Напоследък във форума се появиха няколко фундаментални теми . Казвам това полу на майтап. Имам предвид теми като тази за използването на ръчната спирачка или за инерцията и ППХ, от които се установява, че неща, които изглеждат рутинни и очевидни, могат и се извършват по коренно различни начини. Или пък теми, в които се установява, че много хора не са наясно за какво се прави застраховка ГО и кой получава обезщетение при ПТП.И така: как е правилно да се мери нивото на моторното масло? Аз го меря така, ако искам да съм наясно с точното количество:- Задължително на равно място, за предпочитане едно и също. Защото равно-равно, ама не е ясно колко е равно в сравнение с предишното измерване.- При изгасен(тук мисля, че няма спор ) и студен двигател (,който не е работил няколко часа) вадя щеката, избърсвам я, пъхам я обратно докрай и каквото покаже, това смятам за реално ниво на маслото. Опитът ми показва, че между нивото при загрял и студен двигател разликата може да бъде доста голяма-примерно едно деление на щеката, което се равнява на около 200 гр. А и когато двигателят е загрял, маслото се стича по-лесно и не стои точно фиксирано на щеката. Интересно обаче, че в книжката на колата днес прочетох, че нивото се мери така: двигателят трябва да е достигнал работна температура . Изгася се, изчаква се около 5 минути, вади се щеката, избърсва се и тогава се мери.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как измервате нивото на маслото?
Collapse
X
-
Аз почти винаги меря нивото на студен двигател. И гледам не само нивото ами и колко е замърсено маслото. Като е работил двигателят маслото винаги е по-чисто понеже е преминало през филтъра. А сутрин например преди тръгване колата цяла нощ е стояла всичките замърсявания са се утаили и може по-точно да се прецени замърсяването.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Аз пък не го меря. Разчитам на електрониката. За 10 години - дори на атничният ми Опел не ме е подвела. Текущо имам точно толкова масло, колкото автомобила предпочита за нужно. Разликата топло-студено я има по ред причини, но предвид, че аз НЕ знам къде е устройстовото за мерене нивото на маслото ръчно - не искам да ги коментирам. Винаги съм знаел, че за тези неща има сервизи и ходя в тях, осъмня ли се в нещо. Ниско ниво на маслото - сервиз. Меки гуми - сервиз. Вода в нафтата - сервиз, след това ... знаете...Светне ли ми червена лампа на таблото - започвам да се притеснявам и звъня за час в сервиза.Единственото нещо, което правя собственоръчно по моята кола е да наливам стъклопочистваща течност - чиста вода, а понякога - концентрат. За останалото си има сервизен персонал.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
На равно,на студен двигател,като задължително съм си пуснал музиката в колата преди това !Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!
Коментар
-
jenshen73 написа:Светне ли ми червена лампа на таблото - започвам да се притеснявам и звъня за час в сервиза.Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
Аз моето го мерех през първите месеци, като си взех колата, защото не беше ясно в какво състояние е двигателят и как харчи масло. След като установих, че не го гори, спрях да го меря. Е, хвърлям му един поглед, когато надхвърля 10 000 километра с едно масло и то, за да се успокоя, че има още малко ресурс, докато се уговоря да ми го сменят.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
ogi28b написа:jenshen73 - ти лампа за ниво на маслото ли имаш ?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Това с лампата не ми се вижда добра идея. Двигателят със сигурност няма да блокира за секунди или минути след като светне лампата, но предпочитам да не се стига до там. Виждал съм пред нас как група младежи нарочно унищожиха една кола, на която беше изтекло половината масло. Около 10 минути я форсираха, преди да се предаде напълно. За гумите, Стилияне, имам око-рьонтген . Имам си и манометър - професионален, но и на око, а и по возията, мога да си определя налягането с точност до 2-3 десети. И си ги помпя сам, не разчитам на гумаджиите. За маслото, хм, не знам, явно повечето не го мерят често или разчитат на услугите на бензиностанциите, където някой отегчен служител ще го премери надве-натри. На всички коли, които съм имал, и аз като sugarboy в началото меря много редовно маслото, за да съм наясно. Но и след това на всеки 1000 км., както и преди дълъг път, меря нивото. Просто навик, не че е някаква необходимост.Абе на стара кола, ако не отваряш периодично капака да хвърлиш поглед поне на основните течности и лубриканти, ще имаш ядове.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Е, да не излезе пък, че съвсем не вдигам капака. Скоро подмених течността за чистачките със зимна, след това пък колегата Stenli ми провери антифриза и маслото на скоростната кутия. И аз, преди дълъг път, хвърлям по един поглед на маслото, но вече този навик не е така педантичен, както на предишния ми полски фиат, който хем го гореше, хем течеше отвсякъде. Освен това, както ми е в гаража, с един поглед установявам дали има съмнителни течове и така. Отварям капака по някой път, колкото да се полюбувам на двигателя, като няма друга причина :D Това в рамките на шегата, разбира се...Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар