Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Навън вали сняг ,а аз съм с летни гуми...

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Всичко е възможно с две торби цимент в багажника. :D
    Няма начин да няма начин!

    Коментар


      Аз се чудя на такива хора - трябва да си някой, който няма никакви проблеми и е абсолютно безгрижен човек и си търси адреналин, за да излезе в такова време с летни гуми. Аз само като доближа гаража, ме побиват тръпки, ако си помисля да изляза с летни гуми, да оставим настрана, че просто не ми се участва в такова приключение. Чудя се на упорството и безотговорността на някои - гледаш го, колата му се хлъзга насам-натам, той иска напред, тя отива назад, но той продължава да пали гуми. Никой не отрича превъзходството на летните гуми навсякъде освен на сняг, но сега просто е снежно време и с летни гуми не става.
      Fiat Marea Weekend 1,6 16V

      Коментар


        biker_81 написа:
        venco67 написа:
        Както обещах - пиша за експеримента, който си направих снощи. Пунтото с 4 нови летни "Корморана" се държа мъжки в снега. С малко зор тръгваше и също с толкова зор спираше. Но все пак никъде не ме подведе. Веднага след това по същия маршрут с Бравата с 4 зимни "Ласи" пътуването беше истинско удоволствие - никакъв проблем нито при тръгване нито при спиране. Преди падането на снега нямаше никаква разлика в поведението на двата автомобила. Моето лично заключение - зимните гуми имат предимство само и единствено на сняг. Но с по-внимателно шофиране не е проблем шофирането и с летни, стига разбира се, да имат добър грайфер. Виж на лед... там, може би само шипове помагат.
        Поредните глупости на тема сняг.Явно толкова е имало и сняг.В момента на улицата пред нас има 10 см сняг на киша и коловози със лек наклон на горе на улицата.Има доста коли закъсали със зимни гуми ,как мислиш дали ще мръднеш и сантиметър с летния си корморан ?Или на някой по сериозен баир да спреш и да тръгнеш.Освен това пунтото е доста по проходимо от бравата,да не говорим пък от мареа комби или седан с метанова бутилка.А за леда със зимната гума поне на равното ще тръгнеш а с лятната няма и да отлепи.
        Приятелю, отбелязвайки факта, че имаш 6 пъти повече постове от мен, а съм регистриран в този форум 2год. преди теб, показва че доста повече чета, отколкото пиша. И когато пиша го правя само тогава, когато наистина имам какво да споделя. Може би си написал в този форум и 6 пъти повече глупости от мен, но възпитанието не е допуснало да го отбележа. А това което споделих е личен опит, който трупам от 24 год. зад волана. И снега беше повече от 10-те см. пред вас, и в никакъв случай не беше на киша, и температурата беше -2градуса, и имаше утъпкани коловози, и едно БМВ пред мен не можа да тръгне та се върна назад 10м да се засили и... още и още.А и щях да забравя - не не съм герой, но просто трябваше да прибера Пунтото от работа до гаража, където сега си стои и чака по-безснежно време.
        Peugeot 301
        Punto 1.9 JTD - на жената

        Коментар


          nikolovvd написа:
          Vladim написа:
          Иначе сигурно и сега можеш да си намериш гуми като Вида, но останалото няма, как да го промениш!
          Гуми Вида, ама друг път. Преди 10 и повече години слушам реклама за нови гуми пуснати в производство в завода. Отивам във фирменият магазин и питам за тях, а продавачката ми казва, че са направили 8 гуми експериментално, но са ги откраднали. Като бастисах Уното и то при 50-60 км/ч (със сегашната кола това място го минавам с 80), беше с 2 нови видинки отзад и 2 мишелинки отпред. Резултата е ясен - повече неща да чувам за видински гуми.
          Колега много навътре се взимаш! Постът ми бе ироничен! :D
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            с летни става, ама да минеш 5-10-20-50 км на сняг, да прибереш колата, ама да минеш 500 км с летни на сняг след това 2 дни съм спал, така се чуствах. Козата си сака пръч и това е, не че не мога да овладея колата и с летни, ама със зимни е къде по-лесно и средната скорост, която държа е поне с 30%-40% по-висока, отколкото с летните.
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              venco67 написа:
              Както обещах - пиша за експеримента, който си направих снощи. Пунтото с 4 нови летни "Корморана" се държа мъжки в снега. С малко зор тръгваше и също с толкова зор спираше. Но все пак никъде не ме подведе. Веднага след това по същия маршрут с Бравата с 4 зимни "Ласи" пътуването беше истинско удоволствие - никакъв проблем нито при тръгване нито при спиране. Преди падането на снега нямаше никаква разлика в поведението на двата автомобила. Моето лично заключение - зимните гуми имат предимство само и единствено на сняг. Но с по-внимателно шофиране не е проблем шофирането и с летни, стига разбира се, да имат добър грайфер. Виж на лед... там, може би само шипове помагат.
              Подкрепям!Има шофьори и шофьори. Едните и с вериги да карат пак си остават идиоти.Една колежка ми се оплака, че на три пъти се е въртяла по кръстовищата днес. Колата и е от новите Корси и е с чисто нови зимни гуми. Аз от сутринта минах 110 км градско. Нито един път не се "издъних", а съм с летни гуми. Миналата зима пак карах с летни гуми...На тези, които сега ще ми скочат на веждите , искам да кажа хубаво да прочетат какво е написал колегата venco67.
              Alfa 159 SW 2.4 Ti
              Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
              "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

              Коментар


                Vladim написа:
                emzo написа:
                Абе верно ли едно време , да кажем преди 20 години е нямало зимни гуми ?Че бащейко ми все така ми вика, едно време като нямаше зимни гуми .... кво ?
                Верно, верно... ама тогава и опесъчаването беше порядъчно, колите бяха със 70% по-малко и дисциплината на ниво, и никой не бързаше за никъде! :D Иначе сигурно и сега можеш да си намериш гуми като Вида, но останалото няма, как да го промениш!
                Но пък като гледам статистиката, смъртноста и тогава и сега е една и съща, само че тогава никой не говореше за "война по пътищата".....
                Alfa 156 2.0 TS
                Alfa 156 20VTurbo
                Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                Locost TF1 3.0V6

                Коментар


                  Днес отново цял ден щъкам из града с летните си гуми.Никакъв проблем никъде. Навсякъде сняг сутринта, сега последно като ходих до Еконта, навсякъде лед. Имаме си и наклони, не е като да няма.Само пешеходците ме притесняват в това време, щото си мислят, че на лед можеш да спреш когато те изненадващо решат да пресечат пред тебе.По принцип могат да пресекат, ако не се хлъзнат и паднат пред колата. Тогава става интересно... Затова и като видя пешеходец, дето се чуди какво да прави - свиря с клаксона, намалявам до спиране, и ако пак не ме разбере - леко свалям прозореца и споменавам женските му роднини по възходяща линия Между другото, има една тайна, за каране с летни гуми през зимата, ама няма да ви я издам Всъщност са няколко тайни правила

                  Коментар


                    ФЕРАРИСТ написа:
                    Но пък като гледам статистиката, смъртноста и тогава и сега е една и съща, само че тогава никой не говореше за "война по пътищата".....
                    Не бих казал, колега, че е една и съща.Разполагам с документ, (благодарение на Еле), който е официален документ на ООН - Европейската Икономическа Комисия в Женева и се нарича "Статистика на пътно-транспортните произшествия в Европа и Северна Америка", издаден през 2007Данни за България:Брой катастрофи през 1990: 6478Брой катастрофи през 2004: 7612Брой загинали през 1990: 1567 - няма "война по пътищата"Брой загинали през 2004: 943 Брой загинали през 2010 (до края на ноември): 711 - има "война по пътищата"Какво ли не правят медиите...

                    Коментар


                      Анджък

                      Коментар


                        gamma написа:
                        venco67 написа:
                        Както обещах - пиша за експеримента, който си направих снощи. Пунтото с 4 нови летни "Корморана" се държа мъжки в снега. С малко зор тръгваше и също с толкова зор спираше. Но все пак никъде не ме подведе. Веднага след това по същия маршрут с Бравата с 4 зимни "Ласи" пътуването беше истинско удоволствие - никакъв проблем нито при тръгване нито при спиране. Преди падането на снега нямаше никаква разлика в поведението на двата автомобила. Моето лично заключение - зимните гуми имат предимство само и единствено на сняг. Но с по-внимателно шофиране не е проблем шофирането и с летни, стига разбира се, да имат добър грайфер. Виж на лед... там, може би само шипове помагат.
                        Подкрепям!Има шофьори и шофьори. Едните и с вериги да карат пак си остават идиоти.Една колежка ми се оплака, че на три пъти се е въртяла по кръстовищата днес. Колата и е от новите Корси и е с чисто нови зимни гуми. Аз от сутринта минах 110 км градско. Нито един път не се "издъних", а съм с летни гуми. Миналата зима пак карах с летни гуми...На тези, които сега ще ми скочат на веждите , искам да кажа хубаво да прочетат какво е написал колегата venco67.
                        От такива шофьори като тебе се получават задръстванията, по цял ден им гледаме сеира с летните гуми на сняг.
                        Фиат Крома 1.9 16v+
                        Фиат Браво 1.6 16v
                        Фиат Мареа 1.6 16v

