Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Слизане на 4-та при изключен двг

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Слизане на 4-та при изключен двг

    Преди две години опитах това нещо: докато се спусках към Габрово, изключих двигателя (без контакт) и включих на четвърта. Ефектът беше подобен на това да карам на втора с включен двигател. Естествено кормилото и най-вече спирачката станаха твърди, което ме отказа от експеримента.Кажете сега как стои въпросът с движение по инерция при изключен двигател на скорост, дали има вредни последствия, какво става с мазането, температурата и други подобни детайли.За разходът - би трябвало да е нулев, от там какво друго има като промени в сравнение с нормалното функциониране?

    #2
    Re: Слизане на 4-та при изключен двг

    fuoco написа:
    ...Кажете сега как стои въпросът с движение по инерция при изключен двигател на скорост, дали има вредни последствия, какво става с мазането, температурата и други подобни детайли.
    Ако питаш за ППХ, дискутирахме го тук: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=64576А ако наистина имаш предвид спускане с изключен двигател и то на скорост, за какъв дявол ти е това ? Мисля си, че при изключен двигател, ако колата е на скорост и се движи, ще започне да се дави. Всъщност не го мисля, а съм го виждал, когато съм избутвал паркирани коли на скорост пред гаража ми. Започва да смърди на гориво и после имат проблеми с първото палене, точно такъв е ефектът.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      някой май има желание да го целуват студен...
      Fiat Punto 1.1-Синята птица
      Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
      Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

      Коментар


        #4
        Съвременен автомобил да се кара по инерция с изгасен двигател Безсмислено и дори опасно.

        Коментар


          #5
          Re: Слизане на 4-та при изключен двг

          snake написа:
          fuoco написа:
          ...Кажете сега как стои въпросът с движение по инерция при изключен двигател на скорост, дали има вредни последствия, какво става с мазането, температурата и други подобни детайли.
          Ако питаш за ППХ, дискутирахме го тук: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=64576А ако наистина имаш предвид спускане с изключен двигател и то на скорост, за какъв дявол ти е това ? Мисля си, че при изключен двигател, ако колата е на скорост и се движи, ще започне да се дави. Всъщност не го мисля, а съм го виждал, когато съм избутвал паркирани коли на скорост пред гаража ми. Започва да смърди на гориво и после имат проблеми с първото палене, точно такъв е ефектът.
          Зависи каква е колата, Ако е Жигула ще замирише на бензин з/о бензиновата й помпа ще блъска постоянно гориво, ако е с ел помпа, как ще блъска гориво? От друга страна, защо ще ти се вкоравят спирачките? Буталата се движат, значи създават налягане и сервото ти работи, смазването също. Аз лично съм го правил това с ВАЗ 2105, изключвам си с ключа на газовата горивата - ключа е на средно положение, на контакт съм и всичко си работи без да бута гориво, в този случай и генератора си работи, естествено парно няма когато се охлади двигателя, единствения гаф който може да стане е да ти замине бобината, но аз си имах ключе и за нея против кражби, така че съм го правил този номер многократно.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #6
            Re: Слизане на 4-та при изключен двг

            NikMar написа:
            Зависи каква е колата, Ако е Жигула ще замирише на бензин з/о бензиновата й помпа ще блъска постоянно гориво, ако е с ел помпа, как ще блъска гориво?
            Не знам как и защо, не съм учил за това. Казвам какво съм видял. Само преди няколко дни си тренирах на двора и съзрях, че някаква дръглива малка количка (мисля, че стар сеат) ми е паркирала пред гаража. Не ми трябваше да си вадя колата, но бях в настроение и както се бях напомпал, излязох и преместих нарушителя с бутане, както е на скорост, на средата на улицата. Стана учудващо лесно. Двигателят му весело се давеше и се разсмърдя на бензин. Пропуснах да го питам с каква бензинова помпа е :D .
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #7
              Най добре баир надолу на включена скорост без гас Така не харчи нищо и е по безопасно от колкото ако си изключил двигателя.А на свободна си харчи
              Ти какво направи за страната си,че искаш нещо от нея?!?!?

              Коментар


                #8
                Спирачки ще си има сервото работи, но волана става твърд, а относно двигателя това е абсолютно противопоказно, да се кара на скорост при загасен двигател, нарича се още от преди 60 години ПРИНУДИТЕЛНО ИЗНОСВАНЕ чел съм го в една дебееела книга-учебник за професионални шофери.Самият двигател не се смазва добре при такова каране.Не че веднага ще се скапе двигателя но е вредно за него да се кара така, въпреки че един приятел си кара така колата всеки ден около 2 км.А за хидравликата на волана знам, че се поврежда когато работи без да циркулира масло, мембраната на сервото, се разтяга различно в отсъствието на вакуум и се скапва бързо.С две думи не си заслужава , по добре да се вземе една рикша и да се кара спокойно по енерция.
                КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!

                Коментар


                  #9
                  Абе не че не е обсъждано, ама каква е разликата между това да карам без газ на пета и да се спускам и това да не съм на контакт и колата да е на пета?! При колите със електроусилвател на волана - сигурно има значение че не е на контакт, ама при колите с хидравлична помпа няма никаква разлика. Да не би като не е на контакт - да не се върти хидр. помпа? Говорим, разбира се, за по-съвременни автомобили с компютърно управление, където се прекъсва и горивният процес про обороти над дадена граница (1000 за моята кола) И в двата случая двигателят се върти, маслото циркулира, горене няма, пистовият ремък задвижва агрегатите - хидравлика и водна помпа при някои модели. Може би алтернаторът не зарежда. Какво общо има в случая електрическият контакт?! Ако може някой да ми обясни за Браво JTD ? Може би в колата на автора на темата не е точно така, и винаги има минимално горене в цилиндъра, дори да е без газ. Тогава вероятно има значение. Ама от това което съм видял в бензиновия раздел (а то не е малко) - мисля че над 1500 или над 1800 - горене няма. Остават другите неща, които не са свързани с горивния процес.

                  Коментар


                    #10
                    Ясно, благодаря, че дадохте яснота дали и защо, явно трябва да е запален.

                    Коментар


                      #11
                      Слизане на 4-та при изключен двг

                      Разбира се , че трябва Колегата от Шумен писа , че е най-добре да се спускаш на предавка с включен ДВГ.А щом се спускаш , преди това обикновено се качваш . Тъкмо ще нормализираш температурния режим.Никога не гася двигател и не изключвам от предавка . НИКОГА .
                      FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
                      FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        Абе не че не е обсъждано, ама каква е разликата между това да карам без газ на пета и да се спускам и това да не съм на контакт и колата да е на пета?! При колите със електроусилвател на волана - сигурно има значение че не е на контакт, ама при колите с хидравлична помпа няма никаква разлика. Да не би като не е на контакт - да не се върти хидр. помпа? Говорим, разбира се, за по-съвременни автомобили с компютърно управление, където се прекъсва и горивният процес про обороти над дадена граница (1000 за моята кола) И в двата случая двигателят се върти, маслото циркулира, горене няма, пистовият ремък задвижва агрегатите - хидравлика и водна помпа при някои модели. Може би алтернаторът не зарежда. Какво общо има в случая електрическият контакт?! Ако може някой да ми обясни за Браво JTD ? Може би в колата на автора на темата не е точно така, и винаги има минимално горене в цилиндъра, дори да е без газ. Тогава вероятно има значение. Ама от това което съм видял в бензиновия раздел (а то не е малко) - мисля че над 1500 или над 1800 - горене няма. Остават другите неща, които не са свързани с горивния процес.
                        Разсъжденията са ти правилни. За смазването на двигателя няма никакво значение какво го върти - горивните процеси в цилиндрите или принудително от трансмисията. За хидравличната помпа на волана също, дори някои модели генератори може да зареждат и без да е включен контакт. Бивошото Браво JTD на съпругата ми имаше един интересен "дефект" - чуваше се шум от ЕКУ то /нещо като звънтене/ в зависимост от оборотите. При принудителен празен ход този шум изчезва, което ме навежда на мисълта, че и при JTD в режим на ППХ липсва подаване на гориво. Колегата който е правил експеримента обаче нещо бърка, няма от къде да дойде допълнителна спирачна сила на двигателя при подаден контакт. Със или без контакт двигателя трябва да задържа еднакво на една и съща предавка.

                        Коментар


                          #13
                          stenli написа:
                          При принудителен празен ход този шум изчезва, което ме навежда на мисълта, че и при JTD в режим на ППХ липсва подаване на гориво.
                          Това е така, със сигурност - над 1000 оборота и педала на газта на 0% - няма подаване на гориво. Гледал съм го с диагностичния софтуер, а откакто го разбрах - промених стила си на каране в известна степен, което доведе и до понижение на разхода на колата и значително удължаване на живота на спирачките (накладки). С накладките, с които купих колата на 143 000 км преди 3 г. - някакво Феродо, доста меко, карах до преди 3 месеца, до около 175 000, над 90% градско, а имаше още живот в тях, но започна да свети лампата, пък не ми се сменяше в студовете...

                          Коментар


                            #14
                            А ако е с проста АГУ? Мойта на "газ" се засилва надолу по баира.ПП На контакт.
                            LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                            ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                            Коментар


                              #15
                              stenli написа:
                              ...Колегата който е правил експеримента обаче нещо бърка, няма от къде да дойде допълнителна спирачна сила на двигателя при подаден контакт. Със или без контакт двигателя трябва да задържа еднакво на една и съща предавка.
                              Не съм го казал ясно значи, точно при изключване от контакт идва допълнителна спирачна сила.Ако вземем 4-та предавка - спускаме, докато моторът гори, след което изключваме ключа и продължаваме спускането - при мен спирачното усилие нараства с изключването на тока. Възможно е да е само за ниските обороти, но се усеща. При по-високи обороти - може и да няма разлика.

                              Коментар

                              Working...
                              X