Колеги интересувам се какъв е начинът за узаконяване на допълнителни светлини.Например допълнителни дневни LED светлини извън корпуса на фара. Или пък включен DRL модул на 50% от мощността на крушката към светлините за мъгла с идеята да се използват като дневни светлини.Гледам че включват DRL модул към дългите светлини. Могат ли катаджиите да направят въпрос че карам на дълги ако светят на 50%.Интересувам се ако някой е запознат със законна процедура и нормативни документи, къде се ходи и колко струва (с документ а не на ръка), какъв документ трябва да получа за пред катаджиите. Въобще ако е сравнимо по цена със глобите които бих платил за включени светлини за мъгла, заслужава си да си изкарам едно такова документче.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Узаконяване на допълнителни светлини
Collapse
X
-
За колите с монтиран DRL на дългите и аз съм си задавал въпроса дали са законни и дали например в зимния сезон се признават за включени къси светлини, каквото, мисля, е изискването.Освен че според мен DRL на дългите загрозява колата (става като кривогледа с включени само дългите светлини в средата) и понякога са дразнещо силни, не знам какъв им е смисъла, след като за 20-30 лв. с помощта на реле може да се преправи схемата така, че определен брой секунди след подаване на контакт автоматично да се палят нормалните къси светлини.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
-
Оригиналните светлини са с лампа 21 вата или с допълнителна електроника която управлява дългите. На някои модели автомобили купуваш само "релето", което забождаш в таблото с релета и бушони. Естествено, че се признават от закона, нали там го пише. Член 70 и после Параграф 6, точка 59 от ДР на ЗДП. Релетата, които предлагат вече редица търговци из форумите имат доста възможности за регулиране и настройка, така че съмнявам се да не може да покрие каквито и да е изисквания, които покрива например едно Ауди, една Хонда, едно Рено или който и да е модел с оригинални дневни светлини. На Браво/а/Мареа например пък има изход +12 от конзолата с лостовете, който е предвиден за захранване на такива светлиниRiki888 - ако се чудиш дали да си слагаш - слагай смело, аз от три години карам с такова нещо и никога никакви проблеми с полиция или пък някой да ми присветне. За тези 3 години - миналата седмица смених една лампа, за първи път, а колата е в движение всеки ден.
Коментар
-
ogi28b написа:...аз от три години карам с такова нещо и никога никакви проблеми с полиция ....Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
И аз само веднъж обяснявах на един, че това не са дълги, и му викам - застани отпред да видиш как са дълги, после му показах нагледно че на позиция габарити си светят габарити, на позиция къси светят къси и габарити, дългите му ги демонстрирах със светлинния клаксон, а на позиция нула светят дневните, и всъщност истинска позиция "нула" нямам. Винаги нещо свети. Най-интересно ще им е на полЮцаите да запаля и да си изляза от колата. Те си светват след 10-на секунди.
Коментар
-
Аз се интересувам да си монтирам DRL не на дългите ами на халогените за мъгла. И причината е чисто практическа - не искам да ми изгаря рефлектора на късите през лятото. През зимата няма проблем понеже температурите са ниски и крушката не нагрява толкова много рефлектора. Обаче летните температури + нагряване от крушката, това вече прави по-висока температура и се уврежда рефлекторът.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
snake написа:За колите с монтиран DRL на дългите и аз съм си задавал въпроса дали са законни и дали например в зимния сезон се признават за включени къси светлини, каквото, мисля, е изискването.
Коментар
-
Riki888 написа:Аз се интересувам да си монтирам DRL не на дългите ами на халогените за мъгла. И причината е чисто практическа - не искам да ми изгаря рефлектора на късите през лятото. През зимата няма проблем понеже температурите са ниски и крушката не нагрява толкова много рефлектора. Обаче летните температури + нагряване от крушката, това вече прави по-висока температура и се уврежда рефлекторът.
Коментар
-
Immortal написа:Какво са светлини за движение през деня - никой никъде не пояснява.§ 6. По смисъла на този закон:59. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Не знам дали разгледахте съдебното решение, което по-горе пуснах, но да ви кажа накратко смисъла му:- Има предвидено наказание, ако ИЗМЕНИТЕ неразрешено конструкцията на автомобила.- Няма предвидено наказание, ако УПРАВЛЯВАТЕ автомобил с изменена конструкция. Въпреки това, могат да спрат МПС-то от движение.- Никой не може да докаже, че ВИЕ, сте направили изменението на конструкцията, следователно, не може да ви накажат за това, тъй като трябва недвусмислено да докажат, че вие сте виновника.
Коментар
-
Immortal написа:Тук нещо не те разбирам?!?Не искаш да си монтираш ДРЛ на дългите, а на фаровете за мъгла... причината - да не ти се уврежда рефлектора на късите?!?Като си сложиш ДРЛ на дългите, късите няма да светят и нищо няма да се уврежда.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Immortal, умишлено ли говориш за: изменение на конструкция или така е написато дословно в закона? Защото с пускането на ДРЛ в даден автомобил, аз не виждам как ще се наруши конструкцията му.edit: Riki888, на пазара вече има диодни крушки с цокъл Н1, но все още са със слаби диотчета или аз не съм попаднал на подходящите. Реално имат диоди разположени странично, като светлината им се отразява в рефлектора и от там илюзията за нормална крушка е 100%.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар