Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за срок на акт

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Stefanaki, за съжаление, мисля че Ушеви са прави по всички точки.1. На 23.10.2010 ми се съставя акт No. 1 (за нарушение, с което не се вземат точки) и ми се взема моя "златен’ талон.Правилно. Златния талон се взема при първо нарушение след издаването му и се заменя със син. Без значение от нарушението. Без значение дали за него се отнемат точки или не.Златния талон ти "индулгира" броя точки в следващия син [ако такива се отнемат]. Те пак ще бъдат 39, дори и за нарушението да се отнемат точки.Но се отнема при всяко нарушение и се замества със син.2. Понеже бях подведен от длъжностни лица, че не мога да си заверя акта в София, пътувайки към Силистра ( за да удължа акт No. 1)на 20.10.2010 ми се съставя акт No. 2 (за превишена скорост с 12км/ч, но пътните полицаи нямали фишове и ми писаха акт), като извзеха акт No. 1 (за нарушението отново не се вземат точки).Абсолютно допустимо:Чл. 186. (1)При маловажни случаи на нарушения, които са установени в момента на извършването им, на мястото на нарушението може да бъде наложена глоба с фиш в размер до 50 лв.Може не значи задължително, а значи по преценка на контролния орган.3. Получено е НП по акт No. 1, което е заплатено на момента ( не помня точната дата, но беше прездекември 2010).3. На 20.12.2010 акт No. 2 ми беше удължен до 20.01.2011.4. На 13.01.2011 е получено НП по акт No. 2, което е заплатено на 14.01.2011 и си получих нормален син талон с 39 точки;В момента аз разполагам с един валиден акт (акт No. 2 удължен до 20.01.2011), валидно НП (съгласно акт No. 2) и син талон.Ако днес ме спре полицай мога да му предоставя 3 валидни документа. Според мен това е дупка в закона.Не мисля. Ти си длъжен да носиш контролен талон. Ако не го носиш, трябва да покажеш заместващ документ [Акт или НП]Един, два, три, никой не го интересува, ако поне един е в срок.Да, можеш да показваш Акта или НП и да не даваш талона.Ако си извършил нарушение ще ти напишат нов Акт за него с валидност още един месец.Ще си имаш талона, това ти е предимството, можеш да не ходиш да си получаваш НП по последния Акт.Но.Ако те намерят [по адресна регистрация] и ти връчат НП, което със сигурност ще стане, вярвай ми, един месец след връчването на НП вече ще те има в данъчното като длъжник.Те предават сумата за събиране в АДВ.Шанса ти е, АДВ да не си направят труда да те намерят в рамките на срока за абсолютната давност, 2 + 1 години.Само че, предполагам, че не си мангал от Столипиново и ще те намерят по един или друг начин.Ще има писмо до работодателя ти, който се задължава да блокира възнаграждението ти, докато не го изплатиш.Още по-голям е шанса, през тези три години да отидеш до КАТ по какъвто и да е повод.Няма да ти свършат никаква работа, докато не си платиш сумата по НП.В тази светлина, неуреден е момента с недаването на талона при съставяне на Акт. Причини можеш да измислиш 100.Глобяват те с втори Акт и НП за 10 лева и ти се надяваш никой [KAT-МВР, Данъчните, АДВ] да не те намерят 3 години.После могат да се снимат с НП.Само че вече системата е поразвита и почти е невъзможно да се случи.В закона не се разглежда случай при отнемане на "златен" талон за извършване на нарушение, при което не се отнемат точки - как е коректно да се процедира. В закона пише, че след заплащане на глобата по НП се връща извзетия талон, а мен ме накараха да си платя за издаване/получаване на нов талон.Аз си мисля, че написването на акт No. 2 е незаконно, защото в закона пише, че за такъв вид нарушение се наказва с фиш.Също така си мисля, че щом съм получил право за опрощаване на наказание, което се отнемат точки ("златен" талон), а ми са съставени актове, с който не ми се отнемат точки е нарушено моето право (като ми се връща син талон, за който даже трябва да си платя).При първо нарушение незабавно губиш златния, без значение от нарушението. Затова са ти го взели.Мислите са ми в тази посока, защото ако ми бяха съставили два фиша, вместо двата акта, аз все още щях да разполагам с вече бившият ми "златен" талон.Нямаше. Причината е, че си извършил нарушение. Златния талон се отнема при нарушение, а не само при такова за Акт.При фиш нямаше да ти отнемат синия.Ако греша, моля някой да ме поправи.
    .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
    www.cyxap.com

    Коментар


      #32
      Аз имам акт за изтекъл акт. Посочен е чл. 157 ал 6 от ЗДвП. 10 лв е глобата.

      Коментар


        #33
        Malone написа:
        Stefanaki, за съжаление, мисля че Ушеви са прави по всички точки...............................
        Огромно БЛАГОДАРЯ за точния отговор. Не съм прочел с особено внимание закона, а и е хубаво когато човек "отвътре" ти посочи (подчертае) важните текстове.Аз не съжалявам за нито една (или много голяма част) от моите постъпки. :D Поради тази причинна чинно съм си платил (понесъл наказанията) всичко в срок ( и отново съм с талон - пък бил той и син) без да обжалвам нито едно от извършените от мен нарушения (според действащите закони в РБ, съм виновен и в двата случая).
        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

        Коментар


          #34
          Malone написа:
          2. Понеже бях подведен от длъжностни лица, че не мога да си заверя акта в София, пътувайки към Силистра ( за да удължа акт No. 1)на 20.10.2010 ми се съставя акт No. 2 (за превишена скорост с 12км/ч, но пътните полицаи нямали фишове и ми писаха акт), като извзеха акт No. 1 (за нарушението отново не се вземат точки).Абсолютно допустимо:Чл. 186. (1)При маловажни случаи на нарушения, които са установени в момента на извършването им, на мястото на нарушението може да бъде наложена глоба с фиш в размер до 50 лв.Може не значи задължително, а значи по преценка на контролния орган..................Ако греша, моля някой да ме поправи.
          Ето тук грешиш. За това нарушение не се прилага член 186, прилага се член 182, алинея 2, точка 2, където е предвиден точно случай на превишена скорост от 11 до 20 км/ч. Това не е "маловажно нарушение" *, това си е превишена скорост. Налага се глоба 30 лева, ако водачът е съгласен и не оспорва - пише се фиш. Ако оспорва - пише се акт, след което излиза наказателно постановление с глоба 30 лева, ако актът не е отменен. Това наказателно постановление уж не може да се обжалва. * - 32. "Маловажно" е нарушението, което, макар и с незначителни отклонения от нормативно предписаното поведение на участника в движението, при друга пътна обстановка би могло да доведе до настъпване на пътнотранспортно произшествие. Използвах твоя стил, хареса ми. Според мен по-скоро идеята на тази дума "може" не е дали може с фиш, или може с акт, а е "може да бъде наложена глоба с фиш", но може и да не бъде наложена глоба. Например престрояването в последния момент при двойна непрекъсната линия на свтофар - това е маловажно нарушение, за което може да бъде наложена глоба с фиш, но може и да не бъде, както е в 99.9% от случаите. Но това е само според мен.

          Коментар


            #35
            ogi28b написа:
            Ето тук грешиш.
            Напълно е възможно, но не разбрах къде. Обясни какви са ти мотивите да смяташ така.Stefanaki не оспорва члена, а и аз не знам точно по кой му е съставен акта, а оспорва дали е правилно, че са му съставили Акт, след като са можели да му съставят фиш.И отговора ми е, да, имали са право да му съставят Акт.Член 182, алинея 2, точка 2 указва конкретно нарушение и конкретна санкция, но не определя начина на установяване на нарушението [фиш или Акт].В тази връзка, контролния орган сам може да определи как го направи.И ми се струва, че ти не си ме разбрал. Прочети пак какво съм написал, внимателно. На Stefanaki не му е съставен Акт по чл. 186. (1) и никъде не съм го твърдял.Използвах този член и алинея да илюстрирам възможността, която Закона на дава на контролния орган да избере начина на констатиране на нарушението.Този член не е "наказателен" и е недопустимо да се използва като такъв, по него да се съставя Акт или фиш.Посочената сума от 50 лева не е глоба, а указва горната граница за използването на фиш за установяване на административно нарушение.
            .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
            www.cyxap.com

            Коментар


              #36
              Извадка от НП
              .........е извършил:1. Движение със скорост над разрешените стойности за ППС, което управлява, сигнализирани с пътен знак.с което е нарушил:1)чл. 21 ал.2 от ЗДвПна основание чл. 53 от "ЗАНН" и по чл. 182 ал.2 т.2 от ЗДВППОСТАНОВЯВАМ1) По чл. 182 ал.2 т.2 от ЗДВП - Глоба в размер на 30.00лвПостановлението не подлежи на обжалване на основание чл. 189 ал.5 от ЗДвП
              Преписано 1 към 1 - на две места пише ЗДвП, а на други две ЗДВП
              Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

              Коментар


                #37
                Актът е документ ,който има срок на действие 1 месец.Ако не е презаверен е вече невалиден.И при проверка от компетентните органи се съставя АУАН по ЗДвП в частта ,за неносене на документите които се изискват от закона,тоест,че водачът е без контролен талон към СУМПС .Старият акт се изземва ,като доказателство и се пише нов на това основание.Приятна вечер.Не знам що не си станал адвокат.И ще ми е много интересно да се срещнем ,защото тук се правите на много разбирачи ,но на пътя само примигвате и чупите пръсти .А служебната ми карта на дали ще ми я вземеш най малко пък ти .Това е образно казано.Нали знаеш ,когато най малко очакваш и току виж сме се срещнали на пътя.А ти не ми намеквай ,че взимам пари ,а под друго имам друго нещо на предвид как процедирам .Не се плаша от никой на улицата това го запомни.Вече 16 години съм полицай и са ме уволнявали много пъти такива ,разбирачи ,като теб и все още съм полицай. С това мисля ти отговорих и на теб и на другият колега специалист.И още нещо до сега нямам акт който да ми е отпаднал,а те са много.Статистика не си водя.

                Коментар


                  #38
                  Malone написа:
                  Използвах този член и алинея да илюстрирам възможността, която Закона на дава на контролния орган да избере начина на констатиране на нарушението..
                  Не съм разбрал това, което си написал. Извинявай. Но относно думичката "може" - тук мисля, че тълкуването ти не е правилно. Според теб "може с фиш", но не е задължително, а може и с акт. Идеята обаче не е дали може с фиш, или може с акт, а е че "може да се наложи глоба с фиш", но може и да не се наложи глоба. Това си е текст от ЗАНН, не помня по кой член беше, но ако потърся, ще го намеря. Някъде в началото май го пишеше. Но да не разводняваме повече темата, и аз съм на мнение, че няма значение дали е написан фиш или акт - наказанието е едно и също в случая - 30 лева глоба и отнемане на златния талон.Изобщо това с отнемане на талона е мега-безумно, и самото съществуване на този талон е някаква хипер безсмислица. Отнемат ти нещо, след което ти пишат акт, че не го носиш. Да презаверяваш акт, който изтича... Какво му изтича? Като изтича - защо се налага НП по изтекъл акт... Толкова ли е сложно да ти се начислява към данъците, пък ти го плащай когато искаш. Лихвите си текат. Малоумно е просто.

                  Коментар


                    #39
                    Stefanaki написа:
                    ...
                    Да, използвали са правилно основание за Акта.Можели са да ти напишат и фиш, но са използвали възможността дадена им члена, който ти посочих. Да ти съставят Акт.Всичко е наред, няма как да им търсиш слабости, имали са право да го направят.Предполагам, че Оги не е разбрал какво съм имал предвид. Той ще пише, като прочете.Жалко за златния талон, но ... и синия върши работа. Не ти пожелавам златен, пожелавам ти никога да не ти вземат синия.
                    sota написа:
                    Актът е документ ,който има срок на действие 1 месец.Ако не е презаверен е вече невалиден.И при проверка от компетентните органи се съставя АУАН по ЗДвП в частта ,за неносене на документите които се изискват от закона,тоест,че водачът е без контролен талон към СУМПС .
                    Благодаря за методичната справка, но така и не видях да си написал нещо за "управление с изтекъл Акт", както те помолихме.Вместо локуми, можеше просто да напишеш: "Да, прави сте, аз съм в грешка."
                    sota написа:
                    Не знам що не си станал адвокат.
                    Защото не съм искал.
                    sota написа:
                    И ще ми е много интересно да се срещнем ,защото тук се правите на много разбирачи ,но на пътя само примигвате и чупите пръсти .А служебната ми карта на дали ще ми я вземеш най малко пък ти .Това е образно казано.Нали знаеш ,когато най малко очакваш и току виж сме се срещнали на пътя.А ти не ми намеквай ,че взимам пари ,а под друго имам друго нещо на предвид как процедирам .Не се плаша от никой на улицата това го запомни.
                    Без коментар. В подобни милиционерски полемики не ми се влиза..:: EDIT ::.Сега виждам, че си писал Оги.Ако има такава разпоредба в ЗАНН, когато имаш време, моля те да я потърсиш, аз наистина не знам да има такава. Съвсем сериозно.В САЩ има, но в нашето законодателство не знам за такова нещо.Там може да те предупредят официално без санкция. Предупреждението се регистрира, но не води до нищо, освен статистика и утежняване на санкцията, ако нарушението ти се превърне в рецидив.Талона и всички гимнастики с него са измислени, за да те принудят да си платиш НП. Безумна бюрокрация, но ... така или иначе е факт.И Оги ... няма такова понятие "изтекъл Акт". На Акта нищо не му изтича.Има срок, след изтичането на който Акта престава да е заместващ талона документ. Срок, в който Акта, освен Акт "играе" и нещо друго, а именно контролен талон.Акта си е Акт и след 100 години.Валиден документ, регистриращ извършено някога, някъде, от някого административно нарушение. Той не изтича, все си е Акт. Статистика.
                    .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                    www.cyxap.com

                    Коментар


                      #40
                      Malone написа:
                      sota написа:
                      Я прочети ,като толкова много знаеш какво пише ,като водачът управлява автомобилът със изтекъл срок на акта.Акта му се изземва и му се пише нов,като глобата е същата ,като да не си носиш контролният талон.Неносенето на определените документи и управлението със иЗтекъл акт са две различни неща.Глобата ,обаче е една и съща.Мисля,че за неща ,които не са по твоята компетенция да не спориш.
                      Напротив, тези неща са от моята компетентност. Не от моята "компетенция", а от моята компетентност. *Други неща от моята компетентност са да подписвам Наказателни постановления. Ако познаваш добре ЗАНН, в което се съмнявам, ще разбереш какво искам да ти кажа.И те питам за пореден път, jorko по-горе те пита вече.Посочи ми къде е посочено нарушението "управление с изтекъл Акт". Както и санкцията за "управление с изтекъл акт".Член, алинея, точка и от кой Закон или Правилник за прилагане.Ако не можеш, ще сметна, че освен юридически неграмотен си и упорито юридически неграмотен. Което е доста грозно, ако си униформен и си на улицата. Прекия ти ръководител би трябвало да вземе мерки.
                      sota написа:
                      При констатиране на управление на МПС без контролен талон към СУМПС и без водача да се представи акт за установено административно нарушение, се съставя акт по чл. 100, ал. 1, т. 1 от Закона за движение по пътищата.
                      Не се съставя Акт ПО този член, а НА негово ОСНОВАНИЕ.Нарушението е осъществяване на състава на чл. 183, ал. 1, т. 1, а не на чл. 100, ал. 1, т.1. Той е основание.На по прост език чл. 100, ал. 1, т. 1 указва задължението да си носиш контролния талон, а чл. 183, ал. 1, т. 1 указва с какво ще си наказан [в НП], ако не го изпълниш.И не видях къде в чл. 100, ал. 1, т.1 пише "управление с изтекъл Акт".Това, което ми цитираш не знам откъде го изсмука. Най-вероятно си си водил някакви записки, но не си вникнал въобще в това какво ти говори юриста. Или не си го разбрал, което е по-вероятно.Акта написан на основание чл. 100, ал. 1, т. 1, който ти цитираш е акт за непредставяне на контролен талон, точно както твърдя аз, а не за управление с "изтекъл Акт" каквото е твоето твърдение. Кой е некомпетентен не знам.
                      Чл. 100. (1) (Предишен текст на чл. 100 - ДВ, бр. 6 от 2004 г.) Водачът на моторно превозно средство е длъжен да носи:1. (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) свидетелство за управление на моторно превозно средство от съответната категория и контролния талон към него;
                      Посочваш, че ти не пишеш фишове и актове, а процедираш по някакъв друг начин, който ще го разберем, като се видим.Не знам какъв е този друг начин, но ми се струва, че ще е най-бързия начин да се разделиш със служебната си карта. Поне, ако срещнеш мен.Та ... пак ти препоръчвам, чети Закона преди да излезеш на улицата. В противен случай, най-малкото ще ти се смеят и ще разказват вицове за хората като теб [и мен] в униформа.Ако се чувстваш засегнат по някакъв начин, убеди ме че си прав и ще ти се извиня пак тук в тази тема.Безгрешни хора няма, но в случая искам да ми докажеш, че греша.Точен нормативен акт, точен член за нарушението "управление с изтекъл Акт".tomazo, въобще не си ги слагам тези 10 лева на сърце, ама да е всичко както трябва да бъде.Не да ми излезе някой кух неграмотен селяк със сложни чупки от служебната Астра и да ми ръси и пише глупости, да ми губи времето./колега sota, нямам предвид теб, а по принцип/Ако не знае и не може да пише актове, да стои на вратата в управлението и да записва посетителите. Може и вратата да им отваря.*Компетенция - включва съвкупността от взаимосвързани качества на личността (знания, умения, навици, способи дейности), изискуеми по отношение на определен кръг от предмети и процеси, и необходими за качествена продуктивна дейност по отношение на тях.Компетентността е владеене, притежаване от човека на съответстващата компетенция, включваща неговото личностно отношение към нея и предмета на дейността.
                      Колега абсолютно си прав.Искам да попитам колегата sota какво прави ако проверявания му покаже карта с длъжност поне две категории над неговата?
                      Не всичко което има две бузи ......... е лице.

                      Коментар


                        #41
                        Отговора е:Седи мирно.Една полицейска школа няма да те научи на законите.За шест месеца е невъзможно.А ако питаме колегата sota за решения на съдилищата?
                        Не всичко което има две бузи ......... е лице.

                        Коментар


                          #42
                          nnikin_n написа:
                          Отговора е:Седи мирно.Една полицейска школа няма да те научи на законите.За шест месеца е невъзможно.А ако питаме колегата sota за решения на съдилищата?
                          Проблема е най-вече в ежедневната им работа... имат много началници и много заповеди, писмени и устни и често пъти се получава че са между чука и наковалнята . При накои нарушения трябва да правят избор дали да изпълнят заповед или да спазят закона Знам, че това не е лесно
                          sota написа:
                          И още нещо до сега нямам акт който да ми е отпаднал,а те са много.Статистика не си водя.
                          Ето, тук той ти отговаря :D
                          sota написа:
                          Актът е документ ,който има срок на действие 1 месец.Ако не е презаверен е вече невалиден.И при проверка от компетентните органи се съставя АУАН по ЗДвП в частта ,за неносене на документите които се изискват от закона,тоест,че водачът е без контролен талон към СУМПС .Старият акт се изземва ,като доказателство и се пише нов на това основание.Приятна вечер.
                          С интернет преводача този текст се превърна в " изтекъл акт " :D
                          sota написа:
                          И ще ми е много интересно да се срещнем ,защото тук се правите на много разбирачи ,но на пътя само примигвате и чупите пръсти .
                          Аз пък мога да кажа същото за твои колеги, които на улицата са мъже, а в съдебната зала или пред прекия си началник се чудят къде да гледат и се омотават като неподготвен студент па първи устен изпит :P
                          sota написа:
                          Не се плаша от никой на улицата това го запомни.Вече 16 години съм полицай и са ме уволнявали много пъти такива ,разбирачи ,като теб и все още съм полицай. С това мисля ти отговорих и на теб и на другият колега специалист.
                          Аз съм много доволен от отговора ти ! Извъртя се като фурнаджийска лопата и не се извини за грешката си ... Живи и здрави, света е малък

                          Коментар


                            #43
                            Макар, че поомазахме темата, пиша това за да е поне малко по-полезна.А и колега ме пита по Skype къде се регламентира издаването и въобще къде се регламентира въпросния "златен" талон."Златен" не е точно описание, медиите го наложиха заради цвета.Иначе е контролен талон "Водач на МПС без наказания" и подробности за него могат да се прочетат в:НАРЕДБА № I-157 ОТ 1 ОКТОМВРИ 2002 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ИЗДАВАНЕ НА СВИДЕТЕЛСТВО ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА, ОТЧЕТА НА ВОДАЧИТЕ И ТЯХНАТА ДИСЦИПЛИНАВ частност, чл. 25, ал. 7, ал. 8 и чл. 26, ал. 4
                            .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                            www.cyxap.com

                            Коментар


                              #44
                              Malone написа:
                              Макар, че поомазахме темата, пиша това за да е поне малко по-полезна.А и колега ме пита по Skype къде се регламентира издаването и въобще къде се регламентира въпросния "златен" талон."Златен" не е точно описание, медиите го наложиха заради цвета.Иначе е контролен талон "Водач на МПС без наказания" и подробности за него могат да се прочетат в:НАРЕДБА № I-157 ОТ 1 ОКТОМВРИ 2002 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ИЗДАВАНЕ НА СВИДЕТЕЛСТВО ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА, ОТЧЕТА НА ВОДАЧИТЕ И ТЯХНАТА ДИСЦИПЛИНАВ частност, чл. 25, ал. 7, ал. 8 и чл. 26, ал. 4
                              Даже сме имали и такава тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...F2%E0%EB%EE%ED
                              Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                              Коментар


                                #45
                                Не съм я забелязал, мерси.Мен трябва да ме регистрират в "Големи данъкоплатци", такъв талон ще видя през крив макарон.Все се случва да се дъня за дребни неща, пък хич ме няма по даването на пари на улицата.
                                .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                                www.cyxap.com

                                Коментар

                                Working...
                                X