Колеги имам лаптоп MSI, проблемът е, че спря да се зарежда, работи като е на зарядно, батерията в момента показва 93% заряд, въпреки че снощи угасна без никакви предупреждения и сега работи и без зарядно, показва plugget in, not charging. Какво може да е решението на този проблем, като се има впредвид, че батерията си държеше по 2 часа и кусур и е на 2г. и половина, дали се е скапал контролера?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с лаптоп батерия...
Collapse
X
-
Най-вероятно.http://hardwarebg.com/forum/member.php?u=1223 - драсни му едно л.с., човека с това се занимава.А крайния ти вариант е ebay.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
-
Humppa
-
Щом батерията не се зарежда, но все още работи - неприятността е голяма, но ще оставя останалите експерти да се наскачат.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
sok1 написа:Колко % е износването на батерията?ex.Мареа ТД100
Коментар
-
Humppa
Everest, софтуер за диагностика, има такава функция. Някой модели преносими компютри също имат подобна диагностика. До колко са достоверни не знам...
Коментар
-
@paralesa: крайно време е или да прочетеш малко по темите в които пишеш или да спреш да го правиш (писането). Батериите за лаптопи откак са само Li-ION имат освен акумулаторни елементи и управляваща електроника в която има доста информация:1. Производител на батерията2. Сериен номер3. Модел4. Дата на производство/одобрение5. Брой цикли на заряд6. Фабрично дефиниран максимален брой цикли на зарядКакто вече ти писаха - някои софтуери умеят да четат какво дава като информация батерията - обикновено това е достъпно за 90% от съвременните батерии. В общият случай няма достъп до всички директни стойности или за опростяване се изчисляват приблизителни - примерно "процент износване", който е = фабричния / броя цикли. Доста от новите батерии спират да се зареждат в момента в който броя цикли на заряд достигне или подмине фабрично дефинираният. И тогава стигаме до текущата тема. Някои батерии подлежат на "рециклиране", частично или пълно. Частичното включва подмяната на слабият модул + нулиране на броячите, а пълното - подмяна на всички модули (скъпичко, но...) + нулиране на броячите.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:@paralesa: крайно време е или да прочетеш малко по темите в които пишеш или да спреш да го правиш (писането). Батериите за лаптопи откак са само Li-ION имат освен акумулаторни елементи и управляваща електроника в която има доста информация:1. Производител на батерията2. Сериен номер3. Модел4. Дата на производство/одобрение5. Брой цикли на заряд6. Фабрично дефиниран максимален брой цикли на зарядКакто вече ти писаха - някои софтуери умеят да четат какво дава като информация батерията - обикновено това е достъпно за 90% от съвременните батерии. В общият случай няма достъп до всички директни стойности или за опростяване се изчисляват приблизителни - примерно "процент износване", който е = фабричния / броя цикли. Доста от новите батерии спират да се зареждат в момента в който броя цикли на заряд достигне или подмине фабрично дефинираният. И тогава стигаме до текущата тема. Някои батерии подлежат на "рециклиране", частично или пълно. Частичното включва подмяната на слабият модул + нулиране на броячите, а пълното - подмяна на всички модули (скъпичко, но...) + нулиране на броячите.
Коментар
-
@Airfan: Еверест дава доста информация по темата. Трудният начин е - разлепяне на батерията (да не се потроши пластмасата) и замерване на всеки елемент по отделно. Проблема е, че ако е заминал брояча - трябва да се нулира. За Пловдив не знам към кого да те насоча, а за в София са дали по-горе координати на колеги, чиито услуги и аз ползвам.Аз например ползвам стандартната програма на Linux, която дава информация за статуса на батерията. Пише % заряд и % капацитет. Колкото по-нисък е % капацитет - толкова повече е седял лаптопа забоден в щепсела.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:@Airfan: Еверест дава доста информация по темата. Трудният начин е - разлепяне на батерията (да не се потроши пластмасата) и замерване на всеки елемент по отделно. Проблема е, че ако е заминал брояча - трябва да се нулира. За Пловдив не знам към кого да те насоча, а за в София са дали по-горе координати на колеги, чиито услуги и аз ползвам.Аз например ползвам стандартната програма на Linux, която дава информация за статуса на батерията. Пише % заряд и % капацитет. Колкото по-нисък е % капацитет - толкова повече е седял лаптопа забоден в щепсела.
Коментар
-
То стана интересно. Та да допълня само или по точно да отговоря на колегата Airfan. Чипа се "нулира" като му се сменя фърмуера. Или се променят само стойнодтите. Сваля се от платката и се закача на програматор. Имах някъде проста схема на такъв програматор и фърмуер-и за повечето батерии, но трябва да ги изкопая от компа си. Но по номера на батерията, можете да си го намерите сами в интернет. Братята Руснаци са много вещи и напред с материала. А и всичко и подробно обясняват. Не като из наще форуми, да се заяждат и никога нищо да не намираш.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Трябва ми фърмуер за батерия за лаптоп Тошиба, малко по-стар от тоя дето беше при теб.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Ами виж тука - http://avalon.co.ua/be2works/download.html . Ако не намериш за тоя модел, аз утре ще поровя из хардовете и ще ти го пратя в скайп-а.Даже гледам че софтуера от линка, четял всички видове чипове, които се поставят на батерийте. Има и проста схема с един оу и няколко елемента в секцията "железо" Е тия Руснаци са велики, просто. Само дето най-голямата им простотия, че измислиха комунизма.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар