NikMar написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Каква е разликата при каране с и без вътрешна гума?
Collapse
X
-
За гумите през 80-те години няма смисъл да говорим. Тогава самите джанти бяха различни и се караха само с вътрешна гума. Когато се появиха джантите за безкамерните гуми вече никой не ползваше вътрешни гуми. В наши дни вътрешна гума са ползва само, ако външната е лошо срязана и след ремонт се слага вътрешна гума и то при положение, че в момента човека е закъсал с парите и трябва просто да се добере до дома си.Ако в движение се спука безкамелна гума има вероятност да се спре безпроблемно. Лично аз съм карал около 15 км. със спукана задна гума, но това се наложи, защото нямаше как на връщане от морето и на 15-20 км преди OMV - Търговище да спра на неосветен път да сваля целия багаж и да изкарам резервната. Естествено после я хвърлих, но резервната бе чисто нова и след като я смених на бензиностанцията се прибрах до Видин без проблеми. Ако бе с вътрешна гума щяха да са страшни вибрации и можеше и по-сериозни последеци да има.Няма начин да няма начин!
Коментар
-
snake написа:Много години съм карал коли с вътрешни гуми, може би през целия период 1990-1999. Нищо страшно не ми се е случило. Вярно е това, че е опасно при висока скорост да се спука гума с вътрешна. Това важи особено силно, ако гумата е предна. В този случай можеш да изгубиш управление. Но за щастие не винаги вътрешната гума се пука като балон. Зависи от какво е прободена и като цяло положението не е толкова драматично. Разлика във возията няма.LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс
Коментар
-
Проблема на вътрешните гуми е, че се износват от триенето на стените със стените на самата гума. Ако сте виждали от старите гуми ще забележите, че отвътре са гладки, докато новите безкамерни са грапави отвътре и е абсолютно непрепоръчително да се карат с вътрешни гуми!!!--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Малко не мога да разбера едно нещо . Според повечето писали колеги теорията им е ,че когато има поставена вътрешна гума то тя гърмяла и бързо спадала и било опасно , а тия гуми които са без вътрешна бавно спадали и за това не е опасно . През последните десетина и повече години всички гуми продавани на пазара са безкамерни ,тоест монтират се на джантата без вътрешна гума . Аз не виждам никакъв проблем на такава гума да се сложи и вътрешна . И да се спука вътрешната то би следвало пак бавно да си спада ,защото външната нали е безкамерна и би следвало да си остане здрава .Тъй че тая теория ми се вижда неправдоподобна. По скоро вече не се употребяват вътрешни гуми заради икономия на каучук и снижаване на стойноста на колата .С моя акъл до тоя извод стигам .А повече от 30 години колите които съм карал са били все с вътрешни гуми , дори съм си носил и резервна вътрешна и щанги за вадене на външната , а и колите се продаваха и с ръчни помпи та като спукаш по пътя да има с какво да си я напомпиш после . Тогава ги нямаше тия гумаджийници под път и на път.Със всяка кола при купуването имаше и такива горещи лепенки с такъв вулканизатор му казвахме ги притискахме тия лепенки ,запалваме ги и те горяха известно време та се разтопи каучука и се залепи :D .
Коментар
-
Да .. хах .. "топли лепенки" най-добрите лепенки бяха .. А как се отлепя гума от джанта не ти е работа - натискал съм ги с колата и пак няма отлепяне ей!По скоро е безмислено да се поставя вътрешна, като само външната може да свърши работата. А докато вътрешната е здрава - няма да знаеш за вероятни повреди по външната .. то пътища като пътища ли са?! И ако вътрешната се спука, а външната се държи на едната фантазия може и да гръмне .. особенно като си спомня качеството на "всесезонните" гуми - Баба Вида (Видинки) .. или Вида Спорт .. малии то има 30 год от тогава....мани-бегай Имаше и някви руски, румънски .. но масово се караха до износване "галош" .. може и затова да гърмят ..В интерес на истината съм виждал гръмнала гума - по протежение на страничната периферия се цепи около педя дължина но предполагам гърмят заради "качеството" на изработката .. не толкова заради вътрешната..Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
По комунистическо време какви ли не изобретения правихме. :D Пътувам с мотопеда си Балкан50 и се спука задната гума някъде между Плевен и Ловеч . Нито да го караш нито да го тикаш . По едно време ме прозря една вълшебна мисла да извадя вътрешната гума и да натъпча с трева външната . Речено сторено .Тъпках колкото можа да се побере вътре, после размених това колело с предното /те поне лесно се разменяха / защото отпред беше по малка тежеста а аз бях със съпругата си и така не само до Ловеч ами направо до селото ми с Къкрина се прибрахме . :D
Коментар
-
Orcinus
коцев написа:Аз не виждам никакъв проблем на такава гума да се сложи и вътрешна . И да се спука вътрешната то би следвало пак бавно да си спада ,защото външната нали е безкамерна и би следвало да си остане здрава .Тъй че тая теория ми се вижда неправдоподобна. По скоро вече не се употребяват вътрешни гуми заради икономия на каучук и снижаване на стойноста на колата .С моя акъл до тоя извод стигам .
Коментар
-
Мале-е-й, легендарните "топли лепенки" кръгли и овални, двете станги, вулканизаторцето и МАНОМЕТАРА в инструмента на колата...Е-е ко знайти ве...помпа по 50 помпи на гума (0.5 бара) после под иоргана осте толкова на зената... Най хубави биаха "старите видинки", Вида-спорт, имасе и зимни видинки грайфера бесе латинскоВ.. Аскиовлии могат да допълнат за легендарниа циалостен "хасковски регенерат"дето изкарвасе по 25 000 км. ха-ха... Аи друг да разказе за лепенките "Тип-Топ" от Кореком стото закъсниавам за работа.LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс
Коментар
-
van_dal написа:Проблема на вътрешните гуми е, че се износват от триенето на стените със стените на самата гума. Ако сте виждали от старите гуми ще забележите, че отвътре са гладки, докато новите безкамерни са грапави отвътре и е абсолютно непрепоръчително да се карат с вътрешни гуми!!!VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Още по темата, колега Коцев, при 180 км/ч не искаш да караш с външна с вътрешна и последната да се спраска, нали>?
Коментар
-
Orcinus написа:... при 180 км/ч не искаш да караш с външна с вътрешна и последната да се спраска, нали>?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Orcinus
snake написа:Orcinus написа:... при 180 км/ч не искаш да караш с външна с вътрешна и последната да се спраска, нали>?
Коментар
-
Така е, спор няма. Безкамерните са по-безопасни. И причината за това е, че в повечето (но не всички) случаи безкамерните спадат постепенно, а тези с вътрешна може да се спукат като балон (но не непременно) и да спаднат изведнъж. Което, особено и най-вече когато стува дума за предна гума и при движение с висока скорост, може да бъде изключително опасно. Но както казах и преди това, вътрешните гуми не се пукаха масово като балони и положението не беше драматично.Нямам намерение пак да карам гуми с вътрешни, просто си разсъждавам тук. Някак си оцеляхме през страшните години, когато гумите бяха с вътрешни .Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар