Напоследък във форума се появиха няколко фундаментални теми
. Казвам това полу на майтап. Имам предвид теми като тази за използването на ръчната спирачка или за инерцията и ППХ, от които се установява, че неща, които изглеждат рутинни и очевидни, могат и се извършват по коренно различни начини. Или пък теми, в които се установява, че много хора не са наясно за какво се прави застраховка ГО и кой получава обезщетение при ПТП.И така: как е правилно да се мери нивото на моторното масло? Аз го меря така, ако искам да съм наясно с точното количество:- Задължително на равно място, за предпочитане едно и също. Защото равно-равно, ама не е ясно колко е равно в сравнение с предишното измерване.- При изгасен(тук мисля, че няма спор
) и студен двигател (,който не е работил няколко часа) вадя щеката, избърсвам я, пъхам я обратно докрай и каквото покаже, това смятам за реално ниво на маслото. Опитът ми показва, че между нивото при загрял и студен двигател разликата може да бъде доста голяма-примерно едно деление на щеката, което се равнява на около 200 гр. А и когато двигателят е загрял, маслото се стича по-лесно и не стои точно фиксирано на щеката. Интересно обаче, че в книжката на колата днес прочетох, че нивото се мери така: двигателят трябва да е достигнал работна температура
. Изгася се, изчаква се около 5 минути, вади се щеката, избърсва се и тогава се мери.



Коментар