Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Каква е разликата при каране с и без вътрешна гума?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Каква е разликата при каране с и без вътрешна гума?

    Не съм карал коли с вътрешни гуми, моля за съвет какви са плюсовете и минусите. Става ли едната предна гума да е с вътрешна, а другата - не? Гумите са един и същ марка/модел/размер.
    N.Y. State of Mind

    #2
    Едно време на една стара кола се принудих да сложа вътрешни гуми в задните две джанти, защото бяха супер ръждясали и изпускаха между вентила, а пък и не уплътняваха добре по бордовете. След качване на тротоар гумата ставаше мекица Доколкото ми е известно минусите са в нарушеният комфорт, т.е. че вози уж по-твърдо. Ако ще слагаш на предните джанти задължително сложи вътрешни гуми и на двете!
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      Вчера на гости ми беше един приятел, който не бях виждал от много време. Оказа се че преди година е преживял катастрофа с преобръщане на колата. Една от версиите е спукана предна гума, която същия ден е била монтирана от гумаджия и е била с вътрешна. След преглед на колата се оказва че единствено тази гума е била спукана. Вътрешните гуми се пръскат изведнъж, тъй че премисли добре преди да я монтираш. Аз лично никога не бих карал с такива гуми.
      Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

      Коментар


        #4
        maskarata написа:
        Вътрешните гуми се пръскат изведнъж......
        Точно поради тази причина никога не карам МПС с вътрени гуми на предната ос.Безкамерната гума никога не се "пръсва".
        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

        Коментар


          #5
          да бе да .. Искате да кажете, че до 90 година, когато всички коли са били с гуми с вътрешна - всичките са се натъркаляли от пръснати гуми? И как ще стане? Вътрешната гума се пука (?!?!) и пръсва външната?!?Ами ако няма вътрешна какво пречи на външната да се пръсне?Единственото логично обяснение на въпроса за/против вътрешни гуми според мен е: Ако се кара със вътрешни гуми - те си държат въздуха, но външните си се износват .. може да имате много голяма повреда по външната гума, без да знаете, защото вътрешната си държи налягане и всичко е ок... а ако си без вътрешна - гумата ще спадне и ще отидете на гумаждия и ще се спасите възможни проблеми .. с една дума - сигурност. Не се ползват вътрешни заради по-високата сигурност на безкамерните гуми.
          Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon

          Коментар


            #6
            Много години съм карал коли с вътрешни гуми, може би през целия период 1990-1999. Нищо страшно не ми се е случило. Вярно е това, че е опасно при висока скорост да се спука гума с вътрешна. Това важи особено силно, ако гумата е предна. В този случай можеш да изгубиш управление. Но за щастие не винаги вътрешната гума се пука като балон. Зависи от какво е прободена и като цяло положението не е толкова драматично. Разлика във возията няма.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #7
              stooes написа:
              ... И как ще стане? Вътрешната гума се пука (?!?!) и пръсва външната?!?...
              Представи си един балон и колко е малък, когато не е надут. И сега, каолко става когато се надуе... а сега - за колко време се "смалява", когато се спука.Така и с вътрешните. Външната не се пръска. Просто не уплътнява, както става при безкамерните и въздуха, който е във вътрешната няма как да остане там където му е мястото - в колелетата, а излиза и то много бързо през всяка шупла или дупка. Именно там е разликата.

              Коментар


                #8
                А разлика ако едната предна е с вътрешна, а другата без?Да уточня само - външната е нарязана на няколко места, т.е. не може да се залепи.
                N.Y. State of Mind

                Коментар


                  #9
                  sachma написа:
                  А разлика ако едната предна е с вътрешна, а другата без?Да уточня само - външната е нарязана на няколко места, т.е. не може да се залепи.
                  От съображения за твоята (и чужда) безопасност не ти препоръчвам да караш с тази гума.

                  Коментар


                    #10
                    stooes написа:
                    да бе да .. Искате да кажете, че до 90 година, когато всички коли са били с гуми с вътрешна ....
                    Да бе, да. До 90-та година всички коли били с вътрешна гума Баща ми кара без вътрешни гуми от първата му собствена кола (август месец, 1984 - Вартбург)
                    Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                    Коментар


                      #11
                      Повечето бяха точно с вътрешни гуми.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #12
                        sachma написа:
                        А разлика ако едната предна е с вътрешна, а другата без?Да уточня само - външната е нарязана на няколко места, т.е. не може да се залепи.
                        Ей изобщо не ги мисли подобни цигании .Особено що се отнася до предните гуми на колата .Виж ако е за магарешка каручка става ,по добре напиши размера на гумата ,все някой ще има забравена в мазето да ти свърши работа .Защото разликата ще я разбереш ,като не дай си боже я спукаш
                        фиатче Браво 2.0

                        Коментар


                          #13
                          На времето на Регатата си сложих чисто нови безкамерни и отидох в Плевен, спрях на центъра на охраняем паркинг и като се върнах предна лява беше спаднала. При прегледа на място видях, че беше надупчена с шило, вдигнах валянката на охраната, а той ни лук ял ни лук мирисал, щял да ми покаже къде да я залепя и т.н., тези номера са всеизвестни - комбината м/у гумажии и паркингите. В последствие отидох в сервиза и ми я залепиха, но на другия ден се оказа че била набодена и на още едно място. След всичките тези патила се принудих да сложа вътрешна и карах само на лявата с вътрешна, и нямах никакви проблеми.
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар


                            #14
                            Никаква разлика няма.Миналата година изхвърлих последните две \"оригинални\" гуми, които бяха отзад. С тях бях карал две лета.Едната беше с вътрешна гума и се смяхме с гумаджията.Така ги и изхвърлих и двете, но няма никаква разлика, да знаеш.Сега като прочетох по-добре - вземи си добра външна гума, че не се знае, не разчитай само на вътрешна.Дано да не ги къса някой нарочно, че тогава няма оправия..

                            Коментар


                              #15
                              Баща ми навремето винаги караше всичките си коли с вътрешна гума.И винаги,когато бяхме тръгнали на дълъг пъг в горещо време,вътрешните гуми се пукаха,понякога направо гърмяха. Често се случваше два тъпи да пукним гума и да идват на помощ приятели.
                              Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
                              Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
                              Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

                              Коментар

                              Working...
                              X