Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Годишен данък 2011г. !!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    За 131-те магарета на моето купе миналата 2010 година платих 203 лева в Софийска община, като 16 лева бяха лихва, че данъка е излезнал на 31 март за плащане, а аз го платих 15 декември.

    Коментар


      #32
      mitkosoft написа:
      само не мога да разбера простотията защо на новите коли им е по скъп данъка от по старите....уж по-малко вредни емисии апък повече данък...
      Това не е данък за това дали колата ти пуши или не, ами е данък заради това че я имаш, че заема място, че тежи на земята едва ли не. Това хората трябва да го разберат - този данък е местен данък, а не екологичен! По този начин искат да те откажат да си купуваш нова кола, защото тя ще заема още едно място, а по-добре да си купиш стара, защото за нея вече някой е плащал, като е била нова. Всъщност някой от законотворците трябва да даде точно обяснение на тези коефициенти - защо ги има и защо са такива. Но няма общо с екологията и емисиите.

      Коментар


        #33
        ogi28b написа:
        mitkosoft написа:
        само не мога да разбера простотията защо на новите коли им е по скъп данъка от по старите....уж по-малко вредни емисии апък повече данък...
        Това не е данък за това дали колата ти пуши или не, ами е данък заради това че я имаш, че заема място, че тежи на земята едва ли не. Това хората трябва да го разберат - този данък е местен данък, а не екологичен! По този начин искат да те откажат да си купуваш нова кола, защото тя ще заема още едно място, а по-добре да си купиш стара, защото за нея вече някой е плащал, като е била нова. Всъщност някой от законотворците трябва да даде точно обяснение на тези коефициенти - защо ги има и защо са такива. Но няма общо с екологията и емисиите.
        Що тогава играе катализаторът?
        Brava 1.6 16V 103hp

        Коментар


          #34
          Еми а де??? Парадокс. Мощността на двигателя що играе? Едно Браво все си е Браво - и с 1.2 двигател, и с 2.0 двигател. Ама ей го на - с 1.2 двигател ще платиш 10-15-20 лева, а с 2.0 - ще платиш и аз не знам колко... 200-250-300 лева.Ако е толкова относно екологията, ще се гледат много повече неща, а не само един катализатор. Ще гледат колата дали е Евро 2, 3, 4, 5, 6, 10, 20.... Сигурно ще искат и документи от официален технически преглед - за шум, за изгорели газове, за разход в милилитри на час и други подобни шикалки. (Моето лично мнение е, че трябва данъкът за една кола да обхваща тези неща.)

          Коментар


            #35
            Колеги, сега рипате срещу това, което не ви е изгодно, но не забравяйте, че това е малката секира. Да, логиката на данъка е фискална и презумпцията е "за по-скъпа кола - по-голям данък". Другата "логика", вкарана в закона, е че по-мощната кола е и по-скъпа. Има вкарана и еко-логика: отстъпката за катализатор, но само за по-маломощни коли. Но за какво говорим - 100-200 лв. данък срещу 10-20 лв. за коли (като моята), които са до 74 KW. Така че законът не е съвсем лош. А като стане данъкът за 10+ годишните трошки 1000 и повече лева? Какво ще кажете за дизелово типо 90-та година с годишен данък 2000 лв.? И това ще стане съвсем скоро. И законът няма да се интересува, че 10+ годишната кола е например на газ и замърсява по-малко от чисто нов дизел. Няма да е тази година, защото е изборна. Но следващата-много вероятно. Глобализацията ни натиска, няма мърдане. Законът ще принуди хората да се отърват от старите си коли.Та така, скоро логиката на закона ще стане "за стара кола, за която се предполага, че замърсява много и е технически неизправна и/или слабо надеждна - голям, непосилен данък". След това ще започнат облекченията за хибридните автомобили, а какво ще стане след това, едва ли някой може да предвиди. Аз бях още ученик, когато казваха, че петролните залежи ще се изчерпат до 20-30 г. Е, минаха тези години, и сега пак твърдят същото. А президентът на Венецуела пък каза наскоро, че това е американска лъжа и че Венецуела има петрол поне за още 200 г.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #36
              Що ли си мисля аз, че по друга причина данъка на новите коли е по голям от данъка на старите . Пример . Едно жилище от 200кв е с оценка 100 000лв и заплащаш висок данък за него примерно 500лв.Друго жилище 50 кв има оценка 40 000 лв и плащаш данък за него примерно 200лв .Така си го обяснявам, че данъка се начислява върху стойноста на придобитото имущество . При препродажба било на кола, било на жилище се внася и 2 % данък към общината . Естествено по голямата оценка изисква и по голям данък . Тъй си го мислювам с моите остарели мисли . Нека юристите си кажат тежката дума . :D
              Фиат Панда 1.2 2006година
              Синджира си идва ,а козата я няма...

              Коментар


                #37
                snake написа:
                Колеги, сега рипате срещу това, което не ви е изгодно, но не забравяйте, че това е малката секира. Да, логиката на данъка е фискална и презумпцията е "за по-скъпа кола - по-голям данък". Другата "логика", вкарана в закона, е че по-мощната кола е и по-скъпа. Има вкарана и еко-логика: отстъпката за катализатор, но само за по-маломощни коли. Но за какво говорим - 100-200 лв. данък срещу 10-20 лв. за коли (като моята), които са до 74 KW. Така че законът не е съвсем лош. А като стане данъкът за 10+ годишните трошки 1000 и повече лева? Какво ще кажете за дизелово типо 90-та година с годишен данък 2000 лв.? И това ще стане съвсем скоро. И законът няма да се интересува, че 10+ годишната кола е например на газ и замърсява по-малко от чисто нов дизел. Няма да е тази година, защото е изборна. Но следващата-много вероятно. Глобализацията ни натиска, няма мърдане. Законът ще принуди хората да се отърват от старите си коли.Та така, скоро логиката на закона ще стане "за стара кола, за която се предполага, че замърсява много и е технически неизправна и/или слабо надеждна - голям, непосилен данък". След това ще започнат облекченията за хибридните автомобили, а какво ще стане след това, едва ли някой може да предвиди. Аз бях още ученик, когато казваха, че петролните залежи ще се изчерпат до 20-30 г. Е, минаха тези години, и сега пак твърдят същото. А президентът на Венецуела пък каза наскоро, че това е американска лъжа и че Венецуела има петрол поне за още 200 г.
                Съгласен съм принципно с теб, приятелю, но искрено се надявам да не се сбъднат толкова скоропостижно думите ти. А президентът на Венецуела сигурно е прав... имайки предвид единствено потреблението на Венецуела
                She was only a whisky maker but he loved her still.

                Коментар


                  #38
                  snake написа:
                  Колеги, сега рипате срещу това, което не ви е изгодно, но не забравяйте, че това е малката секира. Да, логиката на данъка е фискална и презумпцията е "за по-скъпа кола - по-голям данък". Другата "логика", вкарана в закона, е че по-мощната кола е и по-скъпа. Има вкарана и еко-логика: отстъпката за катализатор, но само за по-маломощни коли. Но за какво говорим - 100-200 лв. данък срещу 10-20 лв. за коли (като моята), които са до 74 KW. Така че законът не е съвсем лош. А като стане данъкът за 10+ годишните трошки 1000 и повече лева? Какво ще кажете за дизелово типо 90-та година с годишен данък 2000 лв.? И това ще стане съвсем скоро. И законът няма да се интересува, че 10+ годишната кола е например на газ и замърсява по-малко от чисто нов дизел. Няма да е тази година, защото е изборна. Но следващата-много вероятно. Глобализацията ни натиска, няма мърдане. Законът ще принуди хората да се отърват от старите си коли.Та така, скоро логиката на закона ще стане "за стара кола, за която се предполага, че замърсява много и е технически неизправна и/или слабо надеждна - голям, непосилен данък". След това ще започнат облекченията за хибридните автомобили, а какво ще стане след това, едва ли някой може да предвиди. Аз бях още ученик, когато казваха, че петролните залежи ще се изчерпат до 20-30 г. Е, минаха тези години, и сега пак твърдят същото. А президентът на Венецуела пък каза наскоро, че това е американска лъжа и че Венецуела има петрол поне за още 200 г.
                  Прав си.Аз плащам 300лв данък в Пловдив за моята кола, само защото е 155коня и е 6 годишна.А че колата е по евро 4 стандарта и гори по малко от една лада това не ги е....е . Та затова дано по бързо да го приемат този данък.
                  HONDA I-VTEC

                  Коментар


                    #39
                    коцев написа:
                    Що ли си мисля аз, че по друга причина данъка на новите коли е по голям от данъка на старите . Пример . Едно жилище от 200кв е с оценка 100 000лв и заплащаш висок данък за него примерно 500лв.Друго жилище 50 кв има оценка 40 000 лв и плащаш данък за него примерно 200лв .Така си го обяснявам, че данъка се начислява върху стойноста на придобитото имущество . При препродажба било на кола, било на жилище се внася и 2 % данък към общината . Естествено по голямата оценка изисква и по голям данък . Тъй си го мислювам с моите остарели мисли . Нека юристите си кажат тежката дума . :D
                    Правилно го мислиш, но проблемът е, че при колите няма данъчна оценка, за разлика от имотите. При автомобилите има застрахователна стойност, но знаем каква "стойност" има тя. По подразбиране е 500 лв. . По сегашния закон данъкът за по-новите автомобили е по-висок, защото се предполага, че по-нова = по-скъпа кола. И съгласно фискалната логика данъкът е по-голям.
                    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                    Коментар


                      #40
                      mitkosoft написа:
                      само не мога да разбера простотията защо на новите коли им е по скъп данъка от по старите....уж по-малко вредни емисии апък повече данък...
                      Защото е данък, а не наказание за това, че си беден. Колкото повече пари можеш да дадеш за кола - толкова по-голям трябва да ти е данъка. Така е мислено от законотвореца. Съответно - колкото по-маломощна е колицата - по-нисък е данъка. На практика, автомобил на 15г. под 100 конски сили - хваща 3 вида отстъпки: за старост, за катализатор и за по-малко коне
                      Steliyan's Life!
                      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                      Коментар


                        #41
                        няма как данъка да се определя по данъчна оценка при препродаване.Пример моята кола като я купувах направихме данъчна оценка на 200лв. тогава колко трябва да ми е данъка 50ст.Аз съм съгласен със jenshen те хората ако имаха възможност да си купят по-нови коли нямаше да карат лади и москвичи,а тези които карат Х6-иците които са с местни номера(не са лизингови) ще имат възможност да извадят 600-700лв. за данък.
                        Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                        Коментар


                          #42
                          данъците на колите в БГ са сгрешени отвсякъдене може да има такива резки граници, които се получават от недомислицата с катализатора до 74 киловатана новата кола данъка ми е 66 лева (90 к.с.), на старата 157 лева (103 к.с.)а сега ми кажете каква е логиката?коя заема повече място на улицита, коя замърсява повече...а това че съм отделил известна сума за нова кола, избощо не го определям като довод за коефициента 2,8
                          2015 Renault Megane Expression GT
                          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                          Всичко за FIAT Bravo 2007

                          Коментар


                            #43
                            Законът не е сгрешен, а остарял и плаче за чисто нов. По времето, когато е правен, е бил съобразен с тогавашния автопарк и нещата са изглеждали сравнително логично. Сега наистина започва да създава нелогични и странни диспропорции. А откакто позволиха на общините да играят с коефициентите за киловат, нещата вече станаха сериозни: например за мареа до 14 г., 113 к.с. данъкът може да варира между 136 лв. и 400+ лв. в различните общини.Но можете да сте напълно сигурни, че какъвто и занон да се приеме, собствениците на по-скъпи автомобили винаги ще плащат по-голям данък, именно защото е данък. Данъкът е по-голям за този, който печели повече или има по-скъпо имущество. Така е било винаги, така и ще бъде. Това е и основната логика на сегашния закон, но тъй като липсва единна система, която да определи "данъчната стойност" на автомобилите, е прието, че по-мощните и по-нови автомобили са и по-скъпи.Както е сигурно и това, че собствениците на стари возила ще бъдат принудени да се откажат от тях, просто ще им стане непосилно и неизгодно да ги притежават. Може и да не е чрез ЗМДТ, а с въвеждане на някакви други такси или затягане на контрола на прегледите, но със сигурност ще се върви в посока обновяване на автопарка.
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар


                              #44
                              в доста европейски страни базата за данъка е мощността или работния обем - целта е екологиятапримерно в Германия се плаща на база работен обемБрава 1,8 1996 колата е Евро21800 см3 - 132 евро данък (на места в БГ е по-скъпо)същата Брава, но дизелова 1,91900 см3 - 327 евро !!! (както се казва - при малък пробег, каквото спестиш от гориво ще го дадеш за данък)и един чисто нов автомобил от същата категорияБраво 1,4 турбо 140:1400 см3 - 95 евро + 32 евро (защото емисиите СО2 са 156 грама, т.е. 36 над 120 грама) - общо 127Браво 1,6 турбодизел 120: 247 евро + 18 - общо 265(като има момент в който новите коли са освобождавани от данък за 12 или 24 месеца) и примерно някаква супер дърта таратайка с работен обем 1800:бензин - 456 евродизел- 676 евро...това за старите коли и високия в БГ мисля че няма да стане скороспоред мен ще се намали данъка за нови коли
                              2015 Renault Megane Expression GT
                              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                              Всичко за FIAT Bravo 2007

                              Коментар


                                #45
                                @chaveto - къде ти е регистрирана колата ? 320 множко ми се виждат за данък.
                                Регистрацията ми е софийска. Данъка си го плащам в Нови Искър. Не би трябвало да има разлика между София и Нови Искър, но в БГ всичко е възможно.Не може за две неща които имат разлика само във възрастта да се плаща различно.Не може за един мотоциклет който 6 месеца ми стои на стойка в гаража да плащам повече данък....... само защото го имам и бил по скъп от един автомобил.П.С за всяко едно МПС което съм регистрирал в данъчното са ми искали фактура или някакъв друг документ в който пише каква е стойността на МПС-то. Може и от това да зависи данъка.

                                Коментар

                                Working...
                                X