                        Коментар


                          Immortal написа:
                          Днес отново цял ден щъкам из града с летните си гуми.Никакъв проблем никъде. Навсякъде сняг сутринта, сега последно като ходих до Еконта, навсякъде лед. Имаме си и наклони, не е като да няма.
                          Подобно - макар че в твоята обстановка там, имам кошмарни изживявания на лед от биков мост към бившия млад техник и подлеза......
                          Immortal написа:
                          Не бих казал, колега, че е една и съща.
                          За БГ говоря, Европа не ме интересува, още не сме в Европа......от почти 30 години насам у нас мре между 850 и 1200 души.......преди знаете какво беше движението, нямаше бегове, колан никой не слагаше, рядко се караше над 130кмч - сега беци, колани, могъщи коли, трафика е поне 6-7 пъти по голям - жертвите същите.....
                          Alfa 156 2.0 TS
                          Alfa 156 20VTurbo
                          Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                          Locost TF1 3.0V6

                          Коментар


                            pi4_s_bravo написа:
                            gamma написа:
                            venco67 написа:
                            Както обещах - пиша за експеримента, който си направих снощи. Пунтото с 4 нови летни "Корморана" се държа мъжки в снега. С малко зор тръгваше и също с толкова зор спираше. Но все пак никъде не ме подведе. Веднага след това по същия маршрут с Бравата с 4 зимни "Ласи" пътуването беше истинско удоволствие - никакъв проблем нито при тръгване нито при спиране. Преди падането на снега нямаше никаква разлика в поведението на двата автомобила. Моето лично заключение - зимните гуми имат предимство само и единствено на сняг. Но с по-внимателно шофиране не е проблем шофирането и с летни, стига разбира се, да имат добър грайфер. Виж на лед... там, може би само шипове помагат.
                            Подкрепям!Има шофьори и шофьори. Едните и с вериги да карат пак си остават идиоти.Една колежка ми се оплака, че на три пъти се е въртяла по кръстовищата днес. Колата и е от новите Корси и е с чисто нови зимни гуми. Аз от сутринта минах 110 км градско. Нито един път не се "издъних", а съм с летни гуми. Миналата зима пак карах с летни гуми...На тези, които сега ще ми скочат на веждите , искам да кажа хубаво да прочетат какво е написал колегата venco67.
                            От такива шофьори като тебе се получават задръстванията, по цял ден им гледаме сеира с летните гуми на сняг.
                            взе ми го от устата колега ,половината с летни гуми и всеки вика нямам проблеми бавничко бавничко и се придвижих без проблем,да ама някои хора бързат
                            TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                            UNO 1.0 FIRE

                            Коментар


                              Моето скромно мнение е, че не са виновни летните гуми, а летните шофьори.
                              I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                              Коментар


                                avvasilev написа:
                                Моето скромно мнение е, че не са виновни летните гуми, а летните шофьори.
                                Абсолютно!@ФЕРАРИСТ: Данните са за България.Аз пак повтарям - със зимни гуми е по-добре - ФАКТ! Но и с летни е съвсем възможно да се кара, стига да не са някакви галоши де...Проблемите стават от шофьори, които не знаят как се кара през зимата в сняг и лед.Айде, да си издам правилата, които сигурно мнозина от вас знаят - важат и за летни, и за зимни гуми!1. Много важно е, особено когато се потегля на сняг/лед - на гумите да не отива голям въртящ момент. Тръгвате винаги на минимум 2-ра предавка, за лед може и на 3-та с полусъединител. Не трябва да позволявате на гумите да боксуват. Аз на сняг не знам какво е 1-ва скорост.2. Никаква газ. Колата върви сама само с леко погалване на педала.3. Никога скорост над 30-35 км/ч в града. Ако при нормални условия пешеходец пресича на 100 м пред вас безопасно, то на сняг, и особено на лед това е много опасно. Той може и да мине, но може и да се подхлъзне и да падне пред колата. И тогава няма как да спрете!!! Мислете отдалеч!4. Никога не ползвам спирачка. Спирам само с понижаване на скоростите без газ. Спирачка само в последния момент, с многократно помпене (щото нямам АБС). Не трябва да допускате гумите да се хлъзнат.5. За преодоляване на наклони важи правило 1 - на 1 или 2 предавки отгоре, отколкото нормално го изкачвате. Ако прецените, че няма да изкачите наклона, не пробвайте изобщо, ако има трафик. По-добре изберете друг маршрут, отколкото да се видите в приключение.(Аз например точно заради това днес избягнах споменатия от ФЕРАРИСТ наклон, щото не бях сигурен дали ще го изкача - минах по успореден маршрут с по-дълъг, но по-лек наклон без проблеми).Та така! Лека и безаварийна зима пожелавам на всички!

                                Коментар

                                Working...
                                X