Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Узаконяване на допълнителни светлини

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Узаконяване на допълнителни светлини

    Колеги интересувам се какъв е начинът за узаконяване на допълнителни светлини.Например допълнителни дневни LED светлини извън корпуса на фара. Или пък включен DRL модул на 50% от мощността на крушката към светлините за мъгла с идеята да се използват като дневни светлини.Гледам че включват DRL модул към дългите светлини. Могат ли катаджиите да направят въпрос че карам на дълги ако светят на 50%.Интересувам се ако някой е запознат със законна процедура и нормативни документи, къде се ходи и колко струва (с документ а не на ръка), какъв документ трябва да получа за пред катаджиите. Въобще ако е сравнимо по цена със глобите които бих платил за включени светлини за мъгла, заслужава си да си изкарам едно такова документче.
    Bravo 1.6 / 16

    #2
    За колите с монтиран DRL на дългите и аз съм си задавал въпроса дали са законни и дали например в зимния сезон се признават за включени къси светлини, каквото, мисля, е изискването.Освен че според мен DRL на дългите загрозява колата (става като кривогледа с включени само дългите светлини в средата) и понякога са дразнещо силни, не знам какъв им е смисъла, след като за 20-30 лв. с помощта на реле може да се преправи схемата така, че определен брой секунди след подаване на контакт автоматично да се палят нормалните къси светлини.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      има си изискваниякъде да са, каква светлина да излъчват и.т.н - в сайта на Луксима ги пишешемасово коли се правят заводски с DRL, точно през дългите или халогенитено на мощност около 20%, или на халогените с отделна крушка
      2015 Renault Megane Expression GT
      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
      Всичко за FIAT Bravo 2007

      Коментар


        #4
        Оригиналните светлини са с лампа 21 вата или с допълнителна електроника която управлява дългите. На някои модели автомобили купуваш само "релето", което забождаш в таблото с релета и бушони. Естествено, че се признават от закона, нали там го пише. Член 70 и после Параграф 6, точка 59 от ДР на ЗДП. Релетата, които предлагат вече редица търговци из форумите имат доста възможности за регулиране и настройка, така че съмнявам се да не може да покрие каквито и да е изисквания, които покрива например едно Ауди, една Хонда, едно Рено или който и да е модел с оригинални дневни светлини. На Браво/а/Мареа например пък има изход +12 от конзолата с лостовете, който е предвиден за захранване на такива светлиниRiki888 - ако се чудиш дали да си слагаш - слагай смело, аз от три години карам с такова нещо и никога никакви проблеми с полиция или пък някой да ми присветне. За тези 3 години - миналата седмица смених една лампа, за първи път, а колата е в движение всеки ден.

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          ...аз от три години карам с такова нещо и никога никакви проблеми с полиция ....
          При мене вече 2 години с ДРЛ-а няма ядове, най-интересно беше миналата зима като един Зеленодрешко се опита да ме финтира,че малко преди завоя съм си включил фаровете обясних му накратко,че колата щом е запалена колата ДРЛ-а бачка , той започна да мига на парцали и си тръгна към Астрата
          Фиат Крома 1.9 16v+
          Фиат Браво 1.6 16v
          Фиат Мареа 1.6 16v

          Коментар


            #6
            И аз само веднъж обяснявах на един, че това не са дълги, и му викам - застани отпред да видиш как са дълги, после му показах нагледно че на позиция габарити си светят габарити, на позиция къси светят къси и габарити, дългите му ги демонстрирах със светлинния клаксон, а на позиция нула светят дневните, и всъщност истинска позиция "нула" нямам. Винаги нещо свети. Най-интересно ще им е на полЮцаите да запаля и да си изляза от колата. Те си светват след 10-на секунди.

            Коментар


              #7
              Аз се интересувам да си монтирам DRL не на дългите ами на халогените за мъгла. И причината е чисто практическа - не искам да ми изгаря рефлектора на късите през лятото. През зимата няма проблем понеже температурите са ниски и крушката не нагрява толкова много рефлектора. Обаче летните температури + нагряване от крушката, това вече прави по-висока температура и се уврежда рефлекторът.
              Bravo 1.6 / 16

              Коментар


                #8
                snake написа:
                За колите с монтиран DRL на дългите и аз съм си задавал въпроса дали са законни и дали например в зимния сезон се признават за включени къси светлини, каквото, мисля, е изискването.
                Изискването е: чл.70 (както Оги е споменал): (3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите: 1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини; 2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.Какво са светлини за движение през деня - никой никъде не пояснява. Никъде не пише също така дали тези светлини трябва да са фабрични или допълнително монтирани. Макар че допълнително монтираните светлини може да се тълкуват като изменения на конструкцията на автомобила, и да попаднат под чл. 146. (1) Изменение в конструкцията на регистрираните пътни превозни средства се извършва при условия и по ред, определен с наредба от министъра на транспорта.*. Въпреки това се съмнявам, че попадат там, тъй като едно време на Ладите и Москвичите масово се монтираха допълнително светлини за мъгла и не са ги тълкували като изменение на конструкцията.(* Такава наредба до ден днешен няма приета. Има един проект за такава наредба, публикуван ТУК. В нея има разни изисквания, но тъй като още не е приета и влязла в сила, засега няма да ги коментираме.)Не може да се приложи и чл.76. Забранено е използването на други светлини, освен предвидените в този закон и издадените въз основа на него нормативни актове., тъй като светлините за движение през деня са предвидени в този закон (виж чл.70). Изключително интересен съдебен казус, свързан с изменение на конструкцията на автомобил, решен в полза на водача: http://justice-ruse.org/rcourt/2010/...0/81942710.htm

                Коментар


                  #9
                  Riki888 написа:
                  Аз се интересувам да си монтирам DRL не на дългите ами на халогените за мъгла. И причината е чисто практическа - не искам да ми изгаря рефлектора на късите през лятото. През зимата няма проблем понеже температурите са ниски и крушката не нагрява толкова много рефлектора. Обаче летните температури + нагряване от крушката, това вече прави по-висока температура и се уврежда рефлекторът.
                  Тук нещо не те разбирам?!?Не искаш да си монтираш ДРЛ на дългите, а на фаровете за мъгла... причината - да не ти се уврежда рефлектора на късите?!?Като си сложиш ДРЛ на дългите, късите няма да светят и нищо няма да се уврежда.Забранено е използването на фаровете за мъгла самостоятелно, без значение на пълна или намалена мощност... Между другото, в проекта за наредба пише, че ДРЛ трябва да минава през изпитване и одобрение, но същото пише и за монтиране на аудио-уредба в колата (т.е. ако си извадите фабричното радио и си монтирате ЦД, например)... добре, че е още само проект (становище по проекта може да давате на пуснатия по-горе линк )

                  Коментар


                    #10
                    Immortal написа:
                    Какво са светлини за движение през деня - никой никъде не пояснява.
                    Едно пояснение:
                    § 6. По смисъла на този закон:59. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.
                    Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                    Коментар


                      #11
                      Не знам дали разгледахте съдебното решение, което по-горе пуснах, но да ви кажа накратко смисъла му:- Има предвидено наказание, ако ИЗМЕНИТЕ неразрешено конструкцията на автомобила.- Няма предвидено наказание, ако УПРАВЛЯВАТЕ автомобил с изменена конструкция. Въпреки това, могат да спрат МПС-то от движение.- Никой не може да докаже, че ВИЕ, сте направили изменението на конструкцията, следователно, не може да ви накажат за това, тъй като трябва недвусмислено да докажат, че вие сте виновника.

                      Коментар


                        #12
                        Immortal написа:
                        Тук нещо не те разбирам?!?Не искаш да си монтираш ДРЛ на дългите, а на фаровете за мъгла... причината - да не ти се уврежда рефлектора на късите?!?Като си сложиш ДРЛ на дългите, късите няма да светят и нищо няма да се уврежда.
                        Имам предвид две отделни неща.Не искам да слагам DRL на дългите защото не ми харесва и защото отдалеч създава илюзията че автомобилът е по-тесен отколкото е в действителност.А пък за късите - в момента ги използвам за дневни и искам вместо тях да си направя други, за да не ми изгаря рефлекторът.Интересувам се от фаровете за мъгла защото горе-долу създава представа за габарита на автомобила и защото освен отпред се вижда добре и отстрани, например на кръстовище. Освен това фаровете за мъгла се налага да ги използвам по предназначение 2-3 пъти в годината. И искам да ги използвам като дневни светлини.Не съм фен на LED светлините защото светодиодите излъчват само напред и ако ги гледаш под ъгъл светят слабо. Включително и фабричните на разни Аудита и др. Освен това са грозни като светят на точки.Ако трябва да си сложа LED сигурно ще е със световод и два мощни диода от двете страни. Идеалният вариант е да се монтира във корпуса на фара обаче не съм сигурен колко ще издържа на висока температура като свети крушката. Освен това ако нещо се повреди следва упражнението с отлепване на стъклото на фара.Затова вариант със LED за мен е допълнително монтиран световод в бронята от двете страни някъде над халогените за мъгла.Все пак най-мързеливият вариант е DRL само на халогените.
                        Bravo 1.6 / 16

                        Коментар


                          #13
                          Immortal, умишлено ли говориш за: изменение на конструкция или така е написато дословно в закона? Защото с пускането на ДРЛ в даден автомобил, аз не виждам как ще се наруши конструкцията му.edit: Riki888, на пазара вече има диодни крушки с цокъл Н1, но все още са със слаби диотчета или аз не съм попаднал на подходящите. Реално имат диоди разположени странично, като светлината им се отразява в рефлектора и от там илюзията за нормална крушка е 100%.
                          Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                          Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                          http://www.keepfighting.ms

                          Коментар


                            #14
                            Колеги някой ще ме светне ли какво е това DRL
                            Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                            Коментар


                              #15
                              Съкращение на Daytime Running Lights - дневни светлини. (Чл. 70 от ЗДП)

                              Коментар

                              Working...
                              X