устройство. Показанията на всички свидетели се разминават по въпроса дали жалбоподателят е бил сам на пътя или се е движил в колона от автомобили, което поставя под съмнение основния спорен въпрос относно авторството на нарушението, а именно дали конкретната засечена скорост е на управлявания от жалбоподателя автомобил. И тъй като още при съставянето на акта жалбоподателят е оспорил именно това обстоятелство, а административно-наказващият орган не го е изяснил, което е съществено процесуално нарушение, а в хода на съдебното дирене са събрани противоречиви доказателства, то се налага извод, че авторството на нарушението не е доказано по безспорен и несъмнен начин и формалната доказателствена сила на АУАН е разколебана. Затова решението на Районен съд - Плевен е неправилно и следва да бъде отменено и вместо него постановено друго за отмяна на наказателното постановление като незаконосъобразно.ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
За ТР-4 с който ме засякоха пише, че е доплеров:Трафик радарът TR-4 е доплеров радар с непрекъснато излъчване...Радарът измерва с достатъчна селективност скороста на МПС от транспортния поток и регистрира най-високо измерената скорост...Селективноста на радара по скорост позволява в общия случай да се измери скороста на лек автомобил без измерванито да се смущава от автомобил, движещ се до лекия автомобил с по-ниска скорост в съседния поддиапазон от скорости.При по-големи разлики в скоростите по-бавните МПС, включително големи камиони, автобуси, TIR и др., не смущават измерването на по-високата скорост, освен в случаите, когато се движат в близост до радара или закриват пряката видимост до по-бързото МПС. В този случай се блокира измерването.Не се допуска едновременно работа на радара и мобилна УКВ радиостанция, когато са на общо захранване.Препоръчва се близо и около антената на радара да няма масивни отразяващи повърхности. Пример: когато радарът е сложен на покрива на купето, той трябва да се изнесе максимално напред по посока на излъчването.
Коментар
-
////Punto//// написа:...поредната тема о***х се, някой да ме избърше Така ми звучи. Полицаите били скрити в колата, тя пък била скрита в храстите, той не си бил закопчал най-горното копче на униформата ...CHILIEV написа:Убеден съм, че съм се движил с най-много 60-65км/ч.
Коментар
-
CHILIEV написа:////Punto//// написа:...поредната тема о***х се, някой да ме избърше Така ми звучи. Полицаите били скрити в колата, тя пък била скрита в храстите, той не си бил закопчал най-горното копче на униформата ...CHILIEV написа:Убеден съм, че съм се движил с най-много 60-65км/ч.ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
Напълно е възможно.Аз го отнесох на извънградски път по подобен начин.Движим се няколко автомобила с разстояние по около 50 метра един от друг.Аз съм трети в колоната.Спират ме и се почва :Документи за проверка,ама дай и полицата за гражданската и тн.През това време минават около 3-4 минути и още поне 3 автомобила.И идва ред на култовата реплика "Ела при старшия в автомобила".През това време старшия вече е попълнил половината акт за превишена скорост с 31 км.А аз даже и радара не съм видял още.Иди разбери чия е скоростта на него.Отказах се да обжалвам поради ред лични причини.
Коментар
-
SUS SCROFA написа:този тип радари няма техническата възможност и не фиксира и не заснема номера на превозното средство, чиято скорост е била измерена.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Хейтър ще викаш нали знаеш на кой? Много ми е интересно, при положение че си се движил със скорост в нормата как толкова време се връщаш назад За колко време можеш да намалиш безопасно от 65 до 0 с подаване на мигач и т.н. Да приемем че са 20 м макс. Ама МАКС. 20 метра 3-4 мин ли се връщаш ?
Коментар
-
////Punto//// написа:Хейтър ще викаш нали знаеш на кой? Много ми е интересно, при положение че си се движил със скорост в нормата как толкова време се връщаш назад За колко време можеш да намалиш безопасно от 65 до 0 с подаване на мигач и т.н. Да приемем че са 20 м макс. Ама МАКС. 20 метра 3-4 мин ли се връщаш ?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар