Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Каква е разликата при каране с и без вътрешна гума?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    NikMar написа:
    На времето на Регатата си сложих чисто нови безкамерни и отидох в Плевен, спрях на центъра на охраняем паркинг и като се върнах предна лява беше спаднала. При прегледа на място видях, че беше надупчена с шило, вдигнах валянката на охраната, а той ни лук ял ни лук мирисал, щял да ми покаже къде да я залепя и т.н., тези номера са всеизвестни - комбината м/у гумажии и паркингите. В последствие отидох в сервиза и ми я залепиха, но на другия ден се оказа че била набодена и на още едно място. След всичките тези патила се принудих да сложа вътрешна и карах само на лявата с вътрешна, и нямах никакви проблеми.
    Не стана на паркинг, а пред един блок в един квартал, но по принцип ми е ясно, че може и да има подобна далаверка...
    N.Y. State of Mind

    Коментар


      #17
      За гумите през 80-те години няма смисъл да говорим. Тогава самите джанти бяха различни и се караха само с вътрешна гума. Когато се появиха джантите за безкамерните гуми вече никой не ползваше вътрешни гуми. В наши дни вътрешна гума са ползва само, ако външната е лошо срязана и след ремонт се слага вътрешна гума и то при положение, че в момента човека е закъсал с парите и трябва просто да се добере до дома си.Ако в движение се спука безкамелна гума има вероятност да се спре безпроблемно. Лично аз съм карал около 15 км. със спукана задна гума, но това се наложи, защото нямаше как на връщане от морето и на 15-20 км преди OMV - Търговище да спра на неосветен път да сваля целия багаж и да изкарам резервната. Естествено после я хвърлих, но резервната бе чисто нова и след като я смених на бензиностанцията се прибрах до Видин без проблеми. Ако бе с вътрешна гума щяха да са страшни вибрации и можеше и по-сериозни последеци да има.
      Няма начин да няма начин!

      Коментар


        #18
        snake написа:
        Много години съм карал коли с вътрешни гуми, може би през целия период 1990-1999. Нищо страшно не ми се е случило. Вярно е това, че е опасно при висока скорост да се спука гума с вътрешна. Това важи особено силно, ако гумата е предна. В този случай можеш да изгубиш управление. Но за щастие не винаги вътрешната гума се пука като балон. Зависи от какво е прободена и като цяло положението не е толкова драматично. Разлика във возията няма.
        Съ6тото само 1990-1999 да се 4ете-1981-до сега... Голем смиах падна докато цетох коментарцетата...
        LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
        ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

        Коментар


          #19
          Ами аз мислех за този вариант, да карам месец някъде още, докато дойде време за летните... а и гумаджиите казаха "слагаш и газ"...
          N.Y. State of Mind

          Коментар


            #20
            Проблема на вътрешните гуми е, че се износват от триенето на стените със стените на самата гума. Ако сте виждали от старите гуми ще забележите, че отвътре са гладки, докато новите безкамерни са грапави отвътре и е абсолютно непрепоръчително да се карат с вътрешни гуми!!!
            --Старата ръжда любов не хваща!--
            156 sportwagon 1,9 jtd 115
            ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

            Коментар


              #21
              Малко не мога да разбера едно нещо . Според повечето писали колеги теорията им е ,че когато има поставена вътрешна гума то тя гърмяла и бързо спадала и било опасно , а тия гуми които са без вътрешна бавно спадали и за това не е опасно . През последните десетина и повече години всички гуми продавани на пазара са безкамерни ,тоест монтират се на джантата без вътрешна гума . Аз не виждам никакъв проблем на такава гума да се сложи и вътрешна . И да се спука вътрешната то би следвало пак бавно да си спада ,защото външната нали е безкамерна и би следвало да си остане здрава .Тъй че тая теория ми се вижда неправдоподобна. По скоро вече не се употребяват вътрешни гуми заради икономия на каучук и снижаване на стойноста на колата .С моя акъл до тоя извод стигам .А повече от 30 години колите които съм карал са били все с вътрешни гуми , дори съм си носил и резервна вътрешна и щанги за вадене на външната , а и колите се продаваха и с ръчни помпи та като спукаш по пътя да има с какво да си я напомпиш после . Тогава ги нямаше тия гумаджийници под път и на път.Със всяка кола при купуването имаше и такива горещи лепенки с такъв вулканизатор му казвахме ги притискахме тия лепенки ,запалваме ги и те горяха известно време та се разтопи каучука и се залепи :D .
              Фиат Панда 1.2 2006година
              Синджира си идва ,а козата я няма...

              Коментар


                #22
                Да .. хах .. "топли лепенки" най-добрите лепенки бяха .. А как се отлепя гума от джанта не ти е работа - натискал съм ги с колата и пак няма отлепяне ей!По скоро е безмислено да се поставя вътрешна, като само външната може да свърши работата. А докато вътрешната е здрава - няма да знаеш за вероятни повреди по външната .. то пътища като пътища ли са?! И ако вътрешната се спука, а външната се държи на едната фантазия може и да гръмне .. особенно като си спомня качеството на "всесезонните" гуми - Баба Вида (Видинки) .. или Вида Спорт .. малии то има 30 год от тогава....мани-бегай Имаше и някви руски, румънски .. но масово се караха до износване "галош" .. може и затова да гърмят ..В интерес на истината съм виждал гръмнала гума - по протежение на страничната периферия се цепи около педя дължина но предполагам гърмят заради "качеството" на изработката .. не толкова заради вътрешната..
                Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

                Коментар


                  #23
                  По комунистическо време какви ли не изобретения правихме. :D Пътувам с мотопеда си Балкан50 и се спука задната гума някъде между Плевен и Ловеч . Нито да го караш нито да го тикаш . По едно време ме прозря една вълшебна мисла да извадя вътрешната гума и да натъпча с трева външната . Речено сторено .Тъпках колкото можа да се побере вътре, после размених това колело с предното /те поне лесно се разменяха / защото отпред беше по малка тежеста а аз бях със съпругата си и така не само до Ловеч ами направо до селото ми с Къкрина се прибрахме . :D
                  Фиат Панда 1.2 2006година
                  Синджира си идва ,а козата я няма...

                  Коментар


                    #24
                    коцев написа:
                    Аз не виждам никакъв проблем на такава гума да се сложи и вътрешна . И да се спука вътрешната то би следвало пак бавно да си спада ,защото външната нали е безкамерна и би следвало да си остане здрава .Тъй че тая теория ми се вижда неправдоподобна. По скоро вече не се употребяват вътрешни гуми заради икономия на каучук и снижаване на стойноста на колата .С моя акъл до тоя извод стигам .
                    Не се поставя вътрешна гума в безкамерна. На пръв поглед изглежда, че усилвате издържливостта на гумата, но на практика между вътрешната гума и хермо-слоя се образува въздушна възглавница, способстваща за разрушането на последния. При увеличаване на натоварването, например при рязко потегляне е възможно гумата да се разруши.Още по темата, колега Коцев, при 180 км/ч не искаш да караш с външна с вътрешна и последната да се спраска, нали>?

                    Коментар


                      #25
                      Мале-е-й, легендарните "топли лепенки" кръгли и овални, двете станги, вулканизаторцето и МАНОМЕТАРА в инструмента на колата...Е-е ко знайти ве...помпа по 50 помпи на гума (0.5 бара) после под иоргана осте толкова на зената... Най хубави биаха "старите видинки", Вида-спорт, имасе и зимни видинки грайфера бесе латинскоВ.. Аскиовлии могат да допълнат за легендарниа циалостен "хасковски регенерат"дето изкарвасе по 25 000 км. ха-ха... Аи друг да разказе за лепенките "Тип-Топ" от Кореком стото закъсниавам за работа.
                      LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                      ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                      Коментар


                        #26
                        van_dal написа:
                        Проблема на вътрешните гуми е, че се износват от триенето на стените със стените на самата гума. Ако сте виждали от старите гуми ще забележите, че отвътре са гладки, докато новите безкамерни са грапави отвътре и е абсолютно непрепоръчително да се карат с вътрешни гуми!!!
                        Затова се слагаше обилно талк между двете гуми.
                        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                        Нека Силата на бъде с Нас...

                        Коментар


                          #27
                          Още по темата, колега Коцев, при 180 км/ч не искаш да караш с външна с вътрешна и последната да се спраска, нали>?
                          Др Коцев никога не кара с повече от 100-110 даже и по магистралата защото я виж какво става с такава висока скорост.http://www.standartnews.com/news/det...2-%D1%82%D0%BE
                          Фиат Панда 1.2 2006година
                          Синджира си идва ,а козата я няма...

                          Коментар


                            #28
                            Orcinus написа:
                            ... при 180 км/ч не искаш да караш с външна с вътрешна и последната да се спраска, нали>?
                            Да се кара със 180 км./ч по пътищата на България е хем незаконно, хем самоубийствено, независимо с какви гуми си. Някой в темата беше споменал за ретро-навиците да се носи помпа и манометър в багажника. Аз още си нося, дори си купих професионален манометър. Хората започнаха да се учат нищо да не правят сами. Предоплагам, че голяма част от водачите на пътя вече не носят и резервна гума (особено тези с кръглите газови бутилки) или поне не знаят как да я поставят, ако се наложи.
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар


                              #29
                              snake написа:
                              Orcinus написа:
                              ... при 180 км/ч не искаш да караш с външна с вътрешна и последната да се спраска, нали>?
                              Да се кара със 180 км./ч по пътищата на България е хем незаконно, хем самоубийствено, независимо с какви гуми си. Някой в темата беше споменал за ретро-навиците да се носи помпа и манометър в багажника. Аз още си нося, дори си купих професионален манометър. Хората започнаха да се учат нищо да не правят сами. Предоплагам, че голяма част от водачите на пътя вече не носят и резервна гума (особено тези с кръглите газови бутилки) или поне не знаят как да я поставят, ако се наложи.
                              Нямаш доверия на Опела ли Аз рядко карам с такива скорости, освен на магистрала, при това не през цялото време. Но докато с безкамерна гума положението е далеч по-безопасно, то с камерна гума (с вътрешна) изобщо не бих си позволил никакви волности над 90-100 км/ч. То и 100 км/ч ми се струват много.

                              Коментар


                                #30
                                Така е, спор няма. Безкамерните са по-безопасни. И причината за това е, че в повечето (но не всички) случаи безкамерните спадат постепенно, а тези с вътрешна може да се спукат като балон (но не непременно) и да спаднат изведнъж. Което, особено и най-вече когато стува дума за предна гума и при движение с висока скорост, може да бъде изключително опасно. Но както казах и преди това, вътрешните гуми не се пукаха масово като балони и положението не беше драматично.Нямам намерение пак да карам гуми с вътрешни, просто си разсъждавам тук. Някак си оцеляхме през страшните години, когато гумите бяха с вътрешни .
                                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                                Коментар

                                Working...
                                X