Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с лаптоп батерия...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Моята батерия също е от Тошиба. Те как процедират? Батерията е модел PA-3399U-2BRS, 10.8V, 4000mAh

    Коментар


      #17
      " Процесс ремонта ноутбучной батареи условно разделить на две части: замена элементов и правка содержимого EEPROM или внутренней флэш-памяти контроллера батареи. Если замена элементов несложный процесс, доступный любому начинающему радиолюбителю, владеющему элементарными навыками обращения с паяльником / аппаратом точечной сварки, то программирование контроллера сложный этап работы, доступный только ремонтнику имеющему достаточно знании и опыта. Программное обеспечение Battery EEPROM Works специально разработано для максимального упрочения второго этапа ремонта батареи. Battery EEPROM Works делает этот этап простым, как 1-2-3. Пользователю необходимо только подключить микросхему памяти (EEPROM) к адаптеру и нажать кнопку RESET. "Ако не разбирате утре ще го преведа, че съм капнал вече. В линка от предния пост има софтуер, има и проста схема на програматор. Всеки един, дори и неуважавщ себе си радиолюбител, ще направи схемата за 5 мин. После е детска игра - натискате RESET и компютъра си мисли че има нова батерия... П.П. Пък вий ми кажете как да се оправя от грипа, че ме е налегнал нещо, та ме къса гърлото. С ракия и чай пробвах - не става.
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #18
        Възможно ли е в сервиз, в който професионално се занимават с това, да ми кажат че батерията по никакъв начин не може да се рестартира, а с това - да може?

        Коментар


          #19
          Ако кажат това, прати ги на .... Няма чип на батерия, който да не може да се ресет-не. Все се канех да ги почна тия неща с батерийте, ама пусти му мързел или липса на време. Тия в сервизите, само ровят из интернет за фърмуеар и като не нанамерят наготово, казват че не може. Руснака добре го е измислил и по-просто не може и да бъде. То като се има в предвид и цената на батерийте, си заслужава да се направи това със схемата от линка, та дори и за един лаптоп. А елементите не са скъпи и се сменят. Преди на времето, си правих така батерията на мобифона. От ония тухлите на първите Нокии. Става като нова и е далеч по евтино.Утре ще преведа написаното в сайта / http://avalon.co.ua/be2works/index.html / Мога и да обясня подробности и ако на някой му се занимава, да си направи схемата. А и като се замисля, това си е бизнес от който може да се печели добре. Пък и Руснаците го продават готово за 10$ ли там...
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            #20
            Еми да ти я пращам? Отворена е, само трябва да се сменят зелените неща и другото дето е с програмирането.

            Коментар


              #21
              Оги, не ми се занимава с това, а не ми е и бизнес. Само споделям възможности, ако някой иска да се занимае. Дори и само да ти помогна, то трябва да поръчам чипа за схемата и да седна да се занимавам... Ето кои чипове подържа тоя програматор и ако на твоята батерия му съвпада чипа , то всеки радиолюбител ще го направи. Но мисля че това са всички видове чипове на батерийте които се използват от производителите на батерии и които се подържат от програматора :Поддерживаемые MCU микросхемы: BQ2040, BQ2060, BQ2063, BQ2092, BQ8011, BQ8012, PIC16C63A, M37515, M37516, AS3XXD, MAX1780, NT1908Поддерживаемые внешние EEPROM (микросхемы памяти) используемые с MCU микросхемами озаглавленными выше: 24C01, 24C02, 24C04 (24C046), 25LC040, S29190A, S29220A (93C56), 93C56, 93C66, 93C76, S29194A, S29394A, AK93C45A, AK6440A, AK6480A, M95640, BR9040.Поддерживаемые микросхемы с интегрированной флэш-памятью или EEPROM: BQ2083, BQ2084, BQ2085, PS401, PS402, BQ8020, BQ80201, BQ20Z70, BQ20Z80, BQ20Z90.Ако пък трябва съвет, то разчитай на подробности.
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #22
                А има ли значение как се ползва лаптопът и как се отразява това на батерията? При двата крайни варианта-да се ползва основно на на зарядно и да се ползва на батерия? Кое е по-добро за дълготрайността на батерията?

                Коментар


                  #23
                  Ех, ако разбирах от електроника колкото от руски, грешка нямаше да имам. Така като чета от вашите писания се убеждавам, че проблема ми е в контролера, ама къде да го нося за ресет?Отговор за горния пост, cheruna на места препоръчват, когато се работи с лаптопа вкъщи да се вади батерията, явно има защо, аз повече от 2 години си карах с батерията постоянно в лаптопа и явно и дойде момента.
                  --Старата ръжда любов не хваща!--
                  156 sportwagon 1,9 jtd 115
                  ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                  Коментар


                    #24
                    Това за вадене на батерията е налко спорно. Тя гаси всички пренадпрежения, и действа като UPS когато лаптопа ви е вкл. в захр. мрежа. При първия по-сериозен токов удар, може да има лоши последствия за целия лаптоп. Разбира се, може да се ползва UPS за стационрно PC, но и там има батерия която се износва. Все пак тя е много по евтина, де.Мисля че колегата Jensen спомена къде могат да ти помогнат.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #25
                      Здравейте,Може ли да ми кажете трудно ли се отварят батериите? Има ли някаква тънкост за да не се наруши цялостта на пластмасата?Поздрави.

                      Коментар


                        #26
                        jenshen73 написа:
                        @paralesa: крайно време е или да прочетеш малко по темите в които пишеш или да спреш да го правиш (писането). Батериите за лаптопи откак са само Li-ION имат освен акумулаторни елементи и управляваща електроника в която има доста информация:1. Производител на батерията2. Сериен номер3. Модел4. Дата на производство/одобрение5. Брой цикли на заряд6. Фабрично дефиниран максимален брой цикли на зарядКакто вече ти писаха - някои софтуери умеят да четат какво дава като информация батерията - обикновено това е достъпно за 90% от съвременните батерии. В общият случай няма достъп до всички директни стойности или за опростяване се изчисляват приблизителни - примерно "процент износване", който е = фабричния / броя цикли. Доста от новите батерии спират да се зареждат в момента в който броя цикли на заряд достигне или подмине фабрично дефинираният. И тогава стигаме до текущата тема. Някои батерии подлежат на "рециклиране", частично или пълно. Частичното включва подмяната на слабият модул + нулиране на броячите, а пълното - подмяна на всички модули (скъпичко, но...) + нулиране на броячите.
                        АЗ попитах,не съм казал,че не може...Ти спри да ме цитираш,че ми писна от теб Ако аз се изказвам неподготвен,ти направо се оакваш другарю Затова точно ти не ми прави забележки. В случая попитах,за да знам с какво се чете подобна информация. Ти обаче вместо отговор вадиш нападки... Поне се надявам да си научил правилника за движение,когато следващия път пишеш за него Въпросът между другото ми беше с какъв софтуер,защото явно не си разбрал А "износване на батерията" не зависи така както ти го описваш на цикли "заряд -разряд" Защото всеки по различен начин зарежда,ползва и разрежда батерията си...тоест до различни проценти. Примерно имам познат,който кара на батерия докато се разреди напълно и после разрежда и друг,който ползва на батерия за по 20 минути и после пак на зарядно. Затова две батерии може да видиш еднакви цифри,а да са различно износени,заради различното ползване
                        ex.Мареа ТД100

                        Коментар


                          #27
                          Re: Проблем с лаптоп батерия...

                          van_dal написа:
                          Колеги имам лаптоп MSI, проблемът е, че спря да се зарежда, работи като е на зарядно, батерията в момента показва 93% заряд, въпреки че снощи угасна без никакви предупреждения и сега работи и без зарядно, показва plugget in, not charging. Какво може да е решението на този проблем, като се има впредвид, че батерията си държеше по 2 часа и кусур и е на 2г. и половина, дали се е скапал контролера?
                          Голяма е вероятността да ти е заминала клетка, за да се случи така внезапно пропадането и липсата на ток. Ако не успееш да я пребориш евентуално по друг начин, пусни ми един ЛС с точния модел на лаптопа, за да мога да попитам и да ти дам цена за батерия от директен вносител. Би трябвало да може и да се рециклира.

                          Коментар


                            #28
                            iuly_vn написа:
                            Това за вадене на батерията е налко спорно. Тя гаси всички пренадпрежения, и действа като UPS когато лаптопа ви е вкл. в захр. мрежа. При първия по-сериозен токов удар, може да има лоши последствия за целия лаптоп. Разбира се, може да се ползва UPS за стационрно PC, но и там има батерия която се износва. Все пак тя е много по евтина, де.Мисля че колегата Jensen спомена къде могат да ти помогнат.
                            Не мога да се съглася с теб. При първия сериозен токов удар батерията нищо няма да спаси.

                            Коментар


                              #29
                              И все пак по-добре ли е с батерия или без като се работи до контакта? А между другото за сега се оправи и работи, да не му е уроки, надявам се да изкара по-дълго. Иначе Orcinus ще те имам предвид, ако отново откаже, иначе модела на лаптопа е MSI ms 68 37 D.
                              --Старата ръжда любов не хваща!--
                              156 sportwagon 1,9 jtd 115
                              ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                              Коментар


                                #30
                                Orcinus написа:
                                iuly_vn написа:
                                Това за вадене на батерията е налко спорно. Тя гаси всички пренадпрежения, и действа като UPS когато лаптопа ви е вкл. в захр. мрежа. При първия по-сериозен токов удар, може да има лоши последствия за целия лаптоп. Разбира се, може да се ползва UPS за стационрно PC, но и там има батерия която се износва. Все пак тя е много по евтина, де.Мисля че колегата Jensen спомена къде могат да ти помогнат.
                                Не мога да се съглася с теб. При първия сериозен токов удар батерията нищо няма да спаси.
                                Ми аз затова казах че е спорно.
                                Fiat Marea TD100

                                Коментар

                                Working...
                                X