Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Навън вали сняг ,а аз съм с летни гуми...

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    На лед нищо не помага освен шиповете!ABS-а не спира колата по-бързо. На практика ABS-а удължава спирачния път, но запазва управляемостта на автомобила.
    Няма начин да няма начин!

    Коментар


      #62
      Mupo написа:
      А аз имам един въпрос. На лед (хубав, лъскав, без сняг върху него), един и същи автомобил с едни и същи гуми - с абс или без абс, ще спре за по-кратко разстояние?
      С абс.....
      Alfa 156 2.0 TS
      Alfa 156 20VTurbo
      Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
      Locost TF1 3.0V6

      Коментар


        #63
        Истината е някъде там . Питам защото и аз незнам. Преди време четох статия, че автомобилите специално в Канада, които имат абс, задължително имат бутон за изключването му. Разликата при спиране от 100->0км/ч, бяха към 20-30м в полза на "не абс". Статията в момента не мога да я открия, и аз наистина незнам отговора, но и в двете твърдения има логика ...

        Коментар


          #64
          Проблема е, че без Абс не всеки може да се оправи да не блокират колелата и да се влачи на шейна .... Ако си опитен шофьор и можеш да си караш колата безупречно Абс -а ти е напълно излишен .... Поне според мен е такаАз лично за съжаление още не мога да се броя такъф и понеже нямам АБС спирам отдалеко и стоя на растояние.... че незнам предния как ще набие 1 спирачка.... заради някоя дупка

          Коментар


            #65
            Няма изненада - готов съм, сложил съм нови зимни гуми, сипах зимна течност още преди 3 седмица, работят всички видове блокажи и т.н
            BMW E90 320D
            ех. FIAT COUPE 2.0 16V
            ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
            ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

            Коментар


              #66
              nikolovvd написа:
              На лед нищо не помага освен шиповете!ABS-а не спира колата по-бързо. На практика ABS-а удължава спирачния път, но запазва управляемостта на автомобила.
              Ич, ама Ич нема да се съглася с теб, колега. ABS-a точко намалява спирачния път като не позволява гумите да се влачат. Това така наречено "ритане" на педала когато го натиснеш до край за внезапно спиране, са импулсите, които притискат и отпускат спирачните апарати и не позволяват колата да се пързаля и така спира по-бързо, от колкото да се хлъзне, и да спре когато И свърши инерцията или в някой неодушевен предмет. Много пъти съм правил опити с Типо-то само, че да помпам на педала, спира по-бързо (ама това помпане в рискова ситуация не ти идва на акъл и затова е ABS-a да мисли вместо теб, когати акъла ти е как да не пускаш спирачката). А що се отнася за управлението на автомобила, ако не са ти изправни спирачките и всяко колето си хваща само за себе си, и с ABS-а няма да можеш да я управляваш, като набиеш педала до долу.П.П. това е мое лично виждане по въпроса, без да съм чел дебелите книги. Аз така разбирам ролята на системата ABS.
              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
              Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic

              Коментар


                #67
                Всеки е прав за себе си до доказване на противното. :D
                Прикачени файлове
                Няма начин да няма начин!

                Коментар


                  #68
                  kosta написа:
                  nikolovvd написа:
                  На лед нищо не помага освен шиповете!ABS-а не спира колата по-бързо. На практика ABS-а удължава спирачния път, но запазва управляемостта на автомобила.
                  Ич, ама Ич нема да се съглася с теб, колега. ABS-a точко намалява спирачния път като не позволява гумите да се влачат. Това така наречено "ритане" на педала когато го натиснеш до край за внезапно спиране, са импулсите, които притискат и отпускат спирачните апарати и не позволяват колата да се пързаля и така спира по-бързо, от колкото да се хлъзне, и да спре когато И свърши инерцията или в някой неодушевен предмет. Много пъти съм правил опити с Типо-то само, че да помпам на педала, спира по-бързо (ама това помпане в рискова ситуация не ти идва на акъл и затова е ABS-a да мисли вместо теб, когати акъла ти е как да не пускаш спирачката). А що се отнася за управлението на автомобила, ако не са ти изправни спирачките и всяко колето си хваща само за себе си, и с ABS-а няма да можеш да я управляваш, като набиеш педала до долу.П.П. това е мое лично виждане по въпроса, без да съм чел дебелите книги. Аз така разбирам ролята на системата ABS.
                  Говорите за едно и също нещо....

                  Коментар


                    #69
                    Маи тази тема ще стане продължение на какво е мигачът и има ли той почва у нас?!или поне се надявам .Само,че тук е с ABS или без.

                    Коментар


                      #70
                      nikolovvd написа:
                      Не е така колега!Със зимни гуми колата има коренно различно поведение. При температури от 5 до 10 градуса с ленти гуми няма случай да потегля без да се задейства тракшъна, а със зимните много рядко се случва. В София съм имал случаи на светофара някой да се направи на "мъж" и да се опитва да си прави дръпки. Ами не стъва! Аз си потеглям лекичко, а оня с летните си остава да върти гуми на светофара. За поведението на завой няма да коментирам. В тези ситуации се обажда ESP-то, но да разчиташ колата да ти оправя грешките си е чисто самоубийство.Който не вярва да направи един експеримент. На сух път при температура 5 градуса - най-добре на летище или писта за определено разстояние се опитайте да постигнете максимално възможната скорост с летни и зимни гуми и после пишете отново. Още при 10 градуса лятната гума става на бакелит.
                      Разбрахме, че имаш тракшън контрол и ЕСП на твоята кола. Благодаря за инфото. Останалото са неверни факти, породени вероятно от качеството на различните гуми, които караш. Обяснявам отново - една хубава, нова лятна гума, ще разкаже играта на една хубава и нова зимна гума, абсолютно навсякъде и при -10 градуса, стига да е на сух асфалт. На мокро при положителни температури СЪЩО. Как трябва да се обясни, че зимната гума на практика е СНЕЖНА гума и всичко останало са търговски шмекерии?Аз в момента също карам с чисто нови зимни гуми, макар че в нашия район сняг вали рядко. Правя го, защото е неприятно веднъж да ти се случи да завали, след което да не можеш да потеглиш като хората, ако изобщо потеглиш. НО това е рядък момент. Иначе, много добре усетих "ефекта" след смяната на буквално новите ми летни гуми с новите зимни. Педала доста по-често взе да ме удря като спирам. Да не говорим, че на два-три пъти можеше и да цункам някой бордюр поради простия факт, че бях свикнал колата да спира рязко за разстояние ХИКС, а тя взе да спира по-бавно и за разстояние ИГРЕК. Не знам по-ясно как вече да го напиша.

                      Коментар


                        #71
                        gituli написа:
                        Маи тази тема ще стане продължение на какво е мигачът и има ли той почва у нас?!или поне се надявам .Само,че тук е с ABS или без.
                        А всъщност темата бе, че навън вали сняг, а колегата е забравил да си монтира зимните гуми...
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #72
                          Vladim написа:
                          gituli написа:
                          Маи тази тема ще стане продължение на какво е мигачът и има ли той почва у нас?!или поне се надявам .Само,че тук е с ABS или без.
                          А всъщност темата бе, че навън вали сняг, а колегата е забравил да си монтира зимните гуми...
                          Да но стана по добре с летни гуми и без ABS през зимата.

                          Коментар


                            #73
                            Orcinus, хубаво ме цитираш, но чети какво пиша. Пиша за ПОТЕГЛЯНЕ и УСКОРЕНИЕ, а не за спиране!Никой не оспорва мнението ти, но аз нямам бокс като във Формула 1 и когато завали сняг да вляза и за 20-30 сек. да ми сменят гумите. А гумите са ми от хубавите - 271.60.
                            Няма начин да няма начин!

                            Коментар


                              #74
                              При нас зимата свърши така рязко, както започна От снега вече няма и помен, пътищата са си сухи. Още 1-2 пъти ей така ще падне сняг за по 1-2 дена и това ще е. Като всяка година.
                              krasio_79bs написа:
                              Причината не беше в гумите Дидо.Друга беше.Ама няма да я казвам ,че да има малко форумска интрига.
                              Мълчи сега, да не ни се смеят

                              Коментар


                                #75
                                Не бързай да се радваш, че да не стане като преди 7-8 години. В Ямбол пред нас имаше двуметрова купчина сняг чак до началото на Май.До преди 3-4 години никой не говореше за зимни гуми и си джиткахме с летните. Само от време на време ни помагаха да потеглим, но това са подробности. Ако човек мисли и внимава какво прави на пътя всичко е на ред. Въпроса е, че голяма част от оборудването на колата не е нещо, което ти е нужно винаги, но веднъж да ти потрябва (като въздушните възглавници) и може да ти спаси живота. Същото е и с гумите. Веднъж ще отидеш някъде за уикенда и няма да можеш да се прибереш, ако те затрупа снега, а още по-лошо да закъсаш на пътя. Все пак организацията на почистване на пътя не е на желаното от всички ниво и трябва да си имаме едно на ум винаги.
                                Няма начин да няма начин!

                                Коментар

                                Working...
                                X