Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Акумулатор за соларна система ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Акумулатор за соларна система ?

    Намисли съм сега един проект да си направя слънчев панел тоест няколко панела всеки с мощност 63вата. Тока ще бъде 3.5А а напрежението 18волта нарочно повече напрежение ще правя да може в облачно време пак да изкарва 13-14 волта за да може да зарежда акумулатора. Та идеята ми чрез инвертор от 12 на 220 волта да ползвам съхранената в акумулатора енергия за захранване на няколко крушки а след време с другите панели да включа и телевизор. Целта на проекта е с учебна цел. Плановете ми за бъдеще са да сведа до минимум сметките за ток. Та въпроса е какъв акумулатор е по добре да полззвам - автомобилен, пак автомобилен само че сух(с гел са вътре), или акумулатор с дълбок разряд дават им живот около 10 години но са и доста скъпи...автомобилен акумулатор според вас колко време може да издържи ако се разрежда всеки ден до минимума...забравих да спомена че тока от панела се вкарва чрез контролер който зарежда батерията...и при консумация когато акумулатора падне до 10.5 волта и прекъсва консумацията....ще може ли да издържи 2-3 години ако се разрежда поне през ден до 10.5 волта
    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

    #2
    солар

    Гледам има соларни акумулатори.http://solar.sts.bg/forum/viewtopic.php?t=155
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      @mitkosoft: Според мен е неразумно да се ползва инвертор 12V-220V защото само там загубата е голяма. Ако на първо време ще се ползва акумулраната електроенергия само за осветление - знаеш, че има и нормални осветителни решения на 12V, нали?
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #4
        Да знам всичко съм проучил, само инверторите малко ми куцат но доколкото съм чел имат някав минимален разход на ток когато работят на празен ход. Да но искам и лаптопа да си включвам от време на време значи няма как да мина без инвертор
        Fiat Bravo 1.9 JTD 100

        Коментар


          #5
          Преди да си си дал парите:Ето обучи се http://solar.sts.bg/forum/
          _/''''''''''''''''''''''''\_
          //---------------\\
          [( )== //// ==( )]
          |_|'------------'|_| ....Punto

          Коментар


            #6
            кола

            Ми и лаптопа нали има за 12 волта .
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Здрасти колега,Фирмата в която работя, се занимава с подобни неща Работата е доста дебела и мога да ти дам доста инфо, но е страшно много за писане. Имам реализиран мой проект на улична соларна лампа във фирмата и съм понатрупал опит, но и има какво да се учи. За акумулатора - най добре гелов или AGM технология. Какви на лични ако искаш. Има такива с 12 години живот НО: Според дълбочината на разреждане, броят на циклите рязко намалява. Така, че на практика, броят цикли определя живота му. Всеки акумулатор има такава характеристика. За стартерен акумулатор в такава система забрави - ще го убиеш за 1 година.За панелите - Най добре е контролера, да има режим MPPT - http://en.wikipedia.org/wiki/Maximum..._point_tracker работещ в 3-те режима на зареждане на акумулатора1. Bulk charge2. Absorption3. FloatНе го ли осигуриш проекта ти е загубен от сега, повярвай ми Разреждането на акумулатора до мин. ще скъси много живота му и не е желателно. Пак поради циклите - графиката е експоненциална. Да не говорим , че при ниски температури контролера не трябва да позволява разреждане под 30%, защото има опасност от замръзване - електролита става все повече вода. Геловият също! Така, че баланса на мощностите трябва да ти е такъв, че за една нощ да го разреждаш на пример по около 20-30% за да издържи примерно 5 години. А колко автономност искаш - ти си знаеш.
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар

              Working...
              X