Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Узаконяване на допълнителни светлини

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Миналата година си купих от ибей и сложих пробно на една от колите ми LED DRL светлинки, ама не от тези евтините, а истински, с рефлектори, и най-вече с TÜV сертификат че са одобрени за дневни светлини в Германия. Е нямате си на идея за 3 седмици колко пъти ме спираха, и колко пъти искаха да ми пишат акт. Обяснявам им аз че хората са го измислили и е регламентирано в западна Европа, но те дори не знаят какво е "дневни светлини". Единия полицай даже ми каза че дневните светлини като понятие важало само за мотоциклети Та след 3 седмици проблеми със закона ги изключих и си прехвърлих DRL-a на късите и сега ми светят на 60% и няма никакви ядове... Та мисълта ми е че още не си струва да се слагат ЛЕД светлини, защото полицаите ги мислят за халогени, и главоболията са излишни Иначе моите светеха доста добре, виждаха се отдалеч.
    Прикачени файлове

    Коментар


      #17
      Valiosport написа:
      Колеги някой ще ме светне ли какво е това DRL
      А някой ще каже ли какъв им е смисъла, особено в най-често срещания вариант: монтаж на дългите, които да светят на някакъв % от мощността си, но обикновено пак са много силни и дразнят отсрещните. А загрозяват и колите с тези облещени фарове в средата, но това е лично мнение. Какъв е смисъла от това, при положение че всеки електричар може да ви промени схемата така, че автоматично да се палят (и съответно да се гасят) стандартните къси светлини. Държите си ключето на светлините на положение "къси" и 7-10 секунди след подаване на контакт късите светлини се палят автоматично. Ако не искате да ви се палят, просто завъртате превключвателя на светлините в изключено положение. Проста работа.
      ogi28b написа:
      Съкращение на Daytime Running Lights - дневни светлини. (Чл. 70 от ЗДП)
      Едва ли законотворците (ама че комплимент им направих ) са имали точно тези модули предвид. По-скоро си мисля, че някой от тях е чул, видял или прочел, че при новите коли има такова животно, наречено "дневни светлини" и го е вмъкнал в закона.
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #18
        смисълът е, че се пази рефлектора на късите +не свети таблотоне светят задните габаритине работи осветлението на номераи при коли с фабричен ксенон - пази крушките и баластите, които са прекалено скъпи (на афтърмаркета за 50 лева няма какво да му се мисли, освен трудния понякога монтаж-демонтаж...примерно Стило)
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #19
          Малко извън темата, но нали вече ще си караме все на светлини? Целогодишно?
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #20
            Нашият закон не е променен все още, така че засега до 1 март включително.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #21
              Jimy написа:
              Immortal, умишлено ли говориш за: изменение на конструкция или така е написато дословно в закона? Защото с пускането на ДРЛ в даден автомобил, аз не виждам как ще се наруши конструкцията му.
              Всяка промяна на каквито и да било възли от автомобила е "изменение на конструкцията". За промяна на конструкцията се счита дори промяна на цвета на дадена светлина (например зелени или сини габарити, каквито често виждам).Само да допълня, че в проекта на наредба АБСОЛЮТНО СА НЕДОПУСТИМИ промени по осветлението на автомобила.Допустимо е единствено замяната на осветителни тела (фарове, стопове, мигачи и др.) от НЕОДОБРЕН тип (т.е. без СЕ маркировка) с такива от същия вид с СЕ маркировка.

              Коментар


                #22
                snake написа:
                Нашият закон не е променен все още, така че засега до 1 март включително.
                Точно това "включително" го няма в закона и един полицай тази година се опита да ми се прави на интересен точно на 1 ви март защо съм без включени светлини, като ми вади книжката с закона и ми прави кратък прочит. След това му казах че нещо липсва и това е думата "включително" взе да се почесва където не го сърби, каза ми че съм много отворен и ми върна документите.

                Коментар


                  #23
                  Immortal написа:
                  (* Такава наредба до ден днешен няма приета. Има един проект за такава наредба, публикуван ТУК. В нея има разни изисквания, но тъй като още не е приета и влязла в сила, засега няма да ги коментираме.)
                  От любопитство прочетох малко от тая наредба и по-специално Приложение 2. Леле-е-е-е, направо се хванах за главата. Добре че не е приета.oВграждане на системата, възли или компоненти от нея, неотговарящи на съответните наредби (осветление и сигнализация) - недопустимоoМонтаж на светоизлъчващи устройства с променена мощност, ако се явяват неодобрени устройства и се заменят с одобрениЕто примери за които се изисква "Изпитвания и/или проверки"oЗапалителни и подгряващи свещи - сигурно ако си смениш свещите с иридиеви например - смъртен грях и законът те праска по главатаoСвързващи проводнициoМонтаж на огледало за виждане назад и на устройство за непряко виждане - сигурно включва и камера за задно вижданеoМонтаж на аудио-визуална техника, навигационна система !!! и др.Малко допълнение - цените на Технотестhttp://www.technotest.bg/resources/TSENI2010.pdfТам са написали:ЛАБОРАТОРИЯ "Акумулатори и ел.инсталации" - изпитване на ел.-оборудване - по договаряне (става въпрос за цената)
                  Bravo 1.6 / 16

                  Коментар


                    #24
                    Immortal написа:
                    Jimy написа:
                    Immortal, умишлено ли говориш за: изменение на конструкция или така е написато дословно в закона? Защото с пускането на ДРЛ в даден автомобил, аз не виждам как ще се наруши конструкцията му.
                    Всяка промяна на каквито и да било възли от автомобила е "изменение на конструкцията". За промяна на конструкцията се счита дори промяна на цвета на дадена светлина (например зелени или сини габарити, каквито често виждам).Само да допълня, че в проекта на наредба АБСОЛЮТНО СА НЕДОПУСТИМИ промени по осветлението на автомобила.Допустимо е единствено замяната на осветителни тела (фарове, стопове, мигачи и др.) от НЕОДОБРЕН тип (т.е. без СЕ маркировка) с такива от същия вид с СЕ маркировка.
                    Абсолютно прав си!!! И като допълнение към това ще добавя следното:
                    Jimy написа:
                    Riki888 написа:
                    Откривам малко сбита информация по европейското и българското законодателство свързана с използването на дневни светлини.http://www.tuning.bg/avto-novini/drl...algariya-23124 ...
                    Колеги СЪВЕТВАМ ВИ, прочетете хубаво темата в tuning.bg!!! За дневни светлини наистина имаме право да ползваме, но както Riki888 предположи - ТЕ /ДРЛ/ трябва да са сертифицирани. Защото в противен случай КАТ-джиите казват: тези фиати нямат ДРЛ! не може да караш на дълги! това не са ДРЛ! ти НЕ караш АУДИ /при опит от моя страна да коментирам идентичната система монтирана при АУДИ,ХОНДА и др ,,точно на дългите!!!/ ... това е! За мое съжаление пак се дърпа спирачката на разумното и практичното!п.п. за съжаление след разговор с ТЕХНОТЕСТ-София стана ясно, че за узаконяване на ксенон е необходима автоматична система за регулиране на фаровете, а за ДРЛ модули е необходимо те да светят в петното на късите светлини, т.е. не трябва да се монтират на дългите ... поне аз така го разбрах инж.Иванов ... ?!п.п. и още нещо това удоволствие за узаконяване на светлини може да се случи само в София срещу 200лв+, защото колегите в другите градове нямат нужното оборудване.
                    Добавям и цитат от информацията в отговор на официално запитване от страна на LUXIMA към ТехноТест:[quote:4d0b18d017]Могат ли да ме глобят за използването на Дневни светлини?Основното притеснение на всички нас е дали няма да бъдем глобени за включени ,,фарове за мъгла
                    Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                    Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                    http://www.keepfighting.ms

                    Коментар


                      #25
                      DRL модулите се монтират към електрическата инсталация на автомобила, като в зависимост от монтажа могат да управляват, дълги светлини (стандарт за Америка и Канада) , къси светлини (стандарт за Европа) или допълнително монтирани (халогенни или ЛЕД)
                      Обаче предвид начина на светене на тези сертифицирани външни модули и изискването на европийския стандарт за къси ... нещо се разминава тук?!п.п. дали някой забелязва разлика в принципа и реално начина на светене на цитираните ДРЛ външни модули и тези при които се ползват наличните рефлектори на дългите, но с редуцирана мощност???
                      Прикачени файлове
                      Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                      Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                      http://www.keepfighting.ms

                      Коментар


                        #26
                        Jimy написа:
                        DRL модулите се монтират към електрическата инсталация на автомобила, като в зависимост от монтажа могат да управляват, дълги светлини (стандарт за Америка и Канада) , къси светлини (стандарт за Европа) или допълнително монтирани (халогенни или ЛЕД)
                        Обаче предвид начина на светене на тези сертифицирани външни модули и изискването на европийския стандарт за къси ... нещо се разминава тук?!п.п. дали някой забелязва разлика в принципа и реално начина на светене на цитираните ДРЛ външни модули и тези при които се ползват наличните рефлектори на дългите, но с редуцирана мощност???
                        Пропускаш силата (интензитета) на светене на едните и на другите светлини.То по тая твоята логика и мигачите заслепяват, щото светят с 21 ватови крушки директно насреща ти... И те трябва да се забранят?!?

                        Коментар


                          #27
                          не съм виждал европейска кола с DRL фабрично монтиран на къситевинаги са на дългите, халогените, или отделен диоден модул
                          2015 Renault Megane Expression GT
                          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                          Всичко за FIAT Bravo 2007

                          Коментар


                            #28
                            Sev написа:
                            не съм виждал европейска кола с DRL фабрично монтиран на къситевинаги са на дългите, халогените, или отделен диоден модул
                            На ГОЛФ 5 на приятел, фабрично са му светнати постоянно късите. Не може да ги угаси от никъде, освен софтуерно в сервиза... Не знам дали се брои за DRL, но запали ли колата, и късите си светват, независимо дали са включени или изгасени от копчето. Така дойде от магазина колата.

                            Коментар


                              #29
                              20% от 55W= 11W ; 30% от 55W=16.5W ... всеки може да го сметне тва, нали?! Ясно, че се търси под вола теле, но каква е логиката да не се узакони нещо ,за което има сертификат, нещо което води реално до конструктивно изменение /имам предвид външните ДРЛ модули с ЛЕД/ ? Защото в този случай и всеки ВЪНШЕН модул за алармена система е НЕ ЗАКОНЕН!
                              Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                              Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                              http://www.keepfighting.ms

                              Коментар


                                #30
                                Jimy написа:
                                20% от 55W= 11W ; 30% от 55W=16.5W ... всеки може да го сметне тва, нали?! Ясно, че се търси под вола теле, но каква е логиката да не се узакони нещо ,за което има сертификат, нещо което води реално до конструктивно изменение /имам предвид? Защото в този случай и всеки ВЪНШЕН модул за алармена система е НЕ ЗАКОНЕН!
                                Според мен, наличието на сертификат за съответствие и одобрение на типа и монтаж съгласно указанията на производителя от оторизиран техник, автоматично узаконява инсталацията.

                                Коментар

                                Working...
                                